Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

2 ponyer i en boks
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 10:39
er det for dumt og ha to ponyer i en boks der er 3,65#3,65. den ene er 110 cm i stang den anden er 90 cm i stang.kan du nævne nogen ulemper ved det. havde tænkt mig at de skulle bindes når de spiser.vil boksen blive for lille til dem begge?

lev livet imens du har det i behold.for når sekundet er gået er det forsent.

0
0
Svar på denne tråd

Boksen..
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 10:43

er efter min mening stor nok, men så følgelig kan der være nogle ulemper ved det.

De kan jo gå hen og blive uvenner, og så er der ikke meget plads at gøre med...

Men fint at du vil binde dem under fodring.

Mennesket falder af og til over sandheden, men for det meste rejser det sig bare op og går videre.

Høflighed er IKKE et tegn på svaghed!

0
0
Svar på denne tråd

2 ponyer
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 10:49

Det kommer jo an på hvor godt de enes. Og hvor længe de står der. Men så store bokse til 1 shetlænder er jo en hel balsal og heste kan godt lide at stå tæt.

Mine har hver deres boks, det er en tyk basse på onkring 150 cm og en dartmoor på 124. Boksene er 3x3 og 2,5x2,8.

De har fri adgang til at gå ud og ind men når de står inde så er det 90% af tiden sammen inde i den ene boks...

Når de ligger ned og sover kan jeg dog om morgenen se aftryk i begge bokse.

Den fedeste boks jeg til dato har set (til en fuldblod) var nok mindst 5x10 meter, som den delte med en shetter.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

ja ...
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 11:00

ja det er jo det hvis der skal stå en pony i boksen ,så er jeg jo snart bange for at jeg ikke kan finde den en morgen jeg kommer der ud ,fordi den er forsvundet he he.Men de er som to frimærker når de går på marken.og de står ikke ret meget på stald om vintern ,det er faktisk kun om natten.de er inde. jeg har dem hjemme så kan jo selv bestemme hvornår de skal ind og ud.

men jeg tænkte også på deres efterladenskaber. det er en vallak og en hoppe. de er vel ikke eneige om de skal lægge en pølle i den eller den hjørne?

0
0
Svar på denne tråd

pøllerne
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 11:03

Nej, de bliver nok lagt lidt over det hele, sådan er vallakker. Hvis de skal stå sammen skal der muges meget grundigt hver dag.

Men boksene bliver for små hvis du går i gang med at lave skillevæg i den du har nu.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Har prøvet det
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 12:21

Jeg har prøvet det med mine 2 fjordheste valakker. De er 139 og 141 cm og delte en boks på 5 x 4 mtr (loftshøjde 3½ mtr). De var kun i den om natten om vinteren. Men der var aldrig nogen problemer.

Fodring løste jeg ved at den ene stod på staldgangen og fik mad, mens den anden spiste i boksen. Wrap/hø fik de i boksen.

Ang. efterladenskaber, så lagde de det ved den samme bagvæg. Eneste problem med de valakker er, at de tisser over det hele.

Til vinter skal den ene vallak gå i boksen sammen med vores føl, når det skal fravænnes, da jeg ikke kan fravænne det i løsdriften.

*** Små gule, der kan og vil - team Anton Romeo - vinder af Grand Prix 2006 ***

0
0
Svar på denne tråd

frøken
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 13:40

Jeg har haft vores pony på 129 og shetter på 76 stående sammen i to vintre og det var bestemt ikke noget problem ,-) De var uadskillige og derfor ville jeg ikke skille dem ad om natten...det var først da shetter var tæt på folingstidspunkt, at de blev skilt ad...

Min boks var kun 3 x 3...

lillefis
0
0
Svar på denne tråd

Vi har
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 13:56

to islændere stående i en 3x4 boks om vinteren - det er en voksen hest på 135 cm og så årets føl på ca. 6 til 9 mdr. (ca. 125 cm) og det går fint.

Jeg har arbejdet i en stor stald med islændere, hvor alle hestene (ca. 30 stk) stod to og to i 3x3 bokse. Det trivedes de med.

Mange hilsner fra Sine (med hafferne Havanna & Aslan)
'There is no closer secret than that between
a rider and his horse'
- Robert Surtees
0
0
Svar på denne tråd

vi hentede
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 17:09

vores ene pony i en stald, hvor der gerne stod 2 - 3 stykker i hver boks, med rigelig plads.

Men...da dyret kom hjem, og fik tildelt sin egen boks, ændrede han sind lige så stille og roligt. Blev betydelig mere stabil og omgængelig. Og ingen tvivl om at han betragtede "sin" boks, som sit fristed.

Så der er da flere indfaldsvinkler på det spørgsmål. Vigtigst er vel, at pladsen tillader at "alle" hestene kan ligge ned samtidig, spise i fred og ro og at ingen af hestene i samme boks er "overdominante" så de øvrige boksfæller aldrig får ro.

KH

Annette

rigtige piger rider hver dag
BOKS MED SELVUDMUGNING UDLEJES I LILLE SPÅNESTALD...

0
0
Svar på denne tråd

Det syns jeg sagtens de kan.
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 17:19

Læs overskriften. :)

Og held og lykke med de små.

>
Ox Araberen- VinderRacen!
0
0
Svar på denne tråd

Jeg havde
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 17:21

i sin tid Tequila (ca. 137) til at dele boks med en shetter-hoppe jeg havde på ca. 90 cm, og det fungerede upåklageligt, eneste ulempe var at der skulle muges meget ud, men det kan man leve med. Og så at Tequila nærmest opfattede Nille som hendes føl

De fik først hver deres boks et stykke tid inden Nille skulle fole. Så enes de fint og der er plads nok kan jeg ikke se hvorfor det ikke skulle kunne lade sig gøre.

Lækkert, rødt hingsteføl sælges, welsh cob-blanding

Se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

overskirft
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 17:47
hvis de er glade for hinanden er det vist fint

©Mapio © Mario Din søde hest ©Mapio©

©© Mapio©©

Muldyr er Muldyr

-·´¯`· -·´¯`· -·´¯`· -·´¯`· -·´¯`· -·´¯`· -·´¯`· -·´¯`·

Men når Muldyr ikke er Muldyr er de det alligevel

0
0
Svar på denne tråd

jeg må...
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 18:03
jeg må jo prøve og se om det dur ellers må de få hver deres monster boks.

0
0
Svar på denne tråd

06976897
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 18:33
Min gamle pony Oliver stod på et tidspunkt boks med en lille pony, og det gik fint :)

Katrine C. Schmidt

- søger ny super derssur hest!

0
0
Svar på denne tråd

Hvis de
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 18:48

kan enes, så er der ingen problemer i det.

Når vores shettere en sjælden gang i mellem skal være i stalden, hvis de venter på smeden eller hegnet skal laves osv osv. Så står de pænt sidde om sidde i samme boks på 3x3,5m. Og gumler hø mens de høfligt gnider muler.

Men nu er vores også ualmindelig gode venner.

Shetlænderhoppe købes billigt, se præs. for yderligere.

Alt i Læder, samt prisliste. Se præs for yderligere.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider