|
|
| Frøinvation!! |
|
|
Ja det er lige hvad jeg oplevede for få min siden. Vores dør stod åben udtil for at få frisk luft ind. pludselig var der noget der bevægede sig på gulvet... Jeg kigger op...og ser...ja en frø! Så er der noget der bevæger sig en halv meter fra den første,...endnu en frø...og endnu én...og endnu én! På dette tidspunkt kalder jeg på min kæreste og siger så kan du ¤%¤&%¤& godt komme herned!!! Han fattede jo ingenting før han kom ned og fandt mig igang med at samle små frøer sammen og lukke ud igen. Der var nok en ti stykker herinde, hvis vi da fandt dem alle! Men hvad F... lavede alle de frøer inde hos os??? der er to trin op til vores hoveddør og selvom det regner bor vi jo ikke i en sump eller dam. Men okay, man kan jo sige, når selv koldblodsdyrene søger i tørvejr, så regner det sQ for meget 
-Jane
Ute Lehmann weekend kursus i Aalborg 9.-10. september (se mere her)
Regulator Complete sælges ved Aalborg
Trailerlæsning og problemløsning Se mere på min hjemmeside her (hjemmesiden er opdateret)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej Andrea |
|
|
Hej Andrea du må være sød ved Kaj. Han har underbid og drukner i regnvejret, hi hi. KH C
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ha ha, hvor griner. Jeg kan tydeligt se det for mig, at du ligger der og samler frøer op. Jeg har ikke prøvet at have frøerne indendørs, men der kan godt nok være mange af dem ( i tusindvis ) Knuzz M
JEG RIDER OGSÅ TRAVHEST EN GOD HEST KENDES IKKE PÅ STAMTAVLEN, MEN PÅ DET DER ER MELLEM ØRENE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| af en eller |
|
|
anden årsag, søger frøer op ad i meget vådt vejr, men jeg aner ikke hvorfor. Vi havde frø-kapløb mod toppen af vores grusbunke lige da den første regn kom, det myldrede op med 100´rede af små frøer for at komme op og sidde på toppen. ganske morsomt fænomen, måske andre kender en forklaring.
Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre
Frisk bl. fuldfoder fra www.kirstinedal.dk leveret direkte til døren, vil du høre mere kontakt mig via besked el. 30 31 58 01
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frøer og tudser |
|
|
Mon ikke de stakkels "hoppedyr" søger efter tørvejr..?? Vi har også rigtig mange frøer/tudser, som gerne vil indendøre og have "tørre fusser". Selv hunden flytter sig, så disse stakkels "hoppdyr" kan komme i tørvejr...  Sjovt nok, så er der ikke nogen frøer/tudser, der søger tørvejr i stalden - selvom alle stalddørene står åbne... Og nej, jeg har ikke tænkt mig at kysse nogle af tudserne for at finde ud af, om der gemmer sig et menneske, som kan fortælle, hvorfor disse "hoppedyr" søger indendøre 
Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anskaf en stork eller 3 |
|
|
Hejsa, Her er løsningen på frø-invasion:   Vi har nu i 2 dage haft besøg af 3 storke - håber ikke de har en baby med hver...  Men det har været lidt af en oplevelse at have de smukke fugle så tæt på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi invaderes også |
|
|
af frøer når døren står åben om aftenen... Og specielt når det regner... Men hold op hvor bliver man forskrækket, når sådan en lille fætter hopper afsted, og man går der i sine egne tanker... Og så er de bare hurtige... Jeg kalder altid på manden, når jeg møder dem... Mest fordi jeg bliver så forskrækket... Så kan han altså gå på frøjagt... Mens jeg holder øje med hvor de smutter hen... Sidste år var der en der havde forvildet sig ind til min hoppe... Og hver gang frøen hoppede, gjorde hesten det også... Mens hun prustede og fnøs... Men det så sjovt ud, og det varede ikke længe inden frøen havde fundet væk fra hesten...
Zamangah Palomino hoppeføl sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bla bla bla |
|
|
Vi har dem i kælderen, hvor vaskemaskinen også står, og jeg skal ordne vasketøj Og jeg er SÅ bange for frøer, og står skriger som en stukken gris, når jeg opdager dem  Heldigvis kommer min far og fjerner dem, ellers får de en lidt vaskepulver, det dør de nemlig af
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MissFejrskov |
|
|
Det er ok at være bange for dem.. Men inden du giver dem vaskepulver-dødsstødet, så overvej at frøer (og padder i det hele taget) er totalfredet i Danmark.. Jeg bliver i øvrigt også invaderet af frøer og forsøger at fange dem og sætte dem ud i ved søen.. Men de er dælme hurtige de små "sataner"  Venlig hilsen Kamilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej nej nej |
|
|
Miss Fejrskov de stakkels små frøer dør en frygtelig død af ætsning af gennem deres uhyre følsomme hud når du gør sådan noget  Frøer både trækker vejret og drikker vand gennem deres hud, ku du tænke dig at drukne i vaskepulver? Jane det er højst sandsynligt små frøer der lige er gået på land for at overvintre og søge føde, og som blir tiltrukket af lyset. Frøer skal helst være hvor der er fugtigt så det er en "fejl" der sker oppe i deres små hoveder når de søger mod huse(og biler!). Men de blir jo desværre drevet af deres instinkter.
Hvorfor gøre et nummer ud af at fortælle verden man er noget særligt? Hvorfor ikke bare være det? Daisy 04/06-1997-05/01-2005 Savner dig min skat, men sorgen er kærlighedens pris I can't change the world?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frøer, også her |
|
|
Men det er dog ikke så slemt som for 1 mdr siden. Der myldrede det med tusinder af små tudser, jeg troede det var løgn. Der var hoppende dyr over alt. Janne og Janus. Har tit tænkt når jeg kører hjem fra arb i regn vejr i storslalom imellem kravlende tudser og lige så mange der har måttet ende sine dage som frømos..Hva faen laver de her på vejen.. Det fik jeg svar på der.. Tak..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frøer frøer |
|
|
Mon ikke de bare vil i tørvejr hehe  Synes frøer er nogle enormt sjove dyr og så er de hurtige som bare fanden  MissFejrskov: Ej det er sgu da synd at give dem vaskepulver . Det er okey at være bange for dem, men seriøst så farlige er de vist heller ikke 
Fold to my arms Hold their mesmeric sway And dance out to the moon As we did in those golden days
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| abcdef |
|
|
Jeg er SÅ bange for frøer i alle str., bare denne tråd er nok til at jeg får lyst til at tage fødderne op fra gulvet. Det kan nok sammenlignes med dem, som er bange for edderkopper og slanger ( dem er jeg også bange for, men ikke lige så meget som for frøerne ). Hvis der var kommet sådan en frø invasion i mit hus, så ville jag have siddet oppe på spisebordet og grædt af skræk...Badr, de er ækle.
Jeg søger min tidligere shetlandspony. Der er billeder af ham på min præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *Kvæk, kvæk* |
| Forfatter:  |
Camilla (Felur) |
| Dato:  |
28-08-2006 15:35 |
|
Vi har også måtte jage Fætter Frø ud under sofaen hele to gange (så lukkede vi havedøren ved mørkets frembrud).
Jeg lurede på, at sætte et lille net (sådan et stift fluenet man kan købe til vinduer i et byggemarked) nederst på døren, så kattene stadigvæk kunne hoppe ind og ud, men frøerne ikke kunne passere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|