|
|
| Bryllup - kort eller lang?? |
|
|
Hmm, står og har et mindre problem mht tøjvalg til et bryllup vi skal til næste weekend.. Sagen er den at min svoger skal giftes og min kæreste skal være forlover. Svoger har så insisteret på at købe tøj til min kæreste hvilket vil sige et skræddersyet Hugo Boss jakkesæt til flere tusinde kroner til kirken og en smoking til om aftenen. Nu har jeg været til en del bryllupper og der havde jeg nu altså det samme tøj på i kirken og til festen. Men nu da min kæreste skal skifte tøj så tænker jeg om jeg også skal det? Og skal jeg have lang kjole på til festen om aftenen? (det siger de kloge bøger om emnet, men svoger siger jeg bare skal have det på jeg vil - men vil jo helst ikke komme som den eneste i "noget forkert") Så altså, hvad er DIN mening: Skal jeg have det samme tøj på hele dagen (brylluppet starter kl. 13)? Eller skal jeg have 2 sæt - et til kirken og et til festen? Og skal det være langt til festen? Hvad synes du???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hvis der |
|
|
i den grad lægges vægt på etikette, vil jeg vælge lang til festen. Hvis dresscode er smoking for mændene til festen, er det lang kjole for pigerne. Er der ingen dresscode, er valget vel dit, som du føler bedst.
Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre
Frisk bl. fuldfoder fra www.kirstinedal.dk leveret direkte til døren, vil du høre mere kontakt mig via besked el. 30 31 58 01
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja, hvis din kæreste... |
|
|
skal skifte til smoking om aftenen til festen - bør du nok også skifte til en aftenkjole. Det skal dog ikke være det store skrud, da han ikke skal i kjole og hvidt - men festlig. Så falder du ikke ved siden af... Til min svigerinde og svogers bryllup var min kæreste i skjorte og slips, mens jeg havde nederdel på i kirken. Til om aftenen skiftede vi over til smoking og aftenkjole. Min var ganske enkel med korsagetop, og lidt vid nederdel. Min svigerinde og svoger havde dog bedt om festtøj - dvs. smoking og kjole - men ikke kjole og hvidt galla...
Gitte Laura Molnit - 4 uger til ... - Labor omnia vincit improbus - - Utrætteligt arbejde overvinder alt - Der tages forbehold for fejl af enhver art.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil... |
| Forfatter:  |
Himmelfjer |
| Dato:  |
24-08-2006 19:19 |
|
...også sige lang kjole, når det skal stå til smoking. Løsningen kan være en halvlang kjole hvor du kan skifte en del af den ud - altså have en jakke over eller noget om dagen og så uden jakke og med lidt andre smykker osv. så den bliver "gejlet lidt op" om aftenen.  Men det er der sikkert andre der ved meget mere om. Du kan jo håbe at Illum kigger herind. Hun virker som én, der har en sikker viden om etikette og stil når det angår større festlige lejligheder.  Camilla
Festsange forfattes. 250 kr. pr. sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du skal da |
|
|
skifte tøj fra kirken... Og så vælge en lang aftenkjole til middagen/festen... Egentlig ikke så vigtigt, når nu din svoger er af den mening, at det er dit valg, men så følger du jo din bedre halvdel... Og det giver for mig mening...
Zamangah Palomino hoppeføl sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for svar. |
|
|
Nej der er ingen dress-code påført i indbydelsen, så valget er frit, men nu da kæresten er blevet påduttet at skifte så synes jeg måske også (som hans bedre halvdel) at jeg må anstrenge mig lidt  Lang kjole til festen vil jeg meget gerne have på, men har bare hundesvært ved at finde noget jeg kan passe (og betale). Skal det død-og-pine være en kjole eller kan jeg mon ikke tage top og nederdel på? Hvis nogen har gode forslag til tøjmærker/butikker jeg kan bene rundt efter tøj i modtages det med kyshånd, da jeg synes jeg selv har forsøgt uden held flere gange.. Det skal være et tøjmærke der fåes i XS, S eller 32-34 i underdel - kan godt være svært at finde. Og så gerne i Århus eller Horsens...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gerne to delt |
|
|
Det må gerne være to delt sæt ! Bare at kjolen er lang. Det går ikke at det er en kort nederdel, for det bruger man ikke til aften. Jeg har samme størrelse som dig kan jeg se, og har derfor også samme problem med at finde tøj i min størrelse. Men da vi skulle til bryllup i juni, var jeg så heldig at finde et super flot to-delt sæt i Vero Moda. De har faktisk tøj i vores størrelse. Det er et super flot lilla sæt med broderi på, og sådan noget satin-agtigt noget. jeg anede slet ikke at de havde sådan noget, men det har de hvis man bare kigger efter eller spørger dem. Så prøv at svinge forbi dem.
Vink fra Fru Melgaard - tidligere sille2408
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Link... |
Randi Grønbæk |
25-08-2006 10:27 |
|
Du kan sagtens tage top og nederdel på. Her er lige et link til en miniguide - når du bladrer lidt ned på siden, kommer der et skema, hvor de forskellige dame-/herredresscodes er matchet. Jeg synes også, at du skal skifte efter kirken 
Venlig hilsen Randi G. Mors hest er bedst (Anne-Katrine, 4 år)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| i århus |
|
|
Jeg synes bestemt også du skal skifte til aften-dress, når nu din kæreste gør det. Så holder i stilen hele vejen  Der er mange butikker i Århus, der sælger festtøj. Jeg kan varmt anbefale Belmondo på Store Torv (godt nok er han meget fimset, men det er super vejledning og stort udvalg). De har både halvlange, lange og todelte... Der er også La Princessa i Latinerkvarteret (mindre og lidt svingende udvalg) og Sophie i/på Pustervig, tror jeg nok... Disse har jeg selv været glade for. Ellers tag og prøv google - der kommer mange hits. Måske Panayotis (staves??) i Vejle (?) også har festkjoler?? Tit har brudekjoleforretninger også festkjoler (eks. Unique brude- og festkjoler, Sporup ved Hammel)... Det var da et par muligheder  God fornøjelse 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til et aften |
alberte1 |
25-08-2006 11:48 |
|
Bryllup bærer man lang kjole og for mændenes vedkommende,bærer de kjole og hvidt hvis det skal være helt gennemført  Det gør det altid noget nemmere ,hvis der foreligger en dress code,men behøver det koste en mindre formue ?? Ha et godt bryllup - det er altid hyggeligt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu har jeg |
Kobakkegård Hestepension |
25-08-2006 12:23 |
|
efterhånden været til en del bryllupper, og jeg har altid haft det samme tøj på i kirken som om aftenen, dvs. lang kjole. Jeg har heller ikke oplevet, at hverken bruden eller brudgommen har skiftet tøj til om aftenen, ej heller gæsterne. Hvis det har været bryllupper på rådhuset, har påklædningen været lidt mere afslappet, og ikke altid lang kjole. Men jeg syntes, at et kirkebryllup er forbundet med "store" kjoler (hvornår skal man ellers lufte dem). Og manden i kjole og hvidt, eller ihvertilfald et flot jakkesæt. Hilsen Mumse 
Rigtige kællinger kører Land Rover V8 og rider fuldblod
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Brudgommen |
|
|
Nu er det jo brudgommen der har valgt tøj til min kæreste (der er forlover) og de har samme slags tøj på hele dagen - altså jakkesæt i kirken og smoking om aftenen, så det er altså ikke hans tøjvalg jeg behøver hjælp til. Men mange tak for de gode links, der er helt sikkert noget jeg kan bruge Så må jeg afsted mandag og se hvad jeg kan finde...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|