Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Madforgiftning - Hvor klager man?
Forfatter: 
Dato:  19-09-2006 15:02

Det hele startede igår... Min kæreste kom sent hjem fra arbejde, så vi gad ikke lave mad og bestilte istedet 2 x Spaghetti Carbonara fra det lokale pizzeria. Det smagte fint nok, men jeg godt nok synes min mave rumlede lidt inden jeg gik i seng.

Imorges vågner jeg kl. 04.30 med den vilde kvalme, rystende over hele kroppen og med en følelse af at min mave var ved at eksplodere... Griber en spand, styrter ud på toilettet og... Ja, synes jeg vil spare jer for detaljerne, men det kom ud af begge ender samtidig

Lige pludselig hamrer det på døren til toilettet... Det er min kæreste der har det på akkurat samme måde som mig, og skal på toilettet NU!!! Forbandet at man kun har et toilet i huset, så jeg kravler ind i seng igen og tager temperaturen... 40,2 grader

Vi skiftes til at smide hinanden ud fra toilettet de næste 4 timer, indtil vi endelig falder i søvn!

Nu er jeg oppe... Feberen er faldet lidt og maven er tømt! Men f..k hvor har jeg det dog stadig skidt... Har dog overskud til at være rasende på det l-o-r-t-e pizzeria Det skal de fandme ikke slippe godt fra.

Nu er spørsmålet så... Hvem klager man til? Er det fødevarekontrollen, fødevare region Nordsjælland eller en helt 3. instans? Håber på hurtigt svar, så jeg kan nå at ringe til dem inden de lukker.

Med udmattede hilsner

Julie.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil foreslå...
Forfatter: 
Dato:  19-09-2006 15:06
...du ringer til din læge.
Hvis I har nogen rester OVERHOVEDET fra maden i går, så sørg for de er i køleskabet og spørg lægen, om du skal have dem med.

... 8-) - 99E - 8-)...
Feel Think Act
Play

Like A Horse

Parelli Playday i Grønhøj Rideklub
SE VIDEO HER:
www.patparelli.dk
0
0
Svar på denne tråd

fødevare regionen
Forfatter: 
Dato:  19-09-2006 15:11

Du skal klage til fødevare rigionen som du nævner. ring til dem og tal med den vagthavde.

Gem evt. resten fra af mad I spiste i går.

sune

0
0
Svar på denne tråd

99e...
Forfatter: 
Dato:  19-09-2006 15:13
Jeg ringede til vagtlægen imorges, men han sagde at jeg sku gå i seng og vente på at det går over. Lægen tager sig vel heller ik af klager over pizzeriaer?
0
0
Svar på denne tråd

Sune...
Forfatter: 
Dato:  19-09-2006 15:23

Tak for hjælpen! Jeg ringede til fødevare region nordsjælland og afgav forklaring til en sygdomsvagt. De ville vende tilbage til mig senere med flere spørgsmål.

Vi har resten af synderen stående i køleskabet... Heldigvis, for igår overvejede jeg faktisk at give dem til hunden.

0
0
Svar på denne tråd

Stakkels hund
Forfatter: 
Dato:  19-09-2006 17:51

Så skulle den igennem samme hel*** som jer

Fordærvet mad giver man ikke til dyr - det smider man ud

Jannie

www.nokke.dk
[ webdesign og grafisk arbejde ]

Min hest har selvfølgelig sit eget website

www.cherocco.nokke.dk

7 ÅRS SUPER DRESSURVALLAK SÆLGES - SE PRÆSENTATION

0
0
Svar på denne tråd

Jannie ...
Forfatter: 
Dato:  19-09-2006 17:58
Det er ikke for det - men det er vel ikke underligt at man giver hunden resten af det man lige har spist? Man må ikke gå ud fra at folk frivilligt spiser fordærvet mad trods alt 8-)

Julie - jeg håber at der sker noget af sagen - det lyder absolut ikke som noget der var særligt sjovt at opleve!

Og tak gud for at hunden ikke også fik noget af det - så ku du ha hygget dig med at gøre rent efter den hele dagen i dag også ...

/Trine T =)

What We Do in Life Echoes in Eternity
0
0
Svar på denne tråd

Bemærkning
Forfatter: 
Dato:  19-09-2006 18:02
Bare en bemærkning, man bliver ikke syg af dårlig mad på bare ganske få timer. Det er med stor sandsynlighed noget I har spist dagen eller 2 dage før, der gør jer syge.
0
0
Svar på denne tråd

Jo, man...
Forfatter: 
Dato:  19-09-2006 18:29
...kan sagtens blive syg kun få timer efter, at man har spist det fordærvede mad. For eksempel hvis maden har været inficeret med Bacillus cereus!

***** Snepony *****

Hvis alt kommer imod dig,

kører du i den forkerte vejbane.

0
0
Svar på denne tråd

6 timer.
Forfatter: 
Dato:  19-09-2006 19:22

Charlotte: Normalt infinder de foerste eymtomer sig inden for ca 6 timer, efter at man har spist.

Saa det kan meget vel skyldes Spaghettien.

Frank

0
0
Svar på denne tråd

charlotte
Forfatter: 
Dato:  19-09-2006 19:35

hun skriver hun havde rumlen i maven inden hun gik i seng.. og at hun først blev syg kl 4.30..

så det kan sagtens være den mad..

Cathrine og smukke Zeppe

Hvis det ikke er en araber, er det bare en hest!!

0
0
Svar på denne tråd

Interessant
Forfatter: 
Dato:  19-09-2006 19:38
Det vil sige at I ved mere om madforgiftning en min chef der er Cand.brom. For det er et af de spørgsmål vi har haft spurgt heftigt til. Hans kommentar var at det altid er det sidst spiste der får skylden for en evt. madforgiftning, men at det faktisk aldrig er sandheden.
0
0
Svar på denne tråd

opfølgning
Forfatter: 
Dato:  19-09-2006 20:13

Jannie: Som Trine T også pointerer var vi jo ikke klar over at maden var fordærvet da vi spiste den... Vi ville bare give hunden resterne, som vi plejer. Men de er nu frosset ned og skal nok sendes ind til fødevare regionen (eller hvem der nu analyserer den slags lækkerier ).

Jeg fik snakket med fødevare regionen, som var meget søde og hjælpsomme. Sygdomsvagten troede måske at det ku være novo virus (ikke forårsaget af maden), da det ikke er normalt at få feber så hurtigt, i forbindelse med en madforgiftning, så han ville ringe igen om et par dage og høre hvordan det gik med os, for novo virus forsvinder som regel i løbet af 1-2 dage. Iaften har jeg været hos vagtlægen, og fik oveni det hele konstateret mellemørebetændelse (hvor uheldig har man lov at være ), så lægen sagde at feberen nok kommer af det. Det forklarer også hvorfor min kæreste ingen feber har. Det ringer jeg ind imorgen og fortæller den søde sygdomsvagt.

CharlotteGC: Sygdomsvagten sagde rigtig nok at inkuberingstiden som regel er længere ved madforgiftning, men det kom helt an på hvilken type bakterie der var tale om. Netop derfor skulle maden fryses ned, så bakterierne kunne overleve (eller hvad det var han sagde), så man senere kunne finde ud af præcis hvilken bakterie der er tale om.

0
0
Svar på denne tråd

Charlotte...
Forfatter: 
Dato:  20-09-2006 07:29

...Jeg sidder bare lige og skriver eksamensopgave om B. cereus, som har en forholdsvis kort inkubationstid: se link.

Men madforgiftningen kan selvfølgelig være forårsaget af en anden bakterie i en anden madvarer. Det ved man jo ikke før spaghettien er blevet analyseret.

Julie: håber, at du kommer med en opfølgning, når du finder ud af hvad som forårsagede dit "lille" sygdomsforløb. Det kunne da være spændende at høre, hvad der gemte sig i den spaghettieret !

***** Snepony *****

Hvis alt kommer imod dig,

kører du i den forkerte vejbane.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider