Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Overboer..
Forfatter: 
Dato:  05-09-2006 12:28

Hejsa alle HN'ere

Sagen er den, at vi har fået en ny overboer. Desværre for os elsker han fester og høj musik. Han holder næsten fest hver eneste weekend - både fredag og lørdag. De resterende dage hører han høj musik fra morgen til aften. Noget rigtig træls techno-musik med masser af bas, som jo trænger lige ned til os.

Vi var i søndags oppe og bede ham skrue ned, da vi havde gæster, som også var dybt generede af den høje musik. Det er ikke let at få fat på ham, når det står på, da han jo ikke kan høre, når vi banker på, men det lykkedes efter noget tid, og det hjalp da også i et par timer, men så var det tilbage.

Så er mit spørgsmål så: Hvornår kan man tillade sig at klage til udlejer? For egentlig må han vel gerne høre musik indtil kl. 22? Må han ikke? Hvordan er reglerne på dette område? Det er fint nok, at han gerne vil høre høj musik og holde fester i ny og næ.. Bare ikke hele tiden.

Vi gider jo heller ikke ende i nabo-krig, men hvor går grænsen for høj musik osv. efter jeres mening? Når man bor i en opgang med flere beboere, har man vel et ansvar for at tage hensyn til hinanden?

Venlig hilsen

Rosen

0
0
Svar på denne tråd

Du må klage
Forfatter: 
Dato:  05-09-2006 12:41

Her hos os er det også sådan... vi har lige fået en ny overbo og han spiller musik fra han står op til han går i seng...

Jeg mener at huske at du må spille musikken så højt at den ikke kan høres og generes af andre beboere...

Skriv en skriftlig klage til jeres boligforening...

Næste gang gemalens overbo spiller højt går jeg sgu op og stikker ham en ti´er for her må da være disko dasko når musikken er så høj...

~ Shetter ~
"Selvudnævnt tastaturspasser på Nupotrip..."
~♡~~♡~~♡~~♡~
"Casa Del Thorkild"
Hittemissernes paradis
~♡~~♡~~♡~~♡~

0
0
Svar på denne tråd

Har du ikke
Forfatter: 
Dato:  05-09-2006 12:41

et sæt husregler?

Reglerne for støj kan variere.

...A freudian slip is when you say one thing and mean a mother...

Silhuetter
Pintohingst-Castor-Søges
www.strigler.dk

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  05-09-2006 13:26

ved godt nok ikke lige hvad regler er her hvor jeg bor.

Men det fungerer nu også ret godt i min opgang, folk holder fest eller spiller højt engang i mellem og ellers er her ganske fredeligt.

Mine moralske regler (eller hvad man lige kalder det) går ud på: At hvis jeg hører høj musik gør jeg det ikke ret meget mere en 30 min ad gangen og helst ikke efter 22.

Men går ud fra at man kan klage når man føler sig generet, så kan boligselskabet jo altid oplyse en om at man ikke har grund nok

Stud.jur

hesteløs, men med dele hund, 2 nye super skønne killinger og en gammel tyk hamster

0
0
Svar på denne tråd

Tak for..
Forfatter: 
Dato:  05-09-2006 13:46

Tak for jeres svar. Jeg har ikke et gældende regelsæt, da ejendommen vi bor i, er blevet solgt 5-6 gange i den tid, vi har boet der. Der er kommet nye kontrakter osv. I vores lejekontrakt står der ikke noget, men vi fik besked om, at der skulle være ro efter kl. 22.

Jeg har lige været hjemme en times tid nu med konstant høj musik. Gik efter noget tid op og klagede, og det eneste han sagde (eller råbte) var bare, at hans musik kunne jeg fandeme ikke påstå, at jeg kunne høre nedenunder, og så smækkede han døren i. Sådan en idiot!!

Men tror bare jeg må tage kontakt til vores udlejer. Der er jo ikke så meget andet at gøre, og jeg tør sgu næsten ikke gå derop igen, når han bliver så sur.

Venlig hilsen

Rosen

0
0
Svar på denne tråd

Åhhh at være underbo...
Forfatter: 
Dato:  05-09-2006 17:35

...Been there done that, never again...

Der findes om muligt ikke størrere torturredskaber end overboer, der ikke kan tage hesyn til andre mennesker! Klag klag klag...

Mendacem memorem esse oportere.

Brugen af døde heste hos DAKA:

www.dakabio-industries...sp#arr2573

0
0
Svar på denne tråd

magtesløs situation
Forfatter: 
Dato:  05-09-2006 18:08

Hej Rosen,

Man føler sig meget magtesløs i sådanne situationer, da man jo også gerne vil have et godt naboskab, men nogle mennesker er bare egoister som gør livet surt for andre. Jeg mener at den normale husorden siger at der skal være ro mellem 23 og 7...men det varierer jo fra ejendom til ejendom.

Jeg havde engang en overbo der hørte "lady in red" højt på repeat flere aftener om ugen, men jeg sagde ikke noget, da jeg gerne ville være tolerant og selv engang imellem ville kunne larme lidt. Da jeg så engang inviterede gæster en fredag aften og spillede musik kom hun ned og brokkede sig kl 21.30..det var simpelthen helt komisk og jeg fortalte hende om den larm hun selv lavede. Hun benægtede dog at hun nogensinde havde ejet en CD med "lady in red" på og begyndte så at vaske tøj kl 1 om natten så centrifugeringen vækkede mig :-( Hun flyttede heldigvis kort til efter.

Anyway, jeg har da lært lidt af det og jeg synes, at det bedste du kan gøre er at invitere ham ned i din lejlighed og høre hvordan hans musik generer jer. Hvis hans musik generer andre i opgangen kunne man sammen lave en "deal" om at tale med ham eller skrive ham et brev hvori I alle har skrevet under. Du kan også klage til udlejeren - nogle udlejningsfirmaer har en regel om at de smider lejeren ud efter 3 skriftlige klager hvis de ikke forbedrer sig. Endelig kan du anskaffe dig et stort stereoanlæg og sætte det op under hans soveværelse i et par dage med en tekno cd på...men det styrker nok ikke din sag og du kan nok heller ikke selv holde det ud...

Jeg håber, at I finder en løsning!

Vh,

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Anne..
Forfatter: 
Dato:  05-09-2006 18:36

Tak for dit svar

Vi har faktisk inviteret ham ned, så han selv kan høre, hvordan det lyder, men han nægter at gå med ned. Ja, det er en håbløs situation.. Heldigvis flytter vi om ca. 3 måneder, men det er jo lang tid, hvis man skal høre techno dag ud og dag ind.

Håber også vi finder en løsning.

Tak for hjælpen allesammen

0
0
Svar på denne tråd

overboer
Forfatter: 
Dato:  05-09-2006 21:50

Hmmm... Er det bare et generelt problem??? Har også sådan en overbo- og en nabo!!! Og det er fredag + lørdag der holdes fest til kl. #%& om natten, og også en gang imellem på hverdage.. Og høj musik i dagtimerne...

Og så kan man bare høre alt.. Hørte engang overboen synge nationalsangen kl. 02.30, og kunne høre HVERT et ord..

Ved bare ikk hvordan jeg skal greje det, da de begge 2 er rigtig flinke..

The fab4: Elvis, Bianca, Emilie, og Kathrine

*

SAPHIR NØRREMARK 1999 - 30/4 2005

Jeg vil ALTID huske dig! <3

*

STALD DEJRUPGÅRD

Oldenborgere i TYKT og tyndt

Dressurundervisning nær Varde SØGES

0
0
Svar på denne tråd

Overboer
Forfatter: 
Dato:  06-09-2006 08:13

Er enig i at det er rent tortur med sådan en overbo. Dem har jeg også haft nogle stykker af. Det var så generende at jeg bevidst valgte en lejlighed på øverste etage da jeg skulle flytte. Men så var det bare naboer og underboer der larmede. Utroligt folk ikke kan vise hensyn!!!

Nåh men jeg kontaktede boligforningen jeg boede hos og de sagde jeg skulle skrive en klage og gerne med underskrifter for andre i opgangen som var generet af det. Så ville min sag stå stærkere og de kunne evt give ham en advarsel og i sidste ende smide ham ud. Så jeg ville høre de andre i opgangen om de var generet af det og få dem til at skrive under. Og så sende klagen til dem der ejer bygningen.

Ellers kan jeg anbefale ørepropper indtil i flytter...

0
0
Svar på denne tråd

naboer
Forfatter: 
Dato:  06-09-2006 15:15

Jeg havde den blandede fornøjelse at være afdelingsformand på en gård med 10 ungdomsboliger og da jeg ligesom boede der selv så var jeg jo lige så interesseret i at der var ro når jeg skulle læse. Nye beboere fik altid besøg af mig inden de var begyndt at spille/ feste og så var jeg sød som sukker og informerede om husregler og andet praktisk...

... men der var selvfølgelig nogen som gik helt bananas når de flyttede hjemmefra... jeg havde en der var virkelig slem som nabo. I KAB er der en generel regel at 4 klager inden for 2 måneder betyder opsigelse af lejemål. Så skal man ringe til boligselskabet og følge op på klagerne så sagerne ikke bliver syltet og derfor ender med at vare mere end samlet 2 måneder. Lav helst klage med mange i opgangen- så står i stærkere og få alle til at underskrive klagen. Skriv dato, start-sluttidspunkt og hvad det konkret var (musik, råb mm.). Der går lidt tid inden de får skrevet brev til ham om at overholde regler så hvis i observerer 1 uge og klager... venter 4 dage og observerer igen i 1 uge... og så fremdeles...

Du kan også troppe op med naboerne fra hele opgangen og true med at i klager samlet. Det gør også et ret stort indtryk på de fleste og så bliver ham der larmer som regel meget lille i døren... med mindre han er påvirket for så risikerer du stik modsatte reaktion men hvis han gør jer noget så er det fluks at ringe efter politiet og med politrapporten som henvisning kan boligselskabet smide ham ud med det samme.

Du kan også lave mere eller mindre drastiske handlinger. Jeg har med hele opgangen ventet til vedkommende skulle sove efter laaang fest og så satte vi alle ekstremt høj musik på og gik... en anden gang satte jeg luftpumpen fra mit akvarie på radiatoren. Det satte svingninger i hele huset og personen udvandredede fra sin lejlighed- det holdt dog ikke i længden for alle andre var lige så generet af det men jeg tror at han fattede pointen ham fjolset.

Jeg har også præsteret at sætte min fod i klemme i døren til naboen og moralprædike foran ham i næsten 1 time mens vennerne sad inden for og var i gang med helt stor drukopvarmning. Efter 1 time hvor de havde siddet og lyttet på en temmelig rasende nabo var festen ligesom smadret.

Du kan også undersøge om han har fremlejet lejligheden. Det har jeg også oplevet og der løste jeg problemet med larm ved at sætte en seddel på døren med at lejemålet blev opsagt hvis ikke der blev ro med det samme og så mit nummer. Den støjende nabo ringede og spurgte om jeg truede og så forklarede jeg ham at man ikke måtte fremleje i KAB og om han virkelig mente at hans kammerat der varindlagt med hash psykose ville være glad for at han ikke havde en lejlighed når han kom ud... der blev meget, meget stille fra den lejlighed derefter...

Ja jeg er temmelig modbydelig hvis jeg bliver støj provokeret men de gode lejere synes jo jeg var alletiders

Hvis du ikke kan lide husreglerne kan du forslå på næste møde som boligforeningen afholder at ændre husreglerne fx. "ingen larm mellem 8-22". Det skal varsles i god tid inden mødet og forslag hænges op i samtlige opgange. Herefter skal man stemme om det og der skal være en vis stemmedeltagelse så mobiliser alle til mødet så forslaget bliver godtaget! Hellere en masse korte forslag end et langt. fx. en regel for lyd på hverdage, en regel for weekender og helligdage, en regel for lyd i forbindelse med indflytning og udflytning, en regel for fester (den bliver svær at håndhæve for hvordan definerer man en fest- men du kan jo prøve )

Maria med Sigøjnertrommen Samson

0
0
Svar på denne tråd

underbo...
Forfatter: 
Dato:  06-09-2006 16:34

Jeg kan vist være med i denne klub...

min underbo har desværre lige givet sin kæreste lov til at flytte ind...

De stønder og skriger fra morgen til aften... rigtig klamt.. ofte så jeg er nød til at skruge gevaldig op for mit tv for ikke at brække mig over dem. når de ikke gør dette, så skændes de så taget rejser sig..

Hvis han så er alene hjemme, så høre han gerne højy, meget højt musik... her til morgen vågnede jeg kl 7,30 ved at han spillede de nattergale.. den far the julekalender... rigtig fed måde at vågne på...

Silana ...min stjerne
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider