Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Skal til at sælge min første hest ! :'(
Forfatter: 
Dato:  26-08-2006 22:49

Hej

Jeg skal til at sælge min første hest fordi at jeg ikk har så meget tid til ham mere. Og selvfølgelig bliver det hårdt, men det er det bedste for ham. Er der andre der har prøvet det ? og hvor lang tid tog det JER at komme over det ?

MichellePigen

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan ?
Forfatter: 
Dato:  27-08-2006 13:17

Hvordan kom I over at sælge jeres aller første hest ?

Michelle

0
0
Svar på denne tråd

tja.. det var ..
Forfatter: 
Dato:  27-08-2006 15:13

da et godt spørgsmål. Jeg solgte min første (og indtil nu eneste) hest i 1999 efter at have haft ham i ca. 3 år.

Som dig pga. det ville være bedre for ham, men også fordi jeg skulle flytte, og derfor ikke længere ville have tid og råd til at beholde ham.

Det var mega hårdt at sige farvel til ham, men til at starte med, vidste jeg hvor han var jeg havde solgt ham til nogle jeg havde været ung i hus/staldpige hos, som så skulle sælge ham videre), så jeg havde håbet at jeg kunne komme på besøg og ride ham igen, men da jeg så en dag fik brev om, at han var blevet solgt ja så blev jeg godt nok knust. Jeg tror altid, at jeg vil savne Tornado, men det var måske nemmere for mig, da jeg ikke blev boede i det område, hvor jeg var vant til at have ham, så der var ikke hele tiden noget der bragt minder frem. Idag ved jeg ikke med sikkerhed om han lever - desværre. Det kunne være sjovt (også trist) at møde ham igen.

Det tager nok forskellig tid afhængig af hvem man er.

MVH Jannie

Smukke malerier samt tegninger fås på www.customart.dk

- tegninger laves på bestilling ud fra vellignende fotos.

0
0
Svar på denne tråd

Det blir hårdt
Forfatter: 
Dato:  27-08-2006 20:51

Jeg tror heller aldrig at jeg glemmer Zeus , det blir også svært når jeg stadig skal blive boende samme sted . Med udsigt ud til den fold hvor han plejer at stå . Og at kunne se stalden hver gang man går ud af døren .

Michelle

0
0
Svar på denne tråd

Salg af første hest
Forfatter: 
Dato:  28-08-2006 15:52

Jeg besluttede mig for at sælge min første hest i Januar... Køberen blev min passer, men hun kunne først betale ham til Maj... Var glad for jeg havde fundet den rette køber! Men men men.. 1 uge før hun skulle overtage ham måtte vi aflive ham pga. spat..

Det er jeg ikke kommer mig over endnu, og har ugentlige tudeture...

Ville på en måde ønske jeg ikke havde ville sælge ham, for føler jeg svigtede ham.. Men vidste self ikke det ville ske.. Men går med en masse selvbebrejdelse og savner ham mere end noget andet!

Tror ikke det er lige så slemt at sælge som at miste.. I hvert fald ikke hvis din hest får det godt! Krydser fingre for at du har fundet de rette!

Sender de bedste tanker til den gamle.. Savner dig min store gludklump! <3 <3 <3 Du var mit liv...

0
0
Svar på denne tråd

Det er trist at høre
Forfatter: 
Dato:  28-08-2006 17:19

Jeg er ked af at høre det om din hest .

Nu kan jeg se at det ikk er så slemt at sælge fremfor at miste .

Michelle

0
0
Svar på denne tråd

Salg...
Forfatter: 
Dato:  28-08-2006 18:16

Jeg solgte min første hest et år efter jeg havde købt ham, da min uddannelsessituation ændrede sig ret meget (sprang fra gym's 22 timer om ugen til en landbrugselevplads med 45-50 timer om ugen + transport...)og det var også tiden der var knap der... Det var sindsygt hårdt, og beslutningen var svær, men det var til hans eget bedste...

Jeg savner ham stadig rigtig meget, og fortryder dagligt at han blev solgt (det er omkring 2-3 år siden), men det var det absolut bedste på det tidspunkt, og det må man så huske på.

Men det er temmelig hårdt lige for tiden, da min mor er flyttet ind på en gård under 1 km fra det sted han blev solgt til, så kan ikke lade være med at køre forbi og se om han stadig står på folden, når jeg alligevel er på besøg hos min mor...

Jeg har ikke rigtig nogen råd til hvordan man kommer over det, andet end at du er nødt til at minde dig om at det er for dens eget bedste du gør det...

Maria

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider