Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

ARGH, den s... smed
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 12:17

Nu har vi fået nok!!! i 3 uger har vi ventet på vores smed, vi har haft gentagne aftaler med samme resultat, han kommer ikke, og han ringer ikke og aflyser. Når man så lægger beskeder på hans svarer sker der lige så lidt. Får man endelig fat på ham, er undskyldningen den samme "jeg blev sparket/trådt på/ væltet af en hest" Den holder bare ikke mere, ingen er så uheldig på 3 uger...

Vi har haft denne smed i 3 år nu, og har ellers været glad for ham, hans måde at håndtere dyrene på og selvebeskæringen, der har aldrig været noget at brokke sig over, og så sker dette.

Vi har pensionærer stående, så der er i alt 10 heste, der enten har tabt sko eller er så langtåede at de "skvatter" over deres egne fødder... Det er næsten på grænsen til dyrplageri, og hvad kan man gøre???

Så nu må vi finde en ny smed, så hurtigt som muligt... puha, jeg ligger vågen om natten pga af alt dette og trængte lige til at læsse af!

Utroligt, hvad man skal finde sig i fra sin smed...

Suk fra Ditte

0
0
Svar på denne tråd

har selv
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 12:39
lige skiftet smed, af samme årsag. Har ellers brugt den samme, siden han var under uddannelse, og mange år efter han blev færdig.
Lyder som en og samme person, eller er der mange, der opføre sig sådan, fordi de kan vrage og vælge mellem kunder.

Kåret mini knabstrupper hoppe sælges.
Kåret pinto hoppe, 157stg. sælges.
0
0
Svar på denne tråd

Smede igen igen...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 13:01

Smedene er sindssygt pressede, da der er langt flere kunder end der er smede til. Jeg har selv været tålmodig med min smed, men jeg ville ikke bytte ham ud til fordel for nogen som helst anden, hvis jeg kan undgå det. Han er simpelthen så god ved hestene.

Én ting er sikkert og det er, at de burde ikke tage flere kunder ind, end de har tid til - det er trods alt bedre at have tid til dem man har, end at det går ud over alle kunderne.

0
0
Svar på denne tråd

diddlou
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 14:37

Det lyder bare præcis som en smed jeg har brugt, men som nu er skiftet ud! Altid frygteligt mange undskyldninger og lange ventetider.

Det var til at brække sig over

Nu har jeg bare den perfekte smed er jeg overbevist om, men det har da også taget sin tid at finde ham! Jeg er rigtig glad for at have fundet ham.

Hilsen Hanne

- Man er gammel når man har større glæde af fortiden end af fremtiden.

Citat: John Knittel

♥ www.connemarapony.dk ♥

0
0
Svar på denne tråd

og de er ikke
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 14:40
og de er ikke interesserede i at lukke nye ind - overhovedt. Jeg søgte i sin tid ca. 100 steder og fik nej alle steder. Dels fordi jeg var en pige og dels fordi at de ikke ville uddanne. Så de graver selv hullet.. ØV! Nå surt opstød herfra..

Hilsen Sas.

.............................

0
0
Svar på denne tråd

Hej Ditte.
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 14:58

Har lige skrevet en privat besked til dig.

Hilsen Louise & Odessa.
-
Et team, der vil noget!

Hjemmeside om Odessa - tryk her!

0
0
Svar på denne tråd

Wauw det lyder
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 15:08

som en smed jeg også har brugt.

Først var han kørt galt fordi det var glat, så havde han lungebetændelse, halsbetændelse, så var kæresten syg og så blev han lige sparket i hovedet... alt samme på 6 uger

Så jeg fandt mig hurtigt en anden smed som bare ringer når det er ved at være tid og som er god til sit job.

Louise
Veni vidi vici Jeg kom, jeg så og jeg sejrede

Hellere lykkelig af dumhed end klog af skade.

At undre sig over noget er hjernens første skridt mod opdagelse
0
0
Svar på denne tråd

Og så...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 15:11
...undrer smedene sig over (og klynker over) der er ufaglærte, der beskærer/beslår heste.
Jaja...

... 8-) - 99E - 8-)...
Feel Think Act
Play

Like A Horse

Parelli Playday i Grønhøj Rideklub
SE VIDEO HER:
www.patparelli.dk
0
0
Svar på denne tråd

Smede...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 16:06

Futte >> har skrevet en privat besked til dig.

Man skal virkelig passe på, med dem der er selvudlærte, det er ikke lige kønt det der bliver lavet!

Det der gør mig mest sur, er, at omtalte smed reklamerer i samtlige hesteblade i øjeblikket, så det kan jo ikke være fordi han er presset...

Vi er som sagt tidligere et rimeligt stort sted med min. 10 heste på stald, de er alle velopdragne når det kommer til smeden. Dette burde være attraktivt for en smed, han kan lave en hel dags omsætning på ét sted nærmest, og uden at overanstrenge sig/ slås med dumme heste...

Nogen der kan anbefale en god smed ellers??

0
0
Svar på denne tråd

anbefal en smed
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 09:11

diddlou:

Hvor bor du henne? For jeg kan sagtens anbefale "min" smed

Skriv evt. en besked via min præsentation...

Hilsen Hanne

- Man er gammel når man har større glæde af fortiden end af fremtiden.

Citat: John Knittel

♥ www.connemarapony.dk ♥

0
0
Svar på denne tråd

Tak for det
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 12:13

Hej alle

Jeg har fået nogle henvendelse med telefonnr. på smede og anbefalinger. Tusind tak for det!!! Dejligt at folk er så hjælpsomme og søde herinde!

Jeg vil prøve lykken i morgen tidlig og se om der er bid...

Vil stadig gerne høre fra jer, hvis I kan anbefale nogen!

Hestene står ved Ringsted på midtsjælland.

knus Ditte

0
0
Svar på denne tråd

Jubiii
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 12:23

Dagens opdatering:

Jeg ringede til Henrik Sørensen og han kan komme allerede mandag og "jeg kommer, om så jeg skal cykle" sagde han, og tilføjede at han faktisk havde fået 5 henvendelser fra folk der er blevet snydt af den samme smed som jeg indenfor de sidste par uger...

skræmmende!

Ringede også til Mads Mejnertsen, og han kunne også godt tage dem, men først torsdag eller fredag, så valget faldt på Henrik.

Mange tak til jer der har anbefalet netop jeres smed, dejligt at høre at der er mange gode og ærlige smede også!

Knus

Ditte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider