Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Blå-grønne alger og hund...
Forfatter: 
Dato:  26-08-2006 13:17

Jeg har lige været et par dage i sommerhuset, og her til morgen gik vi en tur ned til stranden som vi plejer. Vores 2 hunde elsker at morgenbade, der er ikke særlig langt fra huset ned til vandet, derfor løber hundende altid i forvejen.

Men, da vi kommer ned til vandet står begge hunde i tykt blå-grønt algevand til maven - der er bare alger så langt man kan se.

Ad, hvor var det ulækkert, igår aftes var der intet, her til morgen er der alger, og rigtig mange døde krabber og småfisk på stranden.

Jeg har selvfølgelig snakket med dyrlægen, som fortalte at man ikke gør/kan gøre noget, med mindre de bliver syge. Hvis de bliver syge, vil de blive sløve og kaste op. Indtil videre er de nu som de plejer, og det er snart 6 timer siden de var i vandet. Men jeg holder øje med dem.. Og de er blevet vasket, det var faktisk ret svært at vaske algerne af dem.

Har I nogle erfaringer der ude?

0
0
Svar på denne tråd

Desværre ingen
Forfatter: 
Dato:  26-08-2006 13:54

erfaringer - kun advarsler om 5-8 hunde døde i sidste uge på øst kysten af grønne alger.

Ring og hør Københavns Dyrehospital (Poppelstykket) om de har nogle råd til dig.

Håber ikke der er sket dine to hunde noget..

Mvh Gitte,

mor til Tera 18 mdr.
ejer af hingsten Jack og vallakken Balder

1

0
0
Svar på denne tråd

øjnene
Forfatter: 
Dato:  26-08-2006 14:36

Du skal også lige være opmærksom på deres øjne, om de begynder at løbe, det kan være forstadie til såkaldte "jordbærøjne" som kaldes således fordi indersiden af blinkhinden (mener jeg det er) bliver helt rød og nopret. Ellers ser du det, når der begynder at løbe med betændelse. Kureres let med penicillin øjendråber, men det er jo altid rarest at opdage det hurtigt.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

det er sket med min hund
Forfatter: 
Dato:  26-08-2006 15:18
I går var vores hun d ligeledes ude at bade men det er her på Fyn og der har vi ikke rigtig fået nogle advarelser, men i morges havde den virkelig tynd mave og først da vi kom hjem fra turen opdagede vi at den var helt rød bagi som var det blod, hvilket er en af tegnene.. Vi lod den slappe af lidt timer og var virkelig bange for at det skulle være slemt.. Vi fik klemt lidt mad i den og nu er det som om den er helt sig selv igen, den har løbet rundt og leget.. Så nu håber vi virkelig bare på det bedste...
0
0
Svar på denne tråd

De har det godt
Forfatter: 
Dato:  27-08-2006 19:23

De har det begge 2 helt fint, og opfører sig som de plejer.. Så forhåbenli inden sygedomme her i huset!

Kamilla - det lyder ikke særlig rart med din hund. God bedring til den.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider