|
|
|
|
| Tre sekunder!!! |
|
|
Tre sekunder!! Det gik der inden jeg slukkede for det igen! Da den første hest slog en kolbøtte kunne jeg ikke holde til mere  Fy for pokker siger jeg bare! Mennesket er en syg race!
Tina - Nu med Høffedyret! ---------- Don´t mind the dog- Beware of the owner!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej nej nej! |
|
|
HVAD foregår der  Jeg mangler også ord! Stakkels stakkels heste! Det er jo fuldstændig sindssygt, typisk USA. "Rytterne" sætter jo også deres eget liv på spil, fuldstændig hjernedødt. Heldigvis har de dyrepoliti derovre, der prøver at forhindre det!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| slukke... NIX! |
|
|
Ja, jeg vil jo så overhovedet ikke slukke for den slags, for jeg er af den holdning at jo bedre man kender til disse uhyrligheder, jo bedre kan man forebygge og endda måske være med til at stoppe den slags. Så ved man hvilke ting man skal være opmærksom på. Ligeledes med hundekampe osv... Og takket være denne her slags videoer er vi jo næsten allesammen opmærksomme på hvilke steder vi ikke skal sende vores heste hen til aflivning, så de ender i italien eller værre...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
| Forfatter:  |
Nuno |
| Dato:  |
25-08-2006 21:05 |
|
Hvor er det sygt!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Føj... |
Theis |
25-08-2006 21:07 |
|
Det er sygt! Stakkels heste :-/
Mvh. Theis  ~ Dance with the devil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fy for satan!!! |
|
|
Hvorfor være besværlig, når man med en lille smule anstrengelse kan være krop umulig?! Et smil er udløst af andre smil, så husk at smile og du vil se at folk smiler tilbage.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| af frygt... |
Acoghestene |
25-08-2006 21:51 |
|
for hvad jeg kommer til at se, er der så nogle der vil forklare hvad der sker?
du er min store kærlighed, drømmene om dig, være ved vennerne si´r at det aldrig vil gå men det vil vi to ride på
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift. |
|
|
Det er da urtoligt hvad mennesker kan udtænke af sindsyge ideer til at underholde publikum. Kan slet ikke forstå at nogen ved deres fulde fem, kan få sig selv til at se på det, uden at blive dårlig  Det er var da frygteligt at se de stakkels heste blive tvunget ud over en stejl skrænt og lige ned i en flod. Det skal jo gå galt for nogen, og det er garanteret også det som bliver anset for underholdende Hvor er det SYGT!!!
Stald Hedevang Salg af gode kat. I ponyer, til fornugtige priser.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad du ser: |
|
|
Er nogle total hjernedøde amerikanere, der står og hepper på en flok heste, der bliver banket sønder og sammen over en skrænt i en flok af ca. 17 heste MED ryttere på, flere heste falder og slår kolbøtter ned af skrænten medes tilskuerne hujer og klapper. FØJ, er vist det enestes jeg kan sige...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej nej nej |
|
|
Jeg sidder med tårer ned af kinderne nu... Hvorfor er det, at mennesket skal bruge deres overlegenhed overfor alle andre racer på jorden, til den slags grufulde ting? Hvad foregår der, i hovedet på de mennesker der stiller sig som tilskuere? Jeg ville så gerne, som I andre sikkert også gerne ville, råbe og skrige af dem, om de er fuldstændig hjernedøde?!?!! Der er da et eller andet galt med sådan nogle mennesker. Nej hvor gør det bare ondt i hjertet! Men det er dejligt at klippet dog er der med det formål at vise hvor forfærdeligt det er, og at det skal stoppes, og ikke fordi vi skal underholdes. FØJ! Jeg er flov over at være menneske lige nu.
Vickie Igen med Zheena. Og aldrig mere uden. DRESSURSADEL KØBES! BRUGT ELLER NY KONTAKT MIG HVIS DU HAR EN 16-16,5" -SKAL KUNNE LIGGE PÅ EN ARABER.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har ikke set det. |
|
|
...Og ud fra I andres tilkendegivelser, så bør jeg heller ikke. Jeg har i mine rigtigt mange år indenfor hesteverdenen set SÅ mange rædselsfulde ting og/eller billeder af sådan nogle "worldwide experiences", at jeg simpelthen er "mættet". Jeg kan simpelthen ikke rumme mere. Og det er nu blevet sådan gennem de sidste 5-6 år, at jeg faktisk bliver rent fysisk dårlig af at se på billeder, der viser frygtelige/utålelige forhold for heste (og andre dyr). Kald mig bare en hystade eller en kylling, men det er nu sådan, at JEG reagerer. Så jeg TØR simpelthen ikke at klikke ind på linket, som er nævnt ovenfor...jeg véd pr. beskrivelserne præcist, hvad det er, og jeg kan simpelthen ikke tåle at se på det. Men det er så bestemt ikke énsbetydende med, at jeg vender den slags billeder ryggen og lader som ingenting. Jeg véd jo (desværre), at både de elendige forhold for hestene og billederne af elendighederne er der, og jeg véd, at der findes utallige steder - desværre også her i DK -, hvor heste mistrives i en så forfærdelig grad, at man tror, at det måtte være løgn. Så tro mig...jeg har en klar forestilling og viden om de billeder, som der henvises til i første indlæg, og jeg GRÆMMES dybt ned i min sjæl! Hvornår i hede hule helv... holder mennesket op med at misbruge dyr for at enten underholde et publikum eller for at underholde/promovere sig selv??? Hmmm, det var vist et lidt "følsomt" indlæg, men det er altså sådan, jeg har det med dårlig behandling af dyr. Hilsen Linda.
Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pardon my french |
|
|
Fy for helvede!!! Og så er det endda pænt udtrykt!  Fandt arrangørernes hjemmeside og sendte dem en rigtig grim mail! Ikke fordi det gør den store forskel, de får sikkert tonsvis af den slags, men så er jeg da af med lidt af min galde...  Stakkels, stakkels heste... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| FØJ FØJ FØK |
*Mtvfreak ? |
26-08-2006 00:56 |
|
JEG VÆMMES 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestene burde |
Ratster Zoo |
26-08-2006 00:59 |
|
have en pisk i munden og drive menneskerne ned af bakken, så kan de lærer det..
Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter Hamster unger til salg Kastreret han rotte søger nyt hjem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stinedecor |
|
|
Er du ikke sød at ligge det herind, hvis de skulle finde på at svare dig?
Vickie Igen med Zheena. Og aldrig mere uden. DRESSURSADEL KØBES! BRUGT ELLER NY KONTAKT MIG HVIS DU HAR EN 16-16,5" -SKAL KUNNE LIGGE PÅ EN ARABER.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Suicide race |
Flare63 |
26-08-2006 12:25 |
|
Hvor var dette race? Nogle rodeos har disse suicide races. Vi var til et i Vale, som dog ikke var saa grelt som dette aabenbart er (kan ikke se det). Naar i spoerger hvad der faar dem til at deltage i saadan et race, saa er det altsaa pengepremierne. I Vale var der $1500 = 9.000Kr, og der var kun 3 deltagere, og ingen heste kom noget til. De starter paa toppen af en hoej bakke , men den var ikke saa super stejl. Det tager dem dog naesten 1/2 time at ride derop, og de kommer ned paa lige omkring 2 minutter. Som sagt er dette en meget mildere form for Suicide Race. Hvis man kan lide at se mennesker komme til skade, mens at hestene ikke lider den store overlast, saa skal man se vildheste race. Det er paa helt ustartede heste, og foerst skal de fange en hest og derefter ride den en given distance. De plejede at have et saadan vildheste race ved Caldwell Night Rodeo, men stoppede det da en af rytterne blev slaaet ihjel. Rimelig glad for jeg ikke kan se det Frank
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sygt - sygt - sygt!!! |
|
|
Ordene mangler - vreden og frustrationen over at mennesker kan være så grusomme og modbydelige... kan ikke udtrykkes i ord. Mennesker uden følelser og empati for andet levende end dem selv - burde ikke leve. Havde man fjernet hestene fra "scenen" og kun menneskene var tilbage - burde man smide en bombe... Det ville jeg ikke tude over!!! Men at se disse mennesker mishandle hestene...det kan man næsten kun fælde tårer over... Fy for helvede...ja mennesket er det ondeste dyr der eksisterer!!! May.
Vores sorte perler Frieseren Thundra & Shetlandsponyen Clyed Hestene er vores partner og ledsager gennem livet Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder Vær ydmyg Sig tak
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja det er strenge |
|
|
Jeg har set det før i et svensk TV program.. Om verdens uheldigste personer.. Eller sådan noget. Manden satte sig op igen og red turen en til gang... Hallo er man så normal??? Hestene tog ikke fysisk skade af det, men det er jo simpelthen sygt!
Søger 1 til 2 piger der vil hjælpe mig med mine ponyer når de kommer hjem fra sommergræs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sådan nogle... |
Lisa&Zahkir |
26-08-2006 13:38 |
|
...syge stoddere!!!  Jeg er af den overbevisning at sådan nogle mennesker mangler den der lille ting i hjernen som der gør en i stand til at have 'compassion' for liv omkring sig. Ved i hvad? Hvis en eller flere af de mænd der, slår sig halvt eller helt ihjel-Then be it! Jeg har ikke det MINDSTE tilovers for sådan nogle afstumpet mennesker. Heldigvis tror jeg på Karma- og at behandle Guds smukke skabninger på denne måde går ikke ustraffet hen. De skal nok bøde for deres hensynsløse og kolde handlinger... Så kun 5 sekunder, og jeg har allerede den der kvalm fornemmelse i kroppen- ved den kommer til at sidde der i nogle dage endnu. Jeg er dybt bedrøvet over disse ting finder sted. StineDecor> Vil du ikke sende deres mail over PB ? Fy for helved!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har skrevet til PRCA |
Louise Østergaard |
26-08-2006 14:22 |
|
Med hjælp fra Marixenc's link har jeg nu skrevet følgende brev:
Dear Professional Rodeo Cowboys Association.
I have watched a video on "Suicide Races in Omak", and urge you strongly to take a stand, and put a stop to this, with the power of your association.
I am Danish and live in Denmark in the north of Europe, and I am unfortunately not able to go to Omak myself.
I am deeply shocked if this is legal in The States, and depressed that it has been going on for years. In case it is not legal (I presume this would be a factor in having it by nighttime instead of at daytime?) I am even more shocked that it has not yet been stopped. I hope you will contact local authorities on behalf of the horses involved.
Please help these sufforing horses, and help reassure me that this will never take place again.
This is just not acceptable, as you surely agree with me, and I can inform you that this has been discussed at the largest Danish internetforum of horselovers. Many people are upset, and wish to put an end to this abuse of horses. If needed, I will collect the names of persons in this forum.
Please contact me, if you need my help in anything, my telephone number is +45 ***, (selvfølgelig opgivet i mailen til dem) or feel free to write me an email. Anything I can do from Denmark to stop this - I will!
Your sincerely, Louise Østergaard
Jeg håber I vil være mig behjælpelige, hvis de ønsker underskrifter fra jer. Tak.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ejs er målløs |
|
|
Det gjorde virkelig ondt at se den video  For fanden man, det kan man sgu ikke tillade sig, sikke en flok idioter ...og stakkels heste  Jeg har ikke meget tilovers for sådan nogle mennesker og håber seriøst ikke at de overlever  Endnu en gang...stakkel stakkels heste 
Fold to my arms Hold their mesmeric sway And dance out to the moon As we did in those golden days
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| føj føj føj og atter føj! |
|
|
Ja, jeg håber nu som sådan at de overlever men bare bliver permanent og grusomt handiccapet... Groteske mennesker  Nu ved jeg godt at der sikkert er nogen der vil kommentere det, men det er bare sådan jeg føler... FØJ!
Mvh. *Joy* og Cassie Tænk på først hvem der er skyld i fejlen, inden du handler mod hesten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mange mennesker |
|
|
og fatter desuden ikke at der kan være så hel*edes mange mennesker der ligefrem nyder at glo på det... Findes der virkelig så mange skrupsindssyge mennesker???!!!
Mvh. *Joy* og Cassie Tænk på først hvem der er skyld i fejlen, inden du handler mod hesten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jordbær med mælk??? |
BananBrød |
26-08-2006 18:25 |
|
Hold da k*ft hvor er det bare sindssygt. Fuldkommen foragteligt. Og det at andre mennesker griner og synes det er sjovt er jo fuldkommen sindssygt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Omak Stampede |
Flare63 |
26-08-2006 19:29 |
|
Jeg er paa ingen maade for at disse loeb skal fortsaette, men der er en anden side af historien.
Hvis man kigger paa det mere lokale perspektiv, saa er Omak en mindre by med 5.000 indbyggere. Hvert aar indbringer dette rodeo over $500.000 eller 3.000.000Kr i indtaegt til dette localsamfund. Loebet har eksisteret siden 1935 i sin nuvaerende form, og indbyggerne er bange for at hvis dette loeb blev fjernet, saa ville dette Omak Stampede ikke skille sig ud fra saa mange andre mindre lokale rodeos, og derfor miste en hel del af disse indtaekter. En del af disse penge hjaelper lokalsamfundet med at overleve, og det er derfor at loebet fortsaetter. Det er meget let at side og sige at man skal stoppe det, specielt naa man ikke har noget oekonomisk i klemme, men for dette lokalsamfund er historien en helt anden! Der er paa den anden side ingen tvivl om at Professional Rodeo Cowboy Association (PRCA), gerne ville slippe for disse loeb. Faktisk er loebet slet ikke del af PRCA rodeoet, saa alt hvad de faar ud af det er daarlig omtale. Hav en god weekend Frank
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dette vanvid |
|
|
...kan på ingen måde retfædiggøres af at Omak er en lille by uden penge til overlevelse. Mennesket skal ikke overleve på bekostning af dyrene i så grotesk en udstrækning. Det er intet mindre end svineri af værste skuffe og hvis det på nogen måde har med cowboys og rodeo at gøre, så er jeg flov over at dele interesse med den del af den amerikanske befolkning som kalder sig cowboys  Man må kunne sætte en stopper for det vanvid ? Endnu en skamplet for den almindelige amerikaner... FØJ. Jeg begøver vel ikke skrive hvordan jeg ønsker at det må gå de ryttere... ??? Er rystet Hilsen Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dybt rystet |
|
|
Jeg er DYBT rystet over filmen.. Er dog glad for at disse 2 engelske dyrlæger kommenterer og støtter op om at stoppe dette vanvid...
Fuldstændig sygt i hovedet 
Og den hest der falder ret så voldsomt - hvor VIL jeg dog ønske at hesten landede OVENPÅ sin rytter så rytteren kom så meget til skade, at han ALDRIG NOGEN SINDE vil røre en hest igen... Føj for *BIP* noget svineri!!!
JEG MANGLER ORD!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Scirrocco Ashk
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Ejer af en broget skønling 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Omak suicide race |
Flare63 |
26-08-2006 22:15 |
|
Lone: Mennesket overlever paa bekostning af dyrene i grotesk udstraekning som du siger, og det er bare et faktum. Proev at se paa transport af heste der skal bruges til konsum, de bliver pakket taet og kan staa med braekkede ben mens de transporteres hundrede af kilometer. Det gaelder jo saa ogsaa alt transport af konsum dyr. Svin der doer af iltmangel. Koer der falder under transport, og bliver traadt ihjel. Se paa hopper der bliver brugt til oestrogen udvinding. Dyr der bliver brugt til test af kosmetiske produkter. Ja det maa vist siges at mennesket overlever paa bekostning af dyrene. Hvad er udstraekning er saa mest grotesk? - Et heste vaerdelob der sker en gang om aaret, og som kan fanges paa video.
- Eller den daglige udnyttelse som finder sted, og som vi alle mere eller mindre stiltiende finder os i, fordi vi ikke ser den?
Lone: At det her skulle vaere en skamplet paa den almindelige amerikaner, er vist en af de mest urimelige udtalelser jeg laenge har hoert. Der er 300.000.000 Amerikanere, og hvor mange ser du paa den video? Hvad har den almindelige amerikaner med dette at goere? Disse loeb bliver ikke sendt i tv, og som sagt har Professional Rodeo Cowboy Association, ikke noget med dem at goere. Her er tale om en meget lille gruppe mennesker der er vokset op med disse loeb, og som tager til dette rodeo hver eneste aar. De ser anderledes paa det, for dem er det tradition. Ligesom at mange Spaniolere ikke kan se noget forkert i tyrefaegtning. De betragter dette som en tradition, og ikke som dyremishandling. Ja jeg mener som jeg sagde ovenfor at disse loeb skal stoppes, men saet tingene i perspektiv. Klag heller til EU kommisionen over den kommercielle udnyttelse der sker af dyr i Europa. Tro mig Progressive Animal Welfare Society (PAWS) geor allerede livet surt for Omak loebet herovre, og mit gaet er at der ikke gaar ret langt tid, foer at loebene bliver stoppet. Ellers mister selve rodeoet sine sponsorer, og maaske endnu vitigere deres PRCA status. Frank
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Vale Suicide Race |
Flare63 |
26-08-2006 22:25 |
|
Her er et billede fra Vale suicide race.  Loebet starter paa den lille sti til venstre for roeskyerne, lige foer den lille top. Saa rider de over rundt om det groenne styke lige til hoejre for gaelygten der er helt til venstre i billedet. Det er svaert at se konturerne men det gaar i zig zag hele vejen ned. Det ender med at de skal over vejen og floden (bag menneskerne) og saa ind paa stadion. Det er absolut ikke som Omak loebet! Det er mere et spoersmaal om at vaere en god rytter og at have en god hest (de fleste bruger Mustangs, paa grund af at de er saa sikre paa benene). Der var ingen heste der styrtede, og ingen heste kom til skade. Turen ned tager lige omkring 2 minutter. Hav en god weekend Frank
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa Frank |
|
|
Jeg kan sagtens se det perspektiv du viser, men kan slet ikke se at racet er bare lidt undskyldt af den grund. Det er klart at der også skal slås ned på daglig mishandling af dyr og der er heldigvis meget fokus på det. Om det så hjælper er en anden sag. Men her har vi en lille by i USA, hvor indbyggerne ser til, og jubler over at en flok ryttere i pengenes navn, pisker og pisker hestene ned af en stejl skrænt og videre rundt på en hård bane. På intet tidspunkt stopper brugen af piskene... Jo når hesten falder og taber sin plageånd, men så måske istedet ikke kan rejse sig igen.. Når jeg siger skamplet, mener jeg skamplet, men på den facon, at det er grotesk at den store brede befolkning i USA, via deres regering f.eks, ikke får sat en alvorlig stopper for mishandlingerne. Det må da være et overskueligt mål. Omak er en lille by, som du siger, og man burde da kunne slå hårdt ned på det. Det er da en grim måde at forsøge at skaffe turisme på. Hilsen Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| !"#¤%%/& |
|
|
Det var dog noget af det mest grummeste jeg længe har set... Nåede ikke at se mere end 4 sek, så lukkede jeg det vindue ned... At nogen kan få sig selv til at gøre dette, er jo helt ufatteligt.. De skulle selv have turen ned ... Og de stakkels heste... Det var dog forfærdeligt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Grotesk !!! |
Protest |
27-08-2006 10:36 |
|
Kan kun konkludere at mennesket er en forfærdelig race, blodtørstig og pengegrisk, alt andet blive sat til side for at underholde og tjene penge. Og det er ikke kun i Omak, hvad med tyrefægtning, hunde-og hanekampe, bjørnedans, hunde og katte der bliver flåede levende, slagtedyr der i tusindtal bliver misrygtede hver dag, trækdyr der lider hver dag, --- jeg kunne blive ved. OG DET ER NOGEN AF SAMME RACE SOM OS - der udfører disse bestialske ting og det er også vores race, der sidder i hobetal på tilskuerpladserne og hujer og klapper eller som nyder kød og pelse fra mishandlede dyr. FØJ FOR FANDEN - jeg skammer mig over at være menneske og over at jeg ikke gør mere for at forhindre disse rædselsfulde ting.
Hilsen Marianne - der har kastet morgenmaden op igen. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
ane jensen |
27-08-2006 10:44 |
|
Hvor mange syge mennesker findes der i usa? Ud over Buch, ser der jo ud til at være tonsvis. Jeg kan kune give et land, som har denne form for tortur som sport Og tænke at alle de mennesker der lever der, er sindsyge. Meget har jeg set igennem mit 20 årige liv, men dette er dog noget af det værste. Må indrømme, at jeg under filmen sad og græd, og mok kun svagt kan forstille mig den smerte disse heste har lidt under.. Men hvad får en rytter til at gøre dette, mod guds gave til mennesket. Jeg fatter det ikke, er bange for at jeg bliver nød til at slutte dette indlæg inden jeg kaster min morgenmad op i væmmelse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm... |
Flare63 |
27-08-2006 11:55 |
|
ann: hvais alle mennesker der lever her er sindsyge, saa er jeg det ogsaa. Jeg tror dog jeg var det inden jeg kom her . Lone: Kan du fortaelle mig hvad for former der sker af dyremishandling i Portugal eller Graekenland? USA er mindst lige saa forskellig fra kyst til kyst, og fra Kanada til Texas. Fordi at noget sker i USA er det ikke alle i USA der er informeret om det. I har formodentlig lige saa stor sandsynlighed som Daskere, til at faa tyrefaegtning stoppet i Spanien, som en New Yorker har for at stoppe dette race. Det her er et lokalt fenomen, hverken mere eller mindre. Frank
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Hmmm... |
|
|
Hej Frank. Har I ikke en dyreværnslov ? ? ? Så vil en New Yorker slet ikke skulle spekulere på hvad der foregår i den anden ende af landet, for han/hun vil vide, at politiet/myndighederne tager hånd om sagen. p.s. Tak til Miki for at bringe problemet på bane! Mvh Søren
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke for hele landet |
Flare63 |
27-08-2006 19:32 |
|
Hvad de faereste lige gaar at taenker paa saa har man opdelingen City, County, State og Federal(US). Her i Boise Idaho, har vi for eksempel politi fra Boise City Police, Ada County Police, Idaho State troopers, og saa federal enheder som For eksempel - Drug Enforcement Agency (DEA) - Federal Bureau of Investigation (FBI) - Alkohol, Tobaco and Firearms (ATF).
Det ville mere eller mindre svare til by, kommune, land og saa lige EU. Man er meget forsigtige med at styre de mindre enheder ved at lave lovene paa US niveau. Man goer det dog engang imellem, men som sagt passer man paa med det, da nogle let kan foele sig traadt paa. Da man for eksempel ville have sat en top hastighed i hele US, var der stater der gik mod det. Det var ogsaa iorden, saa lavede man det bare saadan, at hvis de enkelte stater ikke fulte trop, saa fik de bare ikke federal tilskud til veje. Vi har samme president, men ud over det har vi ikke mere til faeldes med Alabama end vi har med Danmark. De fleste mennesker her, har ingen anelse om hvad der foregaar der (ja det gaelder baade Alabama og Denmark LOL). Nu graenser Idaho jo op til Washington state, saa dem har vi da mere til faeldes med, men de skulle da lige proeve paa at fortaelle os, hvordan vi skulle leve vores liv! Vi vaelger selv vores Senatorer og Guvernoerer, og de er valgt for at sikre at Washington State ikke skal styre os. Som Dansker ville man da ogsaa rynke lidt paa naesen, hvis Sverige pludselig begynder at gennemfoere love i Danmark. Saadan har vi det ogsaa her! Siden jeg flyttede herover er jeg blevet fanatisk EU modstander, da man kan se at det ikke virker helt efter hensigten her, og de har haft over 200 aar til at traene princippet. Jeg tror at man skal bo her, for virkelig at se hvordan at systemet virker og nogen gange ikke virker. Frank
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Ikke for hele landet |
|
|
Hej Frank. Det var en fin forklaring. Tak for det. Skal jeg forstå det sådan, at man faktisk har en lov der beskytter dyr, den er bare forskellig fra stat til stat? Nu jeg tænker over det, kan jeg godt huske noget med, at der fornyligt er ændret på en lov i Florida, så man ikke længere behøver en dyrlæge til f.x. kastration. Så nu kan enhver binde benene på deres hingst til en hegnspæl, og så ellers gå i gang med en sløv lommekniv, og uden bedøvelse selvfølgelig. Det er lidt rystende at et så højt udviklet samfund som det amerikanske, er så tilbagestående når det angår dyrevelfærd. p.s. Dejlige billeder på din præs. Og flot håndværk! Mvh Søren
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Igen en lille forskel |
Flare63 |
28-08-2006 12:36 |
|
Hej Soeren, Er det kasteration af heste eller kvaeg? Jeg har set roundup hvor at cowboys kastrerer et par hundrede tyre kalve uden uheld. Bagefter er der saa "rocky mountain ousters" til middag. Saa kan du jo selv gaette hvad saadan en oesters er. Mange steder herovre er heste arbejdsdyr, og folk kan finde ud af at behandle dem. De kan give dem indsprojtningeer, og behandle de fleste skrammer og lignende. I sidste ende kender jeg dog ikke nogen der ville kastrere en hest hvis de ikke kunne finde ud af det. Saa hellere bruge pengene paa en dyrlaege. Frank
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Føj... |
|
|
Tænk at vi mennesker kan være så modbydlige over for andre levende væsner, der er så afhængige af os  Jeg erfuldstændig tom for ord 
Sarah og Carell (som burde blive skimmel)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kan ikke |
|
|
sige at jeg er chokeret- for det undrer mig ikke at den slags finder sted selvom jeg heldigvis aldrig har hørt om det før. Men derfor er min mening om noget som dette ikke ændret. Jeg kan ikke finde andet end meget grimme ting at sige om det, og vælger derfor at lade det blive ved dette da jeg ellers bare kommer til at bruge ord der ikke er tilladt herinde 
Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet, intet midt i mellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg sidder her os tuder, |
Irco Miro |
28-08-2006 14:37 |
|
Det sker ikke så tit, men jeg sidder her og tårene triller.. det er jo som at se en skiløber i en lavine.. (dem har jeg ikke engang ondt af, de kan jo bare lade være..) Men hvis disse heste sætter sig imod og vil ikke løbe, får de vel bare en kugle for panden.. en hest slår kolbøtter.. det plejer heste ikke at have særlig godt af.. jeg er dybt dybt dybt DYBT CHOKERET!!!
Kram Irco Miro/Kat Hvis du vil ha´de bedste, så køb Gustavii´s HESTE www.gustavii.com Mangler du et heste-job i England så kontakt mig!! Du kan ikke have din egen hest med, og du skal være over 18
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Neej!! :'( |
Anne Marie |
28-08-2006 15:45 |
|
 Det er det eneste jeg har at sige !! Hestene har FANDME ikke selv valgt at være her, så vi HAR EDERMAME bare at behandle dem ORDENTLIGT !!! RRRGG!!  Og hvordan kan de stå og juble?!!! Jeg ville skrige og græde!! Af vrede og medlidenhed med de stakkels dyr !!!
M.v.h Anne Marie Luc 6 år Dansk Varmblod Far: Leendert, efter Quidam De Revel Rød med 4 sokker Kig på min præsentation :) Du taler menneskesprog... Katte taler kattesprog... Jeg taler hestesprog...!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|