|
|
| Antibiotika og vin... |
|
|
Hej Ænder  Hvis jeg nu har det bedre med min blærebetændelse imorgen skal jeg til noget pigemiddag hos en veninde, MEN jeg kunne godt forstille mig der kunne blive serveret lidt vin osv til maden (de andre skal fortsætte i byen, jeg forsætter hjem i seng) Er der nogle der ved om det er en dårlg sammenblandige med alkohol (vin, og vi tager om MEGET små mængder) og antibiotika? Jeg mener nemlig at have hørt man skal holde sig fra alkohol når kan er på antibiotika, men prøvede at google, og der stod nogle steder man ikke måtte, andre steder det var en skrøne. Jeg vil lige priotere jeg på ingen måde skal drikke en hel masse eller drikke mig fuld. Bare måske lige et lille glas med veninderne..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Internationale Enheder |
| Forfatter:  |
Flare63 |
| Dato:  |
14-09-2006 11:43 |
|
Det er meget let. Hvis der staar IE og et nummer efter, som for eksempel IE500.000 saa er det ingen alkohol. Det er Internationale Enheder, og det betyder at der er en biologisk kultur, som ikke kan klare sig hvis man drikker. God bedring Frank
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flare63 |
|
|
Flare63, hvor skulle det nr. stå? Kan slet ikke finde nr. på de tabletter.. Men de hedder Sulfametizol Ophtha
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du kan skam |
Ratster Zoo |
14-09-2006 11:47 |
|
godt drikke og være på pencilin samtidigt, du skal bare regne med at alkoholen virker dobbelt så godt 
Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter Kastreret han rotte søger nyt hjem Angel Lejes ud, læs mere i hendes profil Søger afkom efter min kommende Fjordhest Julie, læs mere HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flare63 |
|
|
Flare63, jeg kan kun finde 2 numre på dem: det ene er Vnr.002309 og det andet er MTnr. 07505 Er det nogle af dem man skal bruge?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| læs indlægsseddel |
|
|
for noget pencillin, kan virke som antabus.
Kåret mini knabstrupper hoppe sælges. Kåret pinto hoppe, 157stg. sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lægerne siger |
|
|
at man ikke må fordi man pludseligt kan gå i gulvet af ingenting næsten - fordi promillerne pludselig slår til og slår MEGET hårdt. Men i sin tid gik jeg i byen alligevel og drak mig en meget stor kæp i øret uden at der skete noget. Men det er jo forskelligt for os alle om vi vil, kan mv.
Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet, intet midt i mellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frank / Christina |
Sune |
14-09-2006 13:24 |
|
Frank Angivelse af internationale enheder (EI) siger noget om styrker af det pågældende præparat! Det har intet at gøre med at der er tale om en biologisk kultur. Antibiotika er kemiskeforbindelser som intet har med bilogiske kulture at gøre. Der skulle ikke være noget problem med at drikke lidt alkohol se evt. præparatets produktresume. www.produktresume.dk/d...lection-96 Sune
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
Riamus |
14-09-2006 13:29 |
|
Det kommer helt an på hvilket præparat du har fået. De sidste par gange jeg har været på penicillin har min læge sagt at det ikke havde indflydelse hvis jeg drak alkohol. De numre du har fundet har ikke noget at gøre med det Flare63 nævner. IE er angivelsen af hvor mange enheder virksomt stof der er i præparatet. Men Sulfametizol Ophtha måles i mg og ikke IE, så det behøver du ikke spekulere over at du ikke kan finde...  På lmk.dk, lægemiddelkataloget online, står der ikke noget om alkohol i forbindelse med det præparat du omtaler, så der burde jo ikke være noget galt i det... Men ring evt til lægen/apoteket hvis du er i tvivl, de kan i hvert fald svare på det... 
Undervisning søges (dressur + spring) på fjordhest, opstaldet ved Boeslunde. Der er snart ridehus på stedet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skulle vaere ok |
Flare63 |
14-09-2006 18:08 |
|
Sulfametizol Ophtha er en kemisk 'pencilin'. Da du netop ikke kan finde IE nummeret er der en ret stor chance for at det ikke er skadeligt at drikke alkohol. Det kan dog stadig aendre paa hvordan kroppen 'opfatter' alkohol, saa pas paa med hvor meget du drikker. Sune: Jeg kan ikke huske det precist, men jeg mener at naar der staar IE, saa er det fordi det kommer fra en levende kultur, og der vil gram ikke have nogen mening, da det netop ikke bare er en kemisk forbindelse. Ikke al medicin er kemiske forbindelser, proev lige at give mig den kemiske forbindelse, paa en influenca vaksine. Eller paa densags skyld for mug (penicilin). Som sagt er jeg ikke laengere sikker paa detaljerne, men det var saadan at laegen engang forklarede mig det. Hav det hyggeligt Frank
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak... |
|
|
For alle jeres svar. Min læge har endelig besvaret min mail, og hun sagde det var ok at drikke en lille smule, bare jeg ikk drak mig stang bacardi (hendes ord )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja jeg havede |
|
|
en klassekammerat, som drak en øl. endte på hospitalet i en uge, pga at dette. jeg er jo som regel på pincelin i 9månder, og der er o sprut
med venlig hilsen Susanne. s.n.o.b sød, nussende, omhyggelig, brede rytter.
Din uderskrift kan hjælpe. www.animalsmatter.org/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frank dog |
Sune |
15-09-2006 08:38 |
|
Hej Frank Jeg er ked at sige det men der er noget du har misforstået, penicillin er en kemisk forbindelse som udvindes af forskellige skimmelsvampe kulture. Jeg aldrig udtalt at al medicin er kemiske forbindelser .. men langt størsteparten er nu en gang veldefinerede kemiske forbindelser. Ganske rigtigt vacciner er ikke kemiske forbindelser men derimod enten virus eller bakterie kulture der er svækkede eller dræbte. Mug er bare en skimmelsvamp, der findes utroligt menge typer hvoraf nogle ganske få udskiller penicillin. Sune
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sune.. |
Flare63 |
15-09-2006 09:08 |
|
Sune: Hvis der bare er tale om en kemisk forbindelse, hvorfor saa ikke bare angive maengden i mg, istedet for IE. Jeg spoerger ikke for at diskutere, men for at laere. Frank
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| IE er da |
|
|
bare en betegnelse man har lavet internationalt, deraf International Enhed, for at have en fælles måleenhed for de stoffer der ikke måles i gram som f.eks. ved insulin.. det har intet med indholdstoffet at gøre.. Og du kan sagtens drikke selvom du er på antibiotika- sulfapræparater er ikke penicillin.. Det eneste der sker er at din lever skal arbejde lidt hårdere, hvilket den i din alder sagtens kan klare.. og alkoholen virker ikke stærkere fordi du får et sulfa-præparat... Mvh Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|