|
|
| Basta programmet ang. hesteforsikring |
|
|
giver lidt stof til eftertanke... Hvor er din hest forsikret? Hvad er den forsikret for (kr.)? Hvad betaler du for forsikringen? Er du tilfreds med forsikringen? Tak for at du vil svare på mine spørgsmål 
Mvh Gitte, mor til Tera f. 08-02-05 (19 mdr.)
Jack D. fik 9 point, og blev dagens 3. bedste hest på SHD 2006- ført af Jørn 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alm. Brand |
| Forfatter:  |
gittes magi |
| Dato:  |
12-09-2006 23:04 |
|
Den gamle dreng (min hest Tatan)er forsikret for 20.000. Udelukkende liv, og det koster ca 83o kr om året. Palle Pophår (min datters palmino pony) er forsikret for 10.000 med liv og uanvendelighed koster ca 500 kr om året. Jeg har alle mine forsikringer hos alm. brand, hvilket giver temmelig store rabatter på hestene. Jeg har heldigvis aldrig haft brug for nogen af forsikringerne så jeg kan ikke sige at jeg er utilfreds! Med venlig hilsen Gitte
Jubiiii.... Så er vores drømmelandsted inden for rækkevidde!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar på spørgeskema! |
Lene G. Iversen |
12-09-2006 23:12 |
|
Hvor er din hest forsikret? i en lokal hesteforsikring
Hvad er den forsikret for (kr.)? 10.000,00kr. over købsprisen, i samråd med forsikrings selskabet.
Hvad betaler du for forsikringen? 2.200,00kr. pr. år. incl. sygeforsikring med 50% dækning.
Er du tilfreds med forsikringen? Ja! har altid fået en god service af dem, og ingen problemer med refusion af dyrlægeregninger/erstatning.
Lokal forsikringen dækker også ved udenlands ophold, bare de er blevet informeret om at hesten befinder sig uden for Danmarks grænser.
mvh LGI
En god dag starter med et smil!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dansk Hesteforsikring |
|
|
Jeg har en af mine livsforsikret for 20.000 kr. og en følforsikring med livsforsikring på 10.000 kr. Der er en ekstra ansvarsforsikring på de to. Giver ca. 1200 kr pr år for dem. De andre to er dækket af min alm. indboforsikring, hvis de laver skader. Dette gælder nok ikke biler, men naboens rosenbed osv. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alm.brand. |
|
|
Hvor er din hest forsikret? Alm.Brand Hvad er den forsikret for (kr.)? 45.000,- kr (incl.syge og uanvendelighed) Hvad betaler du for forsikringen? 4600,- kr årlig Er du tilfreds med forsikringen? Ja meget, der har aldrig været det mindste problem med at dække miine regninger o.l. og de kommer selv ud og ser hesten samt tjekkerr den inden den forsikres ved dem.. ergo: dyrlæge er sparet ! Knus Mona
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forsikring.. |
|
|
Forsikringsselskab: Kongelig Dansk Hesteforsikring Forsikret for: 40.000 kr fuld livsforsikring Pris: 1404 kr årligt Tilfredshed: Har ikke haft brug for den endnu..! Heldigvis Go dag  Anita
"At fuldføre er at vinde"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min er ikke forsikret. |
|
|
Den er sku blevet for gammel  Men tilgengæld har vi lige fået lavet fold, som støder op til tømmerupvej på amar, som er en ret trafikeret vej. Men jeg syns dem der har lavet folden har gjort det rigtig godt. Vi har fået nogle kæmpe træstammer som er banket ned i jorden og ca. er 2 m. over jorden. Så har vi fået sat noget dyrehegn op helt op til de 2 m. så tror ikke lige vores heste springer over. Lad mig sige det sådan, de fleste tror vi skal have strudse på gården... ha ha Men det er bare vores små perler der ikke må løbe ud på vejen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forsikring |
bimsemor |
13-09-2006 08:04 |
|
Vores lille Anton er forsikret i KDH, for mange penge til mange penge og vi er meget tilfredse.. Med hensyn til Basta programmet, synes jeg det er helt hen i vejret og ganske urimeligt, at bilister, der udsættes for løse heste, selv skal betale skaden på bilen, hvis de tørner sammen med hesten.. Og yderlig mere skal erstatte hesten.. Hvad er det da for noget.. Har man en hest, må det da uden tvivl være ejerens ansvar, at den bliver bag hegnet.. Gør den ikke det, har vi vel alle en forsikring. Min indboforsikring dækker skader min hest forvolder. Den dækker 1 hest pr. husstand. Det kan da aldrig blive føreren af bilens ansvar.. Det burde være sådan, at løber en hest ud af indhegningen og forvolder skade på bil eller andet og personer, er det ejeren og dennes forsikring, der skal dække.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uenig!!! |
pullemor |
13-09-2006 08:59 |
|
Ja, jeg er altså uenig... Når man som billist køre gennem det danske land, må man have øjnene med sig, og køre ordentligt. Vores nabo har fået påkørt en kalv, mens de var ved at lukke dem over vejen. De havde ovenikøbet sat advarsler op, har fået kommunen til at sætte skilte op, der viser at der kan være køer på vejen. Men de fleste kommer drønene med 100km i timen alligevel. Idag har de valgt at stille traktoren , så man ikke kan komme forbi den, for hvornår bliver ægteparret ramt??? de går sgu da sammen med dyrene over vejen... Hvem skal betale når de køre rådyr ned??? Selvfølgelig skal indhegninger være iorden, men heste kan jo slippe ud alligevel... Er situationen så bedre, når vi heste ejere skal erstatte billisten? Vil i gerne stå med en regning på 40 - 90 tusind fordi jeres heste på trods af god indhegning er kommet ud og en eller anden kommer kørende med 100km i timen " bang"??? Nej det er ikke billistens skyld at dine heste er løbet ud, men det er vel heller ikke altid din skyld at han faktisk påkøre den??? Derudover var det vel heller ikke billistens skyld, da et barn løb ud foran ham! Ja, undskyld, men her hos os (på en lille landevej) køre folk bare så råddent, jeg har to børn som har været ved at blive kørt ned af folk der ved og kender området godt nok til at vide at de bør sætte farten ned.. køre de en af mine heste ned, har jeg ikke ondt af dem, for det var gudskelov ikke mine børn denne gang... Ja, jeg er sikker på at jeg ikke bliver særlig populær med denne mening, men det kan jeg heldigvis leve med hilsen pullemor
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pullemor |
|
|
Mvh Gitte, mor til Tera f. 08-02-05 (19 mdr.)
Jack D. fik 9 point, og blev dagens 3. bedste hest på SHD 2006- ført af Jørn 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine hypper |
|
|
Mine hypper er forsikret i Topdanmark, de er kun ansvar, tyveri og brandforsikret! Om jeg er tilfreds ved jeg ikke da jeg heldigvis ikke har haft brug for forsikringen endnu... Vi har en landbrugsforsikring hvor hestene kommer ind under, så jeg tror vi giver et par hundrede om året for vores heste.
Stald Brattensborg -Mellem Odder og Skanderborg Tilbyder opstaldning i bokse og løsdrift
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| og hvis vi |
|
|
først skal dække skaderne når de stikker af fra folden.. hvad så når vi er på tur, hvilken forsikring skal så dække?? Hvor er din hest forsikret? alm brand
Hvad er den forsikret for (kr.)?
35000,- og 20000,- begge med fuld uanvenddelighed og livsforsikring. Hvad betaler du for forsikringen? 3700,-
Er du tilfreds med forsikringen? Har ikke haft brug for den endnu, heldigvis. Tina
Med en ven deles minderne fra i går, glæden fra i dag, og håbet for i morgen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Pullemor: jeg er helt enig med dig. Indhegninger SKAL være iorden og uanset hvad, så er der nogle som altid vil slippe ud. Nogle gange sker der noget og andre gange ikke. Bilisten har også et ansvar for at holde øje med vejen og omgivelserne og ikke bare køre som om at det kun var dem der har ret til at være på vejen. Det kan gå galt for alle og det har det gjort siden tidernes morgen. Det er da tragisk når uheldet er ude og nogle gange er straffen vist nok at hesten skal aflives og den udgift står ejeren jo med. Man kan ikke sige at fra nu af skal ejeren af hesten stå med alle omkostninger for hvad der nu er sket og betale en X beløb. Der er mange forskellige faktorer der spiller ind og det er jo heller ikke altid ejerens skyld at hesten er rendt ud. Det ku være at én eller anden havde lukket den ud med vilje eller at de var blevet forskrækket at en lavtflyvende flyver, tordenvejr hvor lynet var slået ned på marken, et rådyr der er rendt igennem hegnet i løbet af natten og så er der jo nogle som ikke kan modstå fristelsen for en tur i friheden. Og så opstår risikoen for at der enten kommer en fartgal eller en "søndagsbilist" og så kan det gå galt. Der er mange ting man skal tage i betragning før man kan sige hvem der har skylden og hvem der skal betale. Og så længe der ikke er klare regler kan man ikke gøre andet end at finde en løsning på bedste overbevisning. Både ejer og trafikanterne skal være opmærksomme på at det kan ske. Tror ikke man kan gøre andet.
Ingen kender dagen før solen går ned......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej ingen |
|
|
af dem er forsikret på nogen måde, dette er valgt ud fra den betragtning, at så er det mig i samråd med dyrlægen at beslutte hvornår nok er nok, ikke et forsikringselskab som trækker processen i evt. unødig langdrag.
Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre
Frisk bl. fuldfoder fra www.kirstinedal.dk leveret direkte til døren, vil du høre mere kontakt mig via besked el. 30 31 58 01
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
Ingen af mine er forsikret, det er stadig under overvejelse...
Opstaldning søges til flink varmblods hoppe i nærheden af Fjerritslev...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tillader mig at dobbelt postere |
|
|
Hvor har I ansvarsforsikret jeres heste? Jeg mener, hvilken type forsikring og hvilket forsikringsselskab Jeg har ikke kunnet finde et forsikringsselskab, som ville ansvarsforsikre vores hest. Hvis den smadrer et spejl i ridehuset, ja så dækker vores indboforsikring - vel og mærke hvis hesten har været under forsvarligt opsyn, men hvis den løber ud foran en bil eller lignende, så har jeg ikke kunne finde en forsikring som ville dække skaden på modparten. Hesten selv er forsikret i KDH, livs- uanvendligheds- og sygdomsforsikring, men det sikrer jo ikke andre på nogen måde. Vi har 1 stk. hest opstaldet på et ridecenter (så en landbrugs forsikring .. eller hvad det nu hedder kan vi ikke tegne).
De bedste hilsner, Lotte K. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej min er ikke |
Ratster Zoo |
13-09-2006 12:09 |
|
forsikret.. Og jeg syntes det er en fin ide at lave loven om så både heste ejer og bil ejer skal betale erstatning, eftersom ingen af dem kan gøre for det sker..
Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter Kastreret han rotte søger nyt hjem Angel Lejes ud, læs mere i hendes profil Søger afkom efter min kommende Fjordhest Julie, læs mere HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ansvar... |
Cirena_m |
13-09-2006 12:15 |
|
Lotte: min hest er ansvarsforsikret gennem vores indboforsikring- sådan tror jeg egentlig det er jo de fleste...
den dækekr medmindre det er et hændeligt uheld- så skal skadelidtes egen forsikring selv dække- det skal dog dække uden selvrisiko.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spørgsmål... |
|
|
Sidder lige og tænker en tanke... 1.: Hvis en pony til 1500,- kr løber ud og forårsager en skade på en bil til (lad os sige) 50.000,- kr. Hvordan skal dette så opdeles ?? Og hvem skal betale hva ? 2.: Hvis en hest til 200.000,- kr løber ud og skaden på bilen lyder på 5.000,- kr. Hvordan skal dette så opdeles ?? Et eller andet sted er der noget rivende galt.. og jeg må indrømme at jeg som hesteejer og bilejer stadig syntes at den uværende lov er OK i mine øjne.. Jeg kan kun give pullemor og Apollo1 ret i deres mening.. Knus Mona
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forsikring |
|
|
Hvor er din hest forsikret? Alm. Brand Hvad er den forsikret for (kr.)? 20.000 pr stk Hvad betaler du for forsikringen? ca 2300 kr/år pr hest incl. syge og uanvedelighed Er du tilfreds med forsikringen? Ja, får da penge tilbage når jeg sender dyrlægeregningerne (dog lidt utilfreds med at de kalder Heklas sygdom for kronisk), men alt ialt ok tilfreds Hvor har I ansvarsforsikret jeres heste? Jeg mener, hvilken type forsikring og hvilket forsikringsselskab Alm. Brand, indbo incl ansvar - dækker i hvertfald hvis hesten smadrer anden mands cykel, trailer o.lign, men har ikke specifikt spurgt dem vedr. påkørsel af bil...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forsikring |
|
|
Min er syge,uanvendeligheds og livs forsikret for kr.20.000 i Alm.Brand. Jeg betaler 2500 årligt. Har fået forsikring udbetalt på min tidligere hest,da den måtte slåes ned og det var der ingen problemer med. Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tryg... |
|
|
Min er forsikret hos tryg for 30.000 og det giver jeg vist ca 2300 for omåret incl. sygedækning. Har tidligere haft tryg og var ganske tilreds, men har ikke gjort brug af dem endnu til min nuværende hest.
Med venlig hilsen Winnie
Det er ikke vindene der bestemmer din sejlads, men måden, hvorpå du sætter dine sejl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min hest |
|
|
er forsikret hos dansk hesteforsikring- den helt nye... han er alm livsforsikret men har overvejet at han skal dyrlægeforsikres, ikke fordi han har brug for dyrlæge ofte, men uheldet kunne jo komme... han er forsikret for 20000 kr og jeg betaler ca. 1000 kr i året oveni forsikringen er der ansvarforsikring, så det synes jeg er en meget rimelig pris;-) Har ikke haft problemer indtil nu, men har jo heller ikke skulle have nogen penge endnu;-) mvh melanie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa!! |
|
|
Hvor er din hest forsikret? Jeg har min forsikret i Tryg Hvad er den forsikret for (kr.)? Han er uanvendelig og livsforsikret for 30.000 + sygeforsikret Hvad betaler du for forsikringen? omkring 3600 (ved det ikke helt endnu da han lige er blevet forsikret og ikke modtaget nogen regning endnu. Har nemlig kun haft ham i 14 dage.) Er du tilfreds med forsikringen? Har ikke haft brug for den endnu, heldigvis.
Mvh Kit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Basta programmet ang. hesteforsikring |
|
|
Jeg avler shetlandsponyer - har pt. 24 ponyer fra 4 mdr. og op til 19 år... Alle ponyerne er livsforsikret incl. ansvarforsikring (hvis de ødelægger naboens have osv. + for alle hopper vedkommende er det incl. foster-/følforsikring) Hvor er din hest forsikret? Dansk Hesteforsikring Hvad er den forsikret for (kr.)? Fra 5000,- og op til 20000,- Hvad betaler du for forsikringen? nyt fra i år: føl forsikret inden de er 6 mdr. = 1,5% pr.år(gældende til de fylder 2 år) Ale øvrige ponyer er 2,66% pr. år Er du tilfreds med forsikringen? Har ikke haft brug for den endnu - men kundebetjeningen fejler intet. Stambogsførte shetlandsponyer - se salgsponyer på min salgsside på www.stutteri-lyngholm.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hesteforsikring |
|
|
Hvor er din hest forsikret? Dansk hesteforsikring. Hvad er den forsikret for (kr.)? 30.000 Liv og uanvendelighed, samt sygeforsikring for maks 25.000 pr. år, med en selvrisiko på 1500. Hvad betaler du for forsikringen? 3150 kr. pr. år. Er du tilfreds med forsikringen? De har god service og er hurtige til at sende papirer tilbage, og det er enkelt at udfylde og indsende begæring om hesteforsikring. Har heldigvis ikke haft brug for dem endnu 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Priser hos de forskellige selskaber? |
|
|
Jeg har selv hesten forsikret i Alm. Brand, men efter at have læst indlæggene igennem, har jeg været inde på de forskellige forsikringsselskabers hjemmesider og kigge på deres priser.. Og har fundet ud af at KDH er langt den billigste... Så spekulerer jeg jo på, om de så ikke dækker lige så godt som de andre, eller hvad er baggrunden for den billige pris? Så hvis i kender til "huller" hos nogle af selskaberne, må i meget gerne komme frem med dem, da jeg overvejer at skifte til et billigere selskab..
:-) Alle folk er smukke - nogle skjuler det bare bedre end andre  Trakehner er det bedste - dem kan ingen tæske....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Indbo & Ansvar |
|
|
Jeres indbo & ansvarsforsikring dækker jeres hest, og de evt. ulykker den måtte komme til at lave. Men husk at oplys forsikringen om at i har hest/e.
Overskuelig landsdækkende salgsliste Gratis oprettelse OX-Arabere.dk Kig forbi, måske venter din drømmehest der * * * - Fantastisk lækker ox hingst sælges til 16.000.-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen forsikringen |
|
|
dækker jo IKKE de ulykker, hesten måtte lave; det så vi jo i programmet. Jeg synes IKKE det er rimeligt,bilisten står med skylden og regningen for både bil og hest. Een ting er, at vi skal køre ordentligt, når vi kører på de små veje på landet. En anden ting er, at man som bilist åbenbart skal være forberedt på at klodse bremsen på motorvejen, fordi det er vores skyld hvis vi bankerind i en løsgående hest. Og så bed jeg mærke i, at et er politiet, der skal tjekke om folden var forsvarligt indhegnet. Hvor mange gange er vi her på HN ikke blevet enige om, at politiet INTET ved om heste og rask væk godkender udmagrede ponyer som værende ok, når vi taler misrøgt? Hvordan skal de kunne vurdere, om hesten er brudt ud fordi den går på nedgnavet mark med to tynde tråde på tentorstål?
Mvh Christina & Prinsesserne, Skrydenlyst PRINSESSERNE SØGER EN PASSER  8830 Vammen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fedfsfsf |
|
|
Min 5-års fuldblod er forsikret i TRYG for 45.ooo. Den forsikring er jeg fuldt tilfreds med, da der ingen problemer var med, at få udbetalt livsforsikring for min tidligere hest, der blev aflivet efter en mislykket operation for tarmslyng. Mht. programmet om forsikring synes jeg, det er ejeren af indhegningen der bør betal eventuelle følgeskader af en løbsk hest. Jeg er ikke selv ejer af den indhegning, min hest står i og mener ikke det er fair, at jeg skal betale hvis indhegningen ikke er i orden.
Highlander <3 Nyd livet på de evige græsmarker.. Glemmer dig aldrig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skingur |
Ratster Zoo |
14-09-2006 11:29 |
|
Jeg tror de mente hvis man kunne se den var brudt ud.. Altså hvis leddet står åbent, eller der er nogle stolper der ligger ned, noget af tråden mangler osv.
Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter Kastreret han rotte søger nyt hjem Angel Lejes ud, læs mere i hendes profil Søger afkom efter min kommende Fjordhest Julie, læs mere HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså... |
|
|
nu bed jeg mærke til den bilist som havde ramt en liggende hest på motorvejen, og hans udtalelse "føsrt troede jeg det var en ræv, men så blev den størrere og større og så var det en hest" Hvis han nu havde bremset da han så det han troede var en ræv på motorvejen, var hans bil måske uden buler og der må jo have holdt en anden smadret bil, da han jo var nummer 2 som rammer hesten. Så ærlig talt... man må da også være lidt vågen i trafikken. Selvfølgelig findes der ALT for mange dårlige hegn og folde i Danmark, de fleste herinde fra kan bare gå ud at kigge på deres egne folde, for at finde hovsa løsninger, og det udbedrere vi i morgen. Vi som hesteejere har pligt til at holde vores heste forsvarligt indhegnet, at det så desværre er op til hver enkelt at tolke ordet forsvarligt, det er da for dumt. I min verden er forsvarligt 2 40-60 cm & 80 - 120 cm)tråde (alt efter hvad der skal gå på folden) placeret på stabile pæle med max 3 - 5 meter imellem, og uden at tråden er gennemgående, så ryger den et sted ligger hele hegnet ned. Og så har man pligt til at tjekke at der er strøm på hegnet. Det er dyrt, men heste er jo heller ikke billige. Og jer personligt betaler hellere for at sikre at min hest bliver på folden, end jeg vil se den efter den er ramt af en bil, og muligvis har slået et menneske ihjel. Så en effektiv hegnslov, samt kæmpe bøder for dem der ikke har hegn der lever op til loven. Og opfølgning på om de ændrer forholdene, ellers en kæmpe bøde igen. Ingen "tilvænningstid".. Der må reageres her og nu. Kun sådan kan vi også vise at vi i hesteverdenen erkender vores ansvar og gør vores bedste. Det vil også være den eneste måde at folk der har opstaldet ude, er sikret at deres heste går sikre på foldene, da det med hestene opstaldet ude er svært at ændre ret meget. Så der må loven gøre sit. Det redder liv, og sparer penge
Overskuelig landsdækkende salgsliste Gratis oprettelse OX-Arabere.dk Kig forbi, måske venter din drømmehest der * * * - Fantastisk lækker ox hingst sælges til 16.000.-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|