Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hestesag i Dragør- Udmunder evt. i afliv
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 19:45

Hej alle sammen

Jeg bliver nød til at henlede jeres opmærksom hed på nederstående hjemmeside, som omhandler en sag der har kørt gn. en årrække i Dragør kommune, med mange artikler i lokal aviserne.

Sagen er nu desværre ved at se vejens ende, efter hårdt kamp fra ejeren til disse dejlige heste og ponyer, der lever på frugtplantagen i Dragør. Den 1 oktober skal plantagen være hestefri, og da ejeren Susanne Mortensen ikke har flere økonomiske midler tilbage, medfølger dette at hestene og ponyerne liv bliver afsluttet denne dag.

Jeg appellere nu til jer i håb om at der kan skabes noget debat, og i håb om at vi kan rede disse skønne dyrs liv.

Har endvidere sendt dette indlæg til DR1, TV2 og Nyt-hesteliv

Venlig hilsen Rikke

www.123hjemmeside.dk/p...en/4768661

Ps. For en god orden skyld, vil jeg tilføje at dette ikke fra min side ikke handler om hvem der har retten på sin side, men om disse hestes liv.

"En ung hest sjæl, er lige som en blomst - er den først visnet, vil den aldrig vende tilbage"
0
0
Svar på denne tråd

hvorfor sælger
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 19:55
hun dem så ikke?

Mvh

Christina & Prinsesserne, Skrydenlyst

PRINSESSERNE SØGER EN PASSER :-)

8830 Vammen

0
0
Svar på denne tråd

Ja det spørger jeg også om!
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 20:05

Eller låner dem ud indtil hun evt kan finde en anden fold til dem.

I mine ører lyder det da helt vildt, at ville aflive 19 heste og ponyer fordi hun ikke har fold til dem alligevel...

tvisten der er mellem markejer, kommunen og hesteejeren orker jeg slet ikke at sætte mig ind i, men det undrer mig virkelig at hun vælger aflivning som udvej...

Pernille

Ambitiøs, småneurotisk og manipulerende ponymor ;-)

Familien er de lykkelige ejere af 4 dejlige ridedyr

0
0
Svar på denne tråd

ikke egnet som hesteejer
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 20:16

Ja i mine øjne burde hun da slet ikke være hesteejer. Hvis i forsat ønsker aflivning af hendes heste og ponyer pga manglende folde...

Så må hun UD og finde anden plads til dem eller som andre har skrevet så må hun sælge eller give dem bort. Da hestene og ponyerne helt klart skal have et optimalt liv. Og kan hun ikke give dem det.

Ja så må hun da give dem chancen for at få et bedre liv hos nogle nye ejere..!!

Ved ikke rigtig hvad du ønskede/forventede med dette indlæg

Om folk skulle sende hende penge eller om vi skulle sætte himmel og hav i bevægelse..

Hvis sagen er afgjort er der intet vi kan gøre

Og så kan vi debattere det fra nu af og til nytår uden andre resultater..

Håber de stakkels heste og ponyer får et nyt hjem og en ny velfortjent chance her i livet!!

Mvh
Henrietta Joye & Ægir frá Efri-Sumarliðabæ

IKKE medlem af (RKK)
-
Jeg Vil Hellere Såres Af Sandheden ~ End Glædes Ved En Løgn!
-

Lykken er ikke at få, hvad man ønsker - men at ønske det, man har..

0
0
Svar på denne tråd

Helt enig
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 20:18

Jeg kan kun give jer begge ret. Kan hellere ikke selv forstå det...

Andre løsninger må der findes!

Derfor prøver jeg at skabe noget opmærksomhed på denne sag.

"En ung hest sjæl, er lige som en blomst - er den først visnet, vil den aldrig vende tilbage"
0
0
Svar på denne tråd

Jeg forstår...
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 20:41

... ikke helt problemet!(Jeg har heller ikke læst hele hjemmesiden, kunne kun finde noget med en masse bilag og at hun ikke måtte opføre et skur som hun vist først havde fået et ja til??... Så må hun jo finde et andet sted til sine heste!

Det er vist de færreste der har midler til at holde 19 heste/ponyer, og har man ikke det, ja så må man sælge af dem.

Aflivning af sunde og raske heste finder jeg en frastødende tanke, men HVIS det er ejerens valg, så så er det jo hendes beslutning.

Jeg forstår ikke hvad det er hun forventer andre skal gøre ved det?

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 20:41
Hun kan vel give de stakkels dyr væk til folk der vil have dem ?? Så sparer hun da penge på selve sprøjterne...

Nybagt føllebølle palomino "rabarber" hingstemor :)

Lejlighed i Greve eller omegn søges, kontakt mig via præsentation =)

:-)Lev livet og nyd det, for du får kun dette ene :-)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror jeg kender hende.
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 20:44

Hvis det er hende jeg har stiftet bekendskab med for et par år siden, så vil hun aflive disse ponyer fordi de er gamle og fordi hun har redet dem fra dyreparker, hvor de har haft det skidt.

Men det er mange år siden at jeg var der sidst.

Hilsen Carina

Hesten skal være din medspiller, ikke din modspiller. Sørg for at din hest går glad på arbejd

0
0
Svar på denne tråd

forventer ikke noget
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 20:52

Jeg forventet ikke noget konkret fra dette indlæg.

MEN jeg håber jo på det bedste fra hestene :) og ville derfor gøre opmærksomhed for sagen. (Det kunne jo være at en eller anden, fik en fiks ide, man kan jo aldrig vide)

Jeg er ikke selv involveret i sagen, har kun læst div. artikler og breve i aviserne gn. årene. Så jeg kender langt fra alle omstændighederne fra kommunens eller susanne mortensen side.

:)

0
0
Svar på denne tråd

jeg syntes
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 21:20

det er kvalmende at en person der har valgt at anskaffe sig så maange heste, ikke engang har ansvarsfølelse nok til at gie de heste et ordenligt liv, nææh nej de skal bare aflives fordi HUN ikke har råd. Hvad fanden er det for en holdning at have???

Jeg syntes fandme det er for meget, og for svagt af hende-alt for slapt!!!

Endnu en person der ikke fatter hvad det vil sige at anskaffe sig et dyr, og 19 heste det er sku da for meget til en person, og når hun så ovenikøbet ikke har økonomi til det, ja så kan man da kun undres over at hun overhovedet har anskaffet sig SÅ MANGE heste

Hilsen Margit..

PINTO SØGES AF HESTEKYNDIG PERSON

160.STG SMUK & SMART TYPE, REN I RØNGTEN, SPRINGTYPE. SKRIV FOR MERE INFORMATION:-)

Livet er til låns-lev det fuldt ud!

0
0
Svar på denne tråd

Nu har jeg ikke læst
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 21:20

hjemmesiden, kun forsiden.

Hvis det passer at det er 19 gamle/ældre heste som hun har reddet rundt omkring fra en ussel tilværelse, kan jeg godt forstå at hun hellere vil aflive end sælge.

Hvis jeg havde været i hendes sko, havde jeg gjort det samme. Når man én gang har prøvet at redde en hest, så glemmer man den ikke igen. Man sender den ALDRIG videre, for tænk at finde selv samme hest igen under usle vilkår. En død hest har ikke ondt. Så forstår ikke hvorfor folk har så ondt i røven over at hun afliver dem.

Selvfølgelig kender vi ikke til sagen. Jeg snakker udfra hvad der er forklaret her i tråden.

Mvh

Anette Vildal

Lauge's E'jaaz & Wisnu Estopa of Tas

Estacia og Mentha ifolet ved Tamtam.

Lillerøv er blevet kastreret.

0
0
Svar på denne tråd

Margit...
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 21:23

Pas nu på at du ikke udtaler dig om noget du ikke ved...

Du ved jo ikke hvorfor denne dame har de heste og hvor mange år hun har kæmpet for enten at beholde stedet eller finde et andet.

Se nu hvad jeg har skrevet oppe over...

Hilsen Carina

Hesten skal være din medspiller, ikke din modspiller. Sørg for at din hest går glad på arbejd

0
0
Svar på denne tråd

hun er ikke helt ok i bolden...
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 16:48

Må man egentlig skrive det???

Er der overhovedet nogen som har været forbi og se den svinesti de heste/ponyer lever i? Aldrig har jeg set noget så beskidt!!!

Gamle foddersække som ligger og flyder på folden + diverse andelt rod og ragelse! føj...

Desuden er en ting at køre en sag mod komunen, men at hun har hældt cement i dragør komunes offentlige toiletter, fordi man ikke kan få sin vilje, det siger vist en hel den om hende selv!

DER MÅ VÆRE EN MERE CIVILICERET MÅDE AT GØRE TINGENE PÅ Aldrig om jeg vil støtte susanne mortensen, men jeg har største medføgelse med ponyerne!

Frk. Nielsen

0
0
Svar på denne tråd

De stakkels heste
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 17:36

Jeg har været forbi og se den SVINESTI de stakkels heste lever i..

Og man kan vidst godt droppe det, denne dame holder fast, i at INGEN kan passe disse heste bedre end hende selv, derfor skal de aflives..

Få af hestene er gamle, resten omkring de 5 eller yngre.

Vi er mange som har prøvet på den ene eller anden måde at købe hestene fri, og hun vil IKKE give sig.

Hvis damen har "reddet" hestene, vil jeg f... gerne se hvor de har været før, for DET DER er ikke noget værdigt hesteliv.

Hendes "sadelrum" er en gammel MUGGEN campingvogn, sadlerne er smidt i tønder osv.

(JA de bliver nemlig også redet på engang imellem, af små piger der kommer og fodrer deroppe)

Hestene har aldrig i deres liv set en smed, en ormekur, en tandlæge, eller dyrlæge.

Mange af hestene er tynde, mange har kæmpe "hingstehals", hvilket jo kan betyde forfangenhed, en af hestene er STOKHALT, og har tydeligvis MANGE smerter, men svaret på dette var, at den havde haft det fra føl og ingen smerter havde. (Det var bare noget med et træ der var væltet over den)

Og den havde MANGE smerter.

Mange af dem havde indsunkne øjne, og et par stykker helt blinde på det ene øje.

En anden har underbid, virkelig lange tænder i undermunden, men stortset ingen tænder i overmunden, dyret kunne ikke engang ta imod en gulerod.

Jeg er også blevet informeret om at hun har haft begravet heste rundt om på foldene, og det blev regnvejr, og efterfølgende stak så fire hesteben i vejret, fordi jorden var skyllet væk.

Jeg har ikke set det, men hørt det, og jeg tror på det!

Jeg følger selv sagen tæt, har set det med mine egne øjne, og jeg er rigtig HARM over det her.

Vi har som sagt prøvet og købe hestene fri, uden held.

Der er MANGE, MANGE flere ting indblandet i denne, desværre, rigtige historie.

Mvh Mie - Som har frygtelig ondt af de stakkels heste.

0
0
Svar på denne tråd

Hvis i der bor i nærheden ...
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 17:44

... gennem lang tid har haft kendskab til forholdene, hvorfor er det så ikke blevet til en dyreværnssag??

Slagsmål med kommunen eller ej så er det da ingen undskyldning for at vanrøgte sine dyr

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.

0
0
Svar på denne tråd

Lisbeth
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 17:49

jeg har ikke i lang tid været bekendt med det her, men jeg ved at flere har meldt det til dyreværnet, dyreværnet har været der flere gange, og de vil ikke/kan ikke gøre noget!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har set
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 19:07

hestene, og "stedet", (har hest derude i nærheden)og nej det er ikke et kønt syn. Ihvertfald ikke i mine øjne. Jeg kan slet ikke forstå hvorfor det såkaldte "dyreværn" ikke griber ind og sørger for at de heste bliver anbragt et sted hvor de for den fornødne behandling og får aflivet dem som ikke kan klare livet mere.

Det såkaldte "dyreværn" er for slapt i DK, og det lader ikke til at det nogensinde bliver anderledes...

Få dog de heste placeret et sted hvor de bliver passet på en ordenlig måde, og hos folk der har råd vel og mærket!!!

Hilsen Margit

160.STG SMUK & SMART TYPE, REN I RØNGTEN, SPRINGTYPE. SKRIV FOR MERE INFORMATION:-)

0
0
Svar på denne tråd

ser da fine ud
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 22:45
når jeg ser på billederne ser jeg da kun fine og runde ponyer ??

rigtige ponymødre har intet andet liv

klub for manipulerende, talentløse ponymødre, der tvinger deres uskyldige børn til at opfylde deres egne ambitioner

0
0
Svar på denne tråd

såkaldt dyreværn
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 22:54
Dyreværnet har ikke bemyndigelse til at fjerne dyr mod ejerens vilje, det er kun politiet der kan det. Så er det ikke snarere politiet der skulle kridte skoene?

------
Rotter er geniale kæledyr. Spiser alt og holder svigermor fra døren.

Islandsk hoppe med god afstamning sælges - se hende HER

0
0
Svar på denne tråd

krogsboll ... endelig en mere ...
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 23:01

... der også undrer sig over de billeder

Uanset "sagsfremstillingen" som jeg har svært ved at se hoved og hale i, så er en kamp om tilladelse til at bygge et skur vel ikke noget, som undskylder det hele??

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.

0
0
Svar på denne tråd

Hestene
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 23:41

Ja, jeg skriver igen.

Fordi nogen af hestene er overvægtige, betyder det så at de ikke er misrøgtede?? Så dvs, at hove, pelspleje, korrekt fodring, ormekur, tandrasp, ordenligt læsskur og alt muligt andet, ikke betyder noget, så længe hestene ikke er undervægtige??

De vader rundt i farligt @!#$, de springer "gladeligt" igennem tre tråde, for at få noget mad.

Jeps, hestene er runde, de fleste af dem, til gengæld er dem der er tynde, MEGET tynde (Men de er også oppe i årene)

De får foder, når pigerne kommer og fodrer, uden de piger, ville der nok ikke blive fodret.

Det, som bekymrer folk, er deres generelle tilstand, de er ikke passet, garanteret fyldt med orm, samt alt det ovenstående jeg ellers har skrevet.

Ærgeligt i ikke har set stedet selv, så forstår i nok hvorfor vi der har set det, er så harme over det, og hvorfor sagen er blevet så stor som den er.

Fortsat god aften :)

Venlig hilsen Mie

0
0
Svar på denne tråd

?...???
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 07:37

I hendes gæstebog er der flere der har skrevet at de godt kan tage et par stykker af ponyerne men det er hun åbenbart ikke interesseret i.

Jeg an heller ikke se at de skulle være vildt tynde på billederne men hvis de ikke har det godt skal de da bestemt fjernes!!!

Nu har jeg ikke læst sagen men udfra hvad i skriver så forstår jeg ikke hvorfor hun ikke tager imod de tilbud hun HAR fået om at folk gerne ligger stald og folde osv til så disse ponyer ikke skal aflives??!!

Mvh

Linda Patricia Eskehøj

Rønnebjerggård

Ejer af den skønneste dalmatiner

F.C.K. fan

0
0
Svar på denne tråd

Mie...
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 08:53

Er du da en af de piger, der har redet hos hende? Siden du ved hvordan alt ser uden inde på plantagen?

Jeg ved at denne dame gør ALT hvad der står i hendes magt for at give disse ponyer et godt liv. At hendes ressurcer så er små, skal hun da ikke straffes får. Hendes intentioner har altid været gode.

Det er lidt ligesom dyresamlerne i tv-udsendelserne på animal planet. De vil kun dyrene det bedste, men med meget få midler.

Dem hjælper man - man straffer dem ikke.

Hun har virkelig gjort alt for disse dyr. De får mad, smed og dyrlæge. Men nu er det slut og nu beslutter hun sig for at aflive dem. Hun elsker de her ponyer og heste over alt på jorden og hun vil ikke bekymre sig om hvordan de får det nye steder. Derfor hendes valg.

Jeg synes det er trist, at folk kun kan sidde og skælde folk ud. Jeg kan forstå, hvis hun bevidst havde ladet være med at fodre og sørget for dem, men hun gør hvad hun kan.

Hilsen Carina

0
0
Svar på denne tråd

med alt
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 10:27

det for og imod hende og stedet...

hmm...

jer der har set stedet - bor i nærheden eller andet, hvad med at tage et natur billede og sætte ind, så vi andre kan se det - eller er det alligevel ikke så slemt...

bare en tanke...

Birgit (Gipsy&Molly)

Ringridning det er noget der rykker

0
0
Svar på denne tråd

MiniCB.
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 11:19

Nej jeg er ikke en af pigerne der har redet derovre, men jeg kender mange piger der har været der, og stadig kommer der, for at fodre dyrene.

Jeg har været der, og man kan med de blotte øje godt se dyrenes tilstand.

De her dyr har hverken fået smed eller dyrlæge..

Mener der var en smed i sommers FORDI dyreværnet BEORDREDE det.

Hvornår har jeg nogensinde skrevet, at jeg ønsker hun skal straffes??

Vi er mange der har tilbudt at købe eller overtage hendes ponyer, så de slipper for aflivning, for mange af dem er ikke ret gamle, men fejler mange ting.

Hun vil bare IKKE sælge dem, da hun mener ingen kan give dem så godt et hjem som hun kan. Men så vidt jeg ved har jeg da aldrig fået besøg af dyreværnet.

Jeg undres over at du kan betvivle det her, når jeg har set det med mine egne øjne, og hørt hvad alle pigerne har af erfaring derovre fra.

Svar til Birgit:

Vi har faktisk haft billeder derovre fra, men hvad kan de bruges til når dyreværnet ikke kan gøre noget

Venlig hilsen Mie..

0
0
Svar på denne tråd

FrøLår?
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 16:43
Jeg kender en af pigerne derovre fra. Hun er fuldstændig færdig, pga. det her.

Håber det hele løser sig tilsidst

- Sasma
med Dildahlgård's Kira

T. Cruise klubben
Vickie, Few & Sasma
(han er fuldt udbooket! (Y))
0
0
Svar på denne tråd

dyrepoliti
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 16:51

Der er desværre alt for mange dyr der ikke har det så godt i dette land, vi burde have et "dyrepoliti" som man f.eks ser de har i USA, nogen der gad at tage sig af dyrenes velfærd.

det er bare min mening

Katja

it´s not the words you throw away it`s how you say it

Joey Tempest - musiker

0
0
Svar på denne tråd

Undre mig
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 17:10

det undre mig meget at hun ikke reagere på de henvendelser hun har fået på sin hjemmeside. Jeg har selv skrevet til hende, og er nu meget spændt på om jeg hører noget.

Jeg kan godt se det fra begge sider. Men jeg synes måske ikke at der er nogen som helst grund til at aflive dyrene, hvis man kan finde nogle gode hjem til dem. Og jeg tror da at der er mange i DK som vil træde til og hjælpe og på den måde få en gratis pony eller hest ???

Vink fra Fru Melgaard & Winning Pleasure - et team som ikke er til at slå ud

0
0
Svar på denne tråd

Mie...
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 22:14

Jeg har snakket med en fra dyreværnet og hun er ikke beordret til at skaffe smed til dem. Det kan de ikke... Så den har du vist fået galt i halsen.

Jeg har snakket med en bekendt som kender Susanne og hun vil gerne give ponyerne et godt hjem, men hun har mange og høje krav.

Bla. skal de ikke 19 forskellige steder hen. Max 2-3 steder. Hun skal have lov til at komme uanmeldt på besøg og hun vil stadig have lov til at tage dem med til markeder. Det skal stadig være hendes ponyer, men hun kan ikke betale for "opstaldning".

De må ikke rides og de må ikke sælges videre og det skal være tæt på hvor hun bor.

Der skal laves kontrakt på alt dette og hvis de bliver brudt, så skal ponyerne væk.

Jeg tror det var noget ligende dette. Så hvis der er nogen som kan honorere disse krav, så tror jeg hun tager det.

Men hvem kan det?

Hun elsker disse ponyer overalt på jorden og selvom der er beskidt, så lider ponyerne ingen nød.

Hilsen Carina

0
0
Svar på denne tråd

MiniCB.
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 22:39

Jeg har vidst ikke fået noget galt i halsen

Jeg siger jeg MENER = Det MENER jeg at have fået fortalt.

Men det er altså sjovt nok ikke kun en som kan fortælle de samme ting, og de kender ikke hinanden, men hvis du mener de slet slet ikke har ret, men det har du, så okay

Men fint nok hvis de havde smed i sommers, men da jeg kiggede derind for en måned siden så det da ihvert fald ikke ud som om der havde været nogen smed i noget tid. Sure "tæer" ujævne hove, og stor længdeforskel var hvad jeg kunne se..

Kender du hende her meget godt, og har du set stedet for nylig, siden du ved alt det her??

Du går jo total i forsvar, som den tilsyneladende eneste der synes hestene har det godt..

Jeg ved ikke helt hvorfor du synes jeg angriber hende, det er synd for hende hun ikke har råd, men så må hun skille sig af med dyrene, inden det går over i misrøgt.

Hendes forklaring var at hun under INGEN omstændigheder ville give dyrene væk, sælge dem eller NOGET andet, da ingen kunne give dem så godt et hjem som hun.

Læg mærke til hvor mange der har tilbudt staldplads, og hvor mange henvendeser hun har fået, og hun vil bare ikke.

Og jeg ved virkelig ikke om vi snakker om samme hestehold, for jo, de her ponyer lider nød, og flere trængte til at komme i behandling..

Venlig hilsen Mie ..

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan stadig ikke finde ud af ...
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 22:43

... om den hjemmeside Sheila har lavet, er lavet på vegne af ejeren ... eller "bare" i almindelig sympati.

Det hjælper jo ikke, hvis folk mailer til Sheila og tilbyder hjælp, hvis det ikke kommer videre.

Mvh. Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Ved omtalte person...
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 22:43

... at der kører en tråd om hende herinde ?

Hilsen Susanne

0
0
Svar på denne tråd

Susanne det spørgsmål ...
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 22:52

... ligger også i mit sidste indlæg, selv om jeg ikke fik spurgt direkte.

Hvis hun ikke ved det, hvad skal der så komme ud af denne tråd

Mvh. Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Mie og andre.
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 22:56

Mie: Nej, jeg har ikke været derude i flere år. Men en bekendt som er inde i dyreværnet snakker med hende. Men det er ikke mig der finder på at dyreværnet har beordret hende til at få smed. De siger selv at det hat de ikke.

Jeg er enig i, at hun godt kunne give dem væk, men det vil hun nu altså ikke. Så hvorfor blive ved med at presse hende.

Mine forældre tilbød hende også plads til alle hendes dyr for år siden, men allerede der sagde hun nej tak, da hun ikke ville kunne komme derud.

Det er sådan hun vil have det, så hvorfor ikke lade det være ved det. De eneste hun vil gå med til, er det jeg har skrevet ovenfor.

Lisbeth: Hjemmesiden har hun selv lavet. Ikke Sheila.

Susanne: Jeg har kontaktet en jeg kender, som kender hende og fortalt det. Hun har så fortalt det videre.

Hun synes nok ikke det er sjovt at fremstå som dårlig hesteejer, da hun gør sit bedste. Men det nytter jo ikke noget, når kommunen vil have hende væk og ikke vil hjælpe hende af med alt det rod, der er på området og hun kan ikke flytte det alene.

Jeg stnes ikke at det er fair, at sparke til folk som kæmper for at gøre en god ting. Det betyder ikke at jeg synes det er okay, at hun vil aflive alle sine dyr. Men det er nemt for folk, bare at tage ud og se hvordan der ser ud og dømme hende på det, når de ikke ved hvor hårdt hun har kæmpet mod kommunen og får at få hjælp til at få styr på området.

Hilsen Carina

0
0
Svar på denne tråd

Stedet er jo solgt
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 23:12
Stedet hvor hestene går er solgt til en privat person pr. 1 Oktober ! Kommunen har opsagt hende for MEGET længe siden. Så vidt jeg ved (er ikke sikker) så har hun fået tilbudt et sted til dem hvor hun bor for flere år siden. Hun bor ikke i Dragør så jeg kan slet ikke forstå at de går der.

Söger oplysninger på DV VALLAK, Mrk DV114. 8-9 år. Hanetrit i perioder. 168 cm , speciel blis, 4 sokker. Se han på min präs eller hjemmeside.
0
0
Svar på denne tråd

MiniCB.
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 23:14

Det er sådan set heller ikke noget jeg finder på, men mener der har været noget med nogen som enten hjalp hende økonomisk, eller den version jeg har fået, noget med dyreværnet eller andet.

Jeg siger jo kun hvad jeg har fået af vide, og jeg kæmper heller ikke imod det du siger..

Der er mange historier om denne frugtplantage med hestene, og jeg hopper altså ikke bare med på vognen og siger "ej hvor er hun syg hun mishandler dyrene og bla bla bla" uden og have set det selv, derfor tog jeg ud og kiggede..

Og jeg har altså set hvad jeg har set, og vi har åbenbart en forskellig mening om hvornår grænsen går for misrøgt.. Men min grænse går altså når jeg ser farlige ting ligge og flyde, heste som er blinde efter skader, og de efterfølgende ikke har fået behandling så øjet er sunket ind, andre med indsunkne øjne, heste som springer igennem stødhegn for at få mad, som er stokhalte, mangler bisser i overmunden osv.. Der er mange ting, men nogen har jeg ikke set med egne øjne, kun hørt, og vil derfor ikke udtale mig om det, da det åbenbart bliver til noget "jeg har fundet på"..

Jeg synes bare at det burde være længe siden hun skulle ha aflivet dyrene, hvis hun ikke magter dem selv, og hun ikke vil give dem væk til andre som kunne give dem et godt hjem..

Nu bliver de jo kun aflivet, fordi hun ikke længere har grunden hvor de gik.

0
0
Svar på denne tråd

uden at ha læst
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 23:30

andet end dit indlæg...

så må hun jo forære dem væk - så enkelt er det.

hun kan sætte et par stykker af hos mig

Mange forskellige heste sælges - se dem på markedspladsen

0
0
Svar på denne tråd

Mie...
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 23:35

Jeg siger ikke at jeg synes at det er okay, at misrøgte sine dyr. Jeg drager bare ikke til forhastede konklusioner.

Men faktum er, at alt det du nævner er noget du har hørt og så tror jeg ikke på det. Eller har jeg misforstået?

Jeg har selv været der engang og der var det et okay sted. Det ligner ikke vores folde, men det ku gå an.

Og som sagt, hun gør sit bedste. At vi andre så ville gøre det på en anden måde, men det vil hun jo så ikke tage imod.

Men igen dyreværnet er inde over og hvis det virkelig er så slemt, så havde de nok taget affære. Det må man da ihvertfald håbe.

Jeg kan bare kun videre give de oplysninger jeg har fra en bekendt som kender hende godt.

Hilsen Carina

0
0
Svar på denne tråd

Linse...
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 23:36
Det vil hun ikke...

Hilsen Carina

0
0
Svar på denne tråd

MiniCB.
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 23:47

Hvis du gider læse mit ovenstående indlæg en gang til, er det eneste jeg nævner, som jeg KUN har hørt, det med smeden..

Resten har jeg såmænd selv set med egne øjne..

Jeg synes generelt dyret nærmest skal være døden nær, før dyreværnet i Danmark tager sig af sagen.. Men sådan er det desværre..

Det er jo ikke som sådan folden der er problemet, stor dejlig fold, men masser af frugttræer og græs, men derimod hestenes tilstand ..

Venlig hilsen Mie

0
0
Svar på denne tråd

miniCB
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 23:50
Kan godt være det kun er mig, kender slet ikke sagen og ved kun hvad i siger, og støtter jeg mig kun til hvad du siger vil jeg stadig mene følgende:God vilje og kærlighed kan man måske byde mennesker at leve på, for de kan forstå det, men det holder ikke at forsørge 19 heste med kærlighed og godt arbejde. Og vil personeligt mene at skal man arbejde nok til bare at have råd til 5hest vis ikke man har landbrug eller lignende, så er det meget svært også at have tid til rent faktisk at passe dem, for slet ikke at snakke om 19. Er ikke i tvivel om at hun elsker dem og vil dem det bedste, men det er bare ikke nok når man har med dyr at gøre.
0
0
Svar på denne tråd

Hvad er det så lige ...
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 23:51

... hjælpen skal bestå i, når konen tilsyneladende ikke vil hjælpes?? ... eller desværre ikke vil lade nogle hjælpe sine dyr

Mvh. Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Tag jer sammen
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 01:29

hej

At dyreværnet ikke gør noget, er altså ikke en undskyldning for at lade stå til.

Jeg har for kort tid siden været indblandet i en grov misrøgts sag, sammen med en veninde.

DB forsøgte at melde det til politiet, men de tog det ikke seriøst (altså politiet).

MEN indenfor 3 timer lykkedes det mig at få politi og kredsdyrlægen ud.

Jeg havde taget videofilm, og vi havde kontakt til lokalaviser og Ekstra bladet.

Jeg ringede simpelthen til politiet og sagde at jeg stod på stedet og forventede de kom NU. jeg havde videofilm som bevis og aviserne var på vej.

Da jeg rykkede 2,5 time senere og der lige fik indskudt at lokal avisen var 5 minutter derfra og nu kom og tog billeder, var der en politibil på stedet indenfor en halv time og de tilkaldte kredsdyrlægen, som kom med det samme.

SÅ HVAD VIL JEG SIGE MED DET!!! Jeg kender intet til omtalte dame eller sagen eller hestene. MEN jeg er træt af alle de debatter herind, hvor folk fralægger sig ansvaret fordi DB ikke gør noget.

Hvis det står så slemt til på stedet, så tage kontakt til Ekstra baldet osv. kontakt politiet og tru dem gerne med offentlig gørelse. Bliv ved at ring til politiet hver time, bliv stående på sted (på vejen, så kan du ikke blive anklaget for at gå ind på privat grund) indtil politiet kommer.

MEN lad da vær at sig man ikke kan gøre mere bare fordi DB ikke gør noget. De har ingen magt alligevel, de kan ikke gør andet end henstille til at folk behandler deres dyr ordentligt, og hvis det er slemt så kan de tilkalde politiet.

Og ja det er grimt mens det står på, men for fanden, hvordan tror I hestene har det.

Jeg fik blandt andet en besked fra vagthavende ved politiet, via DB, at hvis vi ikke holdt op med at genere dem, ville de anholde mig, for at gå ind på fremme grund og for at filme en anden mands ejendom. Jeg gav dem min adresse og sagde de skulle være velkommen til at hente mig, bare de også kiggede på de heste.

MVH
Gitte som er træt af danskere derfra lægger sig ansvaret, bare fordi andre ikke gør noget.

PS. I "vores" sag, kom Db på stedet lige efter hestene var blevet aflivet (dvs. indenfor 4 timer efter vi havde anmeldt sagen til dem), og de kørte sagen mod de indplicerede parter derfra.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes dog.
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 08:22

Også at det er frustrende, at hun ikke vil opgive ponyerne. Som sagt har vi tilbudt hende, at tage dem alle. Men det ville hun ikke.

Og hun skulle aldrig have haft 19 heste, men det har hun altså og det kan der ikke laves om på. Hun er hverken til at hugge eller stikke i.

Men det synes jeg ikke gør hende til en dårlig person eller misrøgter.

Hun gør hvad hun kan, desværre har hun bare ikke alle midler til det hele.

Men hun knokler for at de skal have det godt.

Men det ender på tirsdag, med mindre at det er en, der kan tage hendes dyr.

Hilsen Carina

0
0
Svar på denne tråd

Der er jo mange der
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 10:56

vil tage hendes dyr, men hvad "faen" hjælper det når konen ikke vil give dem væk???...???

Hun er jo ikke til at tale med alligevel, og tror hun kommunen får ondt af hende når hun "truer" med at aflive dem? Nej så er "problemet" jo ligesom væk, så det passer dem jo fint hvis de bliver aflivet. Jeg tåler bare ikke den form for ansvarsløst optræden. Hun skulle dælme selv stå i det møg, og stå og have ondt i benene pga. manglende smed og dyrlæge, sikke et svineri. Uha jeg bliver harm!!!

Håber hun mister dem alle til bedre hjem, så man kan vise hende hvordan man rent faktisk holder hest.

Bliver de aflivet, ja så har de da i det mindste fået fred, men de af dem der kan reddes fortjener sku da ikke at blive aflivet..

Undres over en sådan person..

Hilsner fra margit

0
0
Svar på denne tråd

Om hun er en gennemført ...
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 15:01

... dårlig person og misrøgter, det kan man jo så diskutere

Men når man har slæbt 19 ponyer/heste til huse og kan se det går mod afgrunden uden at foretage sig noget og nægter at tage imod hjælp fra andre, der tilbyder at tage sig af dem ... så har man sgu mistet sin realitetssans

Mvh. Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

blabla
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 17:28

Nu sidder jeg altså og bliver lidt gal i hovedet..

Damen vil ikke sælge nogle af sine dyr..hellere aflive dem men hvis nogen vil tage dem på disse betingelse..citere lige:

Bla. skal de ikke 19 forskellige steder hen. Max 2-3 steder. Hun skal have lov til at komme uanmeldt på besøg og hun vil stadig have lov til at tage dem med til markeder. Det skal stadig være hendes ponyer, men hun kan ikke betale for "opstaldning".

De må ikke rides og de må ikke sælges videre og det skal være tæt på hvor hun bor.

Der skal laves kontrakt på alt dette og hvis de bliver brudt, så skal ponyerne væk.

Man kan altså ikke både blæse og have mel i munden..

Jeg ville med glæde ha givet et par af dyrene et godt liv her hos mig,for at redde deres liv,men jeg må sg* ærligt indrømme at på de betingelser vil de nok være bedst tjent med at blive aflivet..INGEN dyr fra min ejendom ville nogensinde blive slæbt på et marked..Hvad pokker skal de der hvis de ikke skal sælges??

Hun skal stadig stå som ejer af dyrene og kan i virkeligheden fjerne dem hvad øjeblik det skal være..

gratis opstaldning,dyrlæge,smed m.m..?? uden nogen former for rettigheder for dem som med glæde ville hjælpe hendes dyr..

Jeg kan kun sige held og lykke til hende..og dyrene...

2 føl på vej..Forventet foling marts/april 2007

www.teamego-fellpony.dk

0
0
Svar på denne tråd

Team Ego.
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 18:13

Kravet med opstaldning og smed og dyrlæge var noget man skulle finde ud af sammen.

Hvis du læser efter, så skriver jeg at det nok var nogenlunde sådan hun gerne ville have det.

Men, ja, det er nogen meget høje krav. Faktisk urimelige

Som Lisbeth siger, så har hun mistet sin realitetssans. Igen, så tilbød mine forældre for et par år siden, da det hele startede, hende at ponyerne kunne stå hos os.

Men hun afslog.

Men igen, så har hun stadig gjort alt hvad hun kan for de her ponyer. Det er nok bare ikke som mange af os andre ville have gjort det. Men hun elsker virkelig disse ponyer.

Så hvorfor hun hellere vil aflive dem end at sende dem væk, det kan jeg ikke svare på.

Hilsen Carina

0
0
Svar på denne tråd

blabla..
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 18:36

Jeg ved godt at det "Kun" var nogenlunde krav men alligevel kan jeg ikke lade være med at blive lidt gal i hovedet ..netop fordi så mange tilsyneladende har tilbudt at hjælpe hende af med dyrene,og lade dem få en chance for at leve videre..

jeg er ikke i tvivl om at hun elsker hestene,men måske burde hun kigge lidt ud over sin egen næse og se på dyrenes behov..mange kunne jo få et dejligt hjem andre steder,med nye ejere der kunne passe mindst lige så godt på dem..

Jeg ville personligt ikke forvente tilskud til hverken opstaldning,smed eller dyrlæge men ville da til gengæld forvente at have fuld råderet over hesten/e..Ikke at hun ikke måtte komme på besøg..selvfølgelig da..

Hun kunne jo f.eks spare enormt mange penge alene på at forære hesten væk i forhold til at aflive..Jeg ser bestemt ikke dette som en mulighed for at få en gratis hest/pony,det har jeg ikke behov for,men en mulighed for at hjælpe et par heste/ponyer til et fortsat godt liv..

Pyha det blev langt det her..

2 føl på vej..Forventet foling marts/april 2007

www.teamego-fellpony.dk

0
0
Svar på denne tråd

Team Ego.
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 18:41

Og jeg er fuldtstændig enig med dig.

Hilsen Carina

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har været derude
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 22:50

og lure på stedet og der står bla. en hest der ikke kan støtte på sit ene forben, og der flyder med hegnstråd og papir og rod på "folden"(hvis man kan kalde det, det)...

Desuden har hun fået tilbudt et andet sted af skov og naturstyrelsen til hestene, men næh nej nu er hun gået i "frk. modsat" hjørnet. Og tænker fandme kun på sin egen næse Hvor er "hendes store kærlighed" til hestene??? næh du.. medieliderlig er vist nærmere det rette at sige om denne person. Dyrene? ja ja de er jo ligesom bare genstand for hendes eget godtbefindende.

Jeg syntes det er SÅ langt ude at "dyrenes beskyttelse" ikke griber ind og får de heste afsat hos rigtige hestefolk, der vil hestene det bedste. For det kan hun ikke magte.

Hun har overhovedet ikke råd til at have 19 heste, og hvem har det?

Hun pisser mig af!!!

Hilsen Margit

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 23:03

en af hestene det er ikke den der har været med i tarzan marma mia og hedder fifel???

0
0
Svar på denne tråd

en af hestene det er ikke den der har væ
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 23:32

en af hestene det er ikke den der har været med i tarzan marma mia og hedder fifel???

Jo den er der.

Min far går forbi stedet hver dag med sin hund og kan ikke se at der er noget galt.

Hun har ikke ifølge hendes egen udtagelse til Dragør Avis ikke betalt jordleje i lang tid da hun også betaler bøder til Dragør kommune. Hun er opsagt for meget længe siden så dette burde ikke komme som en overraskelse for hende. Sidste nye er at hun vil udskyde det hele da hun mener at der er sjældne padder på plantagen. Men stedet er solgt fra imorgen. Snart står gravkoen der for at ændre det hele til campingplads.

Med hensyn til dyreværnet så kan de jo ikke rykke ud ved mindste anmeldelse. Det havde de måske kunne hvis folk ikke anmeldte for et godt ord. Mange anmelder bare forbi heste står ude i regnvejr, så det bliver hurtigt Peter og ulven. Og så kommer de jo ikke når det er alvor.

Söger oplysninger på DV VALLAK, Mrk DV114. 8-9 år. Hanetrit i perioder. 168 cm , speciel blis, 4 sokker. Se han på min präs eller hjemmeside.
0
0
Svar på denne tråd

dyreværnet
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 23:50

Dyreværnet har stadig ikke bemyndigelse til at fjerne heste eller andre dyr om de så ligger og dør. De kan tilkalde politiet eller snakke ejeren til fornuft.

Det er altså ikke fair at kritisere dem for ikke at "få fjernet dyrene".

------
Rotter er geniale kæledyr. Spiser alt og holder svigermor fra døren.

Islandsk hoppe med god afstamning sælges - se hende HER

0
0
Svar på denne tråd

Ikke en kritik af dyreværnet
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 23:59
Det var nu ingen kritik af dyreværnet. Bare en forklaring til at dyreværnet ikke altid dukker op når folk ringer til dem. Jeg vil ikke udtale mig om hestene behøver at bliver fjernet i denne sag. Jeg har ikke set dem, ved bare at mange syntes at de har det ok.

0
0
Svar på denne tråd

Nej altså
Forfatter: 
Dato:  01-10-2006 00:07

Det er IKKE hesten fra Tarzan Mama Mia! Det har der været en lang diskussion om i en tidligere tråd. Dne hest hed Yellow, og bor nu hos en sød, handikappet pige. Den anden LIGNER Yellow meget, men det er ikke den.

Mvh Britt

The more you practice, the luckier you get....

0
0
Svar på denne tråd

Margit...
Forfatter: 
Dato:  01-10-2006 00:27

Hvem har fortalt dig det?

Hilsen Carina

0
0
Svar på denne tråd

alt???
Forfatter: 
Dato:  01-10-2006 01:11

Citat:"Men igen, så har hun stadig gjort alt hvad hun kan for de her ponyer."

Ja hun har måske gjort alt hvad der stod i hendes magt. Det er bare ikke godt nok.. Det er ikke sofaer vi snakker om det er dyr. Dyr der har krav på at man tager sig af dem. Det magter hun åbenbart ikke, og hvis hun virkelig elskede de pony'er ville hun være lykkelig for at folk prøver at hjælpe.

Jeg bliver gang på gang forundret over at folk hellere lader stå til, end indser sine egne begrænsninger.

Det er saftsuseme synd for dyrene. De er de eneste tabere i alt det her.

0
0
Svar på denne tråd

MiniCB
Forfatter: 
Dato:  01-10-2006 12:04

Fortalt mig hvad???

Hilsner Margit

0
0
Svar på denne tråd

Hestene
Forfatter: 
Dato:  01-10-2006 17:13

Hvis nogen skulle være i tvivl er det altså den fra Tarzan mamma mia der står derude..

MiniCB:

Tvivler du på at Margit fortæller det rigtige, ligesom du heller ikke rigtig tror på det jeg siger ??

Du har jo som du selv siger ikke været der i lang tid, men jeg var der for en måned siden..

Det er ligesom om du bare ikke VIL tro på det, selvom vi har set hvordan de har det..

Kan godt være det ikke var det du tænkte på, og så må du undskylde.. Men jeg kan ikke se hvad "Hvem har fortalt dig det" ellers skulle være et spørgsmål til..

Hilsen Mie

0
0
Svar på denne tråd

Margit...
Forfatter: 
Dato:  01-10-2006 19:32

Ciat: Desuden har hun fået tilbudt et andet sted af skov og naturstyrelsen til hestene, men næh nej nu er hun gået i "frk. modsat" hjørnet.

For hvis hun har det, så ja, så er hun frøken modsat.

Men i kommer med alle jeres syn på disse ponyer, men ved i om der har været dyrlæge ude og tjekke dem?

Det kan godt være at det virker som om jeg IKKE vil tro jer, men det er nemt at tage ud og kigge, men ved man disse dyr er tjekket af dyrlæge?

Hvad hvis de har og er igang med behandling?

Hilsen Carina

0
0
Svar på denne tråd

MiniCB
Forfatter: 
Dato:  01-10-2006 22:41

Helt iorden.. Jeg har ikke hørt om det med skov og naturstyrelsen..

Der har da forhåbenlig ikke været dyrlæge til ponyerne,når den ene pony ikke kan støtte på forbenet, hvilken dyrlæge ville overse/lade den gå rundt med det? De er syge, tynde mange af dem, ihvertfald en er blind, efter noget med en gren eller noget lignende, indsunkne øjne osv osv, som jeg har skrevet i et indlæg længere oppe. og de er ikke igang med nogen behandling når hun alligevel mener de alle skal aflives, så kan det da være ligemeget, Ikke?

Jeg har så sent som her til aften snakket med to piger der kommer der, og der kommer kun smed 1-2 gange årligt, og ikke andet..

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan sige dig så
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 09:19

meget at det jeg fortæller er sandt, og jeg VED de heste & ponyer ikke får den fornødne behandling, det være sig regelmæssig smed, dyrlæge eks. står der en hest som ikke kan støtte på sit ene forben, der er blevet beordret dyrlæge senest idag, så senere tager jeg derover og tjekker om den er blevet behandlet, eller er væk Og det er den sikkert, for den har stået sådan i et stykke tid tror jeg og tror ikke dyrlægen kan gøre andet end at give den fred.-desværre. Men havde den nu fået hjælp med det samme, ja så havde det nok set anderledes ud ikk??

Jeg syntes det er SÅ ufatteligt at hun ikke enten giver dem væk til hestekyndige folk-der har RÅD og forstand. Eller at de bliver fjernet, de der virkelig ikke har det godt.

Hvis den hest ikke har fået behandling idag melder jeg hende til politiet, og jeg vil blive ved og ved og ved indtil den k... får hvad hun fortjener.

Og MINICB: Det er da også temmelig trivielt at høre på din mistro konsant, tag dog ud og åbn dine øjne på det usle sted, istedet for at sidde foran din com. og mistro folk der har lettet rumpen og set stedet, for at sidde og lyve.

Hilsen Margit

0
0
Svar på denne tråd

Margit hvis du ved ...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 11:36

... hvor længe det er siden, at Dyrenes Beskyttelse sidst har været kontaktet, prøver du så ikke at kontakte dem igen og forklare at situationen absolut ikke er ændret til det bedre. (det er sådan jeg læser det gennem tråden)

Lige pludselig og det er svært at vide for os almindelige mennesker, hvornår det er, så er det vel blevet så grelt, at de griber ind.

Mvh. Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

ang svar
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 12:23
Hej. Jer der har skrevet på hendes hjemme side. ingen af jer der har fået svar ? Hun har svaret mig og hun siger at hun skal snakke om det med en fold imorgen ( Tirsdag ) hvis ikke det sker vil hun vende tilbage tilbage til mig ang at jeg evt har plads til en af dem eller to.
0
0
Svar på denne tråd

Det er al ære værd ...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 12:32

... at folk rundt omkring i landet tilbyder deres hjælp.

Men det er da ærgerligt, hvis ikke Dyrenes Beskyttelse får set flokken som helhed og ud fra det de ser, kan konfrontere ejeren med forholdene.

Hvor og hvornår kan hun så upåagtet starte sådan et hestehold op igen

Håber Margit gør noget.

Mvh. Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Margit...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 18:54

Nu har jeg været derude før. Har været med til at passe og pleje de ponyer indtil hende jeg kendte hende igennem solgte og flyttede sin hest.

Hun passede godt på sine ponyer dengang. Derfor har jeg lidt svært ved at tro det, da hun altid har elsket de ponyer overalt på jorden. Svært at tro at tingene kan vende og tro det eller ej, men hun er et godt menneske.

Men jeg er enig med jer alle sammen, at det er tåbeligt ikke at give dem væk.

Men hun har jo nok svært ved at indse, at tingene ikke kører for hende.

Hende jeg mødte hende igennem har også været derude for nyligt og der fortalte Susanne hende at de ponyer blev passet.

Men Margit, hvad med at tage nogle billeder af de ponyer og så sende dem til DB???

Jeg kan så også sige at DB er inde i sagen, men lige præcis hvad der bliver gjort ved jeg ikke.

Hilsen Carina

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 20:13

idag modtaget en samme mail fra hende:

"Tak for din mail og din opmærksomhed på mine dyr og tak for tilbuddet.Jeg skal tale med de nye ejere af jorden imorgen tirsdag og ved ikke hva det hele udvikler sig til.
Hvis jeg må have lov at vende tilbage?
hilsen Susanne Mortensen"

Birgit (Gipsy&Molly)

Ringridning det er noget der rykker

0
0
Svar på denne tråd

jamen...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 23:57

så må hun jo lukke dem ud på motorvejen eller noget...

sagen lyder ikke så konstruktiv.

hvilket jeg vist heller ikke er lige nu

Mange forskellige heste sælges - se dem på markedspladsen

STALD NORDAHL

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 18:52

Intentionerne er gode nok, det er bare midlerne og realitetssansen der halter lidt bagefter...

En sørgelig, men tankevækkende sag, som jeg for hestene og damens skyld falder på plads.

Vegetacha B-)
^**^
Oo
(..)
-

"Ever occur to you why some of us can be this much concerned with animals suffering? Because government is not. Why not? Animals don't vote." --Paul Harvey

0
0
Svar på denne tråd

Et kedligt syn der møder en,
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 19:19

... Døde heste på marken, og KVL der står klar til, at tage livet på endnu en hest.

Sikke en magt vi mennesker har... "Nu vil jeg ikke have dig mere, så skal du dø!" Uden tanke på alle de grønne marker hvor hestene kunne have det rart. Tænk at råde over liv og død på den måde!

Kambas er igang med at hente hestene... Fred være med dem.

Tina Carlsen
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 19:29

Ikke for at være strid eller hård, men hvad tror I egentlig, der sker med de tusindvis af grise, køer, får, kyllinger og kalkuner, som hver dag bliver slagtet her i landet? Og som de fleste af os gladeligt sætter tænderne i?

Ja, sikken magt, vi mennesker har...

Jeg skal ikke kunne sige, hvordan de ponyers liv har været, men mon ikke de har det fint, hvor de er nu?

Mvh. Bente

Étudiante a l'école de cuisine

-Formand for AS (Anonyme Sodaholikere)

Antal medlemmer: ?

0
0
Svar på denne tråd

TV2 nu...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 19:41

På Tv 2 Lorry skulle der komme noget om sagen nu...

- Yuki

Med salathesten

Kender du et godt sted på Sjælland til en avlshoppe ?

Med billeder på www.rigola.dk

0
0
Svar på denne tråd

Dyr...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 20:13
Slagtedyr eller hvad det kaldes, kan ikke sammenlignes på den måde... synes sgu hele denne sag er rigtig rigtig trist.

Ridelygter sælges, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

jeg har det...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 20:16

ligesom Bente.

Jeg så udsendelsen i Lorry og jeg tror også at hestene har det bedre hvor de er nu - sørgeligt men sandt.

Og Bente, for denne kommentar:

>>>hvad tror I egentlig, der sker med de tusindvis af grise, køer, får, kyllinger og kalkuner, som hver dag bliver slagtet her i landet? Og som de fleste af os gladeligt sætter tænderne i?
<<<

stof til eftertanke for de mange kødspisere rundt omkring.

( og JA jeg er fanatisk vegetar cant help it

Nu som sandkasserytter med fru dressurdyr <3

Topmålet af diplomati er, at bede nogen gå ad helvede til på en måde, så de glæder sig til turen.

0
0
Svar på denne tråd

Ponyekspressen
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 20:26

Jeg har ikke læst alle Jeres indlæg og måske har nogen svaret tidligere.

Jeg er en af dem, der for en del år siden meldte Susanne Mortensen til Hestens Værn og til politiet. Jeg skal ikke komme ind på de nærmere omstændigheder omkring vanrøgten. Men efter ca. 1 år blev de 3 ponyer vi anmeldte, aflivet. Det var ca. 5 år for sent for dyrene.

Susanne Mortensen er blevet meldt adskillige gange, men vores dyreværnslov forhindrer at der sker noget og ligeledes gør politiets indgriben (eller rettere mangel på samme). De aner ganske simpelt ikke, hvad der er op og ned på en hest og hvad der skal til for at det er forsvarligt. SM er meldt til politiet og mig bekendt kører der stadig en sag. Så længe sagen kører, kan man ikke fjerne hestene og de har derfor fået lov til at stå i frugtplantagen så længe uden indgriben. Jeg har skrevet til borgmesteren i Dragør Kommune, men fået det svar at så længe det var en politisag kunne man ikke gøre noget. Sørgeligt.

Vi taler ikke om gamle heste, men heste i alle aldre. De unge heste er afkom efter deres brødre, som har bedækket deres mor, så efterhånden er det ren indavl.

Det er trist at vi i år 2007 endnu ikke har et dyrepoliti. Et politi, som vel og mærke har forstand på dyr.

Jeg kunne fortælle mange historier der ude fra. Jeg er dybt rystet over at man ikke kunne gribe ind og redde hestene. Jeg ved at flere hesteinternater har haft sagt ja til at tage dyrene. Til gengæld ved jeg også at de ikke lider mere.

Jeg må sige at jeg også føler med Susanne Mortensen, som ikke magtede opgaven. Hun forstod aldrig, at hendes heste kunne få et godt liv andre steder. Jeg ved hun på sin egen måde elskede sine heste. Desværre var det ikke nok for hestene. Lad os håbe de har det godt, hvor de er nu.

Venlig hilsen

Ruth

0
0
Svar på denne tråd

susanne
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 20:41

jeg syntes også det er godt at ponyerne har fået fred.

Men hvis i havde set det syn jeg så idag var der ingen af jer der ville have ondt af susanne.

Magen til svineri skal man lede længe efter,de lå på red og række og var døde ligesom jøderne i gamle dage.

Da den ene var blevet aflivet stod den anden alledere klar,den stod endda og kiggede på. Da det så var dens tur kunne den jo lige få lov til at se dens venner,da den blev trukket forbi dem allesammen inden den skulle lade livet.

Jeg spurgte endda om jeg skulle tage en med hjem,men nej hun havde besluttet sig.I skulle have set det,det der var i lorry var ingen ting på det tispunkt.

Det blev ca optaget ved en to,tre tiden og de var først færdig ca kl syv. det var så grimt et syn.

HUSK OG SE DRAGØR NYT I NÆSTE UGE, DER KOMMER OGSÅ NOGET OM DET.

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor?
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 21:28

Hvorfor kan man ikke sammenligne slagtedyr med disse ponyer? Af hvad jeg kan læse i denne tråd, var det langt bedre for ponyerne at blive aflivet, end at deres liv var forsat uændret. De har fået fred. Jeg kan ikke se dyrplageriet i at lade dyrene aflive af en dyrlæge.

nuopl06: Det var nu ikke ment som en kritik af kødspisere. Jeg er selv én af dem.

Mvh. Bente

Étudiante a l'école de cuisine

-Formand for AS (Anonyme Sodaholikere)

Antal medlemmer: ?

0
0
Svar på denne tråd

Dyr...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 21:40
Fordi vi har en kultur, der ikke høre sammen med dette dyr som en "normal" fødekilde.

Synes denne sag beviser hvor ekstremt mennesker kan komme ud, mht. egoisme... dette gælder ejer, naboer m.v.

Og nej... jeg mener ikke at noget levende væsen (raskt) har bedre af at dø.

Ridelygter sælges, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

SUSANNE
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 22:06
EN TING ER DE ER BLEVET AFLIVET NU,DET KAN VI IKKE GØRE SÅ MEGET VED, MEN DET ER MÅDEN DET BLIVER GJORT PÅ. DET ER BARE IKKE I ORDEN.
0
0
Svar på denne tråd

sørgeligt
Forfatter: 
Dato:  17-02-2007 12:37

meget sørgelig sag - men for de fleste er det nok det bedste...

jeg er nysgerrig - hvor skete det henne??? jeg var ved hesten sen eftermiddag men syntes ikke jeg kørte forbi

hvad angår at de lå på rad og række og så hinanden døde - dermener JEG at det erdyrlægens pligt med sin etiske og etologiske viden at træde ind og sige at det her er en dum ide!!! dyrlægen burde befale at de døde blev dækket til eller at man måtte aflive dem hvert deres sted på marken <(hvis marken er stor nok)..

Trine Bach
så søger jeg part endnu en gang - se annonce på linket
www.heste-nettet.dk/ma...leid
Naturen har givet mennesket én tunge, men to ører, for at vi skal høre dobbelt så meget, som vi siger
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider