Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Nyvasket tøj lugter surt
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 09:09

To T-shirts blandt en masse andet rent tøj lugter virkelig surt. Jeg ved, at tøjet kan komme til at lugte surt, hvis det ligger for længe i maskinen, som vådt tøj, men dette har ikke været tilfældet.

Vi har vasket på et vaskeri denne gang, så spørgsmålet er, om det har været maskinen, og disse to T-shirts har været xtra modtagelige? Alt det andet tøj lugter ikke, og de to T-shirts har aldrig lugtet før.

Udover det, så er der er en del af gemalens T-shirts der har fået gule pletter. De er kommet i en periode hvor han brugte en Sanex deo, kan det være den, der er medskyldig i misfarvningen? Der har ikke været gule pletter før han brugte den deo.

Hvordan kan jeg fjerne lugten og misfarvningerne?

På forhånd tak for hjælpen :-)

Sasser
0
0
Svar på denne tråd

Lugt på tøj
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 09:17

Der er noget tøj, der kommer til, at lugte selvom det vaskes- om det er stoffet eller farven i tøjet ved jeg ikke?!?

Rodalon i vaskemaskinen er vist godt til, at fjerne lugt!

Nogen deoèr smitter af- det tror jeg ikke kan kan gøre noget ved- andet end at farve tøjet!

Healing af heste/dyr.
Heste-og hundemassage.
Adfærdsvejledning.
Se mere:
Healingafdyr.dk {> {>

Hestebokse udlejes i Hundested, nær Fr.værk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 09:18
det kan godt være deoens skyld at der er misfarvninger, men de er ikke skyld i lugten. du skal komme den lyserøde vel på pletterne, eller vanish, og så en tur i vaskemaskinen igen, og brug en anden denne gang, og dit eget vaskepulver.
0
0
Svar på denne tråd

Har brugt
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 09:31

eget vaskepulver, og de to trøjer er ikke af samme stof, de andre T-shirts der er af samme stof som de toi, de lugter ikke.

Ved godt deo'en ikke er skyld i lugten ;-)

Tak for rådene, tror jeg vil prøve med en gang Rodalon til vask, og pletfjerner til pletterne!

Sasser
0
0
Svar på denne tråd

surt vasketæj
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 09:48

MIn bror har også prøvet det med det sure vasketøj, tilsidst fandt han ud af at varmelegemet ikke virkede i vaskemaskinen, og at han derfor havde vasket tøj i koldt vand!!

mvh

Krestina

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa !!!
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 10:04

Vi har samme problem herhjemme og har prøvet den med rodalonen uden held. Men fik først et råd fra forhandleren, da maskinen ikke er gammel, at købe noget de havde, som desværre ikke virkede, men var godt dyrt, suk.

Det vi gør nu er mellem hver tøjvask, vasker vi en kogevask og sørger for at lade lågen og skuffen stå åben og så hænge tøjet udenfor.

Men er der andre gode råd er jeg mere end interesseret...

0
0
Svar på denne tråd

Vi skiftede maskinen
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 10:43

Hvis man gennem lang tid ikke har vasket kogevask (90 grader) så kan der ligge micro organismer i vaskemaskinen og afløbet og de stinker.

Vores maskine var desværre så medtaget at den måtte skiftes, men den var også 12 år gammel.

Siden da har jeg fået det råd at vaske kogevask (90 grader) en gang om ugen (vores håndklæder tåler fint den temperatur) og det skulle så holde de der organismer i ro.

Jeg har ikke siden haft hverken stinkende tøj eller maskine.

Mht pletterne efter deoen, så har jeg den erfaring at de ofte kommer når man bruger en deo med antiperspirant. Biotex pletfjerner virker ganske udemærket til at fjerne disse gule misfarvninger.

Puskin

0
0
Svar på denne tråd

For meget
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 10:47
Skyllemeddel, gør at tøjet kommer til at lugte surt, i stedet for.
0
0
Svar på denne tråd

hov...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 10:48
Skyllemiddel
0
0
Svar på denne tråd

Vaskeriets
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 13:04

vaskemaskine, ikke vores egen så en udskiftning af varmelegeme eller maskine er nok lidt besværligt ;-)

Skyllemiddel bruger vi heller ikke, og grunden til jeg undrer mig, det er fordi, at det kun er 2 stk. bluser ud af jeg ved ikke hvor mange. Der er flere trøjer af samme stof, men det er kun disse to der lugter.

Jeg finder det yderst sært, og nu vasker jeg i hvert fald ikke i vaskeri mere, må nok hellere investere i den vaskemaskine vi har kigget på

Sasser
0
0
Svar på denne tråd

jessiedutter
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 13:51

hold da fast hvor besværligt, og sikke meget vand og strøm i så bruger. Har i overvejet en ny maskine??!?!

Med en lille størelse i huset hos os ville det aldrig gå med en kogevask efter hver vask. Vi vasker ofte 3 maskiner om dagen, det ville sige vi skulle vaske 6 vaske hvis vores maskine skulle koges efter HVER vask...

Jeg har desværre ingen løsning på hvorfor tøjet lugter, eller hvordan man får det væk... Har aldrig prøvet det selv.

Mange hilsner

Marie M

Nu med Øffe-Mor
& pige-hesten Tøsen
0
0
Svar på denne tråd

Vasketøj
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 16:08

Hej

HVis tøjet lugter surt efter vask, kan du putte det i fryseren i et døgn og så vaske det igen (i en anden eller renset maskine), det er små dyr (mide agtige) der gør det lugter, de dør ved frysningen.

Det lyder dyrt og ikke særligt miljøvenligt, med de der kogevaske mellem hver vask.

Jeg sørger altid for at låge og sæbeskuffe står åbne når manskinen ikke bruges, det minsker lugten. Og en gang imellem vasker jeg den igennem med cirtronsyre, koster ikke ret meget i supermarkedet, og det er også godt til opvaskemaskinen.

Hvorfor noget lugter og andet ikke ved jeg ikke. Men prøv det med fryseren, det koster ikke noget.

MVH
Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Lillefut
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 16:38

det vil jeg prøve.

Jeg skriver alle rådene bag øret, så jeg kan tage dem i brug, når vi får vores egen maskine!

Jeg takker endnu en gang

Sasser
0
0
Svar på denne tråd

det der er
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 12:59

med kogevask - 90 grader er at man bare skal vaske fx sine håndklæder i denne temperatur og så skulle det mindske/fjerne alle de der bakterier og andet snavs der ellers kan hope sig op.

Men ja det lyder godt nok vildt hvis man lader maskinen køre uden noget i efter hver vask.

Stud.jur

hesteløs, men med dele hund, 2 nye super skønne killinger og en gammel tyk hamster

0
0
Svar på denne tråd

Afrodite-B
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 18:58
nu er det jo ikke sådan at jeg sætter en tom vask over, nej jeg planlægger mine vaske således at jeg først vasker en normal kulørt vask på 30 grader og dernæst en 60 grader el 90 afhængig af vaskegrad/farve og så igen en med lavere grader.
0
0
Svar på denne tråd

tøj vask
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 20:07

igennem længre tid havde vores tøj også lugtet forfærdeligt og jeg man stank af det sure tøj hele dagen , jeg havde flere gange prøvet med en koge vask men intet hjalp..

en dag satte jeg endnu engang koge vask over.da jeg kom hjem fra skole og arbejde kørte maskinen stadigvæk, programmet havde sat sig fast og maskinen havde vasket på 90 grader i 10 timer, vi snakkede om hvor dyrt det måtte være når den sådan havde stået og snurret så mange timer på så mange grader men uanset hvad, så hjalp det og mit tøj dufter nu dejlig rent igen

Stutteri Mosegården

opdræt og salg af kvalitets fjordheste

bedækning tilbydes med Mosegårdens Kejser

NY OPDATERET HJEMMESIDE, KIG HER: www.mose-gaarden.dk

Brun stubben tristan søges

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider