Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Nyheden - Fransk Traver...
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 22:09

"...så nu vil man gå i gang med at eksperimentere med Z-hingste og travhopper, for at lave top-springheste i første led"

Jaja - nu kan jeg med stolthed i stemmen kalde mig for ejer af en (næsten) top-springhest i 1. led...

Bassens mor er Fransk traver - hans far er Hannoveraner - men så er vi da med - lidt af vejen...

Det er jo ikke mange der tænker over fx. Baloubet du Rouet's afstamning.

Det er meget sjovt med nyheden - for det med at lave springhest på Franske travere hørte jeg om ca samtidig med jeg købte Bassen (men da kendte jeg ikke hans afstamning). Når jeg har fortalt om det har folk altid kigget underligt på mig med den der "jaja - traver-springer - year right... "...

Men nu begynder folk nok at tro det ikke bare er mig der render og fortæller vandrehistorier..

Verdensmestre blev vi dog aldrig - mig og min bedste Basse - og nu har en kronisk sygdom sat en stopper for Bassens elskede springen.

Det værste er næsten - at hans talent rakte langt - jeg turde bare ikke...

Men vi var nu da meget pæne - mig og min top-springhest...

PS - tror i han kan koste en million-milliard nu?

Milla - der aldrig bytter sin Basse for noget... Traver eller topspringhest!

Bobby McGee XX - Elsket og savnet

Sheila af Frøsanggård - Himlen har fået en ny smuk stjerne...
0
0
Svar på denne tråd

Næææ
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 23:15

Hvor er han dog fiin!

Jeg synes som det lyder som noget spændende at blande lidt forskelligt ind i.

Som man tydeligt kan både se og høre fra dig kan det jo lykkes vældig godt :)

Held og lykke med det dejlige dyr.

Kram

Friis

0
0
Svar på denne tråd

heterosiseffekt
Forfatter: 
Dato:  08-09-2006 00:20

Det at blande to forskellige racer med forskellige gode egenskaber kaldes heterosis effekt. Det giver ved førstegangs krydsninger en stærk forbedring fordi det bedste fra begge forældrepars genamsse bliver udvalgt. Så tillykke med Basse, Milla!!

Jeg kunne feks godt tænke mig at se store ædle varmblodshopper krydset med en rimelig størrelse connemarehingst. Jeg køber gerne en af slagsen en dag..

Jeg har også set enormt gode og sunde blandingsheste af to ret forskellige racer give et rigtig godt resultat, altså ikke lige en shire med en shetlænder, typerne skal lige passe lidt sammen..

Man skal dog ikke regne med avlsfremgang ved næstegangs krydsning, derfor er jeg lidt imod at DV er blevet en blandet pærevælling avl, hovr man snart ikke ved hvad der er hvad. Jeg kan godt lide at vide hvad der er i og hvorfor.

Skal tråden ikke flyttes over i avl???

Christina

0
0
Svar på denne tråd

Jappeloup
Forfatter: 
Dato:  08-09-2006 12:40

Ja jeg kom straks til at tænke på Jappeloup som de også nævner. Ikke bare var der traver i ham, han var også lille. Under 1.60.

Så tro ikke at de altid behøver at være store for at være gode.

0
0
Svar på denne tråd

også fransk traver...
Forfatter: 
Dato:  08-09-2006 12:49

Min gamle hoppe er også fransk traver og en super dejlig springhest da hun var yngre! Hvis det kan lykkedes, vil jeg gerne lave føl på hende til næste sommer. Så skal det være med en dejlig varmblodshingst... så kan jeg måske få mig en top-springer ;-)... hvor har du citatet fra??

Mvh Maria

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-09-2006 18:45

Endelig blev det offentligt tilgængeligt at traverblandinger ikke nødvendigvis er (næsten) usælgelige og dårlige heste.

Det er der vidst en del herinde der syntes.

Heldigvis har vi alle lov til at have en mening

Har selv haft en ren traver som springhest. Han er 154 i stg og har sprunget 150.

Så jeg er tilhænger af traver(krydsninger).

Knuzz M

JEG RIDER OGSÅ TRAVHEST

EN GOD HEST KENDES IKKE PÅ STAMTAVLEN,
MEN PÅ DET DER ER MELLEM ØRENE
0
0
Svar på denne tråd

men men men
Forfatter: 
Dato:  08-09-2006 18:49
Nu er det jo kun franske travere...amerikansk fuldblod som danske travere jo er, er ikke egnede til formålet...til gengæld har jeg hørt at de er hurtigere på travbanen end de franske travere
0
0
Svar på denne tråd

traver springning
Forfatter: 
Dato:  08-09-2006 19:35

Godt nok er amr.travere dem der er flest af i DK, men der er nu vist også franske...og der er travere som både har amr. og fransk blod på deres papir..da mange ynder at krydse de to tyber.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-09-2006 20:09
hvad er en fransktraver?

Mvh.

Citta, Trunte og Maria

0
0
Svar på denne tråd

traver springning
Forfatter: 
Dato:  08-09-2006 20:27

www.hesteraadgivningen.../ArtID/658

MariaSilver: Du kan læse lidt om bla. den franske på ovenstående link.

0
0
Svar på denne tråd

traver springning
Forfatter: 
Dato:  08-09-2006 20:31
Hmmm..uuppss..kom til at læse noget med småt på siden jeg henviste til..og egentlig ik sikker på om jeg må henvise til siden uden skriftlig tilladelse.
0
0
Svar på denne tråd

Jubbiii!
Forfatter: 
Dato:  08-09-2006 23:56

Først vil jeg lige rose den smukke Basse øverst i tråden!

Endelig er min hoppe blevet noget værd! Hendes mor er af fransk traver afstamning og ud af Tibur(fr) stammen endda! yeeeph! STOLT!

Godt nok er hun ikke mere end 158 i stg, men hun kan springe det bette skidt! Hun har løssprunget 160 cm, så måske er det, det vi skal stile efter!

Kommer lige som Minoma på Jappeloup. Han var også en bette en, men springe det kunne han.

Men der er rigtig mange danske traver i DK som springer helt usædvanligt! De er lang lemmede og er korrekt bygget til spring!

En traver er ikke længere værdiløs!!

Mon tilbuddene ruller ind nu???

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt...
Forfatter: 
Dato:  09-09-2006 00:53

Med jeres svar... HAr i bemærket det? Slet ingen sure opstød i tråden.. Skønt!

Tak til jer der roser Bassen - han betyder uendeligt meget for mig - og hvad så hvis vi aldrig skal springe igen??? Vi har jo stadig hinanden...

Milla

Bobby McGee XX - Elsket og savnet

Sheila af Frøsanggård - Himlen har fået en ny smuk stjerne...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider