|
|
| Er Så Ked A Det :'( |
|
|
Hej alle. Dette indlæg er et ynke-indlæg, er du ikke i "form" til disse, spring dét venligst over, tak. Ja, jeg må bare ud med det. Sidder allerede her og græder  Da jeg kom hjem i dag fra skole - hér kl. 17.10, opdager jeg min kanin sidde i sit bur. Hun sidder og trækker vejret UTROLIG hæftigt og meget hårdt.. Jeg tager hende ud, men hun ligger sig hurtigt ned igen. Hun har spist lidt dog. Vi tog hende lidt udenfor at løbe, men hun gad heller ikke rigtigt. Godt, kl. 19 blev vi (Mine forældre og jeg) enige om at vi ville tage hende til døgn-dyrehospitalet som har åbnet hele natten etc. I Valby. Vi tog derud og lægen sagde at det muligvis var en lungebetændelse da der var lidt hak ved lungerne. Jeg blev lidt lettet over at det ikke var "hjertet". Men.. Hun fik pencilin og skulle så overnatte der. Nu jeg lieg kommet hjem, her er SÅ tomt uden hende. Jeg savner hende allerede. Han sagde at hvis det ikke var blevet bedre eller der opstod komplikationer ville han ringe i løbet af natten. Ellers hører vi senest fra ham i morgen kl. 10. Jeg er bare SÅ bange og ked af hvis der nu sker noget i løbet af natten? Eller vi får avide i morgen at hun er væk - for altid  Eller at hun skal til røgten osv. Som nogle af jer nok har læst i mit tidligere indlæg: "Svært at se sit 'barn' lide" læser i at hun også lige har været indagt hos vores alm. læge pga. af noget sår-ting og er blevet opreteret hér i sidste uge.. Øv, det så svært. Evt nogle som har prøvet noget ligende? Gerne som ender lykkeligt  Evt haft en kanin med lungebetændelse.. - Jeg frabeder venligst negative kommentár da jeg er utrolig ked af det og meget nede  Skriver dog heller ikke détte for at få "ynk" men, for evt at hører om i har oplevet détte ang kanin- lungebetændelse etc.
// Mvh. Sandra Det Er Så Svært At Skilles Ad, Så Svært At Gå Sin Vej. Men Alle Mine Tanker, Vil Altid Følge Dig :'(-<3' Hvil I Fred Kristine <3' - Vil altid huske dig..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ggg |
|
|
Jeg havde en gammel kanin som fik lungebetændelse. Hun blev så svag tilsidst, at vi simpelthen måtte få hende aflivet  Det er en ret gral sygdom, men håber at din kanin klarer skærene. Skriver du ikke hvordan det ender?
Mai og Mustang Sally Medlem af NWR -Natural Western Riders-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mai ... |
|
|
Muligvis. Jeg regner da ABSOLUT ikke med aflivning overhovedet er på tale. Jeg regner da med hun bliver rask, her i løbet af natten. Hvis ikke, skal hun have røgten.. Hvad skete der lige præcist med din kanin ?
// Mvh. Sandra Det Er Så Svært At Skilles Ad, Så Svært At Gå Sin Vej. Men Alle Mine Tanker, Vil Altid Følge Dig :'(-<3' Hvil I Fred Kristine <3' - Vil altid huske dig..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej... |
| Forfatter:  |
Henriette Pedersen |
| Dato:  |
27-09-2006 21:30 |
|
Det gør mig ondt!  Min ene lille kaninunge er lige død her til morgen... Den var kun 3uger, men de havde været smuttet ud af deres bur for en lille uge siden og den var så blevet svækket... og her til morgen var den død...  Havde tænkt på at aflive den... Håber at det går med din kanin. MVH Henriette
Oldenborger er en Dejlig og køn hest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| !... |
|
|
Har haft en kanin med lungebætendelse, hun er blevet helt rask igen  Jeg har også lige haft en anden med snue, han kunne ikke trække vejret ordentligt, fordi han var så snottet, han er også blevet rask. Det kommer meget an på i hvor god tid det bliver opdaget, og hvor hurtigt det udvikler sig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lisa .. |
|
|
Pyy, du letter en stor sten fra mit hjerte - med dén historie. Ang din kanin havde lungebetændelse. Hvad var sytomperne på at du kunne se det var lungebetændelse? Altså jeg opdaede da da jeg kom hjem fra skole - kunne pt intet se i morges. Men at hun træk vejret meget hårdt og dybt..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| !... |
|
|
Hun snottede og nøs. Det var ikke sådan snottet sad ved hendes næse, men kunne ses på indersiden af hendes forpoter. God bedring til din kanin, det er aldrig sjovt med syge kaniner
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lisa ... |
|
|
Nej. Desværre har jeg læst at er det kun snottet osv - så kan den reddes højst sandsynligt. Men er den nået til luftvejene er det svært at redde dem  ØV hvor er jeg bar ked af det igen nu. Havde jo håbet på at hun ville klare sig, vær helt rask til imorgen. Der dalede mit humør dog igen..  Kan ikke leve uden hende.. <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| !... |
|
|
Som du skriver kunne de høre det på lungerne, det kunne dyrlægen også på min kanin, det er den eneste måde de kan vide det lige præcis er lungebetændelse på. Men jeg ved ikke så meget om lungebetændelse, da jeg kun har haft 1 kanin med denne sygdom (heldigvis)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ynk... |
JulieTaylor |
27-09-2006 22:02 |
|
Stor og uforbeholden ynk herfra. Håber, hun får det bedre snart.  Mvh Julie
"Enhver idiot kan skrive dansk. Og mange af dem gør det også." Børge Weidemann, tekstforfatter
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Føler med dig og krydser fingre for det går godt...!! Og hvor er det vildt fedt at se folk kan knytte sig så meget til kaniner, og gladeligt betaler så mange penge for at få den rask igen  Det varmer sq mit hjerte, en gammel kanin ejer 
Nybagt føllebølle palomino "rabarber" hingstemor  Lejlighed i Greve eller omegn søges, kontakt mig via præsentation =)
Lev livet og nyd det, for du får kun dette ene 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min gamle havde også... |
|
|
.. lungebetændelse, så min far aflivede den bag på bilen i en sæk - han var meget svækket og gammel efterhånden, så vi orkede ikke at få den i behandling.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hephey |
|
|
har ondt af dig... virkelig... aldrig rart med syg kanin... min egen døde men det det var ikke sygdom... hun blev bidt ihjel af en mår... vi havde hende ude som så mange andre gange i en lang snor imens min mor ordnede have... så skulle hun ind og have noget at drikke og telefonen ringede og imellemtiden havde sally fået besøg...
Carina. Mango-Min elskede DV'er. Nu military vinder. Surprise- Min smukke ponyblanding.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| operation |
|
|
Nu fortalte du vel dyrlægen det med at den var blevet opereret for en uge siden? Altså hvis nu det skulle have et eller andet med det at gøre. Men håver da for dig at din kanin får det godt igen. Det er aldrig sjovt når ens dyr er syge
Mvh. Nina
Dream as if you´ll live forever Live as if you´ll die today
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Snowy... |
|
|
Tak for jeres ord alle sammen. Det varmer absolut. Ja, jeg elsker min kanin mere end noget andet. Snowy er mit ét og alt. Ka simpelthen ikke leve uden hende - ikke allerede, det alt for tidligt  Hun var bar så rask, altid livlig også.. Bare ikke igår. Vi har fortalt dyrlægen / hospitalet alt. De har desuden kunne gå ind i jounalen på Snowy hos min egen dyrlæge - som jo ikke havde åbent om aften dérfor - hvor de kan se hvad hun har gennemgået, fået af medicin osv. Så det er sagt alt. Hun har nu været til observation og dyrlægen ringer hér idag kl. 10. Jeg skal dog selv møde kl. 10 i skolen, men ved ærligt ikke om jeg orker det Kan simpelthen ikke tage mig sammen - men det gør det heller ikke bedre at gå herhjemme og tænke hele tiden. Jeg HÅBER bare at dén medicin hun fik igår har taget det og hun bliver HELT rask igen, frisk og livlig som hun plejer at være  Øv hvor er det hårdt. Snowy er den mest kærligeste kanin jeg for evigt har haft. Hun kommer bl.a når jeg kalder hendes navn osv. Øv, jeg savner hende, vil have hun bliver rask igen.. Kan ikke leve uden hende...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| den kommer hjem til dig igen :) |
Natascha Nykjær |
28-09-2006 08:54 |
|
jeg håber at din kanin får det godt igen men det gør den da selvfølgelig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stort trøstekram! |
|
|
Uha, det lyder ikke rart... Sender dig et stort trøstekram! Man bliver jo glad for de små størrelser, kan huske at jeg var bundulykkelig og udlovede en helt vild dusør, da min teddy løb væk/blev lukket ud/hapset af nogen. Desværre har jeg ikke fået ham tilbage igen.  Det var lidt et sidespring, men vi krydser ihvertfald alt hvad der kan krydses herhjemme. 
Egypten, here I come....! (d.20/11-06) Kasper og "Kranen" SEX ER GODT, MEN POKER VARER LÆNGERE! (CITAT: ALFRED ALVAREZ)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rolig Sandra |
ane jensen |
28-09-2006 09:41 |
|
Rolig Sandra, hun er jo i gode hænder, og er sikker på at hun nok skal klare den.. Kaniner er stærke, og din er ingen undtagelse så bare rolig den skal nok komme sig. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har NU fået svar - Dyrlæge. |
|
|
Tak alle sammen, for jeres "ynk", historier, trøstekram og diverse  Dyrlægen ringede dog som lovet hér i morges. Det viste sig hun HAR haft lungebetædenlse, var vi IKKE kommet med hende i går - ville det se MEGET sort ud idag og hun ville måske ikke kunne være reddet. Jeg er bare SÅ glad for jeg lyttede til mig selv om at der VAR noget galt med hende - jeg vidste det simpelthen selvom mine forældre var lidt om vi ikkke lige skulle se det an. Men NEJ, jeg havde besluttet mig - afsted til dyrehospitalet - som altså ikke er helt billigt om aften efter "lukketid" + overnatning etc. Men dét sagde dyrlægen pt og hun kan hentes idag - rask - om eftermiddaegn. Hun skal vær på antibiotika nogle dage og må ikke få kulde osv. Hvor er jeg BARE glad for at hun kunne reddes og at hun er rask nu. <3 Håber på at mindst have hende nogle år endnu. Har altid passet hende godt og hun har haft et liv i sus og dus, luxus. Tak endnu en gang for jeres "hilsner" , det varmede..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ggg |
|
|
Min kanin var også, som din, begyndt at trækker vejret hårdt og hivende. Udover dette nøs hun og var MEGET snottet. Hun stoppede omgående med at æde som hun plejede, nippede kun til maden, og blev uhyggeligt hurtigt mager på de fem dage det tog sygdommen at få bugt med hende. Hun fik også pencillin og noget andet som dyrlægen gav hende. Men hvor er det godt at din kaningnøf kan komme sig  Hun skal nok blive tudsegammel, så godt som du passer på hende.
Mai og Mustang Sally Medlem af NWR -Natural Western Riders-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Snøøft :'( |
L-F |
28-09-2006 19:05 |
|
Er ked af at høre din sørgeligt historie, men krydser helt klart fingre for at den klarer det !  Jeg har selv haft en kanin der fik en hjerneblødning Men der kunne dyrlægen intet gøre og efter en masse behandlinger med medicin, pencilin og smertestillende, blev vi desværre nødt til at aflive den Snøøøft ! Stakkels kanin - men det var det eneste rigtige at gøre. Kunne bare se at den havde ondt og ville ikke have at den skulle lide mere !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak endnu en gang. |
|
|
Øv bøv - nogle triste historierne nogle af jer kommer med Det ALDRIG sjovt at skulle aflive osv - noget man har kært, noget man elsker og nærmest føler er "helheden" i ens liv ..  Det var netop det Snowy også gjorde, Mai. Hun træk det pludselig ureglmæssigt, spiste ikke rigtigt noget osv. Dyrlægen sagde også at det var lungebetædenlse. Hun er lige kommet hjem kl. kl. 17, jeg har sat hende lidt i bur (Med åben udgang - så hun ka ngå ud hvis hun vil) men hun liger sig, slapper af. Hun hiver stadi lidt efter vejret, men veterinærsygeplejersken sagde at det gjorde de i ca. 5 dage da det lige skal gå væk. Har hun ikke spist inden imorgen - skal vi lige kontakte dem. Hun vil ikke æde mad, gulerødder osv - men gerne godbidder - Ja, nu er hun vist ved at være sig selv igen  Elsker den kanin højere end livet.. Tak for jeres opmuntrede ord, bekymringer etc - endnu en gang. Det varmer meget..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
heste-hvisker |
28-09-2006 20:00 |
|
har da li et par historier fra vores tidliger kaniner. da jeg var lille (4-5 år) havde jeg min første kanin som hed mars. (grunden til dette navn var fordi jeg rigtig gerne ville have et marsvin den gang med fik en kanin i stedet ;P) min søster havde en anden kanin som hed Nini. en dag da mig og min søs skulle ud af fodre om morgenen var de begge væk, de var løbet ud af deres kanin hus om natten fordi døren ikke var lukket godt nok åbenbart. nå men mig og min søster kom så i skole og i børnehave, og da vi kom hjem igen var nini kommet tilbage men mars stadig væk. han kom så aldrig tilbage øv bøv. så fik jeg så senere et marsvin  den hed ponto. nini og ponto gik så sammen, og havde ponto i ca 2½ år, fordi han gik sammen med nini troede han at han var en kanin så han hoppede lystigt rundt i deres bur ;P det så så sødt ud. men så en vinter dag da jeg havde været til ridning skulle jeg så ud og fodre og så ligger ponto død ved siden af en lille hule de havde. hvordan han døde vides ikke. men så har vi så nini alene igen, og så nogle måneder efter får jeg så en kanin mere, den hed nuser, hende og nini gik så sammen ude i det samme bur som alle de andre også har gået i ;P. og så en dag da vi havde sidet og set mgp gik vi ud for at fodre, og så lå nini død med hovedet uden for en lille lem vi havde i buret, ( der var en mår der var kommet ind og havde dræbt hende  ) nuser lå oven på en bur som de havde inde i kanin buret og rystede af skræk. så hende tog vi med ind. nå men så her i starten af 2006 har nuser det så dårligt så vi tager hende med til dyrlægen men da vi kommer der over er hun død, (hun døde af tarmslyng  ) det var så historien om mine dyr. har dog stadig 3 katte 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heste-hvisker. |
|
|
Pyha , sikke noget 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hephey |
|
|
godt at høre med din kanin... aldrig sjovt når de har det dårligt... sally nåede heldigvis ikke at lide alt for meget og jeg så hende ikke selv da hun havde det dårligt...
Carina. Mango-Min elskede DV'er. Nu military vinder. Surprise- Min smukke ponyblanding.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dejligt... |
JulieTaylor |
28-09-2006 20:23 |
|
... at Snowy bliver rask igen.  God bedring. Mvh Julie
"Enhver idiot kan skrive dansk. Og mange af dem gør det også." Børge Weidemann, tekstforfatter
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mange tak igen. |
|
|
Tak for det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|