Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Udlån, Helt Umuligt ???
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 16:55
hejsa...

jeg er helt ude af den snart
jeg står og vil udlåne Essentia pigen, nu her da jeg er blevet gravid, men hva sker der ? jeg høre ikke fra nogen overhovedet..
Havde engelig regnet med, jeg ville blive kimet ned. jeg høre kun fra folk som vil have, at jeg selv betaler for hendes ophold, samt det andet der tilhøre..
Gør man det nu ??? udlåner i jeres heste og stadig betaler for opstaldning smed osv...
Er det min annonce der er noget galt med ??
godt nok er hun 4 år gammel, men tøsen er tilredet bare ikke uddannet...
jeg aner ikke hva jeg skal gøre, jeg vil helst ikke sælge hende, jeg er meget glad for hende men måske er det den eneste udvej..

vær sød at kigge på min anonce, måske har jeg lavet den forkert..

Gulløvs Gaya DV 845
Fundet er i ENGLAND!!

Essentia mangler en rytter, part søges på Nordsjælland.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 17:09

Altså.. jeg leder sådan halvt efter en lånehest

MEN, jeg rider ikk LA, eller i hvert fald har jeg ik startet det til stævner, og så regner jeg det for jeg ikk gør, selvom jeg kan øvelserne.

Jeg er "kun " 18...

Derved jeg jeg jo allerede valgt fra.

Synes måske din annoncen lyder lidt som om du "får din hest i ridning" men hvor rytteren alligevel skal betale meget af det selv. Tænker på det med ride niveau.

Selvfølgelig vil man ikk udlåne sin unghest til en der ikk har forstand på at uddanne den, men tror alligevel når det drejer sig om udlån, at man må gå på kompromis med nogle ting...

0
0
Svar på denne tråd

altså...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 17:16

hvis jeg skulle låne en hest, så ville jeg fordele omkostningerne sådan her

låner betaler: opstaldning, foder, hø og halm

ejer betaler: dyrlæge, forsikring og hovsmed

det syntes jeg kun er retfærdigt, jeg ville ikke stå med en skadet hest, som jeg skulle betale høje dyrlæge regninger på, for så at sende den hjem til dens ejer 1 mdr senere, når kontrakten var udløbet.

og forsikring er efter min mening ejerens sag

hovsmed kan man diskuterer, men som ejer ville jeg nok gerne have noget at skulle ha sagt i forhold til hvor ofte og hvilken hovsmed der beskar, og det kan man efter min mening kun hvis man selv betaler, eller om ikke andet b,etaler noget af det

0
0
Svar på denne tråd

Sofie...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 17:23
tak for dit svar..

ang rideniveau vil jeg gerne have en min på LA.. om det er på stævne eller i træning gør mig lige meget..
jeg vil bare gerne være sikker på at tøsen ikke bliver fejl tilredet, der skal jo ingenting til for at ødelægge en unghest, eller ride den forkert til..
ang alderen, kan man da sagtens kontakte mig aligvel selvom alderen er under 20 år..
jeg har bare oplevet en part der kom til mig på 18 år, som ingenting kunne.. og "tæskede" tøsen igennem longen, så hun til sidst var hel skumsvedt..og så føler jeg selv at de er mere seriøse, ikke for at snakke dårligt om folk på under 20 men tit vl teegneger (staves) en hel masse uden hold i..
jeg vil self være 100 % sikker inden jeg overlader tøjlerne til en anden..

ang at jeg nok sælger anoncen som du skriver at det lyder som om at jeg bare vil have hende i ridning, self er det ikke det jeg er ude på, jeg er gravid og kan ikkr ride hende og parten hænger ikke på træerne.. (hvordan syntes du da man kunne skrive uden at blive misforstået)
essentia er jo en unghest og kun ryttervant..

Gulløvs Gaya DV 845
Fundet er i ENGLAND!!

0
0
Svar på denne tråd

jaba...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 17:26
jaba

du skriver
ejer betaler: dyrlæge, forsikring og hovsmed..

hmm, ja tak for det, jeg laver anoncen om med det samme..
rigtig god ide..

Gulløvs Gaya DV 845
Fundet er i ENGLAND!!

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 17:33

ja jeg må sige jeg må tilslutte mig dig, og undre mig over hvorfor du ikke har fået nogle henvendelser.

Syntes det er nogle fair betingelser du har, og du giver også en god del af det. Forsikring er det sygeforsikring ? eller ? nu tænker jeg bare mere på dyrelæge.

Økonomisk syntes jeg du giver en god del, og syntes ikke at du skal give mere. Da selvom du har kravet om en nogenlunde fornuftig dressurmæssig erfaring, så ville jeg da også kræve en nogenlunde fornuftig baggrund før at jeg lånte en hest ud. Du skriver ingen steder at man skal have startet til stævner på et vidst niveau...

Det mærkelig er at der ikke er en part der har henvendt sig heller, for 300 kr er da småpenge for at måtte ride, så tit man vil.

Måske du burde skrive mere om hendes temperament, det måske det eneste jeg umiddelbart syntes mangler. Du skriver du er ligeglad om det er til skovturs-/springrytter. Måske du også skulle skrive lidt mere om hvordan hun er i skoven ? om hun har løssprunget? eller om hun har sprunget med rytter? også om hvor trafiksikker hun er.

Men jeg håber du finder en der vil låne hende, for hun ser ud til at være en skøn hest :)

Mvh Heidi ~{nu med part, Jens, 5 år og...traver, men den bedste af slagsen set til dato}~

0
0
Svar på denne tråd

hvis det ..
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 17:37

..er svært at finde en der rider LA, så kunne et kriterie jo også være at vedkommende havde den hensigt at få kvalificeret undervisning jævnligt,

jeg rider feks ikke de høje klasser, for har først fået en hest med potentiale samt interressen for dressuren nu de seneste år, så jeg lære sammen med min hest, og jeg mener at jeg er en meget ansvarlig og dygtig rytter på den måde at jeg altid ser på ridningen som noget der skal udvikle sig og jeg reflekterer meget over hvad jeg gør forkert, samt jeg får undervisning jævnligt.

jeg ser altid først på hvad jeg gør forkert i stedet for at gi hesten skylden, så på den måde tror jeg nok at jeg er en "bedre rytter" end nogle som rider høje klasser, i værtfald hvis hesten skulle være dommer

0
0
Svar på denne tråd

thelunly
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 17:41

thelunly

forsikring er bare alm uanvenlighed, er godt klar over at det nok ville være en ide med sygesikring..

det må jeg lige finde ud af hvis hun nogensinde bliver udlånt..

det kunne godt være jeg skulle skrive mere om hendes temp..

det vil jeg gøre..

essentia er købt som min springhest, og hun har løssprunget det er hun god til, hun har også mulighed i dressuren pga hendes gangarter..

komplet trafikvant..

Gulløvs Gaya DV 845
Fundet er i ENGLAND!!

0
0
Svar på denne tråd

jaba...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 17:44

jaba rytteren / Låneren skal ride min en LA

det vil jeg ikke lave om...

Gulløvs Gaya DV 845
Fundet er i ENGLAND!!

0
0
Svar på denne tråd

okay...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 17:47
det er også helt dit valg, og kan også godt forstå trygheden i det, siger også kun at det ikke altid er det der gør en god rytter
0
0
Svar på denne tråd

jaba..
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 17:51

nej det har du helt ret i, men jeg kan jo ikke se tøsen hverdag eller holde øje med hende, hvis du forstår..

så ville måske have det bedre med at hun kom ud til en rutineret, selvom de da også kan lave fejl, det er bare svært, og jeg er glad for hende og vil hende det bedste..

Gulløvs Gaya DV 845
Fundet er i ENGLAND!!

0
0
Svar på denne tråd

låner skal betale
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 17:55

Hvis man har fornøjelserne af hesten , kan man også betale for den.

Jeg har altså bare ikke fattet hvordan folk der lever af at drive landbrug og rideskole m.m. skulle klare sig hvis de skulle skille sig af med dyrene hver gang de er gravide.

Jeg har som enlig mor altså kunne passe alle mine 4 heste gennem graviditeten og efter jeg har født, for det er ikke en sygdom at få børn.

Jeg vil elskes for den jeg er, ikke den moden foreskriver jeg skal forestille, at være.

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville gerne
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 17:57

hvis jeg havde lønnen til opstald. har i forvejen en 3 års i ridning fra en veninde...

håber du finder en dygtig rytter til din hest.

0
0
Svar på denne tråd

Tja min
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 18:00

vallak blev udlånt igennem min underviser, som underviste pigen som nu har lånt Nord.

Pigen har ikke redet mere end et år, men må vist være det man kalder et naturtalent. Nord er alt andet end let at danse med, og har smidt flere beridere af. Men 13-årige Christina har ham i sine hule hånd

Jeg betaler forsikring - og det er dét. De dækker alle andre udgifter. Når de starter stævner betaler de også selv det hele.

Jeg har fundet den allerbedste låner til min dreng- se selv

Nanna Hyllested

Sejlflodgaard

2-års fjordhingst sælges - ekstrem velgående!

www.heste-nettet.dk/lo...est/97359/

0
0
Svar på denne tråd

udlån...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 18:27

Jeg må da indrømme, at det også undrer mig, at ingen henvender sig på hende, for hun ser da super fin ud!

Jeg blev kimet ned, da jeg skulle låne U ud, og der var rigtig mange af dem, som jeg umiddelbart ville være tryg ved at låne ham ud til.

Du skriver, at hun kun lånes ud på Sjælland eller Lolland. Hvis det virkelig er så svært at finde nogen, kunne du jo overveje at skippe det krav?

Jeg havde egentlig regnet med kun at låne U ud i Østjylland, men da de aller bedste befandt sig noget længere væk, ja så besluttede jeg at være knap så egoistisk. Så nu får jeg godt nok ikke besøgt ham så meget som jeg kunne,hvis han stod tættere på, tilgengæld ved jeg, at han har det som blommen i et æg

Håber du finder en løsning.

Hilsen Vibe

0
0
Svar på denne tråd

flere steder?
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 19:51

tænker bare på om du har sat annonce andre steder end her på heste-nettet? Alternativt kan du jo også selv gå ind og kigge efter folk som søger hest. Har fx lige set en m-rytter som søger lånehest. Dog bor hun i jylland, så det er et minus. Men det er da en anden mulighed.

hilsen

katarina

Lykkelige ejer af en dejlig unghest :-)

0
0
Svar på denne tråd

Nanna--
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 22:55
det er da en skøn fjordhest du har dig der han er charmerende.

Pia Nielsen

Rytter til ditte søges-se præs.

Den der elsker-lever.

0
0
Svar på denne tråd

låne hest
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 23:12
Må give kazell ret. Kan heller ikke forstå at det skulle være en forhindring at være gravid... Jeg passede også 4 heste under min graviditet. Uden nogen speciel hjælp til at slæbe foder, vand, halm osv. Muge, ride og alt andet klarede jeg også. Red til jeg var i 8. måned. Startede op igen 3 uger efter fødslen. Så medmindre lægen siger at du ikke må ride, kan jeg ikke forstå at du ikke kan selv? Som kazell siger, er det jo ikke en sygdom at være gravid... ;-)

Hilde Knab - *26. marts 1981 ¤6. juli 2006 - elsket og savnet

Video af Hilde: media.putfile.com/Hilde-Knab-10

:-) If you see someone without a smile, give them yours (-:

0
0
Svar på denne tråd

Det er alså
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 23:38

ikke alle der kan ride når de er gravide!!"!

Jeg prøvede virkeligt, men kunne ikke da jeg fik ondt i maven når jeg red-der er ikke en graviditet der er ens.

Man kan kun selv føle hvordan man har det med at ride under graviteten, og hvis man ikke har det godt med det, skal man lade være!Man skal lytte til sin krop og så det kan være fuldstændig ligemeget hvad andre kunne.

Min veninde er lige hold med at ride hun er 6mdr henne syntes bare det var vildt godt hun kunne ride endtil nu-jeg kunne bare ikke og ville nu heller ikke ride på min unghest på 4år da jeg ikke stolede på ham,(have næsten lige købt ham da jeg fandt ud af jeg var gravid)

Jeg fik en pige til at ride på ham gratis.

Halvpart søges til dejlig vallak

8740 Brædstrup

0
0
Svar på denne tråd

Nanna...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 01:52

Den rytter har da også noget nær det perfekte sæde (y)

Minna - du må tænke på, at det er en unghest. Der skal lægges meget arbejde i sådan en, og så vil du pludselig have den tilbage igen :-P

Sådan er vilkårene naturligvis, men det er måske derfor, der ikke rigtig er 'bid'?

Kazell, du skriver : 'Låner skal betale'.

Men hvis man ikke kan finde en låner, der er villigt til at betale - ja, så kan det jo være ligemeget, hvad man synes :-P

Mon ikke de fleste dygtige ryttere, hellere ville købe en unghest og så sælge den igen, når de havde redet den op - i stedet for at ride en andens hest op - og så bare aflevere den?

Det er trods alt et større stykke arbejde 8-)

:-) fra Nina

0
0
Svar på denne tråd

Måske handler det
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 02:18

om at hesten skal rides og uddannes og der er jo en hvis risiko for at falde af når man rider de unge...

Sussi
0
0
Svar på denne tråd

enig med nin@
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 11:01

Jeg overvejede også at låne. Men hvis jeg skal betale for en lånehest, så skal det være en, som JEG kan lære noget af, og dem er der ligesom ikke det store udbud i ;-)

Så jeg skrabede pengene sammen og købte min egen unge musse i stedet. Hun er godt nok ikke så smart, men hun har en stor fordel: hun er MIN. Og hvis jeg skal af med hende igen, så får jeg selv fortjenesten af det arbejde, jeg har lagt i hende.

Fordelen ved at låne (set fra min side) kunne være, at de kedelige og de uforudsete udgifter bliver dækket af ejeren, som dyrlæge, smed og forsikring. Så det synes jeg da helt klart, at du skal have med.

Jeg må nok indrømme, at jeg ikke helt forstår LA-kravet. Jeg synes, at kvaliteten af LA-ryttere er utroligt svingende. Nogle kæmper sig igennem banen med hiv og sving og tøjletræk, og andre rider så smukt så smukt. Så faktisk siger "LA" ikke ret meget om, hvilken type rytter det er. For mig at se er en LA det niveau, som enhver rytter kan komme til at ride, mens fårene bliver skilt fra bukkene i noget højere grad, når man når M.

Desuden er det, at man har redet en LA (eller for den sags skyld M) heller ikke ensbetydende med, at man kan ride unghest. Jeg kender mange ryttere, der har købt en uddannet hest og har taget den derfra. Der er en stor forskel i det og i at uddanne en ung hest. Når man rider LA på en erfaren hest, har man kun sig selv at "slås med", fordi hesten kender signalerne. Hos unghesten handler det om indlæring af hesten.

Jeg kan da bruge mig selv som eksempel ;-) Jeg har tilredet og redet mange unge heste, da jeg var yngre, men aldrig nået til øvelserne. Så fik jeg æren af at ride på en gammel hest, som kunne det hele, og det var jo superfedt på den måde at blive bragt videre. Men da jeg kom tilbage på unghest, havde jeg glemt, at jeg ikke kunne stille samme krav og for eksempel forvente at unghesten ved, hvad en halv parade er. Både hest og jeg selv blev faktisk noget frustrerede over, at ingenting rigtig ville lykkes. Heldigvis havde jeg en underviser, som lige kunne huske mig på, at det jo netop er noget helt andet at ride unghest - og så måtte jeg jo pænt finde tidligere tiders ekstremt tålmodige ridning frem ;-)

Derfor ville jeg prioritere erfaring med ridning af ungheste og indfølingsevne højere end LA ;-)

mvh. tina

Medlem af den sønderjyske afdeling af DÅHM
0
0
Svar på denne tråd

Tjekket pb?
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 11:05

Vil bare huske på at mange skriver private beskeder her over heste-nettet og at jeg har erfaret at mange faktisk glemmer at tjekke/ved ikke de kan få pb'ere!

0
0
Svar på denne tråd

lånehest
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 11:15

Jeg syntes nu altså også det er underligt at du ikke har fået flere henvendelser.

Nu har jeg selv lånt mim dejlige vallak ud, da jeg også er gravid, og jeg fik da en del henvendelser. For det er jo ikke alle der kan ride når man er gravid

Caramba er nu lånt ud til en der rider på M-niveau i dressur, og han kunne altså kun gå max LB da han var skæv i krydset.

Det går super fint, og jeg har på intet tidspunkt fortrudt, at jeg lånte ham ud.

Men tilbage til dit problem; Har det måske noget at gøre med, at du kun vil låne hende ud på Sjælland??? Har nemlig selv lidt opfattelsen af, at der er mange her i Jylland der gerne vil låne.

Det med kravet til La niveau forstår jeg godt, jeg havde gjort det samme i dit sted. Og umiddelbart syntes jeg ikke det skulle være noget problem. Har du eventuelt prøvet at kontakte nogle berider elever??? De står mange gange og vil låne en hest til deres uddannelse.

Udgifterne er helt fair. De er opdelt på samme måde som jeg har valgt det. Og umiddelbart er det jo fornemt for låner at undgå disse udgifter. De får jo trods alt en hest til rådighed.

Hvis du har nogle spørgsmål med hensyn til mit udlån, er du meget velkommen til at spørge.

Hilsen Lillian

Mor til Mathias 24/3 04

0
0
Svar på denne tråd

nu har jeg selv lånt ud
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 12:33

og jg har også selv prøvet at låne tidligere..

Jeg blev kimet ned allerede 10 min efter Welina var kommet på markedspladsen under udlån. Men jeg satte heller ikke krav til rytterens niveau, men derimod vil jeg selvfølgelig se hvordan rytteren rider og er..der var en rigtig sød pige på 14 som var dejlig med Welina og red hende super - Signe som har hende nu, var bare endnu bedre, så derfor blev det hende. Det skal siges at jeg havde et krav at det var en rytter over 18 helst, men derfor ville jeg da ikke udelukke en på 14 der var dygtigere end jeg selv er, og hun var bare supersød, derfor kom hun helt klart med i mine betragtninger..

Anyway, jeg gad helt ærligt ikke selv låne en næsten "rå" hest, uddanne den gratis, og derefter levere den tilbage til ejeren som måske før eller siden ville sælge den og tjene på mit arbejde. Men det er så bare mig.. Men jeg må godtnok sige det er en rigtig lækker hest du der har dig!

Jeg har haft lånt en på 6 år selv, men jeg havde altså forkøbsret; jeg var ikke interesseret i at se en hest jeg red op, blive solgt for næsen af mig, men ejeren bare scorede penge..¨

Ang udgifter, så afholder min låner alle udgifter, mens jeg afholder forsikring. Fair for både rytter og mig selv synes jeg.

Du er din egen lykkes smed, og hvis du vil noget med dit liv, er du nødt til at kæmpe for det selv!

0
0
Svar på denne tråd

hej alle sammen
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 17:05
hejsa..

Nu har jeg sidet og læst det hele fra i går af, jeg vil prøve at svare jer bedst muligt..

Graviditet er ikke en sygdom - Nej hvem siger dog det ??
jeg vil bare ikke ride en unghest til også hun måske en dag smider mig af... (jeg er vild med min pige, men uanset hvad er muligheden der, for at hun kunne "tabe" mig eller smide mig af) og hvis jeg abotere for det, vil jeg aldrig tilgive mig selv!! derimod ville jeg gerne ride en ældre, og har da også redet en ældre i min graviditet..

Ang at tøsen er så ung en pige og måske kunne være problemet for at ingen ville låne hende, fordi "jeg" score kassen nå jeg får hende hjem, hvis jeg sælger hende, klart det kan jeg da godt forstå for har da selv tænkt tanken om det nok er derfor ingen kontakter mig, men jeg vil jo ikke sælge hende, og hvis det er problemet skriver jeg da gerne i kontrakten at hun kan købes for hendes vuderings pris (i dag) hvis jeg ville sælge..
men jeg kan jo også risikere at få en samdret unghest hjem..

Ang ridning i LA, nej jeg giver jer fuldstændig ret, jeg havde nu også tænkt mig at se rytteren ride først inden hun blev udlånt..

jeg er godt klar over at jeg nok må sælge min øjesten hvis hun ikke bliver udlånt, der er jo ikke mange der vil låne en unghest (forståligt) men jeg må jo prøve mig frem, hendes alder er ikke for god

mange tak for alle jeres svar det var super sødt af jer..

knus her fra

Gulløvs Gaya DV 845
Fundet er i ENGLAND!!

0
0
Svar på denne tråd

glemte lige
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 17:07
glemte lige en ting mere..

Essentia bliver ikke udlånt til fyn eller jylland, fordi jeg kan ikke holde øje med hende... det er lidt dyrt at køre den tur en gang om ugen..

Gulløvs Gaya DV 845
Fundet er i ENGLAND!!

0
0
Svar på denne tråd

Graviditet = Ridning osv.
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 17:25

Nej det er ikke en sygedom at være gravid. Men det er altså ikke alle der kan eller har det godt med at ride mens de er gravide. Og det er da ikke noget at skamme sig over. Vi er heldigvis alle så forskellige.

Da jeg ventede min første, red jeg på en stor, meget frisk og stort gående fuldblodsvallak. Han var super sød, men da jeg blev gravid, havde jeg det bare ikke godt med at ride på sådan en stor hest. Her anden gang red jeg da min fjordhest og havde det godt med det ind til jeg fik for mange plukveer fra ca. 18 uge og blev tvunget til at stoppe. Jeg valgte derfor så at få en part på hende, til at hjælpe mig også fordi jeg meget hurtigt fik bøvl med min ryg og ikke måtte så meget på grund af plukveer. Men nej det er ingen sygedom, men der kan altså ske ting, så man må vælge heste/ridning fra for en periode. Og det er heller ikke alle JM. der er særlig glade for at man vil ride under graviditeten, på grund af fare for fald.

Mange knus fra Lene

Fødte d. 24. sept. 2006 kl. 23.12 en perfekt lille prins på 3740g og 53cm. En super god fødsel.

Alexander 11-01-2003

www.alexander-mads.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Rytter søges
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 18:05

Jeg er også så "u"heldig at være gravid og ikke kunne andet end en skridt tur i ny og næ - Jeg søger også en rytter som gerne er på LA niveau i dressur da det er her hestene er, men det er intet krav bare de bliver motioneret og passet - der er ingen udgifter udover evt transport af en selv...

Jeg har ikke fået en eneste bare lidt seriøs henvendelse...

Rytter søges, gerne dressur på LA niveau

0
0
Svar på denne tråd

udlån...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 18:20

Det er selvfølgelig helt dit valg, hvilke krav du stiller.

Men, hvad med at gøre annoncen lidt "bredere", måske få lidt flere (nogen) ansøgere og så vælge og vrage imellem dem?

Det må da værre bedre, end at du bliver nød til at sælge hende :(

Held og lykke med det ;)

Stine.

0
0
Svar på denne tråd

Det er lidt
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 19:34

svært, det med at låne en hest.

Man lægger en masse arbejde i en hest, som efter et stykke tid skal væk igen, man får ikke lov til at arbejde den "færdig", og få det "sjove" ud af den, når den er så ung.

Min datter kan godt bruge en lånehest, men det er specifikt til den første del af berideruddannelsen. Det er svært at se hvorhen en 4 års vil udvikle sig.

Hvor længe vil du låne den ud??

Har den talent for dressur eller spring - eller begge dele?

Med venlig hilsen
Mette

0
0
Svar på denne tråd

Som et par
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 19:55

andre har skrevet, kan problemet nok også være at de rider en hest op på et højt nivau, og ikke får noget ud af det

Kan egentlig godt følge både den ene og den anden tankegang.

Hvis jeg var dig ville jeg nok også udvide mit område til også at indholde fyn og evt. dele af jylland.

Du kunne evt bede låner om at sende video af hestens udvikling, samt ridning.

Jeg red heller ikke da jeg var gravid, ville ikke tage chancen.

Håber virkelig for dig at du finder en låner, for det ville være meget surt at skulle sælge sin ønskehest.

Knus fra Fleur

Mange tanker

og hilsner

til alle jer her på heste-nettet.

Medmenneskelighed gør en forskel.

Er der nogen der kender OX 913 ??????? Ikke afstamning, men selve heste.

0
0
Svar på denne tråd

kender det slet ikke
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 20:02
jeg fik så mange henvendelser da jeg havde sat Junior til udlån, at jeg ikke ku holde hoved og hale i det

Mange forskellige heste sælges - se dem på markedspladsen

0
0
Svar på denne tråd

minna...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 20:20

Mine forbehold i at låne en unghest bygger ikke på, om du "scorer kassen" ;-) Men mere i, at hvis hesten er en, man beholder, så har man selv det arbejde, man har lagt i den, til at bygge videre på til noget, der jo gerne skulle blive endnu bedre.

Jeg kan godt forstå, at du vil have hesten til at stå, så du kan klappe (og tjekke) den i ny og næ!!

Hvis du ikke vil sælge hende, hvad så med at lade hende gå og tulle, mens du graviditerer færdig? Hvis du ikke kan have hende hjemme, kunne du evt. sende hende i byen til en omgang fuldpas i løsdrift eller andet. Hvis hun ikke skal rides, skal der jo ikke være alle de dyre faciliteter.

Så har du nøjagtigt samme hest på nøjagtigt samme træningsniveau, bare et år ældre, når du er klar til at komme i gang - og du er sikker på, at der ikke er nogen, der har ødelagt den undervejs ;-)

mvh. tina

Medlem af den sønderjyske afdeling af DÅHM
0
0
Svar på denne tråd

Til Minna
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 21:00

Hej minna

Mit tilbud står stadig ved magt-hvis du ikke vil sælge hende.

Hilsen Sabrina

Sabrina & Stald Kelon`s Lerano

0
0
Svar på denne tråd

taina...
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 17:59

taina...

jo det kunne jeg self godt, het tænkt tanken, men på det tidspunkt jeg er klar til tilridning er tøsen 6½ år gammel, så er hun jo meget selvstændig, også tror jeg hun bliver svær at ride til..

der er en der måske er interesseret i at låne hende nu, er hun ikke aligvel må jeg se at finde ud af hva jeg gør, det er essentia det går ud over, self bliver hun striglet og longeret osv men bare med uden rytter..

mange tak for alle jeres svar...

Gulløvs Gaya DV 845
Fundet er i ENGLAND!!

0
0
Svar på denne tråd

jjj
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 18:45
tja... hvis den stod i naerheden af mig ville jeg da vaere interesseret.. flytter til sdr. hygum om 19 dage.. flytter hjemmefra...!! weee!!!... er lykkelig.. det ligger i roedding i soenderjylland og kan bare ikk finde noget at ridepaa der nede omkring...
0
0
Svar på denne tråd

Minna..
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 19:06

Nå jeg havde ellers lige skrevet til dig, kan se du ikke vil udlåne til Fyn/Jylland.

Undskyld henvendelsen så :-)

0
0
Svar på denne tråd

ang. la.
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 19:48

ang. det med La. niveau. så er alt jo relativt. Smiler. jeg har startet en La. med placering. men det var da absolut kun fordi den hest jeg red var super god. jeg tror ikke at jeg selv ville kunne ride en unghest op til det niveau.

Heidi Normind

El Yasoon Of tas

0
0
Svar på denne tråd

hej...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 13:24
Altså jeg syntes det er svært lige og finde en låne hest fordi jeg ikker er særlig stor.. jeg er kun 158 høj så ´jeg skal ikke ha en vildt stor heste, jeg rider dog ma i dressur sringer ikke særlig meget. så jeg kan bestemt ikke forstå du har svært ved at finde en til hende.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider