Pyha pyha.
5 hoppe og 4 føl på afveje
Iaftes ved 18-tiden,kom der 2 personer op på vores ejendom,
og spurgt om vi manglede 10 heste...
Nej det gjorde vi heldigvis ikke...
De fortalte,at der løb 10 heste rundt oppe ved den store vej--hovedvejen til Billund( en meget trafikeret vej).
Min mand sprang på crosseren,og kørte op for ende af vores mark,og kunne se at hestene gik på nabomarken...
KUN EN HEST HAVDE GRIME PÅ...
Herefter kørte de 2 mænd videre i søge efter ejeren..
Min mand og jeg sprang igen på crosseren og kørte op mod hestene-for at se om vi kunne fange dem...
Men pludselig kom de 9 af hestene løbende imod os--ned over bakketoppen på vores mark..
Den sidste hest--en lille hingst var blevet stående oppe ved naboen...
Min mand og jeg fik pludselig travlt med at komme hjem igen,for de undslupne heste havde kurs imod vores fold,hvor vi har 12 heste gående..PYHA...
Men heldigvis faldt der ro på den undslupne flok,så jeg kunne løbe hjem efter en pose med foder.
Da de så, at jeg stod og viftede med lækkerierne,kom de over til mig,så jeg kunne få fat i hende der havde grime på.
Og herefter kunne jeg få flokken til at følge mig,ned på vores ridebane...
I mellemtiden var ejerne blevet lokaliseret---men men de var på ferie..
Vi fik så samlet 5 mand sammen,så vi kunne trække de 5 hoppe og 4 føl hjem igen.ca 3 km...
Man kan sige at det til ALT held gik godt--tiltrods for at hestene havde været ude på den store vej samt ved rundkørslen ved Vandel...Det er mere held end forstand at både dyrene og ingen mennesker kom til skade...
Derfor denne opfordring til Jer der har hestene gående på fold uden grime---SÅ FÅ DOG GRIMER PÅ--man er total lost,når man skal fange dem...
PYHA denne oplevelse kunne man godt være foruden--men set i bakspejlet er min mand og jeg lidt stolte af, at vi alene kunne indfange flokken..