Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

skal hold fest søger gode råde :)
Forfatter: 
Dato:  13-09-2006 22:58

Hej alle med ænder,

ja så skal jeg bruge en masse gode råde, dem plejer i jo at var så gode til

vi skal holde 30 års føsse´e dag, og i den anledning har vi besluttet at vi skal have hele stegt pattegris, regner med at står får det hele, men men hvor finder man lige nogle der vil står for kun stegning af grissebassen, og helst hos sig selv, så vi bare kommer og afhenter grisen.

Alt tilbehør vil jeg selv stå for, elsker nemlig at lave mad

vi bor i varde , så det skulle jo gerne være i radius af 20-25km

regner med at det bliver flødekartoffler/ kold kartoffle salat, brøde også en gode salat bar , men men her skal jeg altså have noget hjælp, det skal ikke bare være den kedlige salat, majs, argurge, tomat, lidt spændene må den gerne være.

så kom med alle de forslag i kan kom på, modtages med stor glæde.

mhv jeanett

0
0
Svar på denne tråd

Prøv at
Forfatter: 
Dato:  13-09-2006 23:53

ring til din lokale slagter, og hør om han kan stege sådan et

svin. Hvis ikke han kan, kender han sikkert en der kan.

Ang. salatbar, vi skal selv holde 18 års fødselsdag, så her er hvad jeg har tænkt mig.

Salat, agurke, tomat evt. sherry, majs, løg, annanas, rosiner,

peanuts, marineret hvidløg, soltørrede tomater, revet gulerod,

blomkåls buketer, rå champignon, broccoli, rød løg, sorte og

grønne oliven, solsikke kerner, ristede brødtern, fetaost.

Håber du kan bruge det til noget Jeanett, og god fest.

Flere forslag modtages gerne.

Hilsen Helen.

0
0
Svar på denne tråd

Tilbehør
Forfatter: 
Dato:  14-09-2006 00:36

Pattegris er noget du skal forhøre dig om som Helen skriver.

Mht tilbehør kune det sagtens se således ud (som inspiration):

Det grove føde:

Flødekartofler som du selv skriver - altid et hit- især når man skal have lidt indenbords :-)

Nu kommer der en lind strøm:

Græske kartofler, ris, pommes risoletes, pommes sautes, pommes julienne, varm kartoffelsalat, kold kartoffelsatalt, fyldig pastasalat enten som cremefraiche baseret eller som spicy olie eller begge dele, og eller min egen "opfindelse": ala flødekartofler blot med cremet tomatsauce tilsat barbecue og krydderurter.

Salat forslag: Lad være med at lave 15 skåle med 15 forskellige, lav istedet 3-4 forskellige mix f.eks.:

1. Ruccula, ristet pinje kerner, solmodne cherry tomater tilsat en harmonisk olie/citron/krydderurt/lidt salt marinade.

2. Hvis pasta indgår i hoved ingrediens - så spring denne over:

Pasta kogt Al Dente, ristede små bacon stykker af drøbet, soltørrede tomater i tern, friske baby majs skåret på langs i 4-6 dele krydret med olie der er pisket sammen med citron, salt, paprika, oregano og tilsmages efter behag. Vendes i salaten.

3. Grøn salat: INGEN KINAKÅL ikke engang kaniner gider at æde denne salat. Brug istedet en iceberg eller en hvilken som helst anden end dem der hedder noget med Kina (ikke at Kina genere mig)

Lav en rigtig grov salat ved at plukke den grønne salat og skær store tomater (ikke bøf) i skiver (evt halver skiver) agurk, halve udkernede grønne druer (helst velsmagende søde).

Skåle ved siden af: Feta, oliven, suppl. dressing, rosiner, ananas i tern, chile/eller bare mar. hvidløg og perleløg

Dertil friskbagt kuvertbrød.

Dessert skal i dette tilfælde placeres som en let dessert der er frivillig feks stærk chokolade kage og kaffe - serveres som resten bare noget kun senere.

Is er svær at håndtere når du selv skal stå for maden.

Mvh

Mona k

Opstaldning tilbydes

Ridebane og rytterstue.

750,- pr md

*Fuld forplejning

* Hø og bund udmugning ikke inkl.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-09-2006 14:39

mange tak Mona og Helene

det er nu rart med lidt nye inspiretion (staves)

men kom endlige med masse af nye ide´ folkens, hjælp nu lige Helen og mig med nogle ide´

havde osse tænkt på en form for pasta salat

mvh jeanett

0
0
Svar på denne tråd

rissalat
Forfatter: 
Dato:  15-09-2006 15:37

er super lækkert til helstegt pattegris.

det består af:

Kolde ris, ananas, rosiner, ærter, majs og andet du evt. har lyst at putte i. Meget friskt og absolut ikke særlig fedt at have i munden. Det synes jeg nemlig godt sådan en gris kan være (nogle af stykkerne).

Bagte Kartofler med de sædvanlige slags smør til.

Glem ikke brød, og gerne flere forskellige slags - alm. flûtes, hvidløgs flûtes, naanbrød af forsk. varianter mm.

Jeg elsker personligt hvis alm. salat er som tag-selv-bord for så kan man vælge og vrage - skivede jordbær i salat er forresten lækkert udover de mange ting som er nævnt.

Det var lidt fra mig - en eks madmor til 36 personer.

Venlig hilsen

Heidi

DV HOPPEPLAG SÆLGES, SE HENDE PÅ MIN PRÆSENTATION

0
0
Svar på denne tråd

prøv at kontakte
Forfatter: 
Dato:  15-09-2006 18:14

Prøv at kontakte Hjorthøj 75 25 17 29 som ligger i Outrup. Ved ikke om man kun kan købe grisen ved dem, men det skader ikke at prøve.

Har selv fået helstegt pattegris derfra og det var rigtig godt.

Til salat bordet synes jeg at

En broccoli salat med bacon og vinduer/eller solsikkekerner

Tzatsiki salat

Tomatsalat

Hvidkålssalat

er rigtig godt.

Hilsen

Mona

Se vores hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/staldhyldtoft

0
0
Svar på denne tråd

pattegris
Forfatter: 
Dato:  15-09-2006 19:51

jeg kender et par stykker der kan stege sådan en gris, den ene er godt nok fra sjælland så det er ikke interesant, den anden bor i rejsby. Hvis det kan bruges må du lige sende et privat besked til mig.

Tine og Felix

et tosset par!!

Stald Vodagergård

Oldenborg kan og vil

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider