I går blev min dejlige pony hentet af dén vognmand, som skulle tage ham med til de nye ejere på Sjælland. Vognmanden var bestilt af køber, da køber kendte ham i forvejen. Da han kommer efter ponyen, og jeg får sagt farvel til ham (og gud hvor var det svært, jeg føler slet ikke jeg fik gjort det ordentligt) får jeg at vide, at han først skal til Randers for at stå natten over!! Det var noget med nogle andre heste, der også skulle med og desuden var det for varmt at køre om dagen. Jeg fik at vide, at han ville være fremme hos de nye ejere tidligt i morges.
Han var i salgskomission, så jeg har ikke selv haft kontakt med køber overhovedet. Jeg har det virkelig underligt med for det første at have solgt ham til nogen jeg ikke selv har snakket med, for det andet at hans transporttid blev så lang, i stedet for at han kom direkte til Sjælland.
Aftalen var så, at den nye ejer skulle give "sælger" (altså den person jeg havde ham i komission hos) besked, så snart han var nået frem i morges. Da jeg intet har hørt omkring kl. 11 kontakter jeg komissions-personen, som fortæller at han først er fremme om eftermiddagen. Nu er klokken så 19 og jeg har stadig intet hørt. Jeg håber, at det er fordi de nye ejere er så optaget af at tage imod ham, at de bare ikke har haft tid til at give lyd endnu, selvom det var aftalen.
Har simpelthen haft det forfærdeligt siden jeg sendte ham med vognmanden, for jeg holder så uendeligt meget af den pony. Og jeg kan snart ikke leve med den uvished længere...
Mange ville måske være ligeglad med at høre om han var nået godt frem. Jeg har jo fået mine penge. Men jeg ville så gerne høre fra det, og det var også aftalen.
Komissions-personen kan jeg ikke få fat i (svarer ikke!) og de nye ejere kan jeg ikke slå op på nettet. Jeg har deres adresse, men ikke tlf. nr.
Ja...skulle bare lige ud med det...hvor er det dog hårdt at vente så længe på at høre, om han er nået godt frem.
Tak til jer, der læste hertil...