Nogen gange kan man være rimlig ramt af mange uheld og så gider man rent ud sagt ikke at have hesten.
Det kan jeg udemærket følge dig i.
Især hvis man havde store forventninger den dag man fik hesten og bare tænkte "yes, nu skal det bare være".
Og så er der bare en masse ulemper som du skriver om, som gør at man syntes bare det hele kan være ligemeget.
Det positive er jo, at du holder af hesten. Og du er glad for den.
Hvis jeg var dig, vil jeg vente at se tiden lidt an.
Det kan være du ændre mening, det må man kun håbe.
Det er jo ikke bare lige sådan at finde den hest som passer til en og omvendt.
Når man har hest, så er der altid opture som der er nedture.
Og det bliver man nød til at tage i stiv arm.
Lige for tiden skal min hoppe have arbejdsro, da den formentlig har haft en luftvejsinfektion som også har sat sig til en mild lungebetændelse. Og det er ret irriterende, kan jeg fortælle dig.
Efter hun fik sit dejlige hoppeføl i år, har jeg været igang med at arbejde hende op igen til sin kondition og form.
Og den har hun.
Men i og med, at hun skal holde "ferie", så er der jo en periode hvor at jeg skal tage hensyn til hende. Så der kan snilt gå 3 måneder inden hun er i form igen.
Så lige nu nyder jeg bare at komme og se til hende og føllet, give dem mad morgen og aften.
Jeg har 2 års hoppe stående hos sælger, som kommer hjem til 1 november (vi er igang med at lave hestestald og derfor kan ikke hende hjem inu), så hende kan jeg gå igang med at lære en masse nye ting. Og så er der også føllet som også skal lære noget.
Jeg kan godt forstå du er træt af det, måske skulle du måske bare have haft en halvpart. Men jeg tror det er fordi du har oplevet en masse dårlige ting som også kan være, når man ejer hest.
Prøv at se tiden an, Malone.
Mvh. Lotte