Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Har I ånder i Jeres gamle huse?
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 21:20

Inspireret af den tidligere tråd om alderen på Jeres huse, vil jeg gerne høre om nogen af Jer har beboere der ikke bidrager til huslejen?

Herhjemme har vi et sted foran vinduet i stuen ( gammel stald) hvor hundene tit kigger op i luften og stirrer efter noget og nogen gange gør de også.

En dag da jeg åbnede min bærbare i stuen, lå alle ikonerne i Windows i rækker oppefra og vandret istedet for til venstre som de plejer. Denne indstilling findes slet ikke som standard og jeg undrer mig stadig.

I det andet hus blinker lyset selvom det er slukket på kontakten ( er en naturlig forklaring, men alligevel lidt uhyggeligt), der lyder fodtrin på 1. salen og er de underligste luftstrømme derovre/kølige briser med lukkede døre og vinduer.

I baghaven har vi en skov og en lille sø og dernede ser jeg ofte dis med mærkelige former og farver.

Hvad har I af beboere? Jeg kan ikke fornemme hvem jeg har hér, men føler ikke noget ondt som jeg feks. følte ude ved en veninde engang.

HeidiS - Nu snart med 3 skønne Røde!

0
0
Svar på denne tråd

god aften
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 21:25

Det håber jeg søreme ikke at vi har, for så bliver jeg bare så bange. Behold I bare jeres ånder hjemme hos jer

god aften betina

Stengården: Salg og avl af DSP. Ædle og dygtige ponyer med stor kapacitet

0
0
Svar på denne tråd

Ånder...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 21:27

Her i huset har vi da et spøgelse af og til, men de bliver nu hurtigt sendt videre, for jeg gider ikke have dem her.

Men vi har også et genfærd, altså et "aftryk" af en mand der engang gik her hvor stuen ligger idag - om natten går han igennem stuen men jeg er vist den eneste her der kan se ham. Han er ikke en ånd, men bare en slags aftryk af energier der afspilles igen og igen som en stump film.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 21:27

ja jeg tror da vi har noget her, det var især istarten at vi/jeg mærkede til det. Der blev ihvertfald holdt godt øje med mig især ude i gangen.

der har ikke været noget i lang tid nu så tror bare at vi skulle ses an hvis man kan sige det sådan

0
0
Svar på denne tråd

vi har intet
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 21:32
i vores gamle hus. Heldigvis! Men jeg ville heller aldrig købe noget der bare har en snert af noget underligt. Jeg tror ikke på ånder( selv om jeg har heft en enkelt spooky oplevelse), men har været i huse, hvor jeg bare følte mig så dårligt tilpas - så jeg mærker altid nøje efter hvordan det føles at træde indenfor i et hus...

Håber det bedste, men frygter det værste...:-)

0
0
Svar på denne tråd

Jeps...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 23:40

Ved ikke hvor gammelt vores hus er, men det er gammelt nok til beboere der ikke betaler huslejen..

De er ikke så tit jeg ser dem, ved ikke hvor mange der er eller hvem de er.. Der sad en dreng på 15-16 år vil jeg tro i min seng en dag jeg vågnet.. Han sad bare og kiggede på mig, men da jeg satte mig og prøvede at røre ham forsvandt han.. Kunne tydelig se ham, med sin røde kasket som skyggede hans ansigt og en rød hættetrøje..

Der var også nogle i køkkenet en dag jeg lå syg i min seng.. Jeg var vågen og lå og skrev på min mobil da jeg hørte døren gå og min far og en kollega komme ind.. Jeg lå helt stille og lyttede til dem, de rodede med nogle tallerkner mens de snakkede, og så gik kollegaen ud på toilettet... Min telefon ringede, så sad og snakkede lidt med min veninde, men lavmæld da jeg ikke ville have de skulle hører mig.. Så ikke så charmerende ud med mit sovehår og blege ansigt Da jeg havde snakket med min veninde, kunne jeg ikke hører dem mere.. Jeg listede ned for at se hvad de lavede, men der var ingen.. Ringede til min far som sagde han ikke havde været hjemme.. Så ved ikke hvem det var der snakkede

Min farmor var her også dagene efter hun døde.. Hun var har i en ung skikkelse der holdt øje med os og sørgede med os..

Sender de bedste tanker til den gamle.. Savner dig min store gludklump! <3 <3 <3 Du var mit liv...

0
0
Svar på denne tråd

nope...
Forfatter: 
Dato:  24-08-2006 08:19

... vores hus er fra 1780, men der lader ikke til at være nogle gengangere her...

0
0
Svar på denne tråd

mine forældres hus
Forfatter: 
Dato:  24-08-2006 09:01

I mine forældres hus som jeg ikke bor i mere tror vi helt sikkert at der er noget. vi har nogle episoder som ikke kan forklares.

min mor har en pengekass til småmønter som hun altid har i stuen. en dag var den pludselig væk. der gik lang tid og en dag skulle min mor hente noget i et skunk rum. der lå den helt inde bagved. med alle pengene i. hvordan den er kommet derind... ja...

hendes gamle mobil forsvandt på samme måde en dag hun havde lagt den på fjernsynet da hun tog hjemmefra, vi har ikke fundet den endnu...

På første salen er der to værelser, mit gamle og min søsters. og så vores skunkrum. for mange år siden da jeg boede hjemme og lå og sov i min seng. vågnede jeg pludselig ved at jeg lå og rystede. jeg prøvede at kalde på min mor, men jeg kunne ikke sige noget eller røre mig. rimelig ubehageligt.

efter jeg var flyttet hjemmefra skulle jeg sove hjemme en dag og fik afvide at jeg bare skulle sove på min søsters værelse da hun ikke var hjemme. jeg vågnede i løbet af natten og kiggede over mod døre. der stod en skikkelse af en ung dreng og kiggede ind af døren til mig. han var meget spinkel og lyshåret. det var også rimelig skummelt.

Jeg har lige en til, det skete dog ikke hjemme, men i en stald jeg en gang havde mine heste stående i.

Der var helt sikkert noget på loftet. ejeren fortalte mig/os at ejeren af huset og stalden før ham, havde hængt sig på halmloftet fordi han kone var skredet og han var gået fallit.

Og det jeg fortæller nu er virkelig rigtigt, jeg har selv set noget af det ske.

Folk er blevet skubbet ned af stigen når de har været på vej op, de har virkelig mærket et par hænder skubbe dem ned igen. en af tøserne har set en gummistøvle gå igennem et hul på loftet uden at der var nogen deroppe.

det var vist lige hvad jeg havde at fortælle...

Hilsen Team Bad Boys

www.123hjemmeside.dk/team-bad-boys

whoever saves one life,

saves the world entire.

"schindler's list"

0
0
Svar på denne tråd

Nix - her hos os
Forfatter: 
Dato:  24-08-2006 09:13

er der helt naturlige forklaringer på de ting der sker i og omkring vort gamle hus (fra 1900).

Når kattene er sygeligt interesserede i væggene på specielle steder, så viser det sig kort tid efter, at, at vi har mus i hulmuren.

Mærkeligt træk forskellige steder i huset - ja, det er der jo i sådan et gammelt hus.

Og disen på mark og sø her ved os, ja det er såmænd bare mosebryg af den gode gammeldaws slags. Og at ting forsvinder - hvad skal jeg sige - det har ting altid gjort rundt omkring mig.

Men jeg må dog indrømme, at jeg ikke endnu ikke rigtigt har regnet ud, om det nu også er NISSEN selv der har spist den risengrød vi hver jul sætter på loftet til ham.

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Hos hestene
Forfatter: 
Dato:  24-08-2006 10:07

Kom lige i tanke om noget mere.. Ude hos hestene har der også været nogle.. Det var en af rytterne der opdagede det en dag, der sad en pige inde i hendes boks og gemte sig, hesten var skrækslagen for hende.. Rytteren snakkede med pigen, som fortalte at der var en mand der var efter hende.. Hun var meget ked af at hun forstyrrede men hun var bare så bange.. Vi fik en clairvoriant ud som fik manden væk, og pigen forsvandt også.. Siden har der ikke været noget.. Det skumle er så, at den hest der stod i den boks har ikke kunne tåle græs i laaang tid.. Da hun kort tid efter flyttede fra gården ringede den clairvoriante til hende og sagde hun skulle sætte hesten på græs.. Lidt skeptisk ringede hun til dyrlægen og fortalte det, og de prøvede at sætte hesten på græs.. Der skete ingenting og den dag i dag går den stadig på græs hele dagen...!!

Sender de bedste tanker til den gamle.. Savner dig min store gludklump! <3 <3 <3 Du var mit liv...

0
0
Svar på denne tråd

Glemte noget...
Forfatter: 
Dato:  24-08-2006 10:16

... sidste år døde min mor af noget forfærdeligt sygdomsroderi, og hun fik derfor aldrig set vores gård som vi overtog 3 mdr efter. Har tit ønsket hun havde set den, men desværre.

Forleden dag da jeg kom hjem fra job, skal jeg ind i soveværelset for at skifte tøj og så kan jeg lugte hende; cigaretrøg og Red Door i en sagelig forening. Vores soveværelse er lukket hele dagen pga. hundene ikke skal derind, og da der er malet med linoliemaling derinde, lugter der normalt altid nymalet når døren har været lukket. ( Ja ved godt det ikke er sundt, men vi er ikke allergikere og har altid vinduet åbent om natten - det afdamper flere år sådan noget maling ) Jeg ejer ingen Red Door duft, og min mand kunne også tydeligt lugte den. ( Det er én af dem man ikke KAN tage fejl af)

HeidiS - Nu snart med 3 skønne Røde!

0
0
Svar på denne tråd

Ikke nogen hos os
Forfatter: 
Dato:  24-08-2006 10:20

Hvis der skulle være ånder/energi'er hos os - så er det i hvert tilfælde nogle venlige nogle.

Alt ånder fred og idyl - også i stalden.

Taipan, som før var meget obs på al ting, er nu bare en stor godmodig skummelbasse.

Gogge, som har stået i en stald med en ånd, er fuldstændig afslappet og i harmoni med sig selv.

Vovsen, hverken ser eller hører noget efter at vi er flyttet på landet.

Den eneste, der kigger opmærksomt ud gennem den ene stalddør, er Tai Wahine. Men det skyldes at hun for år tilbage har levet en meget kummerlig tilværelse og ikke var blevet behandlet særligt pænt af mennesker.

Karoline-shetlænder, tjah - hun tøffer blot efter en af de andre. Der er vist intet, der kan bringe hende ud af fatningen - undtagen Dr Dyr :-) Men også hun har haft en meget kummerlig tilværelse for år tilbage.

Så ja - her er fred og idyl, også for os 2-bende.

Jeg kender dog nogen, som har været hjemsøgt af det ukendte. Disse har haft god gavn af en clairvoyant, som har kunne fortælle, hvad det var, der hjemsøgte de respektive steder.

Hmmm, der er vist mere mellem himmel og jord, end vi umiddelbart går og tror...

Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

Ejer af 1 "tragedie" - øh, trakehner :-) og 2 lettere erotisk buttede ponyer. Datteren ejer DV'eren Fan Gogh/"Gogge"

0
0
Svar på denne tråd

ånder...
Forfatter: 
Dato:  24-08-2006 10:41

mit er jo 170 år gammelt, og -desværre- har jeg ikke rigtig oplevet noget -endnu... altid lidt sjovt med et par spøgelser...

kæresten tror ikke på det, men det gør jeg og jeg kunne da godt bruge en hvid dame til at hjælpe med opvasken...

Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf :-)

Odense; Undervisning tilbydes...

0
0
Svar på denne tråd

gammelt hus
Forfatter: 
Dato:  24-08-2006 10:53

Jeg tror der er en/et enkelt foran døren til hønsehuset.

Det er stedet hvor man altid vader ind i et eller andet, få noget i hovedet eller falder over sine egne ben.

Vores hus er fra 1864

Venligst Lone

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider