Hej!
Jeg har jo fundet jordens dejligste kæreste (efter en længere periode som single)..
Vi har det bare super godt sammen og er ofte aktive sammen hen over bla. nattetimerne.
Jeg har taget P-piller i mange år uden de store problemer og bekymringer, da jeg jo i den sidste tid ikke har været 6uelt aktiv.
Men nu her forleden (sidst i min pille-periode) glemte jeg at tage min pille om morgenen og fik først taget den næste morgen, sammen med den som jeg skulle have den dag. Der er altså gået over 12 timer hvor jeg ikke har haft taget pillen.
Jeg læser så i brugsforvirring for pillerne at det sker der ikke al verden ved - jeg skal bare lade være med at holde pille-pausen, og starte med næste pakke når den nuværende er færdig.
Okay det gør jeg så...
Nu er jeg efterfølgende blevet i tvivl... (det var lørdag morgen jeg glemte pillen. Vi havde 6 lørdag aften og søndag aften. Søndag morgen tog jeg 2 piller.)
Inde på net-doktor står der nemlig at man faktisk er ubeskyttet i lang tid efter...
Vil nok tage en test for en sikkerheds skyld - men læser så at man også kan tage en test for tidlig og derved ikke opdage at man var gravid.
En anden ting - hvis man kører regelmæssigt med pillerne. Er man så beskyttet allerede første dag man starter på pillerne efter en pille-pause/mensperiode?
Det har jeg ikke rigtig kunne finde noget om...
Håber der er nogle der ude der kan hjælpe mig i min uvished...