En dårlig dag? Tjah, måske! Men så har folk jo typisk en chance for at starte igen.
Folk har altid selv alle mulige undskyldninger for at det ikke lige gik på dagen.
Vi har været ude og kigge til nogle af DSA-klasserne for 4-års, - netop fordi vi kigger efter unghest.
Og jeg synes nu, at resultaterne afspejler hestenes kvaliteter meget godt.
Jeg støder da også jævnligt på folk, som lige har købt hest og så fortæller, at hesten har været med til forbesigtigelse, og den eneste grund til at den idag ikke går som DV-hingst er...
Og så kommer alle undskyldningerne.
Jamen alle kan jo komme til forbesigtigelse!
Vi kan godt blive enige om, at sælgere ikke altid er realistiske om, hvad deres unghest burde koste. Men jeg ser det som et stort plus, at den har prøvet at være i byen, og især, hvis det så også har resulteret i nogle fornuftige karakterer.
Jeg er selv vildt kritisk med vores kommende køb. Og da der kun har været en lille håndfuld heste ved hver kvalifikation, som jeg har syntes om, er jeg nok ikke tilbøjelig til at bruge tid og penge på at tage ud og kigge på en unghest, der kun har middelmådige DSA-resultater!
Men som med alt mulig andet handel. Prisen er et spørgsmål om udbud og efterspørgsel!