Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Forvirring omkring P-piller og gravidite
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 13:56

Hej!

Jeg har jo fundet jordens dejligste kæreste (efter en længere periode som single)..

Vi har det bare super godt sammen og er ofte aktive sammen hen over bla. nattetimerne.

Jeg har taget P-piller i mange år uden de store problemer og bekymringer, da jeg jo i den sidste tid ikke har været 6uelt aktiv.

Men nu her forleden (sidst i min pille-periode) glemte jeg at tage min pille om morgenen og fik først taget den næste morgen, sammen med den som jeg skulle have den dag. Der er altså gået over 12 timer hvor jeg ikke har haft taget pillen.

Jeg læser så i brugsforvirring for pillerne at det sker der ikke al verden ved - jeg skal bare lade være med at holde pille-pausen, og starte med næste pakke når den nuværende er færdig.

Okay det gør jeg så...

Nu er jeg efterfølgende blevet i tvivl... (det var lørdag morgen jeg glemte pillen. Vi havde 6 lørdag aften og søndag aften. Søndag morgen tog jeg 2 piller.)

Inde på net-doktor står der nemlig at man faktisk er ubeskyttet i lang tid efter...

Vil nok tage en test for en sikkerheds skyld - men læser så at man også kan tage en test for tidlig og derved ikke opdage at man var gravid.

En anden ting - hvis man kører regelmæssigt med pillerne. Er man så beskyttet allerede første dag man starter på pillerne efter en pille-pause/mensperiode?

Det har jeg ikke rigtig kunne finde noget om...

Håber der er nogle der ude der kan hjælpe mig i min uvished...

0
0
Svar på denne tråd

p-piller
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 14:01

Du er beskyttet fra første dag du starte på dine piller.

Glemmer man en pille skal man bruge beskyttelse indtil 7 dage efter - men du er ikke nødvendigvis gravid.

Jeg prøvede det samme engang og jeg var helt ude af den, jeg var 16 år. Men lægen sagde jeg skulle tage den helt med ro da der ikke kan ske noget samme dag eller dagen efter.

Så det er åbenbart først dagene efter man skal passe på da pillerne sidder i kroppen lidt tid.

Jeg ville ikke være nervøs hvis jeg var dig..

M.V.H. Riderlykke

Se min hjemmeside HER

Hestepasser/part tilbydes i Odense på rolig vallak

...bag skyerne er himlen altid blå...

0
0
Svar på denne tråd

tak for positivt svar
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 14:06

Det var dejligt at høre...

Hvad mener du med: "...Så det er åbenbart først dagene efter man skal passe på da pillerne sidder i kroppen lidt tid..."

Fordi vi var også sammen mandag og igår...

Jeg er jo så nu (tirsdag) startet på den nye portion piller...

Men du har ret - Man bliver jo helt fra den... Det er jo en stor omvæltning hvis man pludselig er gravid.

0
0
Svar på denne tråd

p-piller
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 14:08

Det er mere hvis man springer 2 over f.eks.

Men da det kun var 1 dag det glippede ville jeg ikke være nervøs.

Men dermed ikke sagt at du ikke er gravid..

M.V.H. Riderlykke

Se min hjemmeside HER

Hestepasser/part tilbydes i Odense på rolig vallak

...bag skyerne er himlen altid blå...

0
0
Svar på denne tråd

lidt sjovt
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 14:17

for jeg tror ikke pillerne kan tiden.. hvis du glemmer en og tager den dagen efter sker der ikke det vilde ved det.. men ingen regler uden undtagelse...

det har jeg gjort mange gange uden at blive gravid *SS*

Skimmel 4 års tilredet allround hoppe på 164cm i stg sælges

Velgående hingsteføl efter Blue Hors Leredo sælges

0
0
Svar på denne tråd

Der burde..
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 14:32
Der burde ikk ske noget ved det, men tag dog en test for en sikkerheds skyld.

- Line.
Queen og Darling.

OX ARABER HOPPE SÆLGES

Hest købes - ml. 4-8 år, min. 165 cm, maks 40.000,-
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider