Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Når mails tilsyneladende forsvinder?
Forfatter: 
Dato:  21-09-2006 11:13

Hvor bliver mails af, der tilsyneladende forsvinder?

Det kunne se ud til, at bla. en af mig afsendt mail, aldrig nåede modtageren - og f.eks har jeg lige snakket med en af mine arbejdsgivere idag, fordi jeg ventede svar på en mail, jeg havde sendt - og hun sagde, hun havde svaret for 4 dage siden - men jeg har intet modtaget?

Engang fik jeg en mail fra en, jeg kunne se var skrevet 1½ år før...

Hvor pokker bliver de af, hvad sker der og hvem får dem evt.?

Kan man overhovedet regne med, at man kan bruge mails som kommunikationsmiddel der skal virke?

Jeg sender og modtager en del mails - mange om ugen - og oplever næsten aldrig problemer, men alligevel er de der altså af og til?

Hvor er det dog irriterende, og det skaber så nemt misforståelser :-(

Hilsen May-Britt.

Molly søger en sød passer i Lynge - se min profil under mine heste.

www.123hjemmeside.dk/M...ng/4872941

0
0
Svar på denne tråd

Hvis det
Forfatter: 
Dato:  21-09-2006 11:17

Hvis det er vigtige mails, så følg op med en opringning om mailen nu er modtaget.

Mails forsvinder aldrig, men kan sagtens blive stoppet undervejs. F.eks. af at spamfilter, som ikke melder tilbage. Eller en mailserver som er sat forkert op, og sender til et forkert relay, og ikke giver besked tilbage om fejlen.

0
0
Svar på denne tråd

Jan Petersen
Forfatter: 
Dato:  21-09-2006 11:21

Hej Jan.

Tak for dit svar :-)

Men min søde arbejdsgiver undrede sig over, at jeg IKKE havde fået hendes mail afsendt for 4 dage siden - fordi hun var overbevist om, at jeg selvfølgelig måtte have modtaget den, når hun ikke havde fået den retur... Så er det bare jeg tænker, at hvor er den mon så... Det er dødirriterende - vi blev så enige om at ringes ved, hvis svar på mails udeblev, da vi fra begge sider normalt er ret pligtopfyldende ifht. aftaler.

Hilsen May-Britt.

0
0
Svar på denne tråd

Ja, det kan være et stort problem.
Forfatter: 
Dato:  21-09-2006 11:25
Særligt, da jeg flyttede for et år siden og glemte at rette adresse hos min udbyder for min hjemmeside.

Det var først da rykker nr. 3 havnede i min postkasse, at jeg fik færten om, at den var gal (og jeg fik kun rykker 3, da min gamle lejlighed var blevet købt af en tidligere kollega, som var så sød at sende posten videre). Udbyder holdt stædigt på, at der var sendt både breve OG mails til mig (og her lidt høvl til Postdanmark for at smide min post i den forkerte postkasse i stedet for at returnere den til afsender).

Jeg havde INGEN mails modtaget og det er tre styks vi taler om, der er forsvundet ud i Cyberspace.

Så jeg måtte pænt betale min rykker...

www.hesteklip.dk er nu på banen!

CC-foto.dk
0
0
Svar på denne tråd

en anden gang
Forfatter: 
Dato:  21-09-2006 11:25

så vedhæft en kvittering ved din afsendte mail, så ved du om modtageren har modtaget den, hvis han eller hun vælger at trykke ja på send kvittering.

Mette

Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd

Surt :-(
Forfatter: 
Dato:  21-09-2006 11:27

Ja, det er super surt - og meget ubehageligt, at man på den måde bliver mistroet :-(

Bare alle de der sk...irriterende spammails gad forsvinde istedet for den relevante post... ;-)

Hilsen May-Britt.

0
0
Svar på denne tråd

Mette(Blossi)
Forfatter: 
Dato:  21-09-2006 11:29

Hej Mette.

Det kan man vist ikke på Hotmail, som jeg har :-( Til gengæld plejer den at være stabilt fungerende. Jeg havde tidligere sol, der kunne man godt og det var praktisk - men den var der til gengæld hyppigt andre problemer med :-(

Hilsen May-Britt.

0
0
Svar på denne tråd

Mbn...
Forfatter: 
Dato:  21-09-2006 15:34

Jeg plejer også at bruger vores fælles mail hvis jeg skal sende noget som er vigtigt, der kan jeg nemlig vedhæfte en kvitering, så når modtageren åbner den, får jeg en mail

Så hvis jeg ikke har fået en kvittering dagen efter, så ringer jeg somregel til vedkommende.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider