|
|
| Heste Ejendomme i Sverige |
| Forfatter:  |
Arthex |
| Dato:  |
17-09-2006 01:56 |
|
kunne Du/i finde på at købe en Hesteejendom i Sverige, i stedet for Danmark? Vi står nemlig og overvejer at forlade Danmark til fordel for Sverige, men det er jo en kæmpe beslutning at tage... så syntes lige at det kunne være sjovt at høre om andre kunne finde på at købe Heste ejendom i Sverige istedet for i Dk? Swimmingpool/Havepool bortgives..
Cavello Læderridestøvler sælges. skriv en besked for mere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Arthex |
Frieser Haske |
17-09-2006 03:28 |
|
Min kæreste vil meget gerne derover at bo, da man får meget mere for pengene, billige biler, billige huse, store skove til at gå på jagt/ride i.. Mindre skat.. Men Sverige er langt væk fra alting, så jeg siger nej tak..  Han har i hvert fald ikke fået overtalt mig endnu... hehe... Katrine
Frieser-Frieser-Shetlænder!!! Mine 3 sorte perler!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi gjorde det for 10 år siden. |
|
|
Vi flyttede herover for 10 år siden, og har bestemt ikke fortrudt. Men det skal være for at man har lyst til at bo herovre at man skal gøre det, ikke for at få en stor bil. Det er et andet land en anden kultur o.s.v
Söger oplysninger på DV VALLAK, Mrk DV114. 8-9 år. Hanetrit i perioder. 168 cm , speciel blis, 4 sokker. Se han på min präs eller hjemmeside.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kunne værer |
Ettenna |
17-09-2006 08:30 |
|
sjov at se nogle link af det som i skriver om... Hej fra Annette
Nu med 3 Tinker Hopper Alberthe - Gipsy Molly - Sine. Hansen Og en Hingst. Nordlichts Snoopy
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg læste |
|
|
at man kunne købe en hel by hinsidan, og den var ikke engang ret dyr. Hvis man har et mål med det, er der jo ikke ret langt til danmark. Det er nok ikke anderledes end dem der flytter ned over den tyske grænse men stadig arbejder i DK. Jeg ville ikke have skrupler hvis det var af den rigtige grund, og ikke kun fordi det er billigt... Helle
Endnu en af de irreterende ponymødre med trang til at hævde deres egne mangler gennem børnene !!!Medlem af DÅHM-sønderjylland
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det ville jeg... |
|
|
... gerne! Hvis jeg kunne finde noget i min (alt for lave) prisklasse, der lå så jeg stadig kunne komme på arbejde i København.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Link til nogle af gårdene |
Arthex |
17-09-2006 13:31 |
|
Annette/Ettenna... jeg sætter nogle af linksene her ind.. men har ikke link til dem alle da de sælges uden offentlig annoncering. www.iwers.nu/ Den der hedder Horns Gård, har vi snakket rigtig meget om. og har været oppe og se på den, men tænker stadig. www.svenskfast.se/Temp...tIndex=109 www.svenskfast.se/Temp...tIndex=101 www.areal.se har vi flere vi skal op og kigge på bla.strånäset et lille udpluk af det vi vi ser på der oppe... vi leder så efter større gårde med masser af ager jord til, og noget vi kan bruge til at lave noget hotel/pensionat. hvis der er nogle der overvejer at se på gård hus i se. så har jeg en masse links til Egendomsmælgere i sverige.
Cavello Læderridestøvler sælges. skriv en besked for mere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bedste.. |
Lone Pedersen |
17-09-2006 13:42 |
|
Vi flyttede til sverige i feb i år og det eneste vi fortryder er at vi ikke gjorde det for flere år siden . Vi havde talt om det i 6 år men nu skulle det være så vi satte huset til salg. Det blev solgt på under 3 uger så skulle vi bare finde gården heroppe lidt hurtigt(regnede ikke med det gik så hurtigt)..Vi har 2 børn under 4 år og de er begyndt i børnehave så ingen problemer der.. Vi købte en gammel gård men helt okey i stand med stald fra 89 men ikke så meget jord så det lejer vi billigt..Huset er på over 300 kvm ligger ca 19 km fra færgen og vi gav 2.2 skk og allerede steget til 3.5 så priser stiger hurtigt herovre.. Bilen (en stcar) blev til en 7 per. chrysler til 49000 skk den står til lidt under 200000 i danmark.. Prøv lykken man kan sq altid flytte hjem igen hvis det ikke er noget.. Kig her.. www.hemnet.se Mange hilsner Lone Pedersen (En glad DK i Sverige)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| glemte.. |
Lone Pedersen |
17-09-2006 13:47 |
|
Glemte lige at sige vi arbejder stadigvæk i dk lidt langt men gør ingenting for vi har jo fået alt det vi gerne ville have  Lone Pedersen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke billigt i pendler afstand |
|
|
Man kan ikke købe en hel by herovre for ingenting hvis man samtidig skal arbejde i DK. Sådan er det bare. Og hvis man ikke har tænkt sig at blive boende herovre men bare prøve, for man kan jo altid fltte "hjem" igen, den holder bare ikke hvis man har børn. Lige en ting, det lyder meget godt med prisstigningen på husen, men man betaler en del af af det tjente beløb- Ydermere hvis man flytter herover og ikke har solgt sit hus i DK inden så betaler man skat til den Svenske stat af det tjente beløb. Det er ikke bare lige. Igen, en anden metalitet, et andet land. Og så er der store udgifter forbundet med at pendle ikke at forglemme. Og tro ikke at man er så poupulær som Dansker alle steder i Sverige. Danskere kommer og overbyder Svenskere og får dermed priserne op. Når folk så flytter ind og måske sætter sine børn på bagsædet af bilen kl. 5 om morgenen for at aflevere dem i Dansk børnehave/skole så... Eller starter med at sige,: VI SKAL BARE BO HER TIL BØRNENE STARTER I SKOLE, og er der en del der gør. Det er heller ikke vellidt i nabolaget.
Söger oplysninger på DV VALLAK, Mrk DV114. 8-9 år. Hanetrit i perioder. 168 cm , speciel blis, 4 sokker. Se han på min präs eller hjemmeside.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lyder spændende.. |
|
|
Hvordan er mentaliteten anderledes ? Har I ikke billeder af jeres skønne steder 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skal.. skal ikke |
livsnyderen |
01-10-2006 21:50 |
|
Her i vores familie snakker vi også meget om at flytte til sverig. MEN jeg er bange...Jeg tænker en del på at jeg måske vil blive isoleret og ensom.
Husk at leve mens du gør det....Husk at elske mens du tør det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har ofte tænkt på det... |
|
|
men tør jeg tage det springet? Hvor svært er det at falde til? hvor i landet er det bedst at bo? Vil en enlig mor kunne klare sig i Sverige? Jeg drømmer om en lille gård ved skoven, med gode ridemuligheder i naturen...ikke for langt til dk/københavn... Hvad er forskellen dk/se pengemæssigt? Hvor skal man starte hvis man vil realisere drømmen, hvad og hvor meget skal undersøges? Hestene, hunden og katten skal selvfølgelig flytte med...volder det problemer? May.
Vores sorte perler Frieseren Thundra & Shetlandsponyen Clyed Hestene er vores partner og ledsager gennem livet Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder Vær ydmyg Sig tak
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa... |
|
|
Jeg kunne godt finde på at flytte til Sverige også. Man får meget mere for pengene hvis man sammenligner, med gårde herhjemme, samt biler er billiger og købe, men også fordi jeg har familie i Sverige. Knus Jette
Alle vores hingste tilbydes til bedækning for sæson 2007. www.amlet-arabians.dk Rigtige Kvinder Rider OX-araber  Pure Arabians For Breeding, Show & Riding.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det samme her |
|
|
Vi drømmer om at flytte til sverige så snart børnene er færdige med skolen for vi er der oppe hver sommer og elsker at være der.. Men jeg er også lidt bange for at blive ensom og ikke kunne skaffe nye bekendskaber ...
Hilsen jeanett*monique 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det med at blive ensom |
Arthex |
02-10-2006 14:14 |
|
Jeg tror ikke man skal være bage for at man bliver ensom der oppe.. vi har været oppe og kigge på mange gårde. og Svenskerne er faktisk meget mere venlige end mange Danskere er... Vi har sat vores gård tilsalg her i Dk nu. og flytter til Sverige i foråret 07 hvis det helt rigtige sted dukker op..:)
Cavello Læderridestøvler sælges. skriv en besked for mere info Swimmingpool/Havepool. med tilbehør. bortgives.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville gerne |
fia |
02-10-2006 14:47 |
|
Jeg ville gerne - lars vil ikke og mit store dilemma er at jeg ikke fatter en rygende hat af hvad de siger 
Hilsen Sas. .............................
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine forældre.. |
|
|
flyttede til sverige, da jeg begyndte på Oure idrætsgymnasium, og de er rigtig glade for det. De bor i Småland, og er rigtig glade for det. Selvfølgelig er det et stort spring og der er da rigtig mange ting som svenskerne gør anderledes, men som der bliver skrevet længere oppe i tråden har svenskerne en helt anden mentalitet og er generelt meget hjælpsomme og forstående, hvis man siger man er dansk. Det med sproget syntes jeg man vænner sig til hurtigt, og hvis det gør for hurtigt er de flinke til at gentage hvis man ikke lige fattede det hele. Mht. hus og bil er det jo helt klart billigere og lettere at bo deroppe, og en anden lille fidus er også at tøjet generelt er meget billigere end i Dk, da kronen er så lidt værd, så hvis man kigger sig lidt om kan man godt gøre et kup eller to. Der hvor vi bor, er det så populært for danskere at man simpelthen får en folder, hvor der står alle de ting der er nødvendige at vide, så det er ikke svært at etablere sig. Jeg må indrømme at jeg var lidt skeptisk i starten, da tanken om træer, sten og lange lige veje ikke just fascinerede mig, men har egentligt lidt skiftet mening nu, og overvejer selv at flytte til Malmö når jeg er færdig med min uddannelse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| regler |
livsnyderen |
02-10-2006 17:43 |
|
kom til at tænke på hvordan reglerne er, omkring kørsel med hestetrailer, i sverig??? Der er så mange fordele ved at flytte til sverig så mon der også er en fordel der??? Er der nogen der hved det???
Husk at leve mens du gør det....Husk at elske mens du tør det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flyt ikke hvis... |
|
|
Man skal ikke flytte hvis man er bange for at blive ensom. Svenskere lukker ikke bare folk ind i varmen. Flyt ikke hvis man ikke er enig om det indbyrdes. Spørg ikke børnene hvis man bliver enige om at flytte. Flyt ikke hvis man er enlig mor. Flyt ikke hvis man har et bare lidt aktivt selvskabs liv og skal have hestene hjemme. Det er jo stadig i DK man tager til når den pukkelryggede kalder sammen. Flyt ikke hvis det bare er biler og billigere huse der trækker. Flyt ikke hvis man tror at det kan reperere et forhold, nissen flytter jo som bekendt med. Flyt ikke hvis du bare har råd til noget langt fra bro/færge, det holder ikke.Flyt ikke hvis du påtænker at bare bo her til ungerne starter i skole. Flyt ikke hvis du har tænkt dig at fragte ungerne til Dansk skole eller børnehave på bagsædet af bilen kl 6 om morgenen. Flyt ikke hvis du tror at du kan bo ude i en skov, dewr meget langt til arbejde. Og det nær bro/færge er ret dyrt. Undskyld hvis jeg tager modet fra jer, men jeg har jo bare set hvordan det kan gå. Det er et andet land og et meget langsomt sådan. Søg gerne på www.sunddebat.com brug søgefunktionen før i spørger, mange spørgsmål findes der svar på. Men skal det være Sverige hvor i køber jeres næste hus og i er helt afklaret med alt så er her skønt. Jeg bor her på 11` år og stortrives. Men vi havde også optimale muligheder da vi flyttede, der gjorde at vi "overlevede" www.123hjemmeside.dk/johannessen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til livsnyderen |
|
|
Hvad mener du præcist med at der kan være fordele ved trailerkørsel i Sverige i forhold til DK ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi har boet i Sverige |
|
|
Min mand blev udstationeret et år i Falkenberg. Jeg var medfølgende hustru på forældreorlov med vores søn på 10 mdr og gravid med nr to. Jeg tog hestene med, så jeg fik et socialt liv på gården og der var andre hjemmegående i det rækkehuskvarter vi boede. Men man skulle lige omstille sig og få en ny vennekreds. Jeg gik hjemme så dagene blev lidt lange for mig og min mand havde længere arbejdsdage en herhjemme. Det tog nok et halvt år før man havde så mange kontakter og styr på hvordan samfundet virker. Jeg glædede mig til at vende hjem igen, men det var også fordi vi vidste det var tidsbegrænset, hveranden weekend var vi i DK. Jeg synes der er smukt deroppe og de mennesker, vi lærte at kende var åbne og hjertelige. Sjovt nok siger de om os danskere at vi er så hyggelige og festlige...hm Sproget blev lært i løbet af et par måneder (men jeg har også boet i svenskernes største turistby herhjemme). Havde vi ikke fået vores drømmegård nær KBH til den rigtige pris, havde vi snakket om at flytte derop, det var i meget højere prioritet, end så mange andre steder i DK. Nu har vi så bygget et svensk træhus selv, så det er som at være der selv Vi savner bare volvoen.. Tumman upp for Sverige! Om man flytter til den anden ende af landet eller til Sverige, det kan jeg ikke se så stor forskel på. Nu mødes vi ofte norske, svenske og danske hovtrimmere og det er fedt at kunne forstå sproget.
Barfodskursus og foredrag med Dan Guerrera den 5-8 oktober i Hillerød tjek på www.sundehove.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|