Jeg havde den blandede fornøjelse at være afdelingsformand på en gård med 10 ungdomsboliger og da jeg ligesom boede der selv så var jeg jo lige så interesseret i at der var ro når jeg skulle læse. Nye beboere fik altid besøg af mig inden de var begyndt at spille/ feste og så var jeg sød som sukker og informerede om husregler og andet praktisk...
... men der var selvfølgelig nogen som gik helt bananas når de flyttede hjemmefra... jeg havde en der var virkelig slem som nabo. I KAB er der en generel regel at 4 klager inden for 2 måneder betyder opsigelse af lejemål. Så skal man ringe til boligselskabet og følge op på klagerne så sagerne ikke bliver syltet og derfor ender med at vare mere end samlet 2 måneder. Lav helst klage med mange i opgangen- så står i stærkere og få alle til at underskrive klagen. Skriv dato, start-sluttidspunkt og hvad det konkret var (musik, råb mm.). Der går lidt tid inden de får skrevet brev til ham om at overholde regler så hvis i observerer 1 uge og klager... venter 4 dage og observerer igen i 1 uge... og så fremdeles...
Du kan også troppe op med naboerne fra hele opgangen og true med at i klager samlet. Det gør også et ret stort indtryk på de fleste og så bliver ham der larmer som regel meget lille i døren... med mindre han er påvirket for så risikerer du stik modsatte reaktion men hvis han gør jer noget så er det fluks at ringe efter politiet og med politrapporten som henvisning kan boligselskabet smide ham ud med det samme.
Du kan også lave mere eller mindre drastiske handlinger. Jeg har med hele opgangen ventet til vedkommende skulle sove efter laaang fest og så satte vi alle ekstremt høj musik på og gik... en anden gang satte jeg luftpumpen fra mit akvarie på radiatoren. Det satte svingninger i hele huset og personen udvandredede fra sin lejlighed- det holdt dog ikke i længden for alle andre var lige så generet af det men jeg tror at han fattede pointen ham fjolset.
Jeg har også præsteret at sætte min fod i klemme i døren til naboen og moralprædike foran ham i næsten 1 time mens vennerne sad inden for og var i gang med helt stor drukopvarmning. Efter 1 time hvor de havde siddet og lyttet på en temmelig rasende nabo var festen ligesom smadret.
Du kan også undersøge om han har fremlejet lejligheden. Det har jeg også oplevet og der løste jeg problemet med larm ved at sætte en seddel på døren med at lejemålet blev opsagt hvis ikke der blev ro med det samme og så mit nummer. Den støjende nabo ringede og spurgte om jeg truede og så forklarede jeg ham at man ikke måtte fremleje i KAB og om han virkelig mente at hans kammerat der varindlagt med hash psykose ville være glad for at han ikke havde en lejlighed når han kom ud... der blev meget, meget stille fra den lejlighed derefter...
Ja jeg er temmelig modbydelig hvis jeg bliver støj provokeret
men de gode lejere synes jo jeg var alletiders 
Hvis du ikke kan lide husreglerne kan du forslå på næste møde som boligforeningen afholder at ændre husreglerne fx. "ingen larm mellem 8-22". Det skal varsles i god tid inden mødet og forslag hænges op i samtlige opgange. Herefter skal man stemme om det og der skal være en vis stemmedeltagelse så mobiliser alle til mødet så forslaget bliver godtaget! Hellere en masse korte forslag end et langt. fx. en regel for lyd på hverdage, en regel for weekender og helligdage, en regel for lyd i forbindelse med indflytning og udflytning, en regel for fester (den bliver svær at håndhæve for hvordan definerer man en fest- men du kan jo prøve
)