Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Øreproblemer-hund-HJÆLP!
Forfatter: 
Dato:  22-09-2006 21:25

Hej HNèr.

Vores hund render rundt og ryster kraftigt på hovedet, som om der er noget i ørene på den. Hun klør også sine ører, men vi kan ikke se, at der er noget i vejen med dem.

Har i nogen erfaring med, hvad denne opførsel kan skyldes, og hvad vi kan gøre ved det???

Venlig hilsen

Gitte

"Mennesket er et guddommeligt eksperiment" Grundtvig :-P

0
0
Svar på denne tråd

Min labrador
Forfatter: 
Dato:  22-09-2006 21:33

Opførte sig sådan sidste sommer og det viste sig da vi tog ham til dyrlæge, at det var en svampeinfektion som labradorer desværre er meget disponente til at få.

Når han kløede sig kom ham kom ham med en del lyde, lidt ligesom om det lettede at klø fordi det havde irreteret ham.

Han blev behandlet med øredråber og vi har ikke haft et tilfælde i år.

Du kan prøve at se om øret er rødt og irreteret. Lugter det grimt og er der meget brunligt ørevoks? Det var nogle af de andre symptomer han havde.

Jeg vil anbefale dig at søge dyrlæge hurtigst muligt. Der kan jo osse være noget andet ivejen, som kræver hurtig behandling.

God bedring med hunden

Hilsen Carina

0
0
Svar på denne tråd

øregangsbetændelse
Forfatter: 
Dato:  22-09-2006 21:37

Det kan være en øregangsbetændelse. Uanset hvad skal I tage hende til dyrlægen i morgen, så det kan blive undersøgt. Hvis hun klør så meget, at der går hul, skal I straks ringe til vagtdyrlægen, så hun kan få noget kløestillende.

Mvh Vibeke

Stud. med. vet.
0
0
Svar på denne tråd

øre...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2006 21:45

Ørerne er ikke specielt røde, og jeg kan ikke se noget gult eller brunt puds. Min mand synes, at der er noget gult langt inde i øret, men jeg kan ikke se det.

Hun har ikke kløet hul, men vi må vist helere besøge dr. dyr i morgen.

Venlig hilsen

Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Vi har...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2006 22:53
...samme problem med 2 af vores tøser. De ér undersøgt af doktor dyr, men hun kunne intet finde? Hun undrede sig meget og kiggede godt og grundigt efter flere gange, rensede ørene og kiggede igen, men der var intet?? Så hvis nogen har oplevet dette før og ved hvad det er, ja så vil jeg da også meget gerne høre hvad det kan være :-)

Mvh. Lene

:D Mor til de 2 dejligste drenge: Magnus og Asbjørn :D

Ejer af de skønneste Shettere: Sandra, Tulle og Tristan

Og den skønne røde Pinto: Maya

0
0
Svar på denne tråd

hej...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2006 22:56
hej, jeg er selv ude for samme problem med min hund.. min hund har strit øærer, og efter flere besøg hos dr. dyr, sagde hun at det nok var fordi at der faldt små hår ned der irriterede ham.. han kan rigtigt godt lide når vi klør ham i øreneer og han siger brumme lyde, dog nogen gange piver han.. men flere Dyr læger og kigget på ham, (både i Polen og IDK), og er noget til den samme konklution ..

Heste gør en lykkelig, så husk at gengælde lykken til den :)

0
0
Svar på denne tråd

Trommehinde
Forfatter: 
Dato:  22-09-2006 23:20

Der hvor vi har vores hunde fra, hendes hunde gjorde det samme. De havde simpelthen sprængt trommehinden.

Der skal ikke ret meget til at de gør det.

Så det er også en mulighed

0
0
Svar på denne tråd

Øremider?
Forfatter: 
Dato:  22-09-2006 23:21

Som andre nævner, kan det være svamp - men det kan også skyldes øremider.

Svamp angriber vist mest hunde med hængeører (grundet dårlig "ventilation") - men øremider angriber også hunde med opretstående ører.

Begge dele (svamp eller øremider) kræver en tur til Dr. Dyr.

Venlig hilsen

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Svamp..
Forfatter: 
Dato:  23-09-2006 20:30

Det var ganske rigtigt en omgang svamp (dårlægen sagde at det kunne skyldes det varme og fugtige vejr).

Så lille Betty fik renset og dryppet ørerne.

Mange tak for jeres svar. Hvor er der dog meget man ikke ved, når man er 1. gangs hundeejer. Så er det jo godt at man kan få et hurtigt svar på sine ? her.

Venlig hilsen

Gitte.

0
0
Svar på denne tråd

HejZa!!!
Forfatter: 
Dato:  23-09-2006 22:29

Min hund har samme problem...

Det der er ved det er at det røde, som folk som regel kigger efter ikke alid kan ses når man bare kigger... Øret kan sagtens være rødt helt nede i bunden, så derfor gå til dyrlægen og få dem til at kigge på det...

Min hund får det når hun har været ude at bade... Så derfor har vores dyrlæge bedt os om at tørre hendes ører såå grundigt som muligt hver gang hun har været i vandet... Da der nemt kan samle sig vand nede i øret og det kan sagtens ligge nede hvor hunden ikke kan få det ud igen, hvilket medfører ørebetændelse...

Så mit råd til dig er gå til dyrlægen...

- Hellere gå derhen en gang for meget end en gang for lidt...

Håber at i finder ud af det...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider