Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ventetiden er lang...
Forfatter: 
Dato:  27-08-2006 19:03

I går blev min dejlige pony hentet af dén vognmand, som skulle tage ham med til de nye ejere på Sjælland. Vognmanden var bestilt af køber, da køber kendte ham i forvejen. Da han kommer efter ponyen, og jeg får sagt farvel til ham (og gud hvor var det svært, jeg føler slet ikke jeg fik gjort det ordentligt) får jeg at vide, at han først skal til Randers for at stå natten over!! Det var noget med nogle andre heste, der også skulle med og desuden var det for varmt at køre om dagen. Jeg fik at vide, at han ville være fremme hos de nye ejere tidligt i morges.

Han var i salgskomission, så jeg har ikke selv haft kontakt med køber overhovedet. Jeg har det virkelig underligt med for det første at have solgt ham til nogen jeg ikke selv har snakket med, for det andet at hans transporttid blev så lang, i stedet for at han kom direkte til Sjælland.

Aftalen var så, at den nye ejer skulle give "sælger" (altså den person jeg havde ham i komission hos) besked, så snart han var nået frem i morges. Da jeg intet har hørt omkring kl. 11 kontakter jeg komissions-personen, som fortæller at han først er fremme om eftermiddagen. Nu er klokken så 19 og jeg har stadig intet hørt. Jeg håber, at det er fordi de nye ejere er så optaget af at tage imod ham, at de bare ikke har haft tid til at give lyd endnu, selvom det var aftalen.

Har simpelthen haft det forfærdeligt siden jeg sendte ham med vognmanden, for jeg holder så uendeligt meget af den pony. Og jeg kan snart ikke leve med den uvished længere... Mange ville måske være ligeglad med at høre om han var nået godt frem. Jeg har jo fået mine penge. Men jeg ville så gerne høre fra det, og det var også aftalen.

Komissions-personen kan jeg ikke få fat i (svarer ikke!) og de nye ejere kan jeg ikke slå op på nettet. Jeg har deres adresse, men ikke tlf. nr.

Ja...skulle bare lige ud med det...hvor er det dog hårdt at vente så længe på at høre, om han er nået godt frem.

Tak til jer, der læste hertil...

Med venlig hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd

hej...
Forfatter: 
Dato:  27-08-2006 19:35

Puh det lyder ikke rart, håber at du snart hører noget, og at han har det godt.

Kan godt forstå du ikke har det godt, for selv om man selv har valgt at sælge, holder man jo så meget af dem alligevel.

Vi har lige solgt den ene af vores heste i dag, altså han var solgt men skulle hentes i dag. Det har bare været en helt forfærdelig dag, også selv om vi selv har valgt det, så forstår dig fuldt ud.

Rønnebjerggård... Dalmatinerhvalpe sælges, klar i uge 42.

0
0
Svar på denne tråd

Ville aldrig
Forfatter: 
Dato:  27-08-2006 19:46

sælge, uden selv at have haft kontakt med den nye ejer.

Du har jo givet ansvaret fra dig, ved at det kun er komissions

personen der har talt med den ny ejer, så jeg syntes faktisk du har bragt dig selv i en træls situation.

Men jeg håber selvfølgelig for dig, at du snart får besked om at den er kommet godt frem, så du kan få ro i sindet.

Hilsen Helen.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Rikke
Forfatter: 
Dato:  27-08-2006 21:15

Det er en træls situation for dig, og jeg forstår godt at du er ked af det og træt af det. Ville jeg også være hvis det var mig.

Jeg krydser fingre for at du snart hører noget!

Linda.

Mor til Freja - født 20/4-06.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
Mangler du et sted til din hest i Skive?? Kom til Team Bilstrup = Paradis for hest og rytter
0
0
Svar på denne tråd

Helen...
Forfatter: 
Dato:  27-08-2006 21:55

Det har du delvist ret i - men det var en del af kontrakten, at køber havde pligt til at kontakte sælger. Når man sender sin hest i komission, så overlader man ganske rigtigt handlen til en anden, men her var der altså en ganske særlig aftale.

Desuden har jeg mine grunde til, at jeg valgte at sætte ham i komission, men jeg synes ikke det er relevant at forklare mig her.

Jeg vil ikke vælge denne form for salg en anden gang - så meget har jeg lært af det.

Med venlig hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  27-08-2006 22:00
har du stadig ikke hørt noget?

0
0
Svar på denne tråd

Vibha...
Forfatter: 
Dato:  27-08-2006 22:13

Nej det har jeg ikke

Med venlig hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd

NYT...
Forfatter: 
Dato:  28-08-2006 01:00
SÅ hørte jeg fra køber...kl. 00.00 kom der en mail til mig...Jeg blev SÅ glad Han har det godt og de er meget glade for ham!

Med venlig hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  28-08-2006 07:44
Puh det var godt, dejligt for dig at få besked.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider