Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

torben frandsen
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 11:42

er det ikke ham fra tørring rideklub der er tale om her?

www.heste-nettet.dk/nyheder/2038/

M.V.H
Tine
**Vær dit eget ikon**

(") (")
('.' )
(")-(")
0
0
Svar på denne tråd

Torben Frandsen
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 11:54

Jo, der er vist ingen tvivl om, at det er ham.

Der var også en der linkede til en artikel om sagen i Randers Dagblad forleden.

Det var vist i tråden om motorcyklen.

Jeg er en skide irriterende ponyrytterforældre med en fortid som rytter!

Elsker at prale med mine dygtige børn, - her på HN med datteren, der rider!

0
0
Svar på denne tråd

Jo...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 11:55

-han er fra Tørring.

Det er godt at der er kommet sådan en sag frem, det er almindeligt kendt at beridere m.fl. har snydt avlere i mange år!

Jeg har selv for nogle år tilbage købt en hest hvor det viste sig at mellemhandlerne selv havde scoret en god bid af kagen og avleren kun fået håndører for sin hest!

Jeg håber at folk fremover vil passe bedre på og ikke stole så meget på de professionelle!

Tine

0
0
Svar på denne tråd

100.000,- kr .
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 12:35

...er da noget af en slat, at blive snydt for...

Jeg var blevet tossset, hvis det var mig...

Godt at de har vundet sagen... :) :)

Mkh.
Else.

Man lugter ikke af hest, man dufter.. :) :) :)

HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!

0
0
Svar på denne tråd

Fjols..
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 12:50

Utroligt at man vil sætte sit firma i sådan en situation. Og for dens sags skyld hele hans levegrundlag. Det er sådan nogle der gør at man ikke stoler på "de fine" folk. Torben er rigtig dygtig, men sådan nogle numre er da for dumme at lave.

Godt det blev opdaget og at han skal betale pengene tilbage.

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Opdaget
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 12:52

Man tænker så, gad vide hvor mange gange, det IKKE er blevet opdaget?

0
0
Svar på denne tråd

Torben Frandsen
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 12:55

Hej

Jeg syntes at det er latterligt af familien Frandsen, at føre sig frem i diverse ridemagasiner som et visionært ride-/kursuscenter, og anden PR for så at blive opdaget i en sådan sag.

Ikke for at sammenligne med CSC men parolen "det er smart at snyde, men dumt at blive opdagt" har de vist ikke færdig læst.

Men som Tine skriver er det meget udbredt og kender selv til endnu større summer.

Det værste er at om 14 dage er det hele glemt, og folk handler igen hest hos Torben.

Bare se på Martin Holfeldt og Hans Henrik Kristiansen, de driver vel begge forretning i bedste velgående.

Så desværre...

PS. det er selvfølgelig i orden at Torben laver penge på at sælge en hest, men da ikke uden forudindgået aftale.

Rene

Gode dressurheste og afkom formidles efter hingste som Sandro Hit, Florestan I, Relevant, San Remo, Rohdiamant, Jazz Time og Stedinger

j

www.staldrønbjerg.dk

0
0
Svar på denne tråd

Rønbjerg
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 13:40

Nej, og man må jo formode at Torben har fået sin gode betaling for at have hesten i kommission til at starte med.

Hvor er det en skam at man ikke kan stole på proffessionelle, men kan dog på en måde heller ikke forstå at ægteparret ikke har indgået en skriftlig aftale i sådan en situation.

I can't change the world,
But I can change the world in me, Bono

Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Savner dig min skat, men sorgen er kærlighedens pris
Jubii! Ny lejlighed og med tilladelse til dyr <3
0
0
Svar på denne tråd

vi havde for mange år siden...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 14:16

for mange år siden havde vi en hest i kommission hos en kendt beridder som har salgs stald.

Vi havde regnet med at hesten skulle koste omkring 50.000 kr.

Efter 14 dages tid ringede han og sagde at nu havde han en køber til hesten, men de ville have hesten i røntgen hvilket vi sagde god for.

1 uge senere ringer han til os og siger at hesten havde mus i begge bagben, og køber derfor kun ville give det halve for hesten altså 25.000 kr.

vi snakker lidt om det derhjemme og beslutter os for at snakke med dyrlægen og ringer derfor til dyrehospitalet for billederne skulle være taget, han søger på hestens navn og oplyser at pågældende hest var 100 % i orden i røntgen, ingen mus el. andet.

Vi kontaktede pågældende beridder og gav besked om vores samtale med dyrlægen, hvorefter han bad os komme og hente vores hest, for han gad ikke arbejde med "sådan nogle som os".

(til køber, havde han oplyst at hesten var ok, så han havde altså forsøgt at snyde os)

øh??? efterfølgende sendte han os en regning for opstaldning og kommission/ridning. Vi betalte for opstaldningen og sendte et anbefalet brev til ham om at vi ikke ønskede at betale for kommission/ridning, da han jo havde forsøgt at snyde os, så forlangte han yderligere ville vi gå rettens gang... vi hørte aldrig fra ham igen.

Da vi selv annoncerede hesten til salg, blev vi kontaktede af køberen der gerne ville have køb den da den var hos beridderen og de købte den således af os.

Ansvarlig rytter søges til ridning 2-3 gange om ugen på vores hingst, samt 1-2 andre af vores heste.
Opstaldet på ridecenter V. Ringe.
Babysitter søges i Ringe, mandage ml. 15.00 og 20.00.
0
0
Svar på denne tråd

Hmm så bliver man
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 14:36
altså noget "bange". Jeg har købt min hest ved ham, opfattede stedet som utrolig godt, samt var hele købsituationen rigtig god. Jeg håber da at den mand som havde hende i kommission fik netop det penge som vi gav for hende.

*Stald Smedegaard*
Dansk oldenborg Avl

0
0
Svar på denne tråd

tænkte det nok
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 16:43

syns ikke man høre det bedste om ham torben!

Hørte om en pige der havde sin hest i ridning ude ved ham og havde betalt dyre domme for at torben red på den! Tilfældigvis kom hun på uanmeldt besøg og så en pige ride på den! Hun spurgte naturligvis til hvem, hvad og hvor? Jamen det var da forskelligt hvem der red den hest det var bare hvem der lige havde tid osv hun hentede straks hesten hjem! Hvilket jeg syns er helt iorden for hun fik ikke den service hun havde betalt for og var blevet lovet!

har også hørt at de heste der er i ridning derude også snildt kan resikere at blive brugt til undervisning

M.V.H
Tine
**Vær dit eget ikon**

(") (")
('.' )
(")-(")
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 17:45

hejsa

en fjer blev til ti høns...

slap nu af det er meget tvivlsomt at en hest i ridning bliver brugt i undervisningen...

men det er da normalen at det ikke kun er berideren der rider heste i kommission, det er lige så tit beridereleverne og staldpigerne..

der er da meget logisk da berideren ikke kan nå alle hestene og derfor vælger de bedste...

0
0
Svar på denne tråd

Normalen
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 17:48

Hvis man har en specifik aftale om, at det er en bestemt, der rider hesten, er det da ikke OK, at det pludselig er en anden!

Mange steder er der også forskel på prisen, om det er berideren eller en af eleverne.

Bortset fra det, kender jeg ikke Torben Frandsen. Så mine indlæg er en generel betragtning.

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 18:00

Nu spørger jeg måske dumt, men har han ikke også været nævnt i andre knap så smarte sammenhæng???

Camilse og Looksen

JA... Looksen er Lukas, som i virkeligheden er Sondergardens Look At Me. Men lige meget hvad, så er en hest der elsker gulerødder

Tjek vores HP

www.camilse.dk

0
0
Svar på denne tråd

Lige præcis...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 18:11

Som Louise N, så fornuftigt skriver kan en berider/rytter ikke nå alle de heste han har i ridning, og derfor har han ansat folk til den slags...Da jeg var ansat hos Henrik Gundersen, havde han 3 elever som red et par hver, hovedsagligt de unge. Jeg red selv et par, de var de ældre garvede konkurrence-hypper, for som Henrik sagde, han behøves jo ikke sidde på dem hver eneste dag, da de jo hovedsagligt bare skulle holdes i en god kondi og være glade!!! De vidste de forskellige ejere dog godt at jeg gjorde, for Henrik kunne jo ikke nå alle, samtidig med diverse undervisning!

Så tag nu lige det hele med et gran salt...

Ja Torben har dummet sig med den handel de har begge parter forhåbentligt lært af, men det betyder jo ikke at de er dårlige heste eller noget der bliver solgt deroppe!

Og det er da træls at man skal gå rettens vej for at få sine penge( det har jeg skam selv prøvet, sagen var bare ikke lige som denne), og det er selvfølgelig dårlig omtale for ham, hvilket jo bare er værst for ham selv...

Det er jo bedst at have en helt klar aftale med den pågældende berider/rytter på et stykke papir så ingen er i tvivl om hvad der skal ske, og hvem der skal have hvad af penge...

Jeg har selv pt min hest i kommission hos Thomas Sandgaard, vi har dog kun lavet en mudtlig aftale, men jeg stoler ogå 110 % på både ham og Ditte.

Husk nu på at de lever af den slags og får selvfølgelig lidt for at skaffe kunderne og bøvle rundt med dem, tit sent om aftenen...

En hest bliver måske vist frem mange gange inden den rigtige kommer, og det tjerner de så intet på...

Vi køber jo heller ikke mælk direkte fra landmanden, hvor den jo er billigere, den har været igennem nogle mellemmænd, som også har tjent på den, de har jo også folk ansat der skal have deres løn...!!!

Holstener: Karakter-Charisma-Klasse!

* Den der sladrer til dig, sladrer også om dig ! *

* Skade gør klog, men for sent....*

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider