Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Har du en (vild)hest?
Forfatter: 
Dato:  05-09-2006 21:58

Syntes lige at jeg ville fortælle om mine erfaringer med vigtigheden af hvad foder du giver din hest!

Min Vampire er en stor dreng og det var også grunden til at han var til salg en overgang.. jeg kunne ikke styre ham! Jeg havde fatisk opgivet at sagt til mig selv at der skulle jo nok en mand til at få ham til at yde sit bedste..

Nå men efter 2 måneder på døgnfold uden havre, var han blevet en meget roligere hest.. tur har altid været noget vildt og hurtigt noget, og nu kunne jeg selv tage på en kontrolleret tur..

Han kom så tilbage til rideskolen og jeg syntes at vi skulle prøve at lade være med at give ham havre lidt endnu, så vi købte noget foder der hedder Cool (ved ikke om jeg må skrive navnet), nå men min hest er stadig rolig og dejlig og selvom vi er begyndt på dressuren nu, er han bare super!

Så hvis du har en hest hvis temperament er lidt for kådt, så se på hvad din hest spiser. måske er det der forklaringen ligger!!

Vh Louise

0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  05-09-2006 22:14

også prøvet...havde en hoppe som var noget kåd, fik så at vide det ikke kunne nytte, jeg fodre hende til en marthon når ikke hun gik det hver dag. Så jeg satte hende ned i foder, med det resultat jeg fik en dejlig rolig hoppe, men stadig med energi.

mvh. sulle

Det jordiske paradis ligger på hestens ryg, i kroppens sundhed og i kvindens hjerte.

Friedrich Bodenstedt
Tysk forfatter (1819-92)

0
0
Svar på denne tråd

He he he
Forfatter: 
Dato:  05-09-2006 22:21

oplevede faktisk en gang...

Et sted hvor jeg havde min tidligere hest opstaldet, hvor vi selv skulle komme med krybbefoderet til hesten. Jeg fodrede blandt andet med havre og byg, hvorfor jeg havde købt 2 sække af hver, så jeg da havde til et stykke tid... De forestod så fodringen på stedet, bare vi sørgede for at de var noget at fodre med...

Manden på stedet havde bare taget to tilfældige sække og hældt op i hver sin tønde, og så antaget at det var ok...

Må indrømme at min hest var noget energisk, hvilket jeg slet ikke forstod... Han var altid lettere ilter, men da aldrig som han lige pludselig var blevet...

Så opdagede vi fejlen, og blev så enige om at det nok var bedst at lade være at fodre ham med ren havre, for det havde da bestemt ikke en ønskelig effekt...GG

Zamangah

Palomino hoppeføl sælges

0
0
Svar på denne tråd

helt rigtigt
Forfatter: 
Dato:  05-09-2006 22:22

der er ganske vist. min vallak knap/ frede, kan heller ikke tåle havre.

den bliver svedig og urolig af det , så mine heste får erstattet

den del af fodret med byg.

vh susanne

Vores kære Heste:

-Adonis.

-Lærke s Glæde.

-Dominik.

-Shadov.

-Moonlight

-Fjela og

-Spirit

0
0
Svar på denne tråd

byg...
Forfatter: 
Dato:  06-09-2006 06:42
jeg fodre altid mine heste med byg.. Især efter at Cazandra blev født... Hvis hun får havre, så står hun og hopper i boksen som en bold, hun kan over hovedet ikke stå stille, selvom hun er på fold fra tidlig morgen til sen aften. Og så stormer hun folden rundt konstant. Så den står på byg, så er det knap så slemt...

Søger 1 til 2 piger der vil hjælpe mig med mine ponyer når de kommer hjem fra sommergræs.

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  06-09-2006 06:45

Min han får tjørnhøjmølles uden havre, i første omgang fordi det var støvfrit, og han går på det rigtig godt...

Men den primære grund til at han får det, er at han ikke gider at spise det havre ;)

Camilse og Looksen

JA... Looksen er Lukas, som i virkeligheden er Sondergardens Look At Me. Men lige meget hvad, så er en hest der elsker gulerødder

Tjek vores HP

www.camilse.dk

0
0
Svar på denne tråd

havren...
Forfatter: 
Dato:  06-09-2006 09:10

Ja, det er jo det vi andre har forsøgt at prædke om i årevis, men det er ligesom om at folk først tror på det, når de har set forandringen i deres egen hest. Surt at hver enkelt skal opfinde sin egen dybe tallerken hver dag.

Nå men det jeg egentlig ville sige var, at sådan er der rigtig mange hesteejere der står og har det og de forstår ikke hvorfor hesten er så "dum" hele tiden.

Havren er uden tvivl et godt fodermiddel, hvis det vel og mærke bliver udfodret af folk der har styr på det... og det er der desværre ikke mange der har. Heller ikke dem der kalder sig professionelle beridere og står for fodringen af rideskoler osv.

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-alt om krybbebidning og vævning
0
0
Svar på denne tråd

Min hoppe
Forfatter: 
Dato:  06-09-2006 09:21

på 18år, som har overbevist sig selv om hun er 5år, nogle dage 3år og en sjælden gang 10år, kan ganske enkelt ikke fungere på havre, det går lige i panden på hende og så er der ellers dømt galop på stedet, og bukspring..

Hun fodres med leasure mix, lucerne wrap hø og en smule halm. Står på spåner om vinteren da halmen bliver støvsuget totalt, selvom hun får rigelige mængder stråfoder...

Hilsner fra Margit

Livet er til låns-lev det fuldt ud!

0
0
Svar på denne tråd

jo kender det...
Forfatter: 
Dato:  06-09-2006 09:25

Jeg har helt droppet at fodre med korn overhovedet!!!

Mine må ikke få korn eller mange æbler, for det har nemlig den effekt at de er hjernedøde og farer rundt og er bange for deres egen skygge!

Mine heste er i rigligt huld, og så længe de er friske og tykke nok, så skal de overhovedet ingen korn ha!

Sidste vinter fik min ene Islænderhoppe gopdt nok et tilskudsfoder der indeholdt en del korn, men hun gik med et stort føl, så hun var nød til at ha ekstra for ikke at blive for tynd.

Men af en eller anden mystisk grund virkede det ikke som når hun blev fodret med rent havre og byg.

Så hun fik rigligt med det, men det havde hun osse brug for.

De andre havde ikke brug for ekstra, så de fik ikke noget ,

De får allesammen opblødte roepiller i vinterhalvåret ( for at få noget saftfoder til alt det hø og halm), og deri blander jeg travo e sport så de er dækket ind med vitaminer og mineraler.

Mine bliver så osse kun redt lidt skovturer på ind imellem, så der er ingen grund til at rende og overfodre dem.

Med venlig hilsen Karina.

Prøv en Islænder!
Du vil garanteret syntes det er skideskægt!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider