Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hunkat der tisser...
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 09:13

Jeg har et problem eller retter sagt min bror har et problem..

Han har en hunkat der går og små tisser i alle hans kærestes ting og har gjort det siden han mødte hende for nogle år siden. Han har haft hende fra lille killing og hun er simpelthen noget af det sødeste.

Nu er det så ved at være slut for hun har en tid til dyrelægen på fredag og hvis de ikke kommer af med hende bliver hun aflivet..

Mille som katten hedder er noget af det sødeste og hun er så kælen,hun er inde kat men er vant til hunde og har gået sammen med en anden kat. Jeg havde med glæde selv taget hende men min datter og jeg kan desværre ikke tåle den..

Er der en her fra HN der vil give hende en chance,hun kan med tiden nok godt gå ude,for det har hun gjort i haven når hun er blevet passet hos mine forældre og det har aldrig værwet et problem..

Jeg tror ikke at hun ville kunne være på en rideskole med så mange andre katte for hun er for sød af sig og ville nok ikke forsvare sig mod de andre..

Jeg håber at der er en som kender en, som kender en der lige står og mangler en lækker sort og hvid 5 årig hunkat..hurtigst muligt..

Jeg kan kontaktes på min mobil...

tak fordi at du læste med.

med venlig hilsen

rikke

0
0
Svar på denne tråd

øv...
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 10:32

Hej

Oftes er det sådan at hvis en kat tisser, hvor den ikke må er det enten i protest, eller fordi den er syg. Så jeg ville bede din bror om at få katten undersøgt, i stedet for at få den aflivet.

Hvis det er fordi de gerne vil af med den så prøv at sætte en annonce på dyrenettet mm.

Håber at katten overlever

Hilsen Emmaen

0
0
Svar på denne tråd

Emmaen
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 12:29

hun er blevet undersøgt og fejler ikke noget hun gør det i protest over katja..

De har prøvet at komme af med hende længe men det er svært når hun tisser alle steder,der har ingen henvendelser været..

tro mig min bror vil helst ikke aflive hende men hun opholder sig i et andet værelse end katja og det er da slet ikke en kat værdig at sidde derinde for sig selv...Hun er jaloux på katja tror jeg..

jeg er desvæære ikke katte ekspert,så jeg ved ikke hvorfor hun er som hun er,men håber daa at hun får sig et nyt hjem for hun er noget af det dejligste..

rikke

0
0
Svar på denne tråd

få den undersøgt
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 12:37

Min kat, hang også i en meget tynd tråd, den pissede også i vores tøj, håndklæder og sengetøj osv. alt hvad der duftede af os.

Hun blev undersøgt, og det viste sig at hun havde krystaller i urinen, så hver gang hun gik på tøj eller noget med vores duft som fik hende til at slappe af, så tissede hun.

Hun røg på noget medicin og er nu på special kost, og hun har ikke tisset siden.

Syntes da også de burde få den undersøgt, i stedet for at "give" problemet videre, andre vil jo komme til at stå i samme situation.

M.V.H Mette R
"At fuldføre er at vinde"
0
0
Svar på denne tråd

Mette R
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 12:45

som jeg har skrevet længere oppe er hun blevet undersøgt og der er intet.. men som sagt ville jeg meget gerne tage hende men kan desværre ikke tåle hende og datteren kan heller ikke..

tak for rådet giver svaret videre til brormand..

han håber at der findes en løsning på det,så han kan beholde hende,men med hensyn til at smide problemet videre så synes jeg da at folk ved hvad problemet er så der er da ingen "skjulte fejl"...Han ville da aldrig aflevere til folk unden at fortælle om problemet og hvis de ikke ville have hende alligevel efter et stykke tid ville han også tage hende tilbage uden nogle problemer..

men endnu engang tak for svaret.

rikke

0
0
Svar på denne tråd

jalouxi
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 16:20

det kan godt være jalouxi

en af mine tidligere rideveninder fik sin dejlige kat aflivet til fordel for kæresten da den også var jaloux.. dog på en anden måde.. hehe den angreb ham når han var i nærheden af pigen..

men håber da klart at de finder et nyt hjem til den... har selv en arrig gammel general kat på 17 år som ikke ville tolerere en yngre kat.. så jeg er desværre udelukket som ny ejer..

men prøv da at henvend dig hos nogen af de der private gårde der ikke hår mange katte..

0
0
Svar på denne tråd

Atlså hvis der
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 17:28

kun er frist til fredag, ser det nok noget sort ud!

Er hun steriliseret? Hvis - vil jeg mene der er mulighed for at komme af med hende på f.eks. www.danskdyreformidling.dk - det kræver et billede og en fortælling omkring hvorfor i vil af med katten.

Hvis ikke hun er steriliseret, ser det nok ikke så godt ud...

Håber det bedste, men frygter det værste...:-)

0
0
Svar på denne tråd

steriliseret...
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 17:41

ja hun er steriliseret...har lige snakket med min bror og han er græde færdig,for han vil helst ikke af med hende men han synes også at det er synd hvis hun ikke trives og det gør hun jo bestemt ikke...prøver at se nærmere på den side som tomboy henviser til..

Golden_gurli: tak for svaret..kan godt se at din misser ikke ville finde sig i at hun kom og flyttede ind..men ellers tak for det.

Tomboy: også tak for dit svar. Jeg prøver at skrive på siden du har skrevet og håber at det lykkedes..

hilsen rikke

0
0
Svar på denne tråd

opdatering..
Forfatter: 
Dato:  13-09-2006 10:48

nu er det blevet sådan at mine forældre tager mille,selvom at min far har meget slem allergi..der var ingen hjælp at finde de forskellige steder..

det endte altså lykkeligt og lille bror kan ikke takke mine forældre nok..

med venlig hilsen rikke

0
0
Svar på denne tråd

Prøv Feli Way
Forfatter: 
Dato:  13-09-2006 11:00

Hvis I sprøjter FeliWay på forskellige ting, vil hun sandsynligvis stoppe med at markere indendøre, om ikke andet, kan i kontrollere at hun kun strinter et sted, og så lade det være i en bakke m grus eller andet materiale, der er nemt at hælde ud.

FeliWay indeholder stof, der efetrligner kattens egne feromoner. Den vil derfor blive "narret" til at tro, at den allerede har markeret de forskellige steder.

Denne metode virker på langt de fleste hunkatte, der markerer indendørs.

Men det kan væe en god idé samtidig at give den en medicinsk behandling, da den lyder til stadig at stresse over Katjas tilstedeværelse... og hvem ville ikke det, hvis det betød man skulle sidde i et værelse for sig selv.

Løsningen med dine forældre er jo ikke holdbar, når din far har allergi.

Undskyld min "frækhed". Men du skriver at der ingen hjælp var at finde nogen steder. Har I forsøgt at kontakte Vibeke Reese fra Nordjyllands Dyreklinik ? Hun er simpelthen fantastisk, og ved rigtig meget om katteadfærd, men det kræver jo at din bror er villig til selv at arbejde med problemet.

0
0
Svar på denne tråd

Jsarik...
Forfatter: 
Dato:  13-09-2006 11:47

Jeg har givet navnet videre til min bror..han ville kontakte hende...hos mine forældre kan hun blive ude kat,og selv om min far har allergi så er det gået meget godt når de har passet hende,bare der bliver luftet godt og grundigt ud og han tager sine piller som han skal have alligevel..

Tusind tak for svaret,og din "frækhed" ,jeg kan klare det,og det var altså ikke slemt..sprayen er hos vores dyrelæge og min mor henter den på vej hjem fra arbejdet..

Jeg ved at hun vil få det godt hos dem,hun er meget glad for deres hund og ordner hans knurhår..de sover også sammen.

De er indstillet på at det bliver hårdt men hellere det end aflivning,og det var faktisk min fars egen beslutning.

men tak for svaret.

rikke

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider