Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Respektløshed er godt?
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 23:23

Jeg sidder og ser tv2's program om islam kontra vesten, og så undrer jeg mig over hende teologen, som argumenterer med at respektløshed er godt og nødvendigt???

Det kan jeg altså ikke forstå - jeg gik rundt og troede at respekt var en god ting

Kan I forklare mig logikken der?

Mvh

Anna

0
0
Svar på denne tråd

Tjahhh
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 23:32

Tjah, selvfølgelig er det godt med almindelig respekt mennesker imellem, men hvis ikke vi en gang imellem udfordrer respekten og gør op med det der er "vedtaget på bjerget" så ville vi stå i stampe. Det kan gælde kulturelt, samfundsmæssigt, i religion, politisk og meget andet.

Jeg så også programmet og forstod hende godt, tror jeg. Jeg var enig med hende. Hun gav jo også eksempler på hvordan kristendommen udsættes for satire uden at hun som kristen føler sig provokeret af det.

Ham der repræsenterede islam bekræftede mig endnu en gang i at nogle, og jeg mener nogle, muslimer simpelthen ikke fatter pointen.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

Nu ser jeg ikke lige ...
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 23:36

... det program, men måske mener hun, at der er diskussioner, som man SKAL tage og at det er der respektløsheden, kommer ind i billedet?

At det kan være en misforståelse, hvis man respekterer forskelligheder så meget, at det er en hindring for en nødvendig dialog?

Det er mit bud

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.

0
0
Svar på denne tråd

Jo altså...
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 01:22

Jo, jeg forstod nu også godt, hvad hun mente. Jeg synes bare det var et bagvendt og ret dårligt forsvar af ytringsfriheden.

Der må da være en bedre begrundelse? Eller i hvert fald et bedre ord? Respekt er i min verden aldrig negativt - det er frygt og overforsigtighed derimod. Jeg synes bare det er en stor misforståelse at gøre sig til fortaler for respektløshed.

Den muslimske mand i studiet virkede til at misse nogle af pointerne med ytringsfrihed. Til gengæld forholdt han sig meget roligt. Teologen hidsede sig efter min mening alt for meget op, samtidig med at hun sagde, at man ikke kunne have en dialog med nogen, som hidsede sig op

Jeg forstod godt, hvad hun ville - hun havde bare en ret agressiv måde at fremføre det på, synes jeg. Det er en skam, at tv2 ikke prøver at lave en roligere debat om dette meget omtalte emne, med to parter som ikke i forvejen har stillet sig på bagben overfor hinanden.

Mvh

Anna

0
0
Svar på denne tråd

Kritik og respekt
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 01:25

Og forresten mener jeg, at man sagtens kan give kritik med respekt - det er som regel sådan, den er mest konstruktiv.

Mvh

Anna

Har nogen set Maja? Skimmel/ hvid ponyhoppe, 1.48 i stang, med ruderformet snip. Solgt fra mols i 2002 til en pige i Galtenområdet. Billeder på min præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

Programmet..
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 10:20

Jeg så programmet i går og det jeg at hun sagde hørte var, at i satire er man nød til at have en portion respektløshed, ellers er det ikke satire.

Desuden sagde hun vidst noget om, at hvis man vil skabe en dialog med en part der ikke vil lytte kan man provokere på respekten. Begge dele kan jeg sagtens sætte mig ind i.

Jeg syntes ikke at hun hidsede sig op, jeg syntes derimod at hun fremkom med gode saglige og også konstruktive indlæg.

Talsmanden fra trossamfundet virkede tilgengæld ret vag og som om han ikke forstod ret mange af detaljerne af hendes udemærkede indlæg.

Hans indlæg i debatten virkede ikke særligt opklarende og en smule umodne. Ikke hvad man kunne forvente af en talsmand.

Hvad jeg i øvrigt mener i debatten om krænkelser og ytringsfrihed, tjae, det det tør jeg ikke skrive i et offentligt forum - fordi at ytringsfrihed i min verden blevet noget man risiker at betale alt for dyr for.

Conni

Mine Heste:

Keltic Maccoy - Valentins Emma & Maggie May

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider