|
|
| Når der snydes med point til stævner |
| Forfatter:  |
bimsemor |
| Dato:  |
28-08-2006 06:58 |
|
Jeg er så møg irriteret..  Vi har netop været i Billund i weekenden. Vi havde meldt i 2 x LA1, LA3 og LA2. Maja har 6 point og det sker hun ikke får start, da de mindste klasser LA1 ofte er for mindst point. Det er absolut fair, hvis de, der så får start har mindre. Da jeg så var lidt tidlig opppe lørdag morgen, kan jeg se på DRF rangliste, at flere af de ryttere, der har fået start i LA1, har både 23, 35, 29 point... Jeg gik så ind i sekratariatet, da vi kom og påtalte dette. Svaret var " ja, men hvis rytteren lyver om sine point, kan vi ikke gøre noget, men du kan jo nedlægge en protest" Jeg vil ikke betale 200 kr. for at nedlægge protest, men jeg mener, hvis klubben udskriver klassen til mindst point, må de da også tage sig af det, når man meddeler dem, hvordan det hænger sammen.  Forrige mandag, kontaktede jeg Billund i en anden sammenhæng og fortalte så at der var flere, der både skulle starte LA1 og 6 års indledende.. der er 3 sværhedsgrader imellem.. Jeg sagde, det jo da var ærgeligt for dem, der red begge og måske risikerede at blive disk. Det var hun da ligeglad med, det var ikke hendes problem.. Nej det var heller ikke mit, Maja var ikke med i de klasser, men man kan da godt hjælpe hinanden, eller hvad.. Jeg er så møg irriteret på de ryttere, der har behov for at lyve om deres point, bare for at kunne starte de små klasser. Kom dog videre..  Er der bare mig.. Maja vil da gerne videre og starter da også klasser, hun og Anton knap er klar til. For hende gælder det om at få prøvet hvor god man er, og ikke hvor mange man kan slå i de små klasser..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kan det tænkes |
inger christensen |
28-08-2006 07:06 |
|
at rytterne har opnået disse poing, efter at de har tilmeldt til dette stævne du omtaler.
IMC. RYTTER SØGES TIL EMDEGÅRDS SHILA.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| snyderi |
bimsemor |
28-08-2006 07:25 |
|
nej det tror jeg ikke på, for jeg kan jo se hvornår de har fået, de point, når jeg går ind under ranglister.. Så den holder desværre ikk... De siger i Billund at det oplever de hver eneste gang.. Hvorfor går de så ikke ind i de laveste klasser og tjekker.. Det tage vel max ½ time. Der er åbenbart mange, ryttere der ikke kommer med, selv om de var berettiget.. Det synes jeg ikke er fair.. For vores vedkommende startede Maja jo bare hendes LA2, men der er måske nogen der slet ikke kommer med..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Snyd... |
|
|
Nej det er ikke bare dig. Især i min datters ponytid snød forældrene deres børn til at stille op i klasser som de var udklasset af. Især til mesterskaber var det helt galt nogen gange. Jeg har såmænd opnået, at blive kaldt noget mindre pænt, i en større sjællansk klub, fordi jeg 3 gange på ca. 1 år gjorde opmærksom på, at der var ryttere, som kom fra dem, der ikke var startberettiget. Jeg var bare blevet så træt af, at deres ponyryttere meldte til hvad som helst, hvor de var udklassede. Det lignede efterhånden et mønster. Og så ved jeg ikke lige hvad der er med den LA1 klasse for hest. Da min datter red den, susede alle beridderne rundt på super gode heste, som de red for andre, og mange af de andre havde redet klassen et hav af gange. Det er sådan en klasse i ingenmandsland, nogen heste er for gode og andre mangler lige det sidste. Jeg giver dig hel ret i, at klubberne ikke altid er deres ansvar bevist, når de laver stævner mht spring mellem 3 sværhedsgrader. Nogen gange tror jeg det skyldes, at de som sidder med det, ikke er klar over reglen. Måske lidt naivt tænkt. Vi har det (igen) på samme måde som jer, mht at komme videre til næste klasse. Det er der udfordringen og spændingen ligger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nedlæg da protesten |
|
|
har du ret får du sine 200 kr igen, men tager du fejl er de spildt. Alternativt så henvend dig til TDéren, for sekretariatet har for så vidt ret, at rytteren melder til på tro+love så det er ikke op til dem at nægte start. TDéren kan henvende sig til de pågældende ryttere, så du ikke selv skal gøre det, og spørge om de er klar over de starter uberettiget... og melder de så ikke fra.. så nedlæg protesten! Karina
Startrailer model Diamant med sadelrum sælges totalvægt 2000 kg se billeder på præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Karinae |
|
|
Jeg har prøvet at henvende mig til TDer, men her fik jeg den besked, at det først skulle gå gennem sekratariatet, og jeg her måtte nedlægge en protest. Så det er altså ikke altid så nemt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pony-mor |
bimsemor |
28-08-2006 07:37 |
|
Det er da grumme som vi tænker ens..  Men ja det med beriderne har vi også tænkt.. Jeg synes dog det er værst lige efter årsskiftet..og at de kommer hurtigt videre.. Ja udfordring og spænding.. det vil vi ha 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| snyderi |
bimsemor |
28-08-2006 07:45 |
|
Nu sad TD lige ved siden af og hørte det hele.. Han kommenterede det ikke. Jeg havde ret, det er jeg slet ikke i tvivl om, men når det er den holdning, man har i sek., bliver jeg sgu lidt sur.. Det er dem, der udskriver klassen til færrest point.. Hvis de er ligeglade, kunne de skrive den var åben.. Der er åbenbart ikke kontrol med " tro og love"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tro+love |
|
|
er der først kontrol med når resultaerne indsendes til DRF.. herfra kan en rytter så få et brev fra DRF om uberettiget start, og evt plac tages så fra ekvipagen. Karina
Startrailer model Diamant med sadelrum sælges totalvægt 2000 kg se billeder på præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vinderforældre |
|
|
Der overdriver så man må ryste på hoved kender jeg godt det var bare i skolefodboldt .. Vi havde et mærkeligt system for et par år siden hvor4- klasserne skulle spille mod bh.klasse og første... det så så dumt ud at man måtte tage sig til hoved for de små stod bare og kikkede og de store fyrede boldten ind..Så sidder der en dame helt alvorlig (hun vil altid at hendes børn skal vinde alt) Og siger :jeg glæder mig til næste år så er min søn klasse og så samler vi de bedste drenge der så bliver de årtes vindere øhhh ja jubel over nogen der dårlig nok ved hvad vej de skal løbe... heldigvis (til hendes ærgelse) blev systemet lavet om... Men har også set det på rideskoler for mange år siden at de samme store gode tog alle de små klasser gang på gang... Dengang på vores rideskole kendte vi ikke til at udklasse.. For jeg synes i har ret i at det er skide irriterne at nogle er så emsie
Hilsen jeanett*monique 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Point... |
|
|
Jo, det er vist ikke usædvanligt. Jeg har oplevet, at komme på venteliste i et par klasser, der i propositionerne var udskrevet med prioritet efter laveste point, mens mange ryttere, som jeg ved har væsentligt flere point, fik start. Faktisk var der også ryttere helt uden point på ventelister i de pågældende klasser, hvilket jo ikke kan passe, når ryttere med mange point har fået start. Ved dette stævne tror jeg faktisk ikke, at det var rytterne, der havde snydt, men arrangørerne, der havde trukket lod i stedet for at prioritere som angivet i propositionerne, da det om søndagen ud af ca. de samme tilmeldte, var andre, der var kommet på venteliste. Ved det pågældende stævne, hørte jeg i øvrigt, at det blev påtalt overfor en rytter, at det antal point, hun havde skrevet på anmeldelsen, ikke var korrekt, så de havde åbenbart cheket. Men jeg må indrømme, at jeg ikke forstår, at man gider snyde for at komme til at starte en klasse. Har man for mange point, må man jo bare starte noget højere  Mvh. Rebecca.
Dejligt hingsteføl fra 2006 sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor haandhaeves reglerne ikke? |
Flare63 |
28-08-2006 09:56 |
|
I hele det her er det vaerste da at klubberne ikke selv goer noget, og at DRF ikke reagerer naar de saa faar resultaterne. Ved ikke at foretage sig noget, saa bliver det til en stiltigende aksept af tingene, og de foraeldrer der i sidste korrekt indgiver protesten, bliver haengt ud som paragraf ryttere og det der vaerre. Naar DRF faar resultaterne, kan de jo hurtigt se hvem der ikke var berettiget til at starte, og hvis et staevne har for mange af disse fejlagtige starter, skulle den ansvarlige klub have en advarsel. Et par af disse kunne maaske oege deres selvjustits. Saa kunne man maaske faa vendt situationen, saa det ikke er dem der overholder dem der ender med at blive sorteper. Hvorfor spilder DRF tid paa at lave regler, naar de ikke engang selv gider haandhaeve dem? Frank
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| snyderi |
bimsemor |
28-08-2006 10:28 |
|
Jamen det er jo pærcis det der er problemet. Og når man så henvender sig og endda som jeg havde navne og stævnenumre på de pågældende med, hvorfor gør man så ikke noget. Øv. karinae : ja men når jeg kan se det på internettet, kan arrangørerne og rytterne det også.. De gider bare ikke..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| DRF hmmm. |
Flare63 |
28-08-2006 10:48 |
|
Bimsemor: Hvis man skulle ingive en protest, saa skulle det vaere til DRF, og det skulle vaere over den slendrian der blev udvist med hensyn til reglerne ved staevnet. DRF maa da kunne se at hvis reglerne bliver forbigaaet efter paatale, saa skulle et saadan staevne ikke afholdes i DRF regi. Frank
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bimsemor |
|
|
du skal henvende dig til den som er TD ved stævnet, det er deres ansvar at reglerne overholdes også selv om du ikke nedlægger en protest.. Det kan være meget forskelligt hvem som kommer på venteliste også selv om klasserne er tastet rigtigt så håndtere stævne programmet det meget sjældent som det skulle og derfor er der meget manuelt tilpasninge når man skal have folk på ventelisten, hvis det så er urutinerede brugere af stævne systemet er der nogle som giver op og bare lader klasserne være som de nu engang er.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| snyderi |
bimsemor |
28-08-2006 13:43 |
|
Ja men det var jo netop hvad jeg gjorde. Gik i sek. og fortalte det til 2 fra klubben og TDèren.. Det havde dog absolut ingen interesse. Det var ikke deres problem, for rytterne havde skrevet under på tro og love... Ja godaw do..  Hvorfor pokker udskriver de så ikke klassen som åben. Jeg har lige været inde og kigge. 2 af de 4 ryttere jeg taler om, fik placering i klassen..  Min datter var ikke kommet med selv om de 4 var blevet taget ud af klassen, så det drejer sig ikke om det, men jeg synes det er noget svineri, at de fra klubbens side ikke følger op på det når det bliver påtalt. Lad dog de komme til at starte, der har retten til det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pony-mor: |
|
|
Fuldstændig enig med dig i det om LA1 klasserne for heste! Selv rider jeg LA1 og er netop begyndt på LA2 også (begge på både klub- og distriktsplan). Og det er bare så tydeligt at langt størstedelen af rytterne ved mange stævner er alle beridderne på super godt gående heste (for godt til en LA1), som de rider for andre, og har redet klassen et utal af gange. Det er simpelthen noget af det mest unfair overfor andre ryttere, synes jeg! Jeg kunne da også godt gå ned og snyde mig til at ride en LB1, men dette vil jeg da absolut slet ikke være bekendt hverken overfor andre ryttere eller for min egen udfordrings skyld. Nogle ryttere jeg har talt med har haft den indstilling at så længe det "bare" var til et klubstævne, så gjorde det da ikke spor at de snød sig til at måtte starte for hvem skulle dog tjekke det (når ikke man kan på Infosport på nettet). Gisp, sikke en holdning at have 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| holdning |
bimsemor |
28-08-2006 15:53 |
|
Ja, men sådan bliver det jo.. Hvis ingen gider tjekke om de ryttere, der snyder gør det, bliver de ved.. Der er ingen selvjustits der. Hvad sjov er der ved at blive ved at starte de små klasser.. Det burde da blot være springbrættet til de næste klasser..og ikke et hængedyng..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Billund... |
mettebj |
28-08-2006 16:22 |
|
Ja, jeg var jo også til det omtalte stævne... - og jeg undrede mig faktisk også over ventelisterne til flere af klasserne, da man tydeligvis ikke blev optaget i klasserne efter point som beskrevet i propositionerne. til dig fordi du undersøgte sagen nærmere og påtalte det i sekretariatet. Synes det er helt til grin at de valgte at ignorere din klage - hvad har man så regler for??? Det må da være i alles interesse at konkurrencerne afvikles så fair som muligt. Mette
Sankt-Hans Elmevangs Maine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bimsemor: |
|
|
Lige netop, kunne ikke have sagt det bedre selv: "Hvad sjov er der ved at blive ved at starte de små klasser?" Det burde nemlig "bare" være et springbræt og ikke kun klasser for de såkaldte rosetjagere!! Nu har jeg godt nok efterhånden redet LA1 et pænt langt stykke tid, men dette skyldes bla. at jeg nok fra starten af skulle have redet lidt LB-klasser først og ikke startet med LA1 Plus én lille hest, der for bare 1 år siden, syntes at ALT på og omkring en dressurbane var dødsens farligt...! - Ikke at jeg skal komme med dårlige undskyldninger, for jeg kunne aldrig selv så meget som drømme om at starte en klasse jeg ikke var berettiget til...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Savage Garden! |
*$uper Tino* |
28-08-2006 17:24 |
|
Bimsemor: jeg vil gerne give dig ret i det du skriver, det er nemlig super unfair! Noget helt andet er også, at f.eks. LA1 til c-stævner er åben fra 0-75 point, det synes jeg heller ikke er fair, for med 75 point kan man altså godt have halvmange placeringer i de lettere LA-klasser, og så kan folk jo blive ved...
Hilsen *$uper Tino*, Labsebaby & Darren Hayes I believe in Karma, what you give is what you get returned I believe you can't appreciate real love 'til you've been burned - Savage Garden Darren H. & Daniel J.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| snyderi |
bimsemor |
28-08-2006 20:03 |
|
Louise. Det er ikke de ryttere, der rider LA1 igen og igen fordi de ikke er klar til næste trin, jeg harmes over, men de der får point og placeringer i denne klasser og bliver ved, bare for at vinde.. Man ved godt selv hvornår, det er tid til at gå videre.. De der bliver på de små trin, gør det jo bare for at vinde.. hvilket jo også blev bevist ved, at 2 af de uberettigede fik placering om søndagen..  La1 skal ikke være åben for 0-75 point, men for 0-15 eller 20 Så er det bare videre.. Jeg har for øvrigt kontaktet DRF. De er enige med mig i at det er forkert.. Det bliver bare så pokkers bøvlet hvis man skal klage skrifteligt, at jeg ikke ved om jeg gider.. Jeg synes nu stadig, det er smadder uretfærdig, så måske gør jeg det alligevel, selv om Maja vel er færdige med den klasse.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| klag... |
|
|
det bliver ALDRIG anderledes hvis der ikke statueres eksempler... jeg har selv flere gange tjekket ALLE som skulle starte de små klasser og fået TDén (som åbenbart er bedre her) til at kontakte de rytter som havde meldt uberettiget.. OG de ved det JO godt... men går den så går den !! og hestefolket er såmen ikke et hak bedre..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Nu ved jeg godt at der er mange der tilmelder til et stævne... men har man ikke et standardstævneprogram? Kunne man ikke lave det sådan så nå rytterne bliver skrevet ind i programmet bliver den der tilrettelægger dette automatisk infomeret om pointene der er opnået... stemmer de ikke overens med tilmeldingsblanketten, må stævneledelsen vel tage konsekvense og nægte rytteren start.
Camilse og Looksen
JA... Looksen er Lukas, som i virkeligheden er Sondergardens Look At Me. Men lige meget hvad, så er en hest der elsker gulerødder Tjek vores HP www.camilse.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| regler... |
smukke-ped |
28-08-2006 22:04 |
|
jeg jeg tror også jeg vil til at køre over for rødt...og stjæle nede i netto...det er der da ingen der opdager...
pas å din kærest' og pas å din tænder. For wos fra æ team slår hårdt med begge hænder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er for meget |
Flare63 |
29-08-2006 00:13 |
|
Jytte: Som du ogsaa selv siger, saa har du flere gange tjekket ALLE.. Saa selv om man stopper det en gang, saa bliver det aabenbart ved. Da DRF jo aabenvart selv er helt ligeglad med disse overtraedelser, saa kan jeg ikke se hvorfor det er enkelt personer der skal vove nakken, ved at lege politi ved staevnerne. DRF har databasen med alle resultaterne, for dem er der intet problem at skrive en query, der med det samme viser uoverensstemmelser ved indsaettelse af nye resultater. Hvis man skulle indgive en klage, skulle det da enten vaere til DRF bestyrelse, for ikke at overholde deres egne regler, eller til et af de Danske hesteblade, saa de kan loebe med sagen. Det er da for meget at DRF giver klubber lov til at afholde staevner i deres regi, vel vidende at disse er i direkte strid med deres regler. For at dette skal fungere, saa skal det vaere DRF der skal soerge for at de enkelte klubber overholder reglerne. Det kan kun bekaempes ovenfra, ikke nedenfra. Frank
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| DRF ... |
|
|
uddeler nu jævnligt advarsler og bøder for uberettiget starter, og det er nu ALLES ansvar og ikke hun et forbunds. Og først og fremmest er det rytteren eller dennes anmelder som gør noget som ikke er tilladt, nogle kender såmen sikkert ikke reglerne. Man kan bare se hvor mange som ikke selv ved hvad point de får i de forskellige klasser, dem er der xx antal af her på HN, der er ligeså mange som IKKE gider læse reglerne men spørger i småbider igen her på HN. Vedr. Proptester, ja det koster at nedlægge en protest, men beløbet tilbagebetales hvis klageren får ret. Desværre er der folk som er totalt ligeglade med relger og andre ting og de er ikke til at stoppe, sådan er verden nu engang blevet i dag,
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Snyderi |
bimsemor |
29-08-2006 07:06 |
|
Ja det kunne være vi skal have et heste Ekstrablad..  Spøg til side.. Hvorfor skal det dog være så svært.. Det kan da godt være, vi skal høre om et af hestebladene vil tage problematikken op..Der vil så komme fokus på problemet og måske vil DRF finde ud af, en måde så det bliver nemmere at stoppe de, der ikke selv kan finde ud af det. Jeg tror på, der kunne laves et program, der automatisk popper op og viser, hvis en rytter uretsmæssig forsøger at snyde sig ind i en klasse. Det ville være super at have i sek. når der skal tilrettelægges stævner. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bimsemor |
|
|
for at de skulle praksiseres skal du have ALLE klubbe til at indberette mandag efter stævnet, og ALLE klubber skal være online til internettet hele tiden. Og den eneste som du nok ville kunne have fået til at tage en stor debat om emnet var Ulrich Nedergård, og han er jo desværre lige død. DRF har givet mange millioner for det stævne program som der p.t. bruges og det er nu ikke meget værd, og det er temlige besværligt, der skulle ogdtnok snart komme en opdatering som skulle gøre indtstningen lettere, men lad os nu se det først.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| DRF ... |
Flare63 |
29-08-2006 07:31 |
|
Jytte: Ud fra det der skrives er det aabenbart ikke alles ansvar, dem der afholder staevnet har aabenbart intet ansvar. Hvis det virkelig var deres ansvar hvorfor skrider de saa ikke bare ind? Er de bange for ikke at faa deltagere nok til staevner, hvis de selv haandhaevede reglerne paa egen haand? Er det for at de skal have en syndebuk saa de kan sige, ja men vi reagerede skam ogsaa kun fordi den og den nedlagde protest. Problemet er jo ikke det med pengene, men stakkels den person der bliver ved med at indgive protester, de har da en godt chance for at blive hadet til staevner. De ender med at omtalt som "paragrafrytteren der er saa bange for ikke at vinde, at han/hun faar alle disket". Det kan da ikke vaere rigtigt at de kun skrider ind overfor regelbrud, hvis der er en protest! Hvis det kun er enkelte klubber der haandhaever reglerne, saa resikerer de at folk udebliver fra deres staevner. Hvis det derimod er alle klubber, saa er der ingen enkelte der bliver ramt oekonomisk, paa grund af disse manglende tilmeldinger. Det er derfor at det skal vaere DRF, der skal soerge for at reglerne overholdes af alle klubber, og straffe dem der ikke goer det.
Hvis folk ikke selv hved at de starter uberettiget, saa er det da stadig bedre at de kan faa en uformel hestilling fra sekretariatet, end at de faar det at vide som foelge af en skriftlig protest. Nej jeg har intet med DRF at goere, og nej selv om jeg rider western har jeg intet imod denne organisation. Jeg deltager ikke i nogen form for konkurencer eller staevner i Danmark, og kunne for saa vidt bare vaere ligeglad. Jeg synes bare ar det er en hoejst uheldig udvikling inden for en sport som jeg synes om. Hav det hyggeligt Frank
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Snyderi |
bimsemor |
29-08-2006 07:33 |
|
Hej Jytte Problemet er jo størst i de små klasser. Når klubberne nu udskriver til færrest point, må man da kunne bruge den ½ time det tager at tjekke listen.. Det er jo rimelig nemt.  Og ja, jeg ved godt hvor meget arbejde der er i stævnerne, men vi vil hellere bruge ½ time på at tjekke end have en flok sure ryttere. Selvfølgelig kan der ske fejl, men hvorfor så ikke lytte, når der kommer en rytter med oplysninger om en uberettiget start.. eller 4. Det er trods alt klubberne der udskriver klasserne.. Med hensyn til at kende reglerne.. jamen det er da ingen undskyldning.. Man får altså bøde af politiet, selv om man siger at man ikke vidste man ikke måtte køre 200 på motorvej.  Man behøver ikke indsende resultater mandag efter stævnet. det er jo ikke " nye" resultater... I det tilfælde i Billund, havde de ryttere jeg omtaler, de point d. 30/6.06 Det er altså næsten 2 mdr siden.. De har måske optjent flere, men man kan jo heller ikke vide hvad man optjener, fra man sender anmeldelsen til man skal starte.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Arbejder selv med databaser |
Flare63 |
29-08-2006 07:46 |
|
Da databserne med heste og lignende eksisterer, skulle det ikke vaere helt umuligt (saerligt svaert), at lave et program som var til at bruge. Man kan enda lave det saadan at man ikke behoever at vaere online hele tiden, man skal kun vaere online, naar man validerer startlisten, og naar resultaterne skal leveres. Alt andet 'husholdning' kan sagtens laves offline. Frank
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Problemet |
|
|
... Klubberne er IKKE ansvarlig for at rytterne melder rigtigt, det er KUN den som anmelder. Egentlig kan jeg godt forstå de klubbe som ikke bruger den ekstra tid på at slå ALLE ekvipager op i infosport. Fordi det er IKKE deres ansvar.. At det er synd for de ryttere som måske ikke får en start, er da helt klart, men hvis man ikke vil bruge den tid på at gøre DRF opmærksom på hvordan klubben håndtere tingene så bliver det jo aldrig anderledes. Jeg har med vilje ladet nogle starte selv om jeg vdste det var uberettiget og de fik også deres advarsler fra DRF. Det tager så kort tid lige at sende en mail til DRF med oplysningerne på dem som starter uberetiget. og Flare63 det er nu IKKE bare lige en lille database... og jeg arbejder såmen også med det til dagligt.. og du skal ikke fortælle mig at der ikke er western ryttere som starter uberettiget og gør andre ulovlige ting..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| snyderi |
bimsemor |
29-08-2006 10:26 |
|
Jytte: Du har ret. En mail er hermed sendt til Jens Erik Mailund.. Så må vi se hvad der sker, og om der sker noget i det hele taget. Jeg ved godt, klubberne ikke er ansvarlige for, om rytterne skriver de rigtige point på anmeldelsen. Nu skrev jeg jo netop, at jeg mener problemet er størst i de små klasser, så det er jo ikke alle ryttere, der skal tjekkes.. Når man får en melding om, hvilke ryttere det drejer sig om, synes jeg stadig det er tamt, klubben ikke reagerer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| AQHA regler |
Flare63 |
29-08-2006 10:34 |
|
Jytte: Jeg hved ikke om databasen er lille eller ej, og udtalte mig heller ikke om det. Jeg skrev bare at de eksisterede. Jeg bryder mig dog bare ikke om tanken om at det er den enkelte der skal vaere politbetjent, ud fra de grunde der er skrevet i tidligere indlaeg. I western er det altid rytteren der bestemmer i hviken klasse man starter. Hvis man for eksempel konkurerer inden for Amerikan Quarter Horse Association (AQHA) faar man et medlemskort der angiver ens klasse. Der er 3 klasser, Novice, Amateur og Open. - Novice: Rytteren kan have optjent op til 25 point
- Amateur: Rytteren har over 25 point, men tjener ikke penge paa traening, undervisning eller som dommer. De maa tillige kun ride heste som de selv eller naermeste famillie ejer.
- Open: professionelle der tjaener penge paa traening, undervisning eller som dommer.
Hvis man snyder, saa snakker de ikke om advarsler, saa er det suspedering, boede eller total udmeldelse af AQHA. Saa det er nok de faereste der gider at snyde med det. Frank
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Der er da af og til læserbreve i Ridehesten - var det ikke noget??? Det er jo da et anerkendt blad som maaange konkurrenceryttere læser. Kommer der fokus på problemet i bladet, vil der også komme mere fokus på det rundt om i sekrateriaterne, når alles øjne er jo så rettede imod dem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Igen igen... |
|
|
det er STADIG anmelderen som har et problem, hvorfor skal det lige pludselig gå ud over den frivillige gratis hjælp som det er at bruge oceaner af tid på at lave stævner ?? Så indbringende er det nu heller ikke at lave stævner!! Og ja det er så ment at tjekke point, så må man jo tilbage igen til de klubber de ryttere kommer fra som "svindler" måske var det klubberne som skulle lærer deres ryttere hvordan man melder !!! Der er flere og flere klubber som vælger stævnerne fra ... og hvorfor mon??? Det er særlig fra C stævner og op der laves færre stævner !! Point på anmeldelser er nu også et problem i de store klasser, sidst havde jeg venteliste i PSG og da var det dem som ikke havde skrevet point på som kom på ventelisten, det gav godtnok mange reaktioner...!! og Ja jeg kunne have tjekket point!! og NEJ det gjorde ikke, og det var helt med vilje..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen jamen |
|
|
Bare en tanke, der ER strejfet undervejs, men som jeg kom til at tænke nærmere over: Mht at have en online database - hvorfor skulle det være SÅ svært at lave? Jeg kan kun se, at det giver en masse positive fordele, som bør gøre arbejdet værd... Vi har det under DDS (De Danske Skytteforeninger). Det går meget simpelt ud på, at man efter hvert stævne bliver indrapporteret mht discipliner og resultater (det står den ansvarlige klub for, hvilket de typisk har en uges tid til). Når man udskriver proportionerne til et stævne kan man så (også som skytterne gør det ved f eks DM) vælge at sætte en skæringsdato, f eks en fjorten dage før stævnestart - så går man ind og ser hvordan man ligger pointsmæssigt. Så er alle ens stillet, mere eller mindre. I praksis gør man det således i DDS, at man på det givne tidspunkt INDEN stævnet downloader en liste - og ud fra den er man så kvalificeret til de enkelte klasser (ved os er det gennemsnittet på skydningerne - hos ryttere er det så "til dagen opnåede points" man skal have fat i). Dette system gør, at det ikke er nødvendigt at være online under stævnet - til gengæld skal en person hente en liste i god tid FØR staævnet - og indtaste resultater/placeringer EFTER stævnet. Andre fordele, man kan bruge databasen til, hvis dette måtte ønskes: *Ranglister *Aktivitetsniveau (for den enkelte rytter men også for hele klubber) *Udtagelser - ...mm. ...Som skytte kan jeg ihvertfald kun se det positive i denne metode - og det gør det lettere for deltagerne ved tilmelding samt for den arrangerende klub (ja, man skal lave lidt forarbejde og taste ind bagefter - men man slipper også for alle protesterne undervejs) - og så slipper man pr automatik af med "præmierytterne" så de bedst kvalificerede ryttere får mulighederne for at vinde de klasser de starter BERETTIGET. Mvh Krissie PS; Beklager evt. stavefejl - det skulle gå lidt stærkt..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jytte.. |
|
|
Jeg får lige lyst til, at svare på noget af det du skriver. Bimsemor starter med at skrive, at hun er møg irriteret over at de ikke tager hendes oplysninger til sig i sekretariatet da hun ringer før stævnet. Her synes jeg ikke, at hun prøver at være politimand, men en aktiv stævnedeltager, som gerne vil have overholdt reglementet. Her mener jeg, at det ville være helt på sin plads at stævneledlsen havde handlet. Men det gjorde de ikke. Du skriver på flere forskellige måder, at det ikke er klubbernes ansvar at tjekke point. Det giver jeg dig tildels ret i, men når der bliver gjort opmærksom på, at reglementet ikke overholdes, er det stævneledelsens ansvar. At der ikke skrives point på anmeldelsen til en PGS, er vel ikke noget problem. Retur med den. Hvorfor skal de på venteliste, så der bliver en masse reaktioner. Hvad skal vi bruge alle disse reaktioner til, det skaber da bare en dum stemning omkring stævnet. Jeg tror helt på dig, når du skriver, at DRF er kommet med advarsler på din foranledning. Selv har jeg aldrig hørt om nogen som har fået det, da DRF i stort set alle situationer er fuldstændig ligeglade med "lille Lise på Tøsen" i en LA1. Det du mener her er det, at stævneledelsen hellere skal bruge tiden efter stævnet, til at få ordnet problemet ved at sende aben videre til DRF? Tiden ville nok være bedre brugt før stævnet, så stævnet forløber gnidningsløst, når man som her får oplysningerne serveret på et sølvfad.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pony mor |
|
|
stævnet har et TD det er DRF´s forlængede arm og det er TDén som skal gøre noget ved disse ting, og JO de fleste advarsler jeg har set (de sendes til den arrangerende klub ud over den som får advarslen) er faktisk i LC og LB springklasser og i LA klasserne i dressur.. !! Jeg synes jo også det er for dårligt at ingen gør noget når der er en som kommer og gør opmærksom på problemet, men IGEN så er det TD´s ansvar at gøre noget ved de ting som der bliver påtalt, og en godt fungerende sekretariat skulle også gerne reagere på de oplysninger som kommer, men hvem ved om de overhovedet ved hvor de skal tjekke de point ??... Der skal ingen uddannelse eller forudsætning til for at sidde i et sekretariat !! Og nu er der jo så blevet en lang debat ud af noget som de fleste af os ikke kan gøre noget ved.!! og Nu har bimsemor jo gjort det som måske kan få nogle til at melde ordentligt en anden gang. og NEJ man sender ikke anmeldelser retur fordi der mangler point til et Elitestævne, der går man ud fra at står der ingen point jamen så har de nok ingen !!! De går mest ud over anmelderen selv for de fleste klasser er på flest point..!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Snyderi |
bimsemor |
29-08-2006 13:46 |
|
Jytte har ret i at det er blevet langt.. men lige for en ordens skyld, så kan jeg oplyse, at jeg rent faktisk fortalte damen i sek. at hun kunne jo selv gå ind på DRF rangliste og kigge. Det ville hun ikke, men vidste godt man kunne gøre dette. Da vi kom til stævnet, gik jeg igen ind i sek og da sad TD. Han hørte hvad jeg sagde, men tilsluttede sig, at det var ikke deres problem. Her er jo for øvrigt ikke tale om, at der er glemt at skrive point på, men at man direkte lyver sig til mindre point, for at starte. Nå, men det er altid godt at få rystet posen og få en debat igeng.. Som Jytte skriver, kan det måske få nogen til at gøre det rigtigt næste gang, de melder til stævne...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvordan |
Hilen |
29-08-2006 14:00 |
|
Hvordan kommer du ind og checker de point - kan du også se hvad heste/ponyer har af point, og om en pony er målt. Nu har du fundet ud af at ryttere snyder med point, men jeg synes mange ponyer ligner små heste. Min pony måler 148 og jeg træffer mange der er større
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Ponyer |
|
|
Alle ponyer, der starter distriktstævner ER målt! Det bliver jævnligt tjekket til stævner. Hvis du møder store ponyer til klubstævner kan du derimod intet gøre. Der er der ikke krav om, at de er målt. Der er det op til folks egen samvittighed. Vores pony er også max-mål på nær 4-5 mm. Han er lav på lansemærket og har højt ansat hals. Så han syner stor. Og alligevel møder vi da også ponyer til stævner, der synligt er større end ham. Jeg ved ikke, hvordan det kan lade sig gøre? Måske er de færdigmålt efter det gamle system? Jeg ved det ikke!
Jeg er en skide irriterende ponyrytterforældre med en fortid som rytter! Elsker at prale med mine dygtige børn, - her på HN med datteren, der rider!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Karolinemor |
|
|
der har nu inden for de sidste år været en del ponyer som IKKE har været målt til både C og B stævner !!, Temligt pinligt, for nogle distrikter i Jylland, for de fleste var fra samme distrikt !! og mange blev så opdaget når de startede på fyn. Jeg har så også fået hilst på Klaphatten i Weekenden :0)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Jytte |
|
|
Du kunne da godt have hilst på os også, så!  Ja, det må da have været pinligt! Jeg forstår slet ikke forældre, der ikke sørger for at have tingene i orden, eller forældre, der melder deres børn til i klasser, hvor de ikke er startberettiget?! Det er jo børnene, det falder tilbage på! Stakkels de børn, der får sin placering frataget til stævner. Det har vi oplevet et par gange. Mht Bimsemors oplevelse i Billund, vil jeg da også sige, at det kan godt være, at det ikke er stævneledelsens ansvar at tjekke folk. Men TD'eren burde da have taget sig af det, når han hører at der er uregelmæssigheder!
Jeg er en skide irriterende ponyrytterforældre med en fortid som rytter! Elsker at prale med mine dygtige børn, - her på HN med datteren, der rider!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| karolinemor |
|
|
jeg kikkede faktisk efter jer, og så lige hurrift i forbifarten Karoline, men da havde jeg ikke lige tiden til at hilse på !! Ville gerne have sagt hej, men bagefter kunne jeg ikke lige finde hende igen !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Røde heste |
|
|
Vi overvejede ellers om vi lige skulle løbe en tur med Jacob i den store ridehal.  Han ville jo have passet fint ind i mellem alle de røde heste!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Point... |
|
|
Jaah, - nu har jeg så lige set startlisten til ponylandsstævnet i dressur i Vejle. Ved at løbe listen hurtigt igennem, og tjekke en af dem, som jeg mente der kunne have flere point end Karoline. Det havde hun ikke. De havde lige mange point! Og Karoline står på venteliste, - og ikke som den øverste! Dvs at der i 3 klasser er 3-6 ryttere, der har mindre point, end Karoline og hende, der har fået start. Så de bliver snydt for en start! Men kan man så gøre noget? Eller foreligger der kun muligheden for at nedlægge protest bagefter? Det hjælper jo ikke dem, der ikke fik start!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| snyderi |
bimsemor |
30-08-2006 16:05 |
|
Ja Janne.. det var derfor jeg ringede inden, for så var der måske en mulighed for at Maja havde fået start.. Jeg håber du får fat i nogen der kan løse dette.. Vi sidder lige nu og hygger på Radisson hotel på Bornholm.. Godt fede efter en Krølle Bølle is og en stor fadøl.., men derfor vil vi stadig gerne høre om der lykkes for dig, at få nogen til at tage sig af det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| snyderi |
bimsemor |
31-08-2006 21:50 |
|
Janne Hvad har du fundet ud af.. er lidt nysgerrig..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|