Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Tror i nu at vaglægeordningen
Forfatter: 
Dato:  17-09-2006 14:38

... bliver bedre... ???

ekstrabladet.dk/nyhede...225422.ece

Mkh.
Else.

Man lugter ikke af hest, man dufter.. :) :) :)

HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!

Lækker kl.münsterlænder/breton bl. hanhund 1 år, søger nyt hjem NU.

Henv.:Laila Thomsen 97301303

0
0
Svar på denne tråd

Nej...
Forfatter: 
Dato:  17-09-2006 14:48

Det gør den ikke. Vagtlægeordningen får lov til at køre som den gør indtil der kommer lig på bordet. Og selv da vil jeg ikke regne med at der bliver gjort noget ved den.

For der er kommet lig på bordet, men der sker ikke noget.

Old boy's network.

0
0
Svar på denne tråd

Ja her sidst
Forfatter: 
Dato:  17-09-2006 15:09
Ja her sidst da jeg havde brug for vagtlægen kom han kiggede på mig, og hans kommentar var: ja enten har du mavetarminfektion eller også har du mavetarmkræft!"og så skred han uden yderligere forklaring..tror i jeg var ved at dø af skræk???Jeg synes klart vagtlægerne burde tage deres job mere seriøst men på den anden side må de jo kommme ud til mange hypokondere osv.

Hilsen Sas.

.............................

0
0
Svar på denne tråd

Tænk hvis situationen ...
Forfatter: 
Dato:  17-09-2006 15:14

... havde været omvendt??

Hvis vagtlægen havde reageret på, at hun havde en minister i røret og havde sat det store maskineri i gang og han så IKKE havde fejlet noget alvorligt

Så var det vel også havnet på forsiden af Ekstra Bladet

Hvad hulen skal de gøre, når der ikke er resourcer til at tilse alle, der ringer til vagtlægen??

Men når det så er sagt, er det vel "heldigt", det var kulturministeren, det gik ud over??

Han sidder vel i et ministerium, der kunne undværre midler til fordel for en bedre vagtlægeordning

Hvis ikke han ser sådan på det, så bør han forlade sin taburet.

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.

0
0
Svar på denne tråd

vagtlægen stinker...
Forfatter: 
Dato:  17-09-2006 19:19

Ja vi har 3 gange haft brug for vagtlæge, og alle gange afvist til trods for ret alvorlige symptomer.

Første gang blindtarm, anden gang en voldsom betændelse i en operation der fik mit hovede til at hæve, og 3. gang min svigermor der besvimmede og havde åndenød

0
0
Svar på denne tråd

Under alt
Forfatter: 
Dato:  17-09-2006 20:02

kritik som vagtlæge systemet køre.

For 3 år siden, blev min 51 årige faster dårlig, hun kastede blod op og havde blod i sin afføring. Dette var fredag aften, så hendes mand ringede til lægevagten, efter lang tids venten dukkede han endelig op. Han mente at hun nok havde maveinfluensa.

Lørdag var hun blevet dårligere, så der blev ringet til vagtlægen

igen, men beskeden var den samme som dagen før, dog sagde han at hvis ikke hun havde det bedre mandag, måtte de jo kontakte egen læge.

Søndag eftermiddag var hun så dårlig, at hendes mand ikke turde

stå med det alene mere, han ringede 112.

Søndag aften døde hun af en mavesprængning, hun var kommet for sent på hospitalet til at de kunne hjælpe hende. De havde hende på operationsbordet, men der var sket for store skader til at de kunne stille noget op.

Det var et chok for os alle sammen, ikke mindst hendes mand og

mine 2 fætre, for hun havde jo ikke været syg før.

Så med det hukommelsen, så ringer jeg 112 hvis jeg er det

mindste i tvivl. Jeg har 7-9-13, ikke haft brug for det, men

jeg vil ikke tøve et øjeblik, hvis jeg føler det er nødvendig.

Hilsen Helen.

0
0
Svar på denne tråd

det er jo
Forfatter: 
Dato:  17-09-2006 20:08

.. sådan set godt nok, at der kommer fokus på problemet.

Omvendt er jeg ked af, at der skal Ekstrabladsartikler og ministre på bordet, før nogen gider at gøre noget.

0
0
Svar på denne tråd

Helt ærlig ElseG & co.
Forfatter: 
Dato:  17-09-2006 20:41

NEJ!

Det var ikke vagtlægen der var ved at tage livet af manden.

Det var en bakterie...

Der står i artiklen, at han ringer og siger at han har feber.

Skulle vagtlægen ud fra dét, kunne gætte at den hr. minister sandsynligvis har livstruende betændelse i en hjerteklap???

Ca. 300 mennesker om året rammes tilsyneladende af dette.

Hvor mange tror I ringer til vagtlægen om året med feber?

(Hint: En del mere end 300 )

kh

minski

Har nogen set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe?
0
0
Svar på denne tråd

Jeg er
Forfatter: 
Dato:  17-09-2006 22:47

ikke inde på, at han har KUN haft feber, jeg satte det her ind, da det nu er en minister det er gået ud over..

Om der NU vil blive gjort noget ved ordningen...

For der sker jo intet ved det, at det er alm.mand der dør...

Om ministeren så bare havde fået en skramme, og skulle have pyllerplaster på, er sagen uvedkommende i den her diskution..

Mkh.
Else.

0
0
Svar på denne tråd

jeg vil indrømme...
Forfatter: 
Dato:  17-09-2006 23:03

atde gange vi har ringet til vagtlægen i ringsted kommune, jaså er vi hvergang blevet taget alvorligt.

den sidste gang var til mig selv. Jeg hævede i armhulen og havde røde blodsprængninger på hele undersiden af armen. Ingen var hjemme til at kunne køre mig, så vagtlægen valgte at sætte sig ud i bilen og køre her ud på bøhh landet for at tilse mig med det samme.

hun troede at det var en blodfrogiftning eller en sprængning af vist nok blodkar. Heldigvis var det kun en bakterie virus.

vi har intet at udsætte på den vagtlæge ordning vi har i ringsted.

IMC.
dressur sadel sælges
www.heste-nettet.dk/ma...y=desc&e=0
Hygge ryttere søges til 1 ældre pony og en lille sød oldenborg hoppe.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes også det er skræmmende ...
Forfatter: 
Dato:  17-09-2006 23:03

... at kendte skal rammes af f.eks. en blodprop, for at vi bliver gjort opmærksomme på, hvor tilfældigt vi kan blive behandlet ... her tænker jeg på Sanne Salomonsen, der i tv fortalte, hvor vigtigt det er, at det sker inden kl. 16 (eller noget i den retning)

Mvh. Lisbeth

Link til Rock-mammas hjemmeside: www.sannesalomonsen.dk/nyt.html

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.

0
0
Svar på denne tråd

prøv lige at læse den nederste..
Forfatter: 
Dato:  19-09-2006 00:58

www.bt.dk/nyheder/arti...id=469238/

Læs den nederste inde på siden...

Mkh.
Else.

0
0
Svar på denne tråd

Utroligt
Forfatter: 
Dato:  19-09-2006 05:48

at man åbenbart skal ty til diverse trusler/midler for at få hjælp... lige læst ElseG*s link.

Hygge

Sprit

0
0
Svar på denne tråd

mavesår
Forfatter: 
Dato:  19-09-2006 07:01

Jeg kunne for få år siden have mistet min far på grund af en vagtlægefejl.

Han kunne ikke komme til min datters fødselsdag, da han havde det dårligt, jeg blev bekymret, da min far altid kommer selv med feber.. Han bor så langt væk at jeg ikke lige kunne køre hen til ham, og jeg ventede desuden også gæster. Jeg var på det tidspunkt lige blevet reikihealer så da kagemanden var i ovnen kunne jeg da lige fjernheale ham!! Jeg mærkede straks stik i hjertet, så jeg var ikke i tvivl, og da jeg ringede til min far, havde vagtlægen været der, men han mente bare at det var mavesår ..

Nu er jeg en ret stædig person og jeg beordrede min far til at tage til hans egen læge næste morgen, og hvis han fik det værre skulle han ringe 112...

Næste dag gjorde han som sin datter beordrede og han blev straks indlagt med en blodprop i hjertet!!! uhyggeligt..

0
0
Svar på denne tråd

Noget forbandet svineri..
Forfatter: 
Dato:  19-09-2006 09:36

Men, som det blev offentliggjort i nyhederne i går aftes - tjener vagtlægerne flere penge på at "behandle/rådgive" patienten over telefonen, fremfor at besøge dem

Rådgivning pr. tlf gav dem: ca. 85 kr.

Besøg i hjemmet: ca.37 kr.

Så - så længe der er penge med i spillet på den måde, er det da "klart" at de bare siger: "Tag en panodil, og besøg egen læge imorgen" - det giver dem en del mere i kassen, og de kan sidde på deres flade og tage telefonen

Jeg har ikke den store tiltro til læger i det hele taget, hvilket ofte medfører, at jeg ganske enkelt ikke gider spilde min tid med at "ulejlige" dem! Frygteligt egentlig...ikk?

Ordene: Det er bare en virus...Uh, jeg får myrepatter!!!

Christel
(Selvtillid er bare "topdollar" - meeeen, selvkritik er altså mindst ligeså fedt!)

0
0
Svar på denne tråd

Vagtlæger
Forfatter: 
Dato:  19-09-2006 09:55

Ja jeg har også blandede erfaringer med vagtlægen. Vi har haft ringet til vagtlægen to gange. Den første gang fik vi en superbehandlingn I Silkeborg. Den anden gang var vi imellemtiden flyttet og hører til Horsens. Det var en fredag aften, havde min søn tydelige symtomer på mellemørebetændelse og meget ondt. Vi blev let og elegant fejet af pinden med, at der alligevel ikke var noget apotek åbent nu (til trods for at mange apoteker har natåbent ), så vi måtte vente til mandag. En hel weekend måtte jeg stoppe min søn med piller for sådan en klaphat skal tjene mere på at afvise folk!

Man oplyser da for fanden cpr nummer når man ringer, de kan da se at man ikke ringer og kimer dem ned for sjovs skyld! Det fatter jeg simpelthen ikke at nogen kan have siddende på deres samvittighed.

Winnie - som er meget skuffet over det danske velfærdssystem!

0
0
Svar på denne tråd

WinnieJ
Forfatter: 
Dato:  19-09-2006 09:59
Har apotekerne ikke åbent om lørdagen i Jydeland?

Christel
(Selvtillid er bare "topdollar" - meeeen, selvkritik er altså mindst ligeså fedt!)

0
0
Svar på denne tråd

så lige på dr.dk
Forfatter: 
Dato:  19-09-2006 10:32

Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre

Frisk bl. fuldfoder fra www.kirstinedal.dk leveret direkte til døren, vil du høre mere kontakt mig via besked el. 30 31 58 01

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider