Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Overtro og gamle talemåder
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 21:21

Med udgangpunkt i en debat vi havde her hjemme tiligere på aftenen vil jeg lige forhøre mig her på HN om hvordan i har det med overtro og gamle talemåder og hvilke i kender?

Selv kender jeg de gamle talemåder som... "klør din næse får du næsvise fremmede", "klør din venstre hånd, får du penge, men er det den højre skal du give penge væk" og den obligatoriske som vi alle vel nok kender "man skal ikke kaste med sten når man selv bor i et glashus"

Af overtro så er der den der med hvis en sort kat krydser ens vej, så skal man spytte sig over skulderen da det ellers vil betyde ullykke. Hvis man smadre et spejl, så betyder det 7 års ullykke.

Hvad kender i?

Hvorfor være besværlig, når man med en lille smule anstrengelse kan være krop umulig?!

Et smil er udløst af andre smil, så husk at smile og du vil se at folk smiler tilbage.

0
0
Svar på denne tråd

der er også
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 21:27

noget med at gå under en stige.

banke under bordet 7-9-13

0
0
Svar på denne tråd

Overtro
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 21:28

Gå aldrig under en stige, spyt dig over venstre skulder hvis en kat krydser din vej.

Og så mit yndlingsordsprog: Hellere lugte af hest, end af Hash!

Med venlig hilsen

Line og den tossede dressurpony

Kvalitets udstyr sælges! Se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

noget med salt
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 21:30

er der ikke noget med hvis du vælter saltkarret?.. kast salt over begge skuldre... og så bank under bordet.. gå ikke under en stige.. hmm.. er der flere...? Kan ikke lige komme på flere..

Karina.

..man er rigtig modig hvis man tør sige sin mening her..

..Jeg kan da godt li dressur.. men jeg vil hellere ride tur..

0
0
Svar på denne tråd

Her i huset ...
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 21:32

... bruger vi denne, hvis en eller anden har bragt vores urin i kog .. ... gid hans røv vil klø og hans arme ikke kan nå

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.

0
0
Svar på denne tråd

Aldrig
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 21:38

gå under en stige (så det undgår jeg)

Spytter over venstre skulder hvis en sort kat krydser min vej

Smadtet spejl = 7 års ulykke...

Og i dette hesteforum er det da liiidt mærkeligt at ingen har tænkt på at Hesteskoen bringer lykke...

Zamangah

Palomino hoppeføl sælges

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider