Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Unghestes resultater kontra salgspris
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 10:22

Jeg skal ikke selv ud og købe hest... Men jeg sidder og undres (måske skal jeg lade være med det...) over hvor meget resultater fra eksempelvis DSA spejler sig i salgspris...!?

Har det overhovedet nogen betydning for jeg der skal købe unghest om hesten har opnået gode resultater på konkurrencebanerne - eller ser i blot på hestens gang, rammer, kapacitet mv?

Jeg ser mange heste til salg til over 100.000 som "kun" har opnået 6,5 i gns til DSA ... Hesten kan da ha haft en dårlig dag, ingen tvivl om det...

Hvordan ser I på det??

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

DSA...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 10:36

En dårlig dag? Tjah, måske! Men så har folk jo typisk en chance for at starte igen.

Folk har altid selv alle mulige undskyldninger for at det ikke lige gik på dagen.

Vi har været ude og kigge til nogle af DSA-klasserne for 4-års, - netop fordi vi kigger efter unghest.

Og jeg synes nu, at resultaterne afspejler hestenes kvaliteter meget godt.

Jeg støder da også jævnligt på folk, som lige har købt hest og så fortæller, at hesten har været med til forbesigtigelse, og den eneste grund til at den idag ikke går som DV-hingst er...

Og så kommer alle undskyldningerne.

Jamen alle kan jo komme til forbesigtigelse!

Vi kan godt blive enige om, at sælgere ikke altid er realistiske om, hvad deres unghest burde koste. Men jeg ser det som et stort plus, at den har prøvet at være i byen, og især, hvis det så også har resulteret i nogle fornuftige karakterer.

Jeg er selv vildt kritisk med vores kommende køb. Og da der kun har været en lille håndfuld heste ved hver kvalifikation, som jeg har syntes om, er jeg nok ikke tilbøjelig til at bruge tid og penge på at tage ud og kigge på en unghest, der kun har middelmådige DSA-resultater!

Men som med alt mulig andet handel. Prisen er et spørgsmål om udbud og efterspørgsel!

Jeg er en skide irriterende ponyrytterforældre med en fortid som rytter!

Elsker at prale med mine dygtige børn, - her på HN med datteren, der rider!

0
0
Svar på denne tråd

Priser...
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 21:36

Nu skal man nok også lige tænke på, at en ting er hvad man forlanger for hesten - en anden ting er hvad de rent faktisk bliver solgt til!

Men jo, er enig i at de fleste mennesker tror de har guld stående..

Thrine
¤ CAMELOT DVH 894 ¤
-læs mere om ham på min præsentation
--------------------------------
Vil du ride DSA semifinale i springning i år???
- så har vi hesten! Se mere på præsentation..
0
0
Svar på denne tråd

... ...
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 21:58
Når hesten er så ung og ikke rigtigt har været ude og vise noget, så er det nærmest stamtavlen man køber selvom det er en vallak, hmm.. Ved ikke hvor meget DSA har med prisen at gøre, men min 5 års blev købt på stamtavlen, jeg er nu heller ej utilfreds med ham og syntes han er alle pengende værd

En gang Springrytter, ALTID Springrytter(:

Kat. 1 B-pony Spring til salg

0
0
Svar på denne tråd

Personligt
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 21:58

så er jeg ret ligeglad med alle de resultater til DSA. For det første, så kommer du absolut til at betale for at den har fået gode karakter - og det kan meget hurtigt blive en dyr affære.

Og det er egentlig ikke ensbetydende med, at det lige behøves at være en super kvalitetshest når den bliver ældre. Der er faktisk mange af dem, som ligger i toppen man aldrig rigtig høre mere til Om det er fordi de bliver slidte op af, de bare skal være så super gående som 4 års, eller det er rent tilfælde - ja, det ved jeg ikke. Men det er noget jeg undres over..

-HeidiZ
"Bare vi står sammen, een for alle og alle hver for sig"

www.heste.dk - gratis køb og salg af heste!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider