Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Læger !!! (Lidt langt)
Forfatter: 
Dato:  22-09-2006 16:27

Hvor IRRITERENDE.

Dette er et brokke indlæg - er du ikke i humør til détte, så hop venligst indlægget over, TAK !

Jeg er jo syg. (Hals, snottet osv).

Jeg var hos lægen hér i tirsdag og fik tjekket halsen, de kunne intet se - så fik intet medicin osv. Skulle ringe hvis jeg fik det værre.

Om torsdag (Igår) havde jeg det ret dårligt, var nu også begyndt at hoste rigtig meget så gik til lægen igen.

De tjekkede mig igen og de tog også en blodprøve denne gang, tjekkede lunger, hals, øre etc.

Det viste sig jeg faktisk havde en virus og det krævede altså pencilin for at nedkæmpe den. Fint nok..

Jeg fik en recept, min mor tager ned på apoteket køber denne pencilin. Torsdag aften tager den den - MEN..

Jeg får store ledsmerter, kraftig hjertebanken, svedture og stor kvalme af pillerne. Ringer derfor hér i morges (kl. 10) til lægen igen for at hører om jeg kan få noget andet pencilin. Jamen, det kunne jeg godt når jeg nu ikke kunne tåle den nuværende.

Hun ville ringe tilbage til mig lidt senere - og fortælle mig så snart de havde lagt medicinen på apotektet.

MEN .. Tror i jeg hører fra hende igen ?

Neeej !! Og de lukker kl. 16.

Jeg har lige ringet ned til apotektet for at hører - men der ligger innngen medicin til lille mig.

- Så nu skal jeg gå her HEEELE weekenden, vær r*vsyg fordi jeg ikke kan få dén pencilin jeg skulle have haft ! Har ikke været i skole HELE ugen (HF = Fravær) hvilkent er irriterende nok i forvejen at jeg ikke har kunnet det - men nu, er jeg tvunget til at gå syg HELE weekenden og nok også mandag osv - til jeg kan FÅ min pencilin !!!

HELT ÆRLIGT - det da møghamrerende irriterende :(

TYPISK læger, fordi de har lidt travlt - så glemmer de alt og alle. Bar de ikke en dag kommer til at glemme deres åhhh så fine 'lægehjerne' eller opskriften på almen lungebetændelse !!

// Mvh. Sandra

Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'

Hvil I Fred Kristine <3' - Vil altid huske dig..

0
0
Svar på denne tråd

hvorfor...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2006 16:32

Jamen hvorfor søren ringede du ikke derned igen inden de lukkede??

Ellers mener jeg altså bestemt, at du kan få vagtlægen til at udskrive medicinen til dig hvis du ringer og forklarer...

Hilsen

Katrine

-Nothing is original
everyone imitates someone-
Hvis du ikke kan klare mosten, så drik juice i stedet for
Spam spam spam spam spam and spam
0
0
Svar på denne tråd

Kontor lukket.
Forfatter: 
Dato:  22-09-2006 16:36

Jeg ringede derned kl. 10 jo første gang. Så gik der to½ time - og kl. blev så halv 1. Så tænkte jeg, må hellere ringe igen.

Jeg ringede - men kontortiden var lukket :(

// Mvh. Sandra

Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,

0
0
Svar på denne tråd

øv...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2006 16:44

øv hvor surt, jeg tror jeg er priviligeret for hos min læge kan man altid få fat i en af kontordamerne... og det er skønt.

Hilsen

Katrine

-Nothing is original
everyone imitates someone-
Hvis du ikke kan klare mosten, så drik juice i stedet for
Spam spam spam spam spam and spam
0
0
Svar på denne tråd

Tjaa ...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2006 16:56

Det var nu kontordamerne jeg snakkede med .

Men de lukker jo telefonen på et eller andet tidspunkt :S

Ret belastende.

// Mvh. Sandra

Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,

0
0
Svar på denne tråd

Vil nu
Forfatter: 
Dato:  22-09-2006 16:57
også mene at du kan få hjælp hos vagtlægen.

Penny- og Wendyblade købes. Se mere på præsentationen.

Prøv: www.pludre.dk

0
0
Svar på denne tråd

Okay tak,
Forfatter: 
Dato:  22-09-2006 17:12

Okay, det må jeg vel prøve så. Andet ikke at gøre - for jeg skal jo ligesom blive rask :)

Tak for hjælpen.

// Mvh. Sandra

Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2006 17:15

hvis du ikke kan anskaffe dig nogle andre piller , så undvær.

Det er højst sandsynligt pencilinen du ikke kan tåle og bliver syg af. Jeg kan heller ikke tåle pencillin, og bliver faktisk også syg af at æde det...får feber. Men jeg har vidst det i lang tid, mine forældre gav mig det engang...hvor jeg fik feber, og fik udslæt.

Så må du tage forkølelsen, og halsbetændelsen på den gammeldavsfacon. Under en barrikade af puder og dyner, og de første 5L varmt vand på kanden + en masse forskellige tebreve.

Hvis det går helt grelt til, så guf et par panodiler...

Men lad vær med at æd mere pencillin, hvis det bare er snot og noget ondt i halsen...

Mvh Heidi ~{nu med part, Jens, 5 år og...traver, men den bedste af slagsen set til dato}~

0
0
Svar på denne tråd

ondt i halsen
Forfatter: 
Dato:  22-09-2006 17:15

luk computeren... tag dig en heftig romtoddy eller andet varmt med sprut (og den skal ikke være for børn) og gå i seng...

Det hjælper

God bedring :-)

mvh. Heidi, High-Line & High Hope

Stutteri High

Afkom efter Blis DS 5040 efterlyses

Blå fodertønder sælges - se mere på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

hjælpen er her
Forfatter: 
Dato:  22-09-2006 17:35

Er du godt og grundig forkølet, så tag de her.

Jeg siger jer det hjælper, mine børn får dem bare de har det mindste optræk til lidt snot, (11 Taller) og det er bare super. Jeg har 6 børn i alderen fra 3- 18 år.

De kommer selv og spørger efter det, selv den lille på 3 år.

Det er en natur produkt. Købes hos Matas.

DET hedder ECHINAFORCE det er dråber som du kommer i noget drikkelse. Der står på flasken hvad du skal gøre, meget nemt og du mærker hurtig at det virker.

Et godt råd, kom de dråber i en lille sjat vand. Det smager meget af jern,

På et tidspunkt var jeg RIGTIG meget forkølet, hostede og ondt i halsen, så tog jeg de dråber, der står godt nok at en voksen må tage 30 dråber 3-5 gangen om dagen, men jeg tog 75 dråber 3 gangen den første dag. Og jeg kunne hurtig mærke at det blev bedre. Efter få dage var det næsten over.

VI HAR DET ALTID I HUSET. Vil ikke undvære...

Håber du/I kan bruge det. God bedring.

0
0
Svar på denne tråd

Virus...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2006 17:43

Mener ikke at penicillin hjælper mod virus. Det hjælper kun mod bakterier.

Så vil da råde dig til at bruge de gode gamle kure med the, varme og romtoddy. Så slipper du også for at blive syg af medicin i stedet.

Mener der var en tråd for nylig hvor der også kom en masse husråd:)

God bedring.

Sød vallak sælges. Se mere på præsentationen eller på min hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

læger og gode råd
Forfatter: 
Dato:  22-09-2006 17:58

Jeg kender godt det der med læger og deres til tider nedladende måde at være på.. jeg har rigtig dårlig erfaring med læger og det er jo ærgeligt fordi så undgår jeg dem helst..

Men ja.. Kender du Struh Rom?? Det er bare noget der rykker mod forkølelse og ondt i halsen. Du tager en kop te og hælder ikke mere end 2cl rom i og så går du i seng.. Du kommer til at svede sygdommen ud.. så det er en god metode.. Hansen Rom er også godt til det.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-09-2006 19:17

Vibs, du har helt ret. En virus kan ikke behandles, men det kan bakterier.

Jacqline, god bedring og afsted til lægen igen - og bed om at få noget som virker mod virus

-Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Jeg forstår ikke helt
Forfatter: 
Dato:  22-09-2006 19:52
Jeg forstår ikke hvorfor du får penicillin, nu når du har en virus? Det virker ikke på virusser?

- Line.
Queen og Darling.

SUPER PONY SÆLGES - LA4 DRESSUR MB SPRING.
OX ARABER HOPPE SÆLGES
Hest købes - ml. 4-8 år, min. 165 cm, maks 40.000,-
0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  22-09-2006 22:45
"Bar de ikke en dag kommer til at glemme deres åhhh så fine 'lægehjerne' eller opskriften på almen lungebetændelse !!"

Sikke dog en velartikuleret udtalelse. Kan det mon tænkes, at der trods din åbenlyse sarkasme faktisk er noget om snakken? Altså, at læger faktisk har ret travlt. Ydermere behøver det ikke være lægens skyld, at din recept ikke er blevet ringet ind.

For hver gang jeg læser en smøre som din, bliver det mere og mere klart for mig, at jeg aldrig vil være praktiserende læge, hvilket er en holdning jeg deler med mange medstuderende. Lidt ærgeligt, da det ellers kunne være et godt job. Men når folk tager for givet at man skal stå til rådighed nærmest 24 timer i døgnet og endvidere sviner en bagefter, er det vel forståeligt.

Det var lige hvad jeg tænkte i min åhh så fine kommende lægehjerne.

0
0
Svar på denne tråd

for det første
Forfatter: 
Dato:  22-09-2006 23:12

så er du nok rask på mandag, hvis du har gået syg hele ugen.

Og du overlever nok at gå heeele weekenden, når du nu ikke selv gad ringe og rykke for recepten.

Husk lige at du søreme selv er ansvarlig for at du får din penicillin til tiden.

For det andet, så forstår jeg slet ikke at du skal have penicillin, når det er så lidt du fejler, herregud alle mennesker er snottede og har ondt i halsen for tiden.

For det tredje, synes jeg lige du skulle beherske dig når du sviner alle læger til. For hvis nu de her åh så fine lægehjerner, brugte deres hjerner til noget andet. Ja så var der slet ingen læger som kunne udskrive en fuldstændig nytteløs recept ud til dig.

Og så ville du slet ikke have noget, at sidde og skabe dig for.

Shetlænderhoppe købes billigt, se præs. for yderligere.

Alt i Læder, samt prisliste. Se præs for yderligere.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider