|
|
| Rideklub i Fredericia |
| Forfatter:  |
Ratster Zoo |
| Dato:  |
27-08-2006 12:31 |
|
Jeg skal måske flytte til Fredericia hvis jeg kan få den lejlighed som jeg har øje for, og har derfor været på de gule sider og funde tnogle rideklubber.. Men nu mangler jeg priser.. Er der nogen der ved hvad det koster at opstalde 2 ponyer på den som ligger på Fuglsangvej (mener jeg det var) Der er tale om en fjordhest og en shetlands pony begge hopper.
Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter Kastreret han rotte søger nyt hjem Søger afkom efter min kommende Fjordhest Julie, læs mere HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mener du...? |
taina |
27-08-2006 12:36 |
|
Stald Fuglsang på højrupvej? mvh. tina
Medlem af den sønderjyske afdeling af DÅHM
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til Taina |
Ratster Zoo |
27-08-2006 12:37 |
|
Det kan godt ske den hedder det, der var en masse vej navne med Fuglsang rundt om kunne jeg se på kortet, den ligger lige vest for byen.
Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter Kastreret han rotte søger nyt hjem Søger afkom efter min kommende Fjordhest Julie, læs mere HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ved tavlov? |
taina |
27-08-2006 12:55 |
|
Så er det der, jeg har hest. Hest koster 950 inkl. halm. ekskl. foder og hø. Pony koster mindre, jeg kan ikke huske hvor meget  mvh. tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til Taina |
Ratster Zoo |
27-08-2006 12:59 |
|
øh, ved ikek om det er ved Taulov (Er ikek så kendt i det område ) Okay, gider du finde ud af hvad det koster, evt om man kan få lidt rabat når de er 2  Hvad er der af faciliteter?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forvirring.. |
|
|
Hvis den ligger på Fuglsangvej i Fredericias vestby, så er det Fredericia Ridecenter du snakker om. Et sted med god undervisning, fuldpasning, men praktisk taget ingen folde til rådighed, så vidt jeg husker. www.fredericiarideklub.dk/ Det var her jeg i mine barneår lærte at ride - det er 20 år siden her til sommer, og lur mig om et par af elevhestene ikke stadig er de samme  Stutteri Fuglsang ligger langt uden for Fredericia - 10-12 km. med dårlig busforbindelse, så jeg tvivler på det er derude du mener. Det er dog billigere og de har flere folde. Hvordan undervisningen er derude på nuværende tidspunkt skal jeg ikke kunne sige. Den var fin for nogle år siden da jeg selv havde hest derude, men har skiftet ejer siden. firma.eniro.dk/query?&...vanced=&ax=
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fredericia Rideklub |
bimsemor |
27-08-2006 13:39 |
|
Hej FRRK ligger på Fuglsangvej. Det er det store ridecenter i Fredericia. Pr. box 2000 kr. Dette er incl mugning, foder og fodring, wrap og jeg tror 2 holdtimer. Vi har 7 folde men med den regel at hver pony/hest kun 1 time. Har man flere på fold samtidig er det 2 timer. Hvis der er fri kan de være ude så længe du har lyst. Super sted med kæmpestort ridehus, alm stort ridehus, 2 udendørs dressurbaner og en stor springbane. Desuden en kæmpe skov med masse af ridestier.  Undervisningen er ved berider Morten Grøftehauge , som er meget vellidt og kompetent til både spring og dressur..  Jeg mener der er % at spare hvis man skal bruge mere end 1 opstaldning. Kom du bare ud til os, her er dejligt. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bimsemor |
Ratster Zoo |
27-08-2006 16:56 |
|
kommer de kun på fold 2 timer om dagen? Det var godt nok ikke meget.. Men når det er med alt så er det da en okay pris, er det både for hest og pony? eller er det billigere ved pony Undervisning er ikke lige så vigtig, da jeg bare hyggerider  Skal man selv lukke ind og ud, eller er det også med i prisen? Men det lyder da som et fint sted, så må vi se om jeg får den lejlighed jeg har kig på..  Til alle: Mange tak for jeres svar 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bimsemor |
Ratster Zoo |
27-08-2006 16:58 |
|
jeg så på billederne at det er store bokse, er der specielt shetlænder bokse, så de kan kigge ud?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bokse? |
|
|
Ja, der er også mindre ponybokse, hvor de kan stå med hovedet ude. De koster 1400,- Man skal foreløbig selv lukke ud. Prisen er incl ridehuskort og 2 undervisningstimer om ugen.
Jeg er en skide irriterende ponyrytterforældre med en fortid som rytter! Elsker at prale med mine dygtige børn, - her på HN med datteren, der rider!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Karolinemor |
Ratster Zoo |
27-08-2006 17:10 |
|
Okay Kan man godt fravælge rideundervisningen, og få det lidt billigere?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Undervisning |
|
|
Jeg er en skide irriterende ponyrytterforældre med en fortid som rytter! Elsker at prale med mine dygtige børn, - her på HN med datteren, der rider!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Karolinemor |
Ratster Zoo |
27-08-2006 17:14 |
|
Okay.. Gælder det så 2 timer til hver pony eller 2 timer ialt? For nu er min den lille jo kun 1 år og skal derfor ikke rides på..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Raster Zoo |
|
|
Det er pr hest/pony! Men hvis den ene kun er 1 år, ville jeg da klart vælge et andet sted at opstalde. Et sted, hvor der er fuldtids fold.  Eller måske løsdrift!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| karolinemor |
Ratster Zoo |
27-08-2006 17:21 |
|
jeg vil helst gerne have dem samlet, da jeg så ikke skal bruge exstra tid og penge på transport.. hun skal jo stadig strigles, trænes osv selvom hun ikke er så gammel..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjah... |
|
|
Der er riiigtig mange gode opstaldningssteder i Fredericia området. Jeg vil kun anbefale Fredericia Ridecenter til konkurrence ryttere og lignende. Forholdende derude er ikke som en lille hyggelig selvpasser stald med fold dagen lang osv. - dermed ikke sagt, at Ridecenteret er dårligt, jeg tror bare, at du nemmere ville falde ind f.eks. på Erritsøgård, Snoghøj, hos Birgitte i Skærbæk eller på stutteri Fuglsang 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Annette |
Ratster Zoo |
27-08-2006 17:42 |
|
Okay.. JEg vil helst gerne have noget der er så tæt på byen som muligt, da jeg skal kører derud på scooter (dvs jo længere væk jo mere benzin bliver der brugt) Og så ved jeg ikke hvor jeg skal arbejde endnu.. Hvis det bliver i en anden by (fx Kolding) skal der igen ikke være for langt til hesten, for så når jeg ikke derud.. Tja en privat ville være bedst, da jeg mildest talt kun forlanger boks med halm og fold (meget gerne hvor de lukker ud).. Ridehus er ikke et must.. Og selvfølgelig gerne så billigt som muligt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fuglsang |
taina |
31-08-2006 01:01 |
|
Nu fik jeg tjekket. 850 for ponyboks, 600 for miniboks. Om vinteren lukkes der på vinterfold (jord med halm) og ind igen, fodring tre gange om dagen. Der er stor udendørsbane og lille-bitte ridehus. Dejligt sted, jeg er meget glad for at være der, men jeg kan godt se, at det kan blive lidt langt på scooter. mvh. tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frede... |
|
|
Fredericia Rideklub er den dyreste her i byen...men også en af de bedste  Hvis du kun er til hyggeridning, så er der også mange private gårde. Feks. Erritsøgaard -det er godt nok ikke det nyeste og bedste, men det ligger genialt for en tur/hyggerytter med skoven/mosen tæt på. Og der er ridehus+udendørsbane. Bussen går lige bag ved ridehuset. Så er der også Stutteri Fuglsang, som er nævnt længere oppe. -Der kan man få redet de bedste og længste ture! Et rigtig hyggeligt sted! Det tager max 20 minutter at gå derop fra Taulov Station/bussen. Der er også Snoghøj Ny Rideklub, som bussen går til. Og Egum Rideklub...(Ved ikke med busforbindelser, men hvis du bor inde i midtbyen, tror jeg ikke at det er særlig meget længere end til de andre steder.)
Hilsen Karinaen Mangler du en hest, så tag et kig på min præsentation...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja Egum Ride klub |
Jan R .L Andersen |
31-08-2006 12:07 |
|
Er den bedste. Det er der jeg begyndte det der med ridning. Så prøv dem .!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dejligt sted |
|
|
Ja, det har du ret i, Jan! Men de har bare i øjeblikket et forfærdeligt menneske som underviser. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|