Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

mistanke om svulst i hjernen...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 16:10
Ja, det går jo godt...

Så har man endelig fået hest, man er trappet ned i medicin, det hele går for en gangs skyld godt- og så får man beskeden fra lægen at man skal have taget yderligere blodprøver.

Hvorfor? Jo, fordi man har ekstra meget prolactin i blodet- det hormon der får én til at produksere mælk når man skal amme, hvilket indbevirker at jeg render rundt med mælk i babsenutterne hele tiden.

Hvis blodprøverne siger det samme som de sidste, altså ekstra meget prolactin, bliver jeg smidt videre til en scanning af hjernen, da meget prolactin mulugvis skyldes en svulst i hypofysen- altså i hjernen- hvilket stemmer overens med migræne og andre sjove ting jeg også har/har haft. Det er da altid noget at svulsten nærmest med 100% sikkerhed ikke er ondartet. Men dog rimelig grelt generende.

Nervøs? Ja for h*lvede. Det er ikke for at klage for meget, men jeg føler ærligt talt at jeg er i min gode ret ligenu. :(

Hvad vil jeg med dette indlæg? Ved det ikke. Jeg måtte vel bare ud med det. Og advare om at når man endelig synes det går perfekt, ja, så skal man altså liiige være på vagt alligevel.

Skandinavisk PIGE med Skandinavisk HEST
Sådan skal det da være? :)

Nu med Tulle :)
Uden Stay (i et stykke tid...)
0
0
Svar på denne tråd

jamen et
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 16:13

... eller andet sted er det jo godt, at det bliver opdaget, så lægerne kan gøre noget ved det.

Og du slipper for migrænen :-)

Skal du se Den Blå Karrusel? www.nytdanskmusikteater.dk

Kender du Laban?

0
0
Svar på denne tråd

louise-
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 16:22
jamen det ER da godt, det er jeg enig med dig i. :) Men det er da stadig ret chokerende, da kræft for det første kører i familien og en del faktisk har haft (ondartede) hjernesvulster. Og tja... hvordan skal man reagere på sådan en besked?

Migrænen slipper jeg nok ikke for da svulsten givetvis ikke skal fjernes. Men nu må vi se. Tak for pep-talken :)

Skandinavisk PIGE med Skandinavisk HEST
Sådan skal det da være? :)

Nu med Tulle :)
Uden Stay (i et stykke tid...)
0
0
Svar på denne tråd

Du er i din fulde ret
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 16:56

til at være nervøs/chokeret, - det ville alle vist blive ved at få sådan en besked - og synes det er stærkt, at du kan give udtryk for det!

Det er ikke nemt at se mening eller retfærdighed i de sammenhænge, hvor nogle mennesker bliver ramt af modgang eller sygdom, men tror dog ikke, at det er "naturlov", at lige så snart man synes det går godt, at så lurer der straks noget ondt lige om hjørnet.

Tror desværre, at mange ting her i livet er styret af tilfældigheder/uheldigheder - og at det er vores livsvilkår, at vi nogle gange står i situationer vi ikke lige i nuet kan ændre på.

Og når man står midt i det, så må man leve det igennem, så godt som man nu kan - og prøve at finde den bedste vej gennem kaos.

Ligeledes tror jeg man skal huske at lægge mærke til, at de ting der gør, at man ellers synes livet er godt, stadig er der, trods modgangen, selvom de i nuet kan blive overskygget af det der truer.

Man kan, hvis man husker at se sig omkring, altid finde nogle positiver sider af livet - det er derfor, de fleste af os - trods alt - hænger ved.

Og med aldren finder ud af, at der oftes er et lille lys på den anden ende af tunnelen...

Held og lykke med det hele - og lev en dag af gangen!

Mvh MetteTM

I alle tårer glimter et sidste håb.

Simone de Beauvior

0
0
Svar på denne tråd

prolactin
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 19:56

Ja her kan jeg jo så (desværre) snakke med. Jeg fik i januar 2004 konstateret en godartet svulst på hypofysen, forhøjet prolactin, efter jeg i ca. et halvt år havde haft konstant hovedpine og i det hele taget ikke haft det specielt godt. Først var det jo et kæmpe chok, især fordi jeg ikke havde fået taget blodprøver lige netop for det, men fik det konstateret det ved en MR scanning. Her fik jeg så beskeden at de havde fundet noget men ikke nøjagtig hvad det var, der gik så yderligere 4 dage inden jeg ved en samtale med en professor fik svaret at det HELDIGVIS var godartet. Herefter kom jeg så i medicinsk behandling med Dostinex, hvilket jeg stadig er. Virkningen kom heldigvis hurtigt allerede efter et par dage forsvandt den konstante hovedpine og væsken i brysterne forsvandt også.

Nu går jeg til kontrol(blodprøve) og samtale hos en læge i Århus hver 3.måned og han er heldigvis utrolig flink og parat til at svare på mine spørgsmål. Jeg går også til scanning hver 6. måned og sidste scanning viste svulsten er begyndt at svinde ind.

0
0
Svar på denne tråd

Kan da...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 20:30

...godt forstå hvis du klager... det er du da i din fulde ret til -sikke en besked

Håber for dig at du hurtigt får en super god nyhed om at det er ingenting eller at du hurtigt bliver behandlet...

Sender en masse positive tanker og et "web-kram" her fra

Mvh. Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Held og lykke
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 20:48

Selvfølgelig er du i din gode ret til at føle som du gør!

Også selv om det viser sig ikke at være ondartet. :-)

Held og lykke med det. Det skal nok gå fint. (y)

epos12: Smart at man kan undgå operation! :-)

kh

minski

Har nogen set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe?
0
0
Svar på denne tråd

kendte en
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 15:48

Min tidligere samlever.

Fik konstateret en godartet svulst på sin hypofyse.

Dette resulteret i at han fik mælk i sine bryster

Og han tog meget kraftigt på.

Han fik den efter lægerne havde prøvet en masse piller og lign den så fjernet.

Hvor de gik ind gennem næsen og skar den i små stykker og på den måde fik den ud.

Og han blev udskrevet efter ca 3 dage og så skulle han går til tjek med jævne mellemrum for at få tjekket om den kom igen.

Vi fik dengang afvide at det faktisk er ved at være en ret "normal" lidelse nu til dags. Og at de faktisk tit operere dem væk.

Min X har det fint og lever i bedste velgående den dag idag...

Så held og lykke til dig i fremtiden

Mvh
Henrietta Joye & Ægir frá Efri-Sumarliðabæ

IKKE medlem af (RKK)
-
Jeg Vil Hellere Såres Af Sandheden ~ End Glædes Ved En Løgn!
-

Lykken er ikke at få, hvad man ønsker - men at ønske det, man har..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider