Som Louise N, så fornuftigt skriver kan en berider/rytter ikke nå alle de heste han har i ridning, og derfor har han ansat folk til den slags...Da jeg var ansat hos Henrik Gundersen, havde han 3 elever som red et par hver, hovedsagligt de unge. Jeg red selv et par, de var de ældre garvede konkurrence-hypper, for som Henrik sagde, han behøves jo ikke sidde på dem hver eneste dag, da de jo hovedsagligt bare skulle holdes i en god kondi og være glade!!! De vidste de forskellige ejere dog godt at jeg gjorde, for Henrik kunne jo ikke nå alle, samtidig med diverse undervisning!
Så tag nu lige det hele med et gran salt...
Ja Torben har dummet sig med den handel
de har begge parter forhåbentligt lært af, men det betyder jo ikke at de er dårlige heste eller noget der bliver solgt deroppe!
Og det er da træls at man skal gå rettens vej for at få sine penge( det har jeg skam selv prøvet, sagen var bare ikke lige som denne), og det er selvfølgelig dårlig omtale for ham, hvilket jo bare er værst for ham selv...
Det er jo bedst at have en helt klar aftale med den pågældende berider/rytter på et stykke papir så ingen er i tvivl om hvad der skal ske, og hvem der skal have hvad af penge...
Jeg har selv pt min hest i kommission hos Thomas Sandgaard, vi har dog kun lavet en mudtlig aftale, men jeg stoler ogå 110 % på både ham og Ditte.
Husk nu på at de lever af den slags og får selvfølgelig lidt for at skaffe kunderne og bøvle rundt med dem, tit sent om aftenen...
En hest bliver måske vist frem mange gange inden den rigtige kommer, og det tjerner de så intet på...
Vi køber jo heller ikke mælk direkte fra landmanden, hvor den jo er billigere, den har været igennem nogle mellemmænd, som også har tjent på den, de har jo også folk ansat der skal have deres løn...!!!