Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

10 Heste på afveje
Forfatter: 
Dato:  06-09-2006 10:23

Pyha pyha.

5 hoppe og 4 føl på afveje

Iaftes ved 18-tiden,kom der 2 personer op på vores ejendom,

og spurgt om vi manglede 10 heste...

Nej det gjorde vi heldigvis ikke...

De fortalte,at der løb 10 heste rundt oppe ved den store vej--hovedvejen til Billund( en meget trafikeret vej).

Min mand sprang på crosseren,og kørte op for ende af vores mark,og kunne se at hestene gik på nabomarken...

KUN EN HEST HAVDE GRIME PÅ...

Herefter kørte de 2 mænd videre i søge efter ejeren..

Min mand og jeg sprang igen på crosseren og kørte op mod hestene-for at se om vi kunne fange dem...

Men pludselig kom de 9 af hestene løbende imod os--ned over bakketoppen på vores mark..

Den sidste hest--en lille hingst var blevet stående oppe ved naboen...

Min mand og jeg fik pludselig travlt med at komme hjem igen,for de undslupne heste havde kurs imod vores fold,hvor vi har 12 heste gående..PYHA...

Men heldigvis faldt der ro på den undslupne flok,så jeg kunne løbe hjem efter en pose med foder.

Da de så, at jeg stod og viftede med lækkerierne,kom de over til mig,så jeg kunne få fat i hende der havde grime på.

Og herefter kunne jeg få flokken til at følge mig,ned på vores ridebane...

I mellemtiden var ejerne blevet lokaliseret---men men de var på ferie..

Vi fik så samlet 5 mand sammen,så vi kunne trække de 5 hoppe og 4 føl hjem igen.ca 3 km...

Man kan sige at det til ALT held gik godt--tiltrods for at hestene havde været ude på den store vej samt ved rundkørslen ved Vandel...Det er mere held end forstand at både dyrene og ingen mennesker kom til skade...

Derfor denne opfordring til Jer der har hestene gående på fold uden grime---SÅ FÅ DOG GRIMER PÅ--man er total lost,når man skal fange dem...

PYHA denne oplevelse kunne man godt være foruden--men set i bakspejlet er min mand og jeg lidt stolte af, at vi alene kunne indfange flokken..

Susanne Henriksen

Granly Foder & Fritid

www.granlyfoder.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ja man
Forfatter: 
Dato:  06-09-2006 10:29

Bliver sku noget forskrækket..

Flot arb.. Godt at alting endte godt.

Mvh. Tinna

0
0
Svar på denne tråd

puha da...
Forfatter: 
Dato:  06-09-2006 10:31
ikke sjovt... Godt mine altid går med grime.. **S

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Nu også forhandler af Regulator på fyn.
Rc på egeskov marked den. 20/9. læs præs..
0
0
Svar på denne tråd

Godt i fik fanget
Forfatter: 
Dato:  06-09-2006 10:33

dem...

Glæder mig til den dag der er en der opfinder en grime jeg ville give mine heste på når de går på døgngræs eller med føl ved siden... *s*

Mvh Gitte,

mor til Tera f. 08-02-05 = 18 mdr.
ejer af hingsten Jack og vallakken Balder

1

0
0
Svar på denne tråd

på ferie?
Forfatter: 
Dato:  06-09-2006 10:55

Tager man på ferie og lader bare sine heste gå derhjemme??? Jeg var ved at skide grønne grise da jeg skulle være borte et døgn og alarmerede samtlige naboer.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Sikkerhedsgrimer
Forfatter: 
Dato:  06-09-2006 11:10

Der findes mange gode sikkerhedsgrimer - hvis man ikek er tryg ved at lade hesten gå ude med en almindelig grime

Eskadron laver en med en ring i nakken der knækker ved træk (og der skal ikke SÅ meget træk til)

og jeg har købt en der har et totrinssystem, hvor den første velcrodims giver efter ved et træk på 30 kilo (ofte nok til at hesten kan få en hov ud, eller hvad der nuhar siddet fast. og er det ikke nok og den trækker mere - så åbner nr 2 trin ved et træk på 60 kilo - og grimen falder af.

60 kilos træk er IKKE ret meget. og vil man ikke have det som to trin, kan man jo tage den ene af, og evt sætte på en anden grime.

Vores går også med grimer - netop fordi de går ude hele døgnet OG op ad en trafikkeret vej. Slipper de ud, skal de være til at få fat i!

Lukkesystemet kan ses her:

Den er købt hos Lund rideudstur - og var ikke ret dyr!

£isbeth & Baloo

I like pigs. Dogs look up to us. Cats look down on us. Pigs treat us as equals.
(Winston Churchill)
Griffin Distancesadel sælges - ekstrabred bom
0
0
Svar på denne tråd

selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  06-09-2006 11:56

var der en der skulle passe hestene,mens ejerne var på ferie..

Men hun kunne jo ikke gøre ret meget,når man møder en fold

uden heste..Hun anede jo ikke noget om,hvor pokker hun skulle begynde at lede efter hestene...

Men jeg kan kun sige,at hun var dybt dybt taknemlig for,at vi havde fanget dem...hun var helt ude af den...

Susanne Henriksen

Granly Foder & Fritid

www.granlyfoder.dk

0
0
Svar på denne tråd

hej...
Forfatter: 
Dato:  06-09-2006 22:33

Sådan... Hvor er det bare cool, at i reagerede så hurtigt, og godt der ikke skete noget med nogen af dem.

Puh, det må ikke være sjovt for ejerne, at være væk når sådan noget sker.

Rønnebjerggård... Dalmatinerhvalpe sælges, klar i uge 42.

0
0
Svar på denne tråd

Hestefolde
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 04:32

Jeg har hørt rygter om, at der bliver lavet nye og strengere regler angående hestefolde, pga de mange løse heste og ulykker der har været i år.

Nogen der kan bekræfte det.???

- Stort rødt OX hingsteføl m. blis og 4 høje sokker sælges, far: Padrons Psyche søn, mor: Monogramm datter.

- 1 års show hoppe efter Valerio Ibn Eternity sælges - samt 2 års hoppe til avl/show/rideb

0
0
Svar på denne tråd

jamen dog :(
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 05:22
Sikke noget uhyggeligt noget :( Men thumbs up til trådstarter + mand for en hurtig reaktion og fantastisk indsats! I SKAL sgu være stolte af jer selv- det er velfortjent ;)

Hvad var der sket siden de slap ud? Var de gået igennem hegnet eller noget?

-Janni (hvis hest ALTID har grime på...)

Skandinavisk PIGE med Skandinavisk HEST
Sådan skal det da være? :)

Snart med Tulle :)
0
0
Svar på denne tråd

ang grime på fold
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 05:39

har min hoppe grime på hvori jeg har sat et hundetegn med hestens navn og mit mobilnr.Ligeledes har jeg sat et på sadlen, man ved aldrig om uheldet er ude vel

Jane

MVH
JANE

0
0
Svar på denne tråd

Godt arbejde!!!
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 06:15

Pu ha det var heldigt i reagerede så hurtig og at det lykkes jer at fange dem selv uden grimer...

Det kunne godt have udviklet sig til en meget grim historie men flot arbejde og et skulderklap til dig, din mand og de andre der hjalp til.

Mvh.

Mette&Braki

0
0
Svar på denne tråd

Mener faktisk..
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 07:50

Ikke ens forsikring dækker, hvis uheldet er ude og hesten ikke har grime på.

Jane: genial ide med hundetegnet, den tror jeg, at jeg vil overtage..

Godt der findes mennesker, der er hurtige i optrækket.

Mennesket falder af og til over sandheden, men for det meste rejser det sig bare op og går videre.

Høflighed er IKKE et tegn på svaghed!

0
0
Svar på denne tråd

Hvilken forsikring?
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 08:52

Ikke ens forsikring dækker, hvis uheldet er ude og hesten ikke har grime på.

Hvilken forsikring? Sygeforsikring, uanvendeligheds forsikring, døds forsikring eller den ansvarsforsikring nærsten ingen hesteejere har på deres heste?

Mvh
Linda
Jack, Pascall, Thor, og Maxi
:-) :-) :-) :-)

Mini Er desværre blevet kørt over :-(

Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV

Rapport afgivet af Justitsministeriet ang hold af heste

0
0
Svar på denne tråd

Flot..
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 09:18

Rigtig godt gået Susanne. Sikke en lettelse du må have følt da sidste hest var i sikkerhed.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider