Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Formatere computer - hjælp!
Forfatter: 
Dato:  19-09-2006 10:08

Ja, jeg plejer ellers fint at kunne finde ud af dette, men nu er jeg LOST!!

Det er en af virmaets bærbare computere, som jeg har fået besked på at formatere, da jeg sidder som vores "it-ekspert"... jah, vi er kun 4 personer herude så det er let af være eksperten!

1: I kan godt glemme den med Windows installations cd, for den har jeg ikke, der findes heller ikke en recovery cd - jeg har ledt og ledt herude, og spurgt chefen, men han aner det da slet ikke (hmm... det er ellers hans computer - jeg er kun lige startet herude tilbage i august måned, så jeg aner det da slet ikke).

2: hvor kan jeg blive gal over at windows XP ikke har en mulighed hvor man kan genstarte i DOS-version, så havde jeg sluppet for at spørge!

3: det er en bærbar og der er ikke diskettedrev i heller... så startdiskette duer heller ikke... nogen som har et forslag til den kattepine her?!?

//Greenstone :-D

Welsh Cob & Curly Coated Retriever
www.abw-design.dk

Del dine billeder med andre, se mere på:

cued.dk/nice-horse

0
0
Svar på denne tråd

Harddisken
Forfatter: 
Dato:  19-09-2006 10:19

Harddisk ud af maskinen, tilsluttes en anden via f.eks. en USB->IDE connector, og så formattere den vej.

Du kan ikke i Windows formattere den harddisk du bruger som systemdisk.

0
0
Svar på denne tråd

Find XP installations CD
Forfatter: 
Dato:  19-09-2006 10:20

Kobækgårdens Hestepension
Kobækvej 70
4230 Skælskør
www.kobaekgaard.dk/
0
0
Svar på denne tråd

SystemRecovery
Forfatter: 
Dato:  19-09-2006 10:35

Hvis du har en brugbar opkobling, hent dette cd-image, brænd det på en cd og boot fra den.

Udover at den indeholder FreeDOS (hvor du bl.a. kan formatere) er der også frie (=gratis) partitionsværktøjer m.m. Den cd er ret nyttig for små virksomheders it-eksperter ;-)

/Andreas

- Ceci n'est pas une signature -
0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  19-09-2006 11:29

anott jeg forsøger med din løsning - ved du hvorfor der er lavet 2 downloads (stabil x86 og ustabil pcc)? Måske jeg spørger dumt, men har aldrig fået sat mig ind i Linux-verdenen.

www.abw-design.dk

cued.dk/nice-horse

0
0
Svar på denne tråd

stabil
Forfatter: 
Dato:  19-09-2006 12:58

Du skal bruge x86 udgaven. Betegnelsen x86 står for processor-arkitekturen, dvs. lige fra 386 over Pentium til nudagens Intel/AMD-processorer. PPC står for PowerPC, som er en RISC-baseret processor med udspring i IBM/Apple/Motorla.

I Linux-verdenen har man desuden oftest en udviklingsversion (unstable), som er nyere, men ikke fuldt ud testet; og den næstseneste, der anses for stabil.

I det her tilfælde er det dog ubetinget processor-arkitekturen, der skal give udslaget til valget.

/Andreas

- Ceci n'est pas une signature -
0
0
Svar på denne tråd

anott...
Forfatter: 
Dato:  19-09-2006 13:25

Igen rigtig mange gange tak for svar! Hold da op hvor jeg får lært noget. Jeg har downloadet, men selve afprøvningen må vente til i morgen, da jeg skal ud at fremvise en lejlighed her snart.

www.abw-design.dk

cued.dk/nice-horse

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider