Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hvilket ridetøj bruger i?
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 22:00

Jeg er begyndt at ride igen ... og skal så ud og ha mig noget tøj/sko til dette.. det er en del år siden jeg sidst red, fast, dengang brugte jeg alm. ridebukser(med skind kun på knæ) og ridestøvler(ikke læder) kan jo næsten ikke huske noget mere

synes leggins ser lidt smarte ud , !men kom med jeres råd og hvad i synes er godt at ride i! til en som dog har et MEGET stramt budget på forhånd tak.

0
0
Svar på denne tråd

ridetøj...
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 22:03

du ved...sko og strømper og den slags...bukser og sån...en trøje og jakke...

den slags..

pas å din kærest' og pas å din tænder. For wos fra æ team slår hårdt med begge hænder

0
0
Svar på denne tråd

mmmh...
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 22:06

lige nu rider jeg i lange underbukser og gummistøvler

så gerne hurtigt svar.. men behøves ikke

0
0
Svar på denne tråd

hehe...
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 22:08
ja okey det kunne jeg næsten regne ud.. kunne godt bruge lidt råd el lign.. og nu hvor efterår/vinter nærmer sig?..
0
0
Svar på denne tråd

Tjaa...
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 22:11

Jeg er hygge rytter...

Jeg plejer a ride i alm. ridebukser, ridestømper og ridestøvler (ikk læder).. Og så en trøje...

Om vinteren rider jeg med en dejlig varm ridejakke fra Hooks, + bukser og vinterridestøvler.. :P

Ellers bar sådan lidt alm tøj..

Michelle

Rico, Bandita, Freya & Titi

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har smidt ALT
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 22:12

For jeg vil ikke kaldes for en snob(misbrugt ord) pga. mit ridetøj ;-D

Ja som Lady Godiva ;-)

Illum

Før nu og altid.

0
0
Svar på denne tråd

hmm udstyr
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 22:14

Tja, engang ejede jeg ogå ridebukser og ridestøvler osv..

Nu rider jeg i cowboybukser.. men starter jo så heller ikk stævner mere og sådan.. de er ridning på hyggeplan :)

har dog investeret i et par superlækre staldstøvler fra Mountain Horse.. de holder i en evighed, er slidstærke og hverken for kolde og vinteren eller for varme om sommeren.. :D

Og så har jeg en lækker ridejakke fra :S den er svedt ud lige nu.. det er et sejlermærke, som har lavet en model til ridning.. med aftagelig indervest og en masse andre lækre fiduser.. kostede så også 3000 kr.. men har arbejdet den af på mit gamle arbejde :D els havde jeg aldrig købt så dyr en jakke.. men den har været slidet værd.. 100 %

Og så bruger jeg ridehansker.. de der one size med dupper :) sp billige at man uden bekymring kan kan smide dem ud og købe nogle nye :) det er dem jeg bedst kan bevæge fingrene i..de sidder jo fuldstændig til :)

0
0
Svar på denne tråd

Ridetøj...
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 22:16

Jeg rider altid i et af mine højtaljede par fuldskindsridebukser. Har dog også lige købt et par med alm. tajle, som også skal i brug :-)

Så har jeg et par læderridestøvler, de sidder dog ikke helt optimalt så det er ikke altid jeg rider med dem(de er også for høje i skaftet til at springe med).

Ellers bruger jeg jophurs og leggins. Har lige været ude og investere i et par nye Ariat jophurs med støvleskafter til, da jeg skal til at arbejde i stald og skal have noget ordentlig fodtøj at gå rundt i (det er dog ikke liiige det mærke man skal vælge på et stramt budget )

Mht hvad du skal vælge af fodtøj, så synes jeg hellere du skal investere i et par jophurs og leggins(i den prisklasse du nu kan betale) da de er klart at foretrække frem for de der "gode gamle" kunstlæderridestøvler, hvor kunstlæder er lig med gummi ;-)

Om man er til fuldskind eller knæskind på sine ridebukser er smag og behag. Jeg er personligt mest til fuldskind.

Synes dog ikke at du skal købe de billigste af de billigste ridebukser, hvis du på forhånd ved at du vil forstætte med at ride.

Tit og ofte synes jeg nemlig at ridebuksernes kvalitet og pris følges lidt ad(det er hvad jeg selv har erfaret). Jeg har fx stadig mine 5år gamle Pikeur til 1700kr, og de fejler ingenting. De ser næsten ud som nye(og er altså brugt rigtig meget).

Hvorimod jeg i de 5 år har måtte udskifte adskellige af mine ekstra par ridebukser, som var indkøbt til 400-600kr fordi de ikke var slidstærke nok, og ikke engang kunne holde til en sommersæson

Jeg siger ikke at du skal gå ud og give 1000-2000kr for et par ridebukser når nu du har et stramt budget, men jeg synes det er værd at forhøre sig i rideudstyrsbutikkerne om hvilket mærke der er mest slidstærkt til en fornuftigt pris, så du ikke allerede skal ud og købe et nyt par om 1½-2år fordi der er hul på knæet, læderet er slidt i stykker eller andre ting.

Mvh
Cavan
Stifter og formand:AHNA
Hvad man ikke dør af bliver man stærk af
0
0
Svar på denne tråd

køb en
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 22:23
kedeldragt... dejlig varm.
0
0
Svar på denne tråd

cavan...
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 22:43

ja har os overvejet stærkt om jeg sk finde mig jophurs og leggins.. hvad gør det "bedre" at ride i end støvlerne?

jo bare kom med alle jeres meninger, jeg er jo nærmest ny i faget så vil gerne høre hvad folks fortrukne og råd er, og er der nogle "billige" mærker, butikker der kan anbefales??

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum...
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 23:13

Jophurs og leggins har den fordel at de sidder bedre til om fod, ben og ankel end sådan et par gummiridestøvler, samtidig med at du har en stor bevægelighed. Du kan snildte bøje i ankelleddet, og "svupper" ikke rundt(i hvert fald ikke hvis du har fundet et par jophurs der passer ;-) )

Det mest optimale er normalt et par rigtige læderstøvler, da de støtter rigtig godt om ens ben. Men faktisk tror jeg lidt det er en ulempe for en nybegynder/en der er begyndt at ride på ny, netop fordi der ikke er helt så stor en bevægelighed og I derved vil føle jer låst i benet og ikke kan indvirke/sidde korrekt(og desuden er sådan et par læderstøvler et helvede at ride til :-P )

Så ja, jeg vil mene at du vil få størst glæde af et par jophurs + leggins her i starten :-)

Kedeldragter, cowboybukser osv. kan jeg ikke anbefale til uerfarne ryttere. Kedeldragter har det med at være glatte og "for store" så man derved ikke kan bevæge sig optimalt, og cowboybukser som ikke er specialdesignet til ridning, kan have sømme på inderlårene som gnaver.

Men det er som sagt bare mine erfaringer, og andre har så nogle andre erfaringer.

Det hjælper dog klart på det hele at have udstyr der passer:

-Hjelmen må ikke stramme, så du får hovedpine. Den må heller ikke være for løs, så den ryder ned i øjnene på dig(og ikke hjælper hvis du skulle ryge af)

- Støvlerne skal sidde til om føden, uden af være for stramme, ellers svupper man bare i dem og føler ikke man kan holde dem på fødderne.

- Leggins'ne skal også sidde til(igen uden af være for stramme) så man ikke føler de glider ned ad benet.

- Ridebukserne skal sidde til(igen, igen uden at stramme), så man ikke sidder og får gnavsår fordi de folder hist og her fordi de er for lange eller for vidde. Dog skal du være opmærksom på at nogle par er lavet så de ikke sidder helt så stramt(sådan nogle rider jeg selv i) og de skal selvfølgelig se "lidt for store" ud.

Men igen, forhør dig i rideudstyrbutikkerne. De plejer altid at kunne hjælpe med at klæde én ordentlig på. Bare sig det som det er, hvad du kan, hvad du skal bruge det til, hvad du leder efter og hvad du cirka har råd til at give for det.

Jeg kender dog ikke rigtig nogle rideudstyrsbutikker i nærheden af dig, så lige der kan jeg desværre ikke hjælpe :-(

Mvh
Cavan
0
0
Svar på denne tråd

cowboy
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 23:28

hej

Nu er jeg jo blev "cowboy", jeg rider i cowboybukser og cowboystøvler. Om sommeren en t-shirt og om vinteren en windbreaker, dem plejer man at kunne købe i efteråret i Rema 1000, til 150 kr.

Da jeg red "dressur" havde jeg leggins, har aldrig haft ridestøvler så jeg ved ikke hvad der er bedst. Men da jeg begyndte syntes jeg, også pga. budgettet, at det var smart for så kan du tage korte støvler med for på om vinteren og kondisko eller ikke forede støvler på om sommeren.!!!

Det billigste er at købe det på nettet, tror ikke man må sætte links ind her, men du kan skrive mig en privat besked hvis du er interesseret, så skal jeg sende dig link´s til nogle af de netbutikker jeg bruger.

God fornøjelse

Gitte

PS. du kunne da godt sætte nogle ridebilleder ind, vil gerne se de langeunderbukser og gummistøvler

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum...
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 23:34

Prøvede lige at søge på rideudstyr + nogle af de byer du bor i nærheden af på De Gule Sider, og dette var hvad jeg fandt.

Men som sagt, kender jeg intet til butikkerne i disse områder, så det var blot for at finde et lille udvalg til dig at jeg søgte efter dem. Der findes sikkert også andre, som jeg ikke lige kunne finde ved at søge på DGS:

www.degulesider.dk/vbw...Rideudstyr+

www.degulesider.dk/vbw...Rideudstyr+

Mvh
Cavan
0
0
Svar på denne tråd

"Islænder bukser"
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 23:35

Jeg rider i "islænder bukser" eller jodphurs bukser som de så fint hedder...

Er helt vild med det og skifter aldrig til alm. ridebukser igen!

Det er som om at der er mere plads og bevægelsesfrihed i dem, fordi de ikke sidder til hele vejen ned til anklen.

Jeg kan kun anbefale dem...

Også kommer de jo slet ikke fra Island, men derimod England. Så I storheste ryttere kan også sagtens bruge dem

Der udover et par jodphurs (selvfølgelig), en alm. trøje og jakke med klublogo (Ganti) fra Soul Horse...

Håber at det ku give det lidt andre ideer istedet for det "traditionelle"

Jessie.

Ejer af papirløse, men dejlige Fáuni. Medlem af Ganti og Toppur

Ligger nogen inde med oplysninger eller kender Fáuni må i meget gerne kontakte mig.

Han er 97'er og er fra Bjerringbro området.

0
0
Svar på denne tråd

Ridetøj
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 23:59

Nogle ganske almindelige ridebukser med fullskin (ikke ægte) købt på udsalg forskellige steder, hvor jeg nu lige kom forbi.

Har ikke gået efter mærkevarer - kun gået efter, hvad pengepungen nu havde råd til :-)

Det første par ridebukser købte jeg i år 2000; dem bruger jeg stadig. De var - så vidt jeg husker - nedsat fra 1000 kr til 350/400 kr.

Mener, jeg har 3 par ialt.

Korte ridestøvner og leggins eller stive støvleskaft - det bekommer mig og mine besynderlige fødder/ben sig bedst i.

Heller ingen anelse om, hvad mærke ovennævnte er.

T-shirt om sommeren.

T-shirt om vinteren, herudover en sweatshirt samt en fleecejakke. Udover alt dette har jeg - hvis det er isbjørnekoldt - en jakke, som jeg har mulighed for at "smide", når jeg har fået varmen.

Er hygge-/motionsrytter, som - da hesten ikke var i udu - modtog undervisning 2 - 3 gange om ugen.

Held og lykke med at finde dit udstyr - og velkommen tilbage i sadlen :-)

piiisssttt - husk også ridehjelm...

Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine

DV = Diverse Varianter; Fan Gogh

Trakehner = Tragedier; Taipan

Karoline er en shetlænder - og ikke en ko

0
0
Svar på denne tråd

tjaaa,
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 00:31
lige nu har jeg følgende:

2 par ridebukser (fullskind, saddlehuggers fra shires)
1 par jodphurs (sko)
1 par ridebukser
1 hjelm (pfiff)
2 par ridestrømper

Så det er jo ikke pokkers meget. Dog mangler jeg et par leggins, men nu skal jeg til at købe hest først... :)

0
0
Svar på denne tråd

Ridedress
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 05:48
Jeg rider i et par jodphurbukser med tilhørende varme staldsko. Dertil en eller anden trøje og når det bliver vinter har jeg en gaaammel men stadig varm og vandtæt oilskinsjakke. Lige nu er det en tynd regnfrakke for ellers drukner man da.

------
Rotter er geniale kæledyr. Spiser alt og holder svigermor fra døren.

Islandsk hoppe med god afstamning sælges - se hende HER

0
0
Svar på denne tråd

illum..
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 07:40
nu holder du, jeg kan lige forstille mig, dig udover markerne uden en trevl på kroppen

med venlig hilsen Susanne.

s.n.o.b

sød, nussende, omhyggelig, brede rytter.

Din uderskrift kan hjælpe. www.animalsmatter.org/

0
0
Svar på denne tråd

st hestedag
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 07:53
sidste år var der nogle gode tilbud på store hestedag. Altså god kvalitet til halv pris... så hvis du skal derind tidlig lørdag morgen skulle det være muligt og det er jo næste weekend...

Maria med Sigøjnertrommen Samson men uden Nemo...

Oldenborgerplag med stamtavle købes til godt og blivende hjem

0
0
Svar på denne tråd

Ja pramour
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 08:10

Det er noget der får smilet frem på de snart godt prøvet landmænd her omkring :-)

Illum

Før nu og altid.

0
0
Svar på denne tråd

Ridetøj i stramt budget
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 08:25

Jeg er vist ved at være ekspert i at sammensætte en vintergaderobe for ingen penge ;D

BUKSER: Man kan somregel få forholdsvis billige ridebukser de fleste steder - mellem 300-600 kroner. Så længe de sidder stramt, er de gode. Løse ridebukser er ikke til.

Man kan bruge almindelige nylonstrømpebukser under på en kold dag.

FODTØJ: Ridestøvler kan man også få for deromkring - et par nylon til 300 kr. De er også gode om vinteren, fordi de er vandtætte. Du kan også få dem med foer.

Om vinteren er det ikke så smart med leggins, hvis du skal hente hesten på en mudret fold.

TRØJER: Ridejakke - der behøver man ikke købe en rigtig ridejakke. Man kan have en masse sweatere på (det er ret godt med en meget stram, en t-shirt over den, og over dem en sweatshirt) og over de sweatere en vand- og vindtæt jakke. Dem kan man somregel få billigt i supermarkeder, og hvis du så køber den i en lidt større størrelse kan du have den ud over alle trøjerne.

- Heidi

0
0
Svar på denne tråd

jeg rider i
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 08:37
ridebukser med fuldskin -ellers kan jeg ikke sidde fast- staldstøvler og leggins og som regel en fleecejakke

Hilsen
Sanne
Sælges: blå ridevinterjakke fra hooks. Virkelig lækker og med alle de kendte træk. Str. L -men MEGET stor i str. (snarere str. xxl) 100 % ok.
150 kr. + porto
0
0
Svar på denne tråd

Om vinteren
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 08:49

rider jeg i:

Ridebukser med fullskin

leggins og jodphurs eller

læderridestøvler

varm sweater

vest

kæmpe stor Bison vinter jakke

tykke ridehandsker

og en hjelm på toppen

Hilsen Margit

Man kan hvad man skal

0
0
Svar på denne tråd

Rideudstyr.
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 09:30

Det har jeg:

- 2 par fuldskinds ridebukser (Mrk. Pikeur. De er dyre, men utrolig holdbare)

- Flere veste, sommerjakker, t-shirts, striktrøjer, fleecetrøjer og vinterjakker.

- Læderridestøvler

- Ridehandsker

- Ridestrømper

- Og SELVFØLGELIG ridehjelm.

Cathrine og smukke Zeppe

Hvis det ikke er en araber, er det bare en hest!!

0
0
Svar på denne tråd

Mit ridetøj
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 09:49

Pt rider jeg i et par billige ridebukser, da jeg er ved at tabe mig og så ikke vil købe et par af de dyre (som helt klart er de bedste - har et par Sans Pareil fløjlsridebukser som jeg er enomrt glad for).

Lange ridestrømper.

Jodphurs/staldstøvler.

Leggins - eller læderridestøvler (bruger dem ikke så meget da de er for brede).

T-shirt.

Trøje - gerne en fleecetrøje når det er lidt køligt, har en fleecetrøje med vindstopper (fra DV) som er rigtig lækker.

Evt. vest hvis ikke jeg har trøje på.

Jakke om vinteren - har en tynd Equipage jakke og en Toggi dunjakke (rigtig lækker jakke).

Hjelm - en CRW fra Hooks som trænger til en udskiftning

Ridehandsker - her sparer jeg ikke, kan ikke huske mærket. Men gider ikke købe nye handsker hele tiden fordi de er slidt op. Har et par Equipage fleeceridehandsker til om vinteren, de er superlækre.

Linda.

Mor til Freja - født 20/4-06.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
Mangler du et sted til din hest i Skive?? Kom til Team Bilstrup = Paradis for hest og rytter
0
0
Svar på denne tråd

Jeg rider i
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 09:49

Jeg rider i ridebukser fra Harald Nyborg (overvejer at skifte til Islænder modellen). Om vinteren supplere jeg med lange underbukser under de alm ridebukser. Overvejer at invistere i termoridebukser. Har lædder ridestøvler, men bruger dem ikke, bruger i stedet mine leggings og har nogle smalle kondi/fitnesssko m/lille skafte på fødderne. Overvejer at købe nogle staldstøvler m/foer og som er vandtæt. Nogle som kan gå i stigebøjlerne.

.

Jeg synes at leggings støtter bedre end forventet, og så varmer de altså ret godt, også selv om de ikke er i termo modellen. Der er mere bevægelses frihed i dem end ridestøvler. Her tænker jeg på når jeg tøffer rundt på jorden blandt hestene. Folk med kraftige læg/underben synes de er meget gode, da man kan komme i dem og ud af dem uden at benet kramper.

.

Det skal jo også siges at mine heste går udenfor året rundt, og at jeg ikke har mulighed for at komme i ridehus om vinteren. Så klæder mig nok lidt praktisk på, så jeg både kan komme omkring til lands og til hest.

.

Vh Lena

Jo mere man ved

jo mere ved man at man ikke ved

0
0
Svar på denne tråd

Hej hej
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 09:50

Af lidt mærker, der billige og (efter min mening) gode kan jeg nævne Back2Back (ridebukser) og Eurolite (ridehjelm). Staldstøvler og leggins fåes fra omkring 200 kr, men jeg synes ikke staldstøvler er noget man må gå på kompromis med. Jeg har sikkerhedsstøvler fra Oliver og Mountain Horse.

Du kan med fordel købe ridetøj på tilbud nu, hvis du kan leve med at det er fra forårskollektionen (hvad de fleste af os altså sagtens kan!).

Helena Hansen

- og det skøre dressurdyr

Rid med stil - Giv et smil :)

JHN's CHAMPIONATSLISTE i dressur 2006

- Send resultater til mig

0
0
Svar på denne tråd

Alm.ridetøj
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 12:43

Jeg elsker nu fullskin bukserne, jeg syntes man sidder bedre fast, men det er mig ligemeget om det er alm. eller islænder modellen, for jeg har både lange og korte støvler. Men godt ridetøj behøver ikke være så dyrt. Jeg har købt en utrolig masse rigtig gode kvalitetsvarer her på heste-nettet. Der er så meget på markedspladsen, og man kan virkelig blive godt udstyret for ikke ret mange penge...

Hilsen Mette

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Udstyr
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 13:12

Jeg kan se du er fra Vestsjælland, så prøv at køre i Hubertushuset i Ringsted, de har lige haft udsalg og da jeg var der i sidste uge havde de stadig en del gode tilbud tilbage.

Jeg har selv lige købt et par jodphurstøvler til 199, og de er super gode. Købte også en ny letvægtshjelm fra Eurolite til 399. Ingen af delene kan vist kaldes dyre...

Så også at de havde bukser fra Back2Back (tror jeg nok det var) til 249...

Deroppe har de rideudstyr i alle prisklasser og der er super betjening fra meget hjælpsomme ekspedienter.

Jeg rider selv med fullskindbukser af ukendt, billigt mærke, har både med ægte og kunstskind, er helt sikkert mest til kunstskind. Det er blødt og behageligt. Mine har efterhånden holdt en del år, men jeg må desværre snart vinke farvel til dem, da skindet er slidt helt igennem...

På fødderne bruger jeg så tidligere nævnte jodphurs og ridestrømper fra Pikeur og evt leggins fra Jacson (også et kvalitetsmærke i den billigere ende)

Dertil en tilfældig bluse, t-shirt om sommeren og sweat om vinteren. Derudover har jeg fundet en lækker fleecetrøje fra Equipage, igen tilbud til næsten ingen penge... :)

Og til sidst rider jeg ingen vegne uden mine handsker, også fra Equipage, i noget vildt lækkert blødt, men stadig stærkt stof, det kunne godt minde lidt om neopren, ved ikke helt hvad stoffet hedder, men de er super gode og koster omkring 100 kr. Skifter mine ca 2 gange om året.

Undervisning søges (dressur + spring) på fjordhest, opstaldet ved Boeslunde.

Der er snart ridehus på stedet.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er konservativ
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 16:33

Efter en ridepause på over 10 år(!) sværger jeg stadig samme udstyr som dengang:

Ridebukser med helskind, læderridestøvler (jeg passer naturligvis de samme som jeg fik syet i de sene teenageår ), og handsker.

Min opdragelse siger mig, at hjelm i det daglige er obligatorisk, så den har jeg også på .

Jeg må tilstå at de der leggins, kan se lidt cool ud, men jeg kan ikke forestille mig at de giver den samme støtte som støvlerne gør?

De eneste ridebukser jeg til dato har kunne passe ordentligt er Pikeur. Det er lidt irriterende.

Til gengæld er jeg glad for, at de er begyndt at lave ridebukser lidt mere lavtaljede.

kh

minski

Har nogen set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe?
0
0
Svar på denne tråd

udstyr
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 17:25

Jeg rider næsten altid i gummistøvler, uanset jeg har høstet mange kritiske blikke for det, og jeg gik endda engang på en rideskole hvor jeg fik besked på at tage rigtige ridestøvler på...

Jeg har arbejdet på en rideskole engang, og havde gummistøvlerne på til staldarbejdet, og beholdt dem på når jeg skulle træne de unge heste.

Jeg har det ok med den støtte de giver, ingen støvle kan alligevel gøre det ud for at følge hestens bevægelser.

Men ellers så har jeg da et par udmærkede læder-ridestøvler, og et par ridebukser uden skind og ét med skind...det er bare ikke altid jeg gider tage det på ;-)

0
0
Svar på denne tråd

ridetøj
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 17:45

Til hverdag rider jeg i bukser fra hooks til 320,- og leggings fra horsepoint til 169,- en aflagt bluse og selvfølgelig en sikkerhedsridehjelm Billigt, men godt til mit behov

Stævner ofrer jeg flere penge, men det er jo ik aktuelt for dig pt.

Heidi A

Behandl dyr med kærlighed og respekt. De har ikke bedt om at være her.

0
0
Svar på denne tråd

Leggins og læderstøvler...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 18:21

Jeg har også begge dele - støvler primært til dressur, og leggins til distance

Men det sker jeg ses på en dressurbane med leggins på :

Fordelen med leggins er :

- prisen

- nemme at tage på/af

- nemme at smide i vaskemaskinen

- behagelige at gå rundt i

- sørger for at man ikke får gnavsår

De bedste leggins jeg har er købt i rideudstyrslageret for 200 kr. er dem her :

rideudstyrslageret.dk/...1421_m.jpg

Skoene dertil er købt i Netto - ovenikøbet på ekstra tilbud

Ridebukser foretrækker jeg med høj talje.

Da jeg rider i Wintec-sadler med equisuide behøver jeg ikke at have fuldskind på bagdelen, så jeg nøjes med dem med knæskind.

Da jeg plejer at tage med til hingstekåringen i Herning hvert år har jeg fundet mig en god tilbudsbiks der, som sælger billige højtaljerede ridebusker af gode mærker, men i udgående/forrige års (mode)farver.

Her koster bukser med knæskind så 300 kr, og fuldskindsbukser 500 kr - normal pris 1200 kr og opefter.

Nu kender jeg efterhånden mine størrelser, og hvilken fabrikant jeg går efter - og da jeg slider et par knæskindsbukser op hvert år, ja så skal jeg altid lige hen og have et par nye i Herning

Læderstøvler er dog absolut det bedste til dressurbrug - men også der kan man gå på tilbudsjagt, og få sig nogle gode læderstævler til en rimelig penge - og igen er herning da et glimrende sted at gå på jagt

Men umiddelbart kan man komme langt med et par leggins, et par sko og et par tilbudsridebukser

MVh charlotte

0
0
Svar på denne tråd

jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 18:57
alm ridebukser. og kondisko.. har dog både ridestøvler og og staldsko/støvler.. men men.. efter jeg blev trådt over tæerne af min belgier[ som er solgt nu] og faldet af og forstuvet foden nogen gange,. kan jeg ikke bruge dem mere..
0
0
Svar på denne tråd

ahhh...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 21:24

tusinde tak for alle svarene ... vil helt klart kigge på hooks og diverse andre steder

riamus tak for svar, vidste ik der lå sådan et sted her i nærheden og så ovenikøbet i tilbuds "ugen"

tror jeg vil satse på jodphurs og leggins ..

Lillefut: he he jeg har heldigvis ikke nogle billeder af mig ridene men håber jeg til næste gang har fundet mig noget bedre at ride i,

det er jo hårdt fandt jeg ud af! glæder mig til kondien og kroppen har vænnet sig til det,men sjovt er det at lære det på ny og har jo ikke heelt glemt det men jeg må ha set sjov ud.. en tomat med store gummistøvler og underdrenge

er der btw nogen der kommer til store hestedag ?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider