Følgende er absolut no-no på dates, og især på den første date:
- Undgå at tale om ekskærester. Det er rigtig, rigtig træls at lytte en hel aften på en, der konstant bringer sin eks på banen.
- Undgå at tale om ting som stjernetegn, politik, vejret og indviklede foredrag om noget du går vildt op i, medmindre det er fælles interessepunkter. (Tilbragte engang en aften med at høre på en fyr, der talte om HI-FI udstyr, rigtig kabelvalg og den slags. *GAB*)
- Går jeres samtale i stå under forretten, så afslut pænt og høfligt aftenen så hurtigt som muligt. Der er ingen grund til at ulejlige hinanden yderligere, og han vil kun være glad for, at du tog initiativ til at sige fra.
- Lad være med at komme så meget som 5 minutter for sent. Kommer du for tidligt, så gå lidt rundt og ankom et par minutter før aftalt mødetid. "Hej, jeg har været her i en time og er på min 2. drink" virker virkelig desperat. 
- Hav tøj og sko på, du føler dig hjemme i.
- Undgå "nå, og hvad laver du så til daglig"-spørgsmålet. Arbejde er ikke lig med identitet. Spørg i stedet til fyrens interesser, hobbyer og lign.
- Lyt interesseret når han taler, og stil spørgsmål til de ting han taler om, i stedet for kommentarer som "uf, det bryder jeg mig slet ikke om".
- Tal ikke om dig selv hele tiden. Og taler han om sig selv hele tiden, så drej samtalen ind på et neutralt samtaleemne.
Held og lykke 
Tina