|
|
| Bruger du/I ridehjelm? |
| Forfatter:  |
alberte1 |
| Dato:  |
26-08-2006 20:52 |
|
Bruger du ridehjelm hver gang du rider,eller rider du uden ? Er det ok at børn skal bære ridehjelm under ridning,når det samtidig er valgfrit for os voksne om vi ønsker at bære hjelm når vi rider? Mener du at det er helt ok,eller mener du at det burde være et krav at alle uanset alder bærer hjelm under ridning ? Hvad mener du er det bedste..?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ridehjelm el. ej |
|
|
Jeg red på Santos uden hjelm når jeg red dressur. Spring og tur var altid med hjelm. Santos var en stabil hest - men det er selvfølgelig ikke en ok undskyldning  Pt rider jeg med hjelm da jeg rider unghest til. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, jeg rider med hjelm. |
Cruella76 |
26-08-2006 20:58 |
|
og har altid gjort det. Jeg mener alle bør gøre det, og jeg mener at det burde være lovkrav så længe man var under 18 år i hvert fald!! Voksne må jo selv om hvad de gør - håber bare ikke for dem at de en dag ligger med åbent kraniebrud, fordi de valgte hjelmen fra  Fra mit synspunkt, er det hul i hovedet at ride uden hjelm, uanset om det så er skovtur, spring, dressur eller andet ridning! Til andre deltagere i tråden - så er min mening/holdning ikke til debat (den har vi nemlig haft en milliard gange), jeg ville blot gerne svare Alberte på hendes spørgsmål 
Christel (Selvtillid er bare "topdollar" - meeeen, selvkritik er altså mindst ligeså fedt!) Smed til beskæring af to mini shettere søges ASAP! I Holmegaard/Næstved området.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| altid hjelm |
|
|
jeg bruger altid hjem og synes alle burde gøre det, voksen som barn  ...Selv om jeg kun har været korte perioder (3x1mdr)i praktik på skadestuen har jeg allerede set mange heste relaterede ulykker, så derfor altid hjelm når man sidder på en hest  , man kan jo minske skadernes omfang...
Nu med shetlænder -Lakrids- og stadig de to islændere -Mickey og Lagsi.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Ridehjelm... |
|
|
Jeg rider ALTID med hjelm... Selv hvis jeg bare skridter en hest på banen. Jeg føler mig udsat og ikke 100% tryg hvis jeg sidder på en hest uden hjelm. Et lovkrav om hjelm til unge under 18år synes jeg ville være en god ting. Ude i min rideklub har klubben faktisk vedtaget at ryttere under 18år skal bære hjelm til hest Og under springning generelt, skal der bæres hjelm  Hvad voksne gør må være deres egen hovedpine  Men som Cruella76 siger: Voksne må jo selv om hvad de gør - håber bare ikke for dem at de en dag ligger med åbent kraniebrud, fordi de valgte hjelmen fra 
Mvh Cavan Stifter og formand:AHNA Hvad man ikke dør af bliver man stærk af
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Mette |
alberte1 |
26-08-2006 21:15 |
|
Jeg har godt nok ikke læst andre tråde omkring dette,men jeg har så heller ikke søgt på det ... Grunden til at jeg spørger jer er. Der kom en moster på besøg på rideskolen idag,hun skulle se niecens nye pony,og hun var velkommen - hun kommer ind i ridehuset hvor der andre der rider - nogle børn, andre voksne ungerne har som altid hjelm på,men de voksne er uden hjelm.. Av for den ,jeg kan godt sige jer at hun fik et anfald af format hun blev simpelhen gal,og da jeg stod nærmest ja så fik jeg lige at vide hvad hun mente vi var for nogle,uansvarlige voksne og som hun endte med at sige,da hun var faldet lidt til ro,var at det bliver da ikke mindre farligt at ride bare, fordi at vi bliver voksne ?  Hun har jo bare ret - og os der har børn,burde vi ikke altid ride med hjelm,om ikke andet så som forbilleder..?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alberte.. |
Cruella76 |
26-08-2006 21:19 |
|
Ja, jeg mener jo så også at den moster har ret  Voksne er og bliver et forbillede for børn, også selvom det ikke er deres egne børn 
Christel (Selvtillid er bare "topdollar" - meeeen, selvkritik er altså mindst ligeså fedt!) Smed til beskæring af to mini shettere søges ASAP! I Holmegaard/Næstved området.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cruella76 |
alberte1 |
26-08-2006 21:25 |
|
Har du nogen ideer om hvorfor så mange rider uden hjelm,er det pga varmen eller ? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ALTID !!! |
|
|
Rider altid med hjelm, synes alle skal gøre det, ogse de voksne, de skulle jo gerne være et godt forebillede til os andre !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej... |
|
|
Rider altid med hjelm, og det gør vores børn også. har det som i en bil uden sikkerhedsele, at ride uden ridehjelm. Begge dele skal bare på...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alberte.. |
Cruella76 |
26-08-2006 21:35 |
|
Nej, desværre ved jeg ikke hvorfor? Men, som Mette skriver er der utallige tråde om emnet. Nogle af de der rider uden hjelms "undskyldninger" er: Den strammer De sveder De får hovedpine bla bla bla... Jeg tror det er fordi: Det ser ikke smart ud Håret bliver fladt Det ser ikke smart ud Det ser ikke smart ud og Det ser ikke smart ud  En lidt sjov ting er, at jeg selv må tage mine briller af når jeg rider, for, hjelmen generer dem, så de strammer om mine ører. Så er spørgsmålet hvad der er smartest, at ride uden hjelm, eller at ride uden briller HA HA HA 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lige præcis |
alberte1 |
26-08-2006 21:37 |
|
På vores rideskole/klub er det som så mange andre steder,at børn under 18 år skal bære hjelm,men voksne kan selv vælge  Jeg har egentlig aldrig tænkt særligt meget over det,for sådan var det jo bare,jeg har faktisk ret tit hjelm på,men kan dog ikke undsige mig med at jeg ikke også rider uden... Men jeg må indrømme at efter den snak med mosteren idag,så mener jeg også, at det burde være påkrævet af de voksne ryttere,der er hos os?  Jeg ved godt at det kommer til at koste kræfter,men jeg tror alligevel at jeg prøver at tage kampen op..  Jeg har selv børn,og de må under ingen omstændigheder ride uden hjelm,puha det er godt nok dobbelt moralsk,noget må gøres...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg rider med hjelm |
|
|
og har altid gjort det. Da jeg havde hest på rideskole var der en regl om når man blev 18 år måtte man selv bestemme. Jeg kan huske jeg skulle ihvertfalde ud at ride uden hjelm. Så kunne de andre jo lige se jeg var blevet 18år og jeg nu hørte de store, men men det faldt bare helt til jorden, for der manglede ligesom noget på hoved...Det kunne jeg bare ikke så tror der gik et par dage så var hjelmen på igen og den har været der siden. Min begrundelse for at ride med hjelm er når den ikke er på mangler den simpelhen på mit hoved...Jeg er et vanedyr...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cruella76 |
alberte1 |
26-08-2006 21:41 |
|
Det er faktisk rigtigt,jeg har også briller og det er meget ubehageligt,men på den anden side så har vi da en god undskyldning,hvis der laves fejl - jeg kunne ikke se det eller jeg har da ikke set noget  Hvilket jo ikke er lyv vel ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad andre gør |
|
|
Hvad andre gør rager mig en høstblomst. DOG er der ikke nogen, der rider på min matrikel hverken voksne eller børn uden ridehjelm! Jeg bruger den "næsten" altid selv...Min søster har desværre fanget mig i en undervisninge situation hvor jeg ikke havde den på. Det er også den eneste gang det er sket. Jeg har det fint med, at have den på. den genere mig ikke. Jeg har en CORDOBA . Og så mener jeg ikke, som voksen jeg kan ride uden, når jeg forlanger det af mit barn.
OLDENBORG KAN OG VIL(tror jeg) Og nu med pintmoor-stutteri. Det der er perfekt for dig, er ikke nødvendigvis rigtigt for andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tuttelue |
mettek |
26-08-2006 21:43 |
|
nej det gør jeg ikke, ejer faktisk ikke en, 
LS-POLERING Auto-polering
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift. |
|
|
Jeg bruger altid hjelm, også selv når jeg rider en ellers idiotsikker hest. Men jeg er nu engang meget glad for mit gode helbred.  Ikke at jeg så mener at alle andre også skal bruge hjelm. Det må være op til folk selv. Dog mener jeg, at børn altid skal bruge hjelm, da de ikke er gamle nok til, fuldt ud forstå konsekvenserne af, at lade være.
Stald Hedevang Salg af gode kat. I ponyer, til fornugtige priser. Se min nye pony, på min præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hjelm... |
|
|
Jeg bruger ALTID hjelm. Og folk, der rider på mine heste SKAL bruge hjelm. Alt andet er da for dumt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hjelm og |
alberte1 |
26-08-2006 22:07 |
|
Sikkerhed går ikke altid hånd i hånd,men det nedsætter dog risikoen noget... En af min tideligere venner en berider - red faktisk altid med hjelm,og han forlangte altid af sine elever både børn og voksne,at de bar hjelm,faldt selv en dag af hesten og landede forkert ( han havde sin hjelm på )men han brækkede nakken og lå der livløs,jeg kan godt sige jer at det spredte så meget frygt på rideskolen,at alle derefter bar hjelm,han sidder idag i kørestol og kommer aldrig til at gå/stå eller ride igen..  Så selvom man har hjelm på så kan det alligevel gå galt,men så er det altså også svært at vide hvad man ellers skal gøre.. så skal man jo holde op med at ride 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ALTID! |
|
|
Jeg rider altid hjelm!!! Alt andet er da for dumt og jeg giver Cruella ret i grunden til at nogen ikke rider med hjelm 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forskelligt |
Lilar |
26-08-2006 22:25 |
|
Førhen har jeg redet meget uden hjelm, men nu er jeg blevet mor, og så kommer hjelmen på (når altså jeg husker den...). Hvis Freja vil ride, så er det bare på med hjelmen - og faktisk så synes jeg den burde være lovpligtig for både voksne og børn. Men så længe den ikke er det, så er jeg stort set ligeglad med om folk rider med eller uden - det er deres hovedpine (i mere end en forstand...). Francis B/Rikke: Er det noget nyt du har indført Jeg mindes "svagt" nogle billeder af mig på et par af dine heste UDEN hjelm (altså hverken hest eller jeg har hjelm på LOL)  Linda.
Mor til Freja - født 20/4-06. *** Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb. Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben. *** Mangler du et sted til din hest i Skive?? Kom til Team Bilstrup = Paradis for hest og rytter
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wu4ty5uty5uyt |
|
|
Jeg gør..
Mit hovede og liv kan ikke gøres op i penge..
Hellere smadre en ridehjelm, end at flække skallen
Hilsen Annecathrine STOLT fjordheste ejer! Én gang gul hest, altid gul hest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nein... |
|
|
Jeg rider uden hjelm på Tulle, og jeg rider uden hjelm på Plethesten - med mindre jeg springer, eller rider i terrænet (der er hun nemlig ret så frisk). Min ridehjelm fejler skam ingenting - jeg føler mig ikke mindre "smart" ved at tage den på. Desuden er jeg somregel alene på området når jeg rider dressur på Plethesten...så grunden er helt enkelt at det er rarere, og så sveder man ikke sådan på hovedet! Jeg er ikke fyldt 18 endnu nej, og i klubben jeg rider SKAL jeg derfor ride med hjelm. Helt fair, synes jeg 
...Den overkommanderende chefpræsidentlederkejserkongegeneraldirektørberider... _______________ Tine & Tulle Det klinger 
... Ej at forglemme smukke Plethest ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ridehjelmen |
|
|
er altid på her - og er der andre som skal prøve ham, ja så er det også bare på med ridehjelmen. Hvad andre gør, er deres problem - men er dog bare glad for, at min ene veninde havde hjelm på, da hun blev smidt af hesten og ramte jorden med hovedet først. Hjelmen blev flækket og hun "slap" med hjernerystelse og en flænge i panden.
KATRINE .:. MED "DAMP-HESTEN" VALDE .:.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| altid med |
|
|
Ridehjelm hos os,både børn og voksne.Og der har aldrig været diskussion om det. Når vi af og til ser en der rider uden hjelm,siger min datter: "Hun er ikke rigtig klog,hun har da hul i hovedet"  Enig i det burde være lovpligtigt,mindst til børn/unge undr 18. Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aldrig... |
|
|
Jeg rider aldrig med hjelm, og jeg er ligeglad med at se smart ud. Den er ubehagelig, strammer og får mig til at svede. Hvad andre gør rager mig en høstblomst, og jeg vil ikke være forbillede for andre menneskers børn. Det må være forældrenes ansvar at fortælle deres børn hvorfor de bør ride med hjelm. Hvis vi altid skulle være et godt forbillede, så burde det også forbydes at ryge i offentligt rum (hvor børn kan se det), at drikke en øl til en påskefrokost med familien (hvor der er børn til stede), find selv på flere. Jeg er altså ikke interesseret i at opdrage andre folks børn  Jeg gør meget for at højne sikkerheden i ridningen, igennem træning, og det mener jeg er mere vigtigt end en hjelm og sikkerhedsvest. På unge heste og under tilridning har jeg altid hjelm på.
Husk at glemme bagateller Husk at nemme hvad det gælder Husk at elske, mens du tør det Husk at leve, mens du gør det
Citat: Piet Hein
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rider med.. |
Lady Scarlet O\'hara <3 |
27-08-2006 09:16 |
|
Mvh. ponyerne og mig! Lambada & den nye Lady Scarlet O'hara -som har vundet det nodiske mesterskab for pony i 2004 for kat.1
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| med hjelm |
pjemm |
27-08-2006 09:26 |
|
Jeg rider med hjelm nu hvor jeg har en dovenlars af format - sjovt nok gjorde jeg det sjældent da jeg red småtosset araber (de kalder ham stadig DAMP-barnet ude i byen). Det er blevet en vane nu, men jeg må indrømme at om vinteren når det tuder isnende om ørerne, og det gør det altid herude på overdrevet, så ville jeg ønske jeg kunne tage en hue på istedet. Det er nok den eneste "gyldige" undskyldning jeg kan finde på, det er ofte så slemt at jeg undlader at ride kun fordi det er for koldt om hovedet. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja altid |
Illum |
27-08-2006 09:28 |
|
ALDRIG
Illum Ikke et flokdyr i for små sko, men en ener i stiletter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hjelm/ikke hjelm |
|
|
på tur og under springning ja, under dressur er det oftest nej - både indendørs og udendørs. Hvad andre vil/gør blander jeg mig ikke i.
Sasser ********************** Springkursus med Susan Kjærgård 23. og 24. september Er du interesseret? Så **********************
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja hvis du søger |
Ratster Zoo |
27-08-2006 10:10 |
|
på ridehjelm vil du sikkert finde mange indlæg om præsis samme emne, og der kan du sikkert finde de svar du skal bruge..
Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter Kastreret han rotte søger nyt hjem Søger afkom efter min kommende Fjordhest Julie, læs mere HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg ejer ikke en, men hvis jeg rider andres heste, låner jeg én. Hvorfor rider jeg så ikke med hjelm på min egen, tjaaa... dovenskab, ville nu ikke have noget imod at ride med den, men har bare aldrig fået den købt. Om jeg så huskede at tage den på, hvis jeg havde den, tror jeg ikke. Det samme med sikkerhedssele, husker sjældent at tage den på, før jeg ser en politibil.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Riamus |
27-08-2006 12:24 |
|
Nu rider jeg altid med hjelm, men da jeg havde min egen red jeg stort set aldrig med hjelm. Egentlig ret dumt, for han var RIMELIG varm, men havde stort set kun hjelmen på under springning... Men det ændrede sig efter et voldsomt styrt fra ham. Første gang jeg havde hjelmen på i 3 mdr... Det kan vist ikke kaldes andet end held...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Linda... |
|
|
Jeg kan godt huske, at du har redet uden hjelm på mine heste, men dengang brød jeg mig heller ikke om det! Forskellen på dengang og nu er nok at jeg er blevet bedre til at sige min mening og holde fast i den. Nu er det simpelthen en regel, at folk der skal prøve mine heste (hvilket i øvrigt ikke sker ret tit, da jeg ikke sætter alle og enhver op på dem) skal have hjelm på. Jeg var ude for en ulykke for 2 år siden, og havde jeg ikke haft hjelm på, så er det ikke sikkert jeg var her i dag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rider med hjelm |
La Belle |
27-08-2006 15:01 |
|
99% af tiden, kan godt finde på at smide den mens jeg skridter af på banen, men ellers så ride rjeg (næsten) altid med hjelm -andet er for dumt
Hilsen Sanne Sælges: blå ridevinterjakke fra hooks. Virkelig lækker og med alle de kendte træk. Str. L -men MEGET stor i str. (snarere str. xxl) 100 % ok. 150 kr. + porto
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| æxdflkghhsdæl |
|
|
jeg rider altid med ridehjelm! jeg synes ikk at gøre er for dumt! men nu kan den hest jeg rider på godt være lidt varm oven i hovedet engang imellem..
Lori -my love -my passion Smil til verden og verden langer dig en. -smil igen, og verden langer dig en mere!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altid... |
|
|
Jeg rider altid med hjelm - der har været et par gange, hvor den har forhindret en evt. hjernerystelse. Alle burde ride med hjelm, ligesom alle skal bruge sele i bilen.
***** Snepony ***** Hvis alt kommer imod dig, kører du i den forkerte vejbane.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ridehjelm |
|
|
Jeg rider også altid med ridehjelm. Jeg tør ikke andet.
Part søges på rolig hest. 7-17 år.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mener det...!! |
Maria juel nielsen |
27-08-2006 16:26 |
|
JEG MENER AT MAN SKAL BRUGE RIDE HJELM HVER GANG MAN RIDER.. UANSET OM DET ER VERDENS MEST ERFARNE HEST OG ROLIGE HEST, ELLER EN USIKKER UNG HEST!!! DER ER IKKE NOGEN UNDSKYLDNING!! 
Prøv westernridning, du vil ikke fortryde det!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rider altid |
|
|
Rider altid med hjelm.. Og hver eneste gang jeg er faldet af har hjelmen været i brug - ikke så meget at hovedet ville have taget alvorligt skade, men nok til at det havde gjort ondt.
Og som lægen sagde i torsdags, så er ridning en af de farligste sportsgrene man kan dyrke. Sjovt nok kører de f.eks. heller ikke motorløb uden hjelm..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bruger du ridehjelm |
HelleSophie |
27-08-2006 19:41 |
|
Med venlig hilsen Helle Sophie Christensen ...med den Smukke Røde Ganger
- Velholdt Jack Ellis sikkerhedsvest str. XS sælges - giv et bud!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rider altid |
Rosa |
27-08-2006 19:49 |
|
Jeg rider altid med ridehjelm! Synes det er dumt at risikere noget, man ved aldrig hvornår selv den roligeste hest bliver forskrækket. Det er jo også ved lov at jeg skal nok jeg kun er 14. Men synes også at det skulle være en lov at bære ridehjelm når man var voksen.
Søger part i nærheden af gladsaxe! Bare skriv til mig, for søger med lys og lygte!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Francis B/Rikke |
Lilar |
27-08-2006 21:04 |
|
Det ved jeg godt - skulle bare lige drille lidt  Linda.
Mor til Freja - født 20/4-06. *** Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb. Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben. *** Mangler du et sted til din hest i Skive?? Kom til Team Bilstrup = Paradis for hest og rytter
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Som Rosa |
|
|
skriver burde det nok være en lov...SS. At have hjelm på er jo for ens egen sikkerheds skyld. At have sikkerhedssele på er jo det samme. At lave forsikringer på en selv, sine børn og dyr, er jo også for en sikkerheds skyld...HVIS der nu skulle ske noget... Komdomer er jo også for en sikkerheds skyld... Men stadig, det sker jo kun for naboen ik.  Man kan komme til at betale i dyre domme for at tænke: Det sker ikke for mig, kun for naboen.. Hvorfor har de kun hatte på til de store dressur konkurrencer?  Er det fordi de skal se smarte ud??? Jeg kan kun bruge dem fra halsen og nedad som forbilled for mine børn.desværre. Det tænker jeg på hver gang jeg ser det Personligt rider jeg altid med hjelm, og har altid gjordt det. For søren hvor jeg hader det om sommeren.. Mine piger må ikke engang blive trukket på en hest uden hjelm. Jeg tror ikke der i min famillie er nogen der ville være særlig glade, hvis der skete mit hoved noget, hvis jeg faldt af hesten..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hjelm altid |
|
|
Jeg er 25 og rider altid med hjelm!!! Det er hul i hovedet andet. Mener desuden at det burde være et lovkrav at ride med hjelm. Det er desuden at meget forkert signal at sende børn når man rider uden, børn vil nærmest glæde sig til at smide den når de bliver 18. Jeg er røget af et par gange under dressur ridning på en stille og rolig hest. Men man er ikke 100% herre over hestens ben.. den hest jeg red snublede og jeg fik flyvetur. Så altid altid hjelm og selvom den er møg træls og varm
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| og forresten |
|
|
Så findes der så mange slags hjelme.. Den jeg har nu er feks ikke nær så varm som min gamle hjelm. Jeg er super glad for den. Desuden har den en bedre pasform. Hvis din hjelm gør ondt så er det ikke den rette størrelse eller model. For et par år siden havde jeg faktisk glemt min hjelm til en time... tænkte nå det går nok for denne gang (kunne ikke finde en der passede jeg kunne låne) Men men men hesten som ellers var rolig havde et kådt moment og det resulterede i en flyvetur!!! Fik en hjernerystelse og en meget øm skulder... Hvis jeg glemmer min hjelm nu om dage lader jeg hellere være med at ride.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ridehjelm..?? |
|
|
Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| ja, det skal jeg |
miss perfekt ,-eller noget :p |
29-08-2006 13:20 |
|
der hvor min hest står skal alle under 16 ride med hjelm det syntes jeg er en rigtig god regl, men dem der er over burde ogsaa det bare min menning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejlm? |
gamleged |
29-08-2006 13:54 |
|
Jeps! Altid... næsten!  Det sker at jeg kan finde på at hoppe op min egen gamle krikke uden hjelm, når jeg underviser pigen som rider ham... Men ellers synes jeg virkelig jeg er blevet bedre til at huske den, både af hensyn til mig selv og mit hovede, men også fordi jeg synes det er BAAAD karma når undervisere rider uden hjelm... Hos os er der faktisk ikke ret mange som rider uden hjelm, selvom det faktisk kun er voksne som har hest opstaldet der. VH gamleged
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja..sq...da |
|
|
altid hjelm på. Det er jo mit hoved der bliver til en ubestemmelig gryderet uden indhold hvis ulykken er ude... KH
Annette rigtige piger rider hver dag BOKS MED SELVUDMUGNING UDLEJES I LILLE SPÅNESTALD...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu bliver |
|
|
jeg med garanti upopulær  Men nej det gør jeg ikke - jeg tror ikke manden ville bryde sig om det!  Rider sjældent, skal først engang tag mig sammen til at tilride kreaturet - og MÅSKE se om jeg kan finde hjelmen som kun vil blive brugt i tilridningen.
Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet, intet midt i mellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ALTID !!! |
|
|
Jeg har altid hjelm på når jeg rider. Det er lige meget om det er dressur, spring eller bare en lille skridttur rundt på galopbanen !! Jeg har børn som også rider og de skal også ALTID have hjelm på. Så hvordan kan jeg forsvare at jeg ikke skal ?? Iøvrigt så synes jeg at det burde være lovpligtigt at have hjelm på, ligesom når man kører på kanllert eller motorcykel !!
Vink fra Fru Melgaard - tidligere sille2408
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rider altid med hjelm |
|
|
Jeg rider altid med hjelm! Jeg synes at folk over 18 år, er gamle nok til at bestemme selv! Og tage ansvar for sig selv. Men jeg synes ikke at det er okay, at børn under 18 år, står og ser på voksne der rider uden hjelm. Og ja, jeg synes der burde være en lov om, at ride med hjelm, i al fald på offentlige steder. Også, gælder det ligemeget hvor gammel man er!" Her i Nexø rideklub, er der ingen der må ride uden hjelm, i alt fald ikke på rideklubbens, område!!" Kyzzz Sabrina!" 
Hehe glæder mig SÅ meget til stævnet!" Det bliver SUPER ligemeget om jeg vinder eller ej!" (HEHE)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| om jeg bruger ridehjelm ?? |
|
|
- JA... ALTID 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Scirrocco Ashk
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~