Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Udstyrsnarkoman
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 07:30

Hej

Jeg ved godt at der er en anden tråd med dette her, men kunne ikke lige finde den!

Jeg har et problem, min kæreste mener det er ved at blive for meget med alle de ting jeg køber (og som jeg bare køber fordi jeg MÅ eje)

Jeg har pt. ikke nogen hest selv (vi har ikke råd),men hjælper en lokal avler og hestehandler alligevel er jeg den lykkelige ejer af:

1 stk. springsadel med tilhørende gjord med springskjold og fortøj med martingale + div.

1. stk dressursadel med 5 gjorde i forskellige længder og udformninger

2 sæt gamager (til alle 4 ben) 1 i pony og 1 i full

1 par clapperboots

4 trenser (med div. bid i forsk. str og udformninger)

1 stk termodækken i str. 105 cm (nok det mest åndssvage)

Derudover har jeg en stak grimer, underlag samt rideudstyr til mig selv dvs. bukser, støvler, leggins, hjelm, piske mv.

...Og ja jeg ved godt det er meget, men syntes ikke jeg kan undvære noget af det. Det syntes min kæreste til gengæld, da det ligger og fylder i vores 50 kvadrat meter lille lejlighed

Det kender I vel også? Fortæl om det mest åndssvage du har liggende, som du selv mener du ikke kan undvære!

0
0
Svar på denne tråd

ja jeg har
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 07:37

4 passie sadler

1 kiffer

1 wintec pro

1 os kandar

2 mersedes trenser

3 os

5 andre

mellem 30-40 underlag

bandager 10-15 farver

3 skridt tæpper

5 uld fles tæpper

10 vinterdækner

3 dækner, som ikke er pakket ud.

ja jeg kunne blive ved, men det dummests er helt klart min kiffer sadel som jeg ikke kan ride i den er blevet pudset merer en jeg har redet i den

med venlig hilsen Susanne.

s.n.o.b

sød, nussende, omhyggelig, brede rytter.

Din uderskrift kan hjælpe. www.animalsmatter.org/

0
0
Svar på denne tråd

Kender det godt
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 08:44

Jeg ønsker mig ikke mere rideudstyr til jul og fødselsdag, for jeg får det ikke. Giverne mener nemlig at jeg har nok!!!

Det mest åndsvage jeg har liggende er nok en gammel Lewa kombi sadel.

Jeg kan ikke nænne at komme af med den, for den skal bare lige omstoppes og så kan den fint bruges igen.

Problemet er bare, at jeg aldrig får den omstoppet, meeen det kunne jo være...

Derudover har jeg også 2 stalddækkener og 1 regndækken til at ligge, som ikke passer min hest så godt længere og desuden går min hest ikke med dækken mere.

De fejler ikke noget, så jeg kunne jo bare sælge dem. Men igen. Det kunne jo være at jeg fik brug for dem...

Hilsen Margit

Man kan hvad man skal

0
0
Svar på denne tråd

He He He
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 08:58

ja da det kender jeg kun alt for godt...hvad skal man egenligt med 10 trenser 1 kandar 4 kandar stænger, 5 underlagsbid, 6 HS bid, 20 underlag, 6 dækkender, 3 stübben dressursadler, 6 forskellige dressurgjorde i forskellige afskygninger, 17 grimer, 3 sæt transport gemager, div. stævneudstyr(jeg har aldrig startet så meget som et junier stævne ) ridedækken i str. 165 hmmm...og der er masser af andre ting...Jeg har en svaghed for stübben og falder jeg over et godt køb og har pengene eller ser en mulighed for at skaffe dem...så slår jeg til...rigtig dårlig vane men hold kæft jeg har nogle overdrevet lækre ting...LOL

Vrinsk, Potedask & Kaninstamp Sus

Mainecoon killinger sælges

Killinger født d.02-06-2006

0
0
Svar på denne tråd

Kender det
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 10:02

Jeg kender det alt for godt - har så overdrevet mange ting efterhånden at jeg knapt ved hvad jeg har 5 trenser, 12 underlag (sådan ca), 7 dækkener (og jeg har en plag...), diverse bid, godt og vel 20 grimer og en 7-8 træktove. Og så alt det andet. Og vi bor i en lejlighed på 60 kvm

Når jeg finder noget rigtig billigt, så er jeg god til at købe det for "jeg kunne jo få brug for det og så er det rart at have". Meget af det jeg har er ikke blevet brugt, og noget kommer nok aldrig i brug. Men jeg nænner ikke at sælge det.

Pt overvejer jeg at lave en større oprydning og smide ud og sætte til salg. Så kunne jeg måske nemmere finde plads til det

Linda.

Mor til Freja - født 20/4-06.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
Mangler du et sted til din hest i Skive?? Kom til Team Bilstrup = Paradis for hest og rytter
0
0
Svar på denne tråd

Efterfølger
Forfatter: 
Dato:  01-09-2006 11:25

Nu ved jeg, jeg har et problem...

Jeg skrev det første indlæg den anden dag, men alligevel kom jeg lige til at køre forbi Hooks på vej hjem fra arbejde (arbejder for det meste i Kolding) bare lige for at se om de havde nogle gode tilbud på noget jeg stod og manglede !

Det endte med at jeg købte et sæt gamager mere (de var altså så billige!!) og et "lamme"-skinspad..

MEN MEN det er ikke det værste for jeg blev nemlig nødt til at gemme det i bilen for min kæreste(som ellers ville spørge hvad jeg skulle bruge det til) for så i dag at smugle det med på arbejde, hvor jeg i ro og fred kan få mærkerne klippet af og smidt ud (hvis jeg gør det hjemme risikerer jeg jo han opdager dem i skraldespanden)for så kan jeg bilde ham ind at det da er gamle ting jeg har haft i lang tid!!

Så er det vist ved at være et problem?? Syns I ikk

0
0
Svar på denne tråd

Kendet det
Forfatter: 
Dato:  01-09-2006 11:47

Den der er jeg også med på

Jeg skilte jo for nogle måneder siden mig af med mine heste, og solgte derfor det meste af mit udstyr.

Men nu er jeg begyndt at springe en tidligere galophest, og starter også stævner på den.

Jeg har så været ude og købe følgende:

1 stk springsadel ( den den havde, sad jeg dårligt i )

2 stk trenser, selvom at den havde en gammel grim i forvejen

5 stk underlag - skal jo have noget at vælge imellem

2 stk hvide underlag til stævner

1 stk springgjord med plade

2 stk almindelige gjorde

1 stk fortøjer

3 sæt gamasher

2 sæt klokker

2 stk skridttæpper

2 sæt transport gamasher

En masse grimer

Nye bukser til mig selv

Et sæt stævnetøj, da jeg jo havde solgt det som jeg havde

Og nu er det så min mand siger: Det er jo ikke engang din hest

Han troede åbenbart at når jeg kun havde "part", så skulle jeg ikke købe noget mere, men der blev han snydt

Og så alligevel...vi havde bryllupsdag den 6 august, og var enige om at vi skulle finde en lille ting til hinanden...Og der havde han så fundet et super fedt underlag og fået broderet vores navne på !!! Tag lige den

Vink fra Fru Melgaard - tidligere sille2408

0
0
Svar på denne tråd

udstyrsflip
Forfatter: 
Dato:  01-09-2006 12:19

Hej Tine

På sin vis forstår jeg dig... og på sin vis overhovedet ikke...

Jeg har selv hjulpet til i en hestehandel i mange år og haft meget udstyr men alt har altså ligget hos hestehandleren i skabe til formålet. Jeg synes det er at presse dit forhold til kæresten en del hvis i kun har 50 kvm og alt det udstyr ligger hjemme hos dig.

Da jeg fik min egen hest begyndte tingene at hobe sig op derhjemme og jeg har et virkelig veludviklet shopping gen. Jeg har faktisk kontaktet flere rideudstyrsbutikker der kommer til store hestedag så de har udstyr med til mig = jeg sparer porto til diverse webshops OG er sikker på at de har det som jeg vil have.

Lige nu HOBER udstyret sig op hjemme hos mig men jeg er ganske klar over at når jeg flytter sammen med kæresten så må det hele organiseres i kasser i kælderen. Det kan ikke være rigtigt at min arme kæreste skal begraves under alle mine "tænk nu hvis jeg fik brug for det her til forår /sommer/ efterår/ vinter".

Hvad du bruger dine penge på kan han jo være ligeglad med hvis jeres fælles regninger bliver betalt... sådan skulle det jo gerne være i hvert fald... at du så prioriterer at shoppe helt vildt er vel underordnet... dog kan jeg ikke se hvorfor du skal have sadler til heste der ikke er din egen... hestehandleren må da have tonsvis du kan bruge og der må da være mange heste som ikke kan passe dine sadler?

Så vis kæresten du elsker ham og ryk alt det udstyr ud og fortæl ham så at de penge du har til eget forbrug skal han ikke mugge over at du bruger på det du elsker allermest i hele verden.

Maria med Sigøjnertrommen Samson men uden Nemo...

Oldenborgerplag med stamtavle købes til godt og blivende hjem

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider