Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Tips til hestefotografering
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 09:29

Jeg sad forleden og læste i bladet DigitalFoto. Det er et blad som sigter mest efter laveste fællesnævner, og behandler foto på et MEGET lavt niveau..

Men i dette nummer havde de tips til når man fotograferer ridebanespringning :-D

Tip 1: En god vinkel er at ligge sig lige bag ved springet og så fotografere når hesten kommer over.

Tip 2: Lad være med at gå rundt på banen.

Tip 3: Hestens hovede er det vigtigste.

Jeg tror bare at jeg springer alle tre tip over.. Jeg skal ihvertfald ikke have noget klinket ved at ligge bag et spring, når der kommer en nedrivning :-) Og man kan hurtigt blive upopulær ved at vade rundt på banen :-) Jeg vil jo så til sidst vove den påstand, at både rytteren, men også hele hesten er det vigtigste :-)

0
0
Svar på denne tråd

Tip 1...
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 09:36

... lyder da spændende!

Det VIl sikkert være en god vinkel, men spørgsmålet er om det er specielt sundt at ligge der.

Men der er mange banebyggere der gerne vil have spændende "fyld" i springene, så det var da noget "nyt".

0
0
Svar på denne tråd

havde engang
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 09:42

Havde engang en rideveninde der mente jeg skulle springe over hende med hendes pony.

Det var jeg godt nok ikke meget for, men hun syntes det kunne være sejt.

Tror jeg sprang springet 20x inden hun lagde sig under...

Ponyen sprang ekstra over da hun lå der, og rev ikke ned.

Hun og en anden veninde prøvede 3x mens jeg sprang over...

Fatter ikke vi gjorde det, tænk hvis den havde revet ned, styrtet eller braget ind i springet!

Jeg var så nok den "heldige" da det var mig der sad på ponyen...

Unge dengang *suk*

Men er da ikke i tvivl om det havde været et ret blæret billede hvis de havde haft kamera med, som de lå der under...

0
0
Svar på denne tråd

Fedt...
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 10:15

Så må man håbe fotografen når at trykke på knappen,

og få et godt hovedbillede af hesten hvis den evt styrter ved det spring fotografen ligger lige bag.

Det var da det skøreste jeg endnu har hørt

På et springbillede der skal være godt vil jeg da se hele hesten, og rytteren, jeg vil se musklerne, svedet, og kunne fornemme stemning,og næsten lugte hesten.

På den anden side kan jeg godt give lidt ret i den med hovedet..

Det ville da se sjovt ud med et godt billede hvor hovedet mangler... hmm.. tankevækkende.

Overskuelig landsdækkende salgsliste
Gratis oprettelse
OX-Arabere.dk
Kig forbi, måske venter din drømmehest der
* * *
Vi søger salgsheste, i priser fra 12.000.-
0
0
Svar på denne tråd

Det kan være
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 10:24

Det kan være at næste stævne jeg skal til er der "Fotografspringet", hvor der ligger en dynge fotografer.. Lige som en vandgrav :-)

Eller som "photo-pool" når man er til rigtigt store stævner.. Så er Pool 3 under ox'eren :-D

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 10:32

Nu har jeg ikke læst nævnte artikel, men mon ikke der menes at du skal tage billedet, bag fra springet???

Og det simpelthen er en formuleringsfejl???

Det bedste ved det blad, er dog deres gennemgang af photoshop ;)

Camilse og Looksen

JA... Looksen er Lukas, som i virkeligheden er Sondergardens Look At Me. Men lige meget hvad, så er en hest der elsker gulerødder

Tjek vores HP

www.camilse.dk

0
0
Svar på denne tråd

Nixen de
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 11:18

Nixen de skriver mere eller mindre ordret "ligge under hækken"..

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 14:26

Jan Petersen

OK... det var da spøjst... Vi må da ikke håbe at der ved det næste stævne, ligger en masse fotografer på lur bag et spring... På den anden side... så har hesten noget at springe over ;)

Camilse og Looksen

JA... Looksen er Lukas, som i virkeligheden er Sondergardens Look At Me. Men lige meget hvad, så er en hest der elsker gulerødder

Tjek vores HP

www.camilse.dk

0
0
Svar på denne tråd

Og ellers lærer de
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 14:31

Og ellers lærer de nok at det er et dumt sted at ligge :-D

0
0
Svar på denne tråd

enig jan!
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 16:02

der står ordret i artiklen at "man skal se om man ikke kan lave en specialaftale med arrangørerne om man kan ligge nede under selve hækken når hesten springer over".

senere i artiklen står der at "man skal også respektere, at hesten kan blive nervøs."

flot!!!

jeg skal have afmeldt abbonementet på dette blad,- og der er ikke meget kød på...

Sophiec

HUSK!!! hesten er et levende dyr,- ikke blot en ridemaskine!!!

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 16:10

Jeg kan bedst lide Zoom... Men det og digital foto er de eneste jeg har læst...

Camilse og Looksen

Tjek vores HP

www.camilse.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hvis i vil
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 20:08
Hvis i vil læse nogle ordentlige blade, så kan jeg kraftigt anbefale "Practial Photography" og "Photography Monthly". De er på engelsk, og vælger man et abonnement, så koster de ca. det samme pr. blad som de danske. DSB kioskerne har dem som regel, hvis man lige vil lure et eksemplar inden at man køber et helt års abonnement.

Vi har abonnement på både "Digital Foto", "Zoom" og de to ovennævnte ude på arbejde, så jeg kender alle fire blade godt..
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider