Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

VOV sagde hunden
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 18:26

..og det blev den ved og ved og ved med..

Min hund gøer konstant og det har han gjort den sidste uges tid..

Det er umuligt at få ham til at lade være når han først går igang. Han sidder bare og kigger og gøer helt vildt.

Han vil ikke lege ret længe ad gangen før han så starter igen..

Jeg spekulerer i hvad det kan være og samtidig hvordan jeg får ham stoppet..

M.V.H. Riderlykke

Se min hjemmeside HER

KenTaur Penolope dressursadel sælges, evt. byttes.

...bag skyerne er himlen altid blå...

0
0
Svar på denne tråd

hunde...
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 18:53
mine vovser er også nogle slemme gø mskiner..

jeg plejer at aflede deres opmærksomhed,ved at give dem en komando...ex "sit" eller nogle af alle de tricks de er så gode til...så har de ikke tid til at gø...

Frygt - Vanvid

0
0
Svar på denne tråd

smukke-ped
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 18:56

Det er prøvet og det virker ikke - han går helt i selvsving når det er så der er ingen kontakt...

M.V.H. Riderlykke

Se min hjemmeside HER

0
0
Svar på denne tråd

hunde...
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 19:01
ja så ved jeg sørme ikke hvad du skal stille op...

der må nok nogle hunde eksperter på banen...dem er der jo en del af herinde..

Frygt - Vanvid

0
0
Svar på denne tråd

yguftryityuiyftrjk
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 19:06

når du begynder at sig en masse til hunden opfatter den det somom, at du gør med ham, od i derved har en slags "samtale"..

så hvis du bare ignorerer ham, så deltager du ikk i hans råben, og når "mor" ikk gider, så er der ikk noget sjovt i at stå og råbe

Lori

-my love

-my passion

Smil til verden og verden langer dig en.

-smil igen, og verden langer dig en mere!

0
0
Svar på denne tråd

lorimylove
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 19:08

Hvis jeg ikke siger noget til ham så fortsætter det i evigheder også selvom jeg kigger den anden vej...

- for netop det er også prøvet...

M.V.H. Riderlykke

Se min hjemmeside HER

0
0
Svar på denne tråd

vov vov
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 19:23

har du prøvet at kalde på ham når han gør?

det er en god ide at aflede ham, men lad vær´ med at give godbider, så tror han bare det er godt at gø!

Jeg har to hunde, de gør også ret tit, men det er fordi de ser noget i vinduet! er det, det samme problem?

håber du kunne bruge det!

0
0
Svar på denne tråd

se her...
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 20:06

Hej Maria, der har lige været et lign. indlæg på hundegalleri, og et af rådene var at krøbe en vandpistil, eller sprayflaske, og gi hunde en sprøjt når den gøer.

Jeg skal ud og ha købt en selv imorgen, da min den store er blevet frygtelig med det der, og jeg har også prøvet næsten alt.

Det værste er at han lige pludselig begynder om natten, uden grund, før jo næsten et hjertestop, når han gør det.

Winnie, nu med 2 hunde :)
0
0
Svar på denne tråd

Hvis det
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 22:30

er en hanhund, kan det være, der er en løbsk tæve inden for et par kilometers afstand...

Ganzi tuder og hyler i 2-3 uger, når naboens tæve er i løbetid.

14-årig hoppe på 165 i stang udlånes til rutineret rytter. Se præsentation eller skriv en besked.

Bøger til lærerstudiet sælges. Skriv for titler.

Nu med hundepension...

0
0
Svar på denne tråd

En mulighed
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 22:42

Ja måske får jeg på puklen, men jeg kan tåle det!

Bobo havde på et tidspunkt en mani med at gø om natten, han hoppede op i sofaen, kiggede ud af vinduet og gøede som en anden vagthund.

Han drev os til vandvid, SÅ en dag, blev det mig for mig, jeg gik hen til ham, sagde ikke et kvæk, gav ham snor på og bandt ham til sengen, hvor han var bundet, indtil vi stod op om morgenen. Det gjorde jeg to nætter i træk, og siden den dag har aldrig gøet om natten, og det er mindst 5 måneder siden nu.

Så hvis jeg var dig, ville jeg gøre som den berømte/berygtede Victoria... tage hunden og lukke den ind på et værelse, hvor den så kan tilbringe tiden, indtil den har været stille i 10 minutter.

Hilsen Marianne

Har du fået dine vinger

sidder de godt nok?

og kan du flyve rundt i luften

med de andre i din flok?

"Danser med Drenge" -oppe i himlen

*Homestyle, -jeg glemmer dig aldrig, R.I.P 26/9-05*

0
0
Svar på denne tråd

Tålmodighed...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 11:03

skal der til, og konsekvent adfærd fra din side... Han gøer for at få din opmærksomhed, hvilket han sikkert har fået rigtig mange gange. Eks har du sagt "Ti stille", "Føj", "hold mund" etc, samtidig har du kigget på ham, så han har fået rigelig belønning for sit snakkeri...

Når han begynder, så vend dig væk fra ham, evt. gå ind i et andet rum, tag et blad at læse i, begynd på opvasken eller bare et eller andet, der INTET har med ham at gøre. Du må under ingen omstændigheder sige noget til ham, ej heller bare kigge på ham, han skal ignoreres totalt... I starten bliver han ved, men på et tidspunkt skal han lige have luft, og så skal du være hurtig til liiige at ae / kæle stille og roligt, ikke rose verbalt, da det sætter gang i snakketøjet igen... gør dette konsekvent HVER DAG i gennem én hel uge, så har han fattet budskabet, og du har en hund der ikke længere snakker for at få opmærksomhed...

Tro mig, det virker. Mine forældres Cocker Spaniel (verdens mest snakkende hunderace), havde samme problem som din. Han føler sig simpelthen som Palle alene i verden, når de kører "ignorering" på ham... Han holder hurtigt op med at gø. Han har forstået at, er man stille, så vil de snakke, er man larmende, er det INGEN kontakt overhovedet..

Men som jeg startede med at skrive. Konsekvens og tålmodighed er nøgleordene her.

0
0
Svar på denne tråd

Rart at vide jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 11:28

Rart at vide det ikke un er min hund, der har den periode. Fik af vide at det er ganske normalt at en ung hund lige skal finde sig selv. Min er to og hun har lige fået denne her gør ide de sidste 2 uger. Rimelig træls at høre på.

Jeg tør så ikke gøre det Mariannehø foreslår, og det er ikke fordi ideen er dårlig. Men sidst den fik en ide med at gør på mærkelige tidspunkter skældte jeg ud, med det resultat at bilen blev stjålet efter de havde været inde i huset og nuppe nøglen, og der sagde hunden selvfølgelig intet. Nu er jeg begyndte at skelne mellem vov´erne og rose den feks om natten( tænk vis der kom sådan nogle idioter igen) og så siger jeg nej med mit bedste testeron stemme, når jeg mener det er noget pjat. Indtil videre ser det ud som om det virker. Hvis ikke vil jeg nok bruge den med vandpistolen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider