Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Vindueskarme!!
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 15:55

Hvad er in og hvad er out?

Undergardiner er OUT her i huset

Mange blomster er OUT, få blomster er IN

Nips - 80% OUT

Plast og træ persienner - OUT, vi har faber gardinpersienner

Billeder - 85% out - har enkelte i min vindues karm og et billede i stuens...

Hvad med dig og dine vindueskarme - hvad har du på / over / stående der??

Mvh Gitte,

mor til Tera 18 mdr.
ejer af hingsten Jack og vallakken Balder

www.26270272.dk - gå til hundeleg mandag og torsdag.

0
0
Svar på denne tråd

Enkel.
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 15:58

Orkider, og et bloklys eller nogle at de utallige lysestager vi ejer. I alle vinduer.

Brokade gardine i elfenben, fra loft 3m til gulv med tiebacks i elfenben med frynser.

INGEN foto , nåh jo i kontoret.

Illum

Ikke et flokdyr i for små sko, men en ener i stiletter ;-D

0
0
Svar på denne tråd

Mine vinduer.
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 16:05

Jeg har altid lært hjemmefra, at et vindue skal være pænt, også set udefra.

I mine vinduer har jeg lette gardiner...sådan nogen der hænger ned fra oven, og som man kan trække op og ned med en snor.

Selve vinduet er "bondemans-vinduer" -Hvide med 16 små ruder i... rigtig hygge-vinduer.

Selve karmen er ren og pæn (Hader støvede vindues karme), og så står der en til to ting i hver vindue. F.eks en vase med blomster (Friske) og en lampe.

Jeg synes selv mine vindueskarme er flotte og "friske" at se på.

Jeg hader vinduer med tunge gardiner og beskidte karme hvor der står visne blomster.

Hilsen Anima. -En efterfølger er på vej.
0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 16:09

jeg har ingen vindueskarm da mine vinduer er sådan nogle skrå lofts nogen (;

//Linnea

Hellere sær end kedelig
<3

Jeg er mig og du er dig,

hvis du ikke lider mig,

så hold det for dig selv!

^Har aldrig sagt jeg var en god digter?^

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 16:20

I mine stuevinduer har jeg to blomster i hvert. I midten af det ene står desuden en 5 armet müsling lysestage og i midten af det andet en fyrfadsstage med noget glas og jern-noget.

Af gardiner har jeg foldegardiner.

I køkkenet: 2 blomster

I køkkenalrum: lodrette gardinpersienner fra loft til gulv ( 4 store panoramovinduer i hele gavlen - så ingen vinduskarm)

På 1. sal: ingenting endnu, da vi er ved at renovere soveværelse og børneværelser.

Helle

Der findes ingen problemer - kun løsninger
0
0
Svar på denne tråd

I min vindueskarm...
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 16:24

...som er lang som et ondt år, står der en stilkevase med en bambus i, to lysestager i smedejern til bloklys, en grøn plante på størrelse med en håndbold (incl. skjuler) 3 stk keramik-kugler i forskellig størrelse og endnu en plante - en høj én på ca. ½ m. :-) Lyse gardiner i et ikke for tungt uldstof, men dog med noget tyngde. Og ja, hvis ikke det er rent, så er det ikke pænt. :-) At vindueskarmen selv så er en laminat-rædsel fra 70'erne - det bliver lavet om ved lejlighed, når vinduerne alligevel skal skiftes om et års tid. :-)

Camilla

Festsange forfattes. 250 kr. pr. sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Karmene
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 16:35

I vores vindueskarme er der max. 1 blomst i hver, og så lys, enten fyrfadslys eller bloklys. Der står et lille billede af min datter i en aluramme i et af vinduerne i stuen.

Hvide gardiner overalt, undtagen på Børneværelset og så i Viktualierummet.

Dog har jeg så i en vindueskarm en stor hvidglaseret urtepotte til at stå med alt muligt i. Der er i den: pakketape, 2-3 skruetrækkere, post-it notes, kuglepenne og en enkelt tusch. Den krukke er u-undværlig deri er altid lige det man mangler

Alle urtepotter her i huset er så til gengæld ens, men forskellige i str. Mit tidligere arbejde skulle flytte i nye lokaler, og så ville de smide alle urtepotter ud. Og det var de ski for pæne til. Så jeg fik lov til at tage dem med hjem - Så jeg behøver ikke købe Hvide Urtepotter resten af livet, hehehe.

Bortset fra det - MEN:

Hvad har i andre gjort med jeres udestue vinduer? Hvis I har udestue?

Jeg syntes nemlig vores er jævn kedelig med vinduer fra loft til gulv, og så hænger gardinerne der bare og resten er bare vindue.

0
0
Svar på denne tråd

Så lidt som muligt
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 16:39

I Luxembourg åbnes vinduerne nemlig indad - og så får man automatisk ryddet vindueskarmen, hvis man er doven og ikke gider flytte tingene på en organiseret måde ;-D

På kontoret, hvor vi i princippet ikke må åbne vinduerne, har jeg et par billeder af Anne-Katrine, Alfa og manden samt en kopi af en 747 fra Cargolux (vi sidder i indflyvningen til Luxembourgs lufthavn, og så kan den jo vinke til den rigtige fætter, når den kommer forbi. Desuden et par potteplanter, der nok er dømt til at dø - jeg er elendig til at vande sådan nogen, og de råber ligesom ikke ret højt... Men foreløbig har de da overlevet hestekuren i 3 år :-)

Venlig hilsen
Randi G.

Mors hest er bedst
(Anne-Katrine, 4 år)

0
0
Svar på denne tråd

Karme..
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 16:50

Det er nemt... Alle vinduer er udstyret med megetlysegrå mørklægnings rullegardiner.

Derudover er Nips, blomster, billeder, vaser, lys og deslige 100% OUT.

Tilgengæld er store magelige møgforkælede slumrekatte 100 % IN og så kan i selv gætte hvem der har besluttet at alt andet er OUT
0
0
Svar på denne tråd

Bla bla bla
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 16:56
Persiener, kattehår, øresnask og andet skidt fra kat og katten selv selvfølgelig- det er hvad der er i mine vindueskarme

Engang imellem sniger der sig også nogle fluer og døde fugle/mus ind

En gang DV, altid DV !
0
0
Svar på denne tråd

vindueskarme
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 16:58

I den ud til "gaden" (læs: landevejen!!!) står der en stor antik porcelænselefant og en lille antik teaterkikkert (den er sikkert god i teateret, men man kan desværre ikke studere fugle med den!)

De tre ud til haven - i den ene står der en læselampe, en hvid skulptur af en gris samt et lile firben, min oldefar har lavet af et eller andet metal! I den næste en kæmpestor forstening, jeg har slæbt med hjem fra frankrig, samt tre fyrfadslys i håndlavede glasskjulere plus et lille blankt skrin (også antikt!). I den tredie har vi opsat en ramme med fluenet, og da den åbner indad er nips bandlyst!

I karmen i soveværelset ligger der hvidt linned, beregnet til at ligge på for Husets Frue (katten)!

Mvh

Christina & Prinsesserne, Skrydenlyst

PRINSESSERNE SØGER EN PASSER :-)

8830 Vammen

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 17:24

Øh.. I min vindueskarm, står der 3 tommer lysestager til fyrfadslys, en bordskåner, en ostehøvl og en dåseåbner (begge rene :-)) og en pose mild chili pulver :-D

Jeg er ved at flytte, så derfor bliver karmen pt brugt til at ligge ting af på, jeg ikke lige ved, hvor jeg skal gøre af.

Julie

---

Stald Vodagergård - Dansk Oldenborg Avl, når den er bedst!

0
0
Svar på denne tråd

Sådan her faktisk
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 17:37

Og en dag kommer der sådan nogle skærme op foran de gamle støbejerns radiatorer ;-)

Illum

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 17:39
I mine vindueskarme er der en/to blomster og et par lysestager! I et andet vindue er der 2 torsoer, og i et trejde er der også en billedramme placeret... Jeg har også en lanterne stående i kanapen i stueplan!...

Jeg har 600 heste på én gang - men det er under fiberhjelmen på kanervognen... Gi´ den gazzz!!!!!
0
0
Svar på denne tråd

I mine vindueskarme...
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 18:18

i mine vindueskarme er der altid pænt rydeligt, da det skal se pænt ud udefra.

Lette lyse gardiner (eller helst ingen) er IN så lyset kan komme ind. Lige nu hænger der fx lyse foldegardiner i stue og spisestue. Soveværelset er udstyret med tunge sandfarvede gardiner der når helt ned til gulvet, samt romantiske (hæklede tror jeg de er) indennunder.

Enkle veludvalgte pyntegenstande eller orkideer er IN

Symetri er YT det skal helst stå i par fx to orkideer ved siden af hinanden i den ene side af karmen og INTET i den anden side.

I badeværelset er der sneget sig to rustikke lysestager med bloklys ud, som bliver tændt når vi skal hygge i boblebadet. Ellers er lys i vinduet YT her i huset.

Med venlig hilsen

Winnie

Det er ikke vindene der bestemmer din sejlads, men måden, hvorpå du sætter dine sejl.

0
0
Svar på denne tråd

Mine vindueskarme
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 18:26

I de fleste af vores vindueskarme er der en enkelt grøn plante (vi har 6 vinduer ud til vejen, og her står der ens grønne planter i alle vinduerne, i store hvide potter. Det giver en pæn helhed udefra). I de små vinduer har vi liftgardiner, og i det store vindue i stuen har vi lamelgardiner. I enkelte af vinduerne ovenpå har vi et par bloklys, men generelt ellers kun planter. En enkelt eller to i hvert vindue afhængig af størrelsen. Enkelt og pænt - det giver ro for øjnene. Alle gardinerne er råhvide.

Rid jagt og distance - du og din hest vil elske det...

Tjek hjemmesiden: www.fynsrideforening.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

mine vindues karme
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 18:39

Træ persinner (kirsebær)

to stk. vindueskarme med to blomster i hver, syntes det pynter

Nips er out, kan ikke finde nips jeg ikke syntes er skramme

og så er der selvfølgelig to stk billeder af Hunden og katten

Mette

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm tja
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 18:42
Oftest ikk ret meget... Det sørger hundende for.. Og når der endelig er noget er det en lille hund der ligger eller står på vindueskarmen eller og en lidt sørre (Rottweiler) der står med begge forpoter der oppe... Man ser jo meget bedere når man er højt oppe... Og det er til trods for rotten godt ved hun ikk må og hun sagtens kan stå på gulvet og kigge ud... Men igen hvad den lille gør gør hun oss... Der er desværre bare ikk plads til hun kan ligge der oppe...

KnuZ

Vibber...

Nu med jordens skønneste hunde...

www.123hjemmeside.dk/Teglgaard2/

0
0
Svar på denne tråd

Øhhh...
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 19:28

ømfindtligt emne.

Gardiner er in, men desværre har jeg ingen, for det har jeg aldrig fået mig taget sammen til at købe.

Potteplanter er in, men desværre har jeg ingen, for de skal jo have vand og jeg er dum til at vælge planter ud fra hvad der kan overleve alle steder.

Til gengæld er hunde in. Jeg har en irriterende hund der har fundet ud af at det er hyggeligt at ligge i vindueskarmen og holde øje med hvad der sker på gårdspladsen

Sort/brun shetter (u.pap) hoppeplag på 2 år sælges til absolut godt hjem.

Malinoishvalpe (DKK) født d. 19. juli. Se www.malinoise.dk

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

Og derfor Louise
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 19:34
Har vi også en vinduskarm uden ret meget ;-)

Illum

0
0
Svar på denne tråd

karmen
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 10:08

Mine nyrenoverede vindueskarme indeholder, ingenting!!

Der er heller ikke gardiner i vinduerne, jeg vil have så meget lys som muligt ind.

Det eneste "pynt" der er, er travertinen som karmen er lavet af, og den er også så pæn og fyldt med fossiler, at det ville være synd at plastre dem til med alt muligt "nips"...

Hilsen

Katrine

-Nothing is original
everyone imitates someone-
Hvis du ikke kan klare mosten, så drik juice i stedet for
Spam spam spam spam spam and spam
0
0
Svar på denne tråd

Illum - billede
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 10:51

mangler

Mvh Gitte,

mor til Tera 18 mdr.
ejer af hingsten Jack og vallakken Balder

www.26270272.dk - gå til hundeleg mandag og torsdag.

0
0
Svar på denne tråd

min karm
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 11:34

jeg har 4 stk.

et i køkken - der står en blomst :-)

2 i stue - med 2 lamper og 2 krukker med blomster...

i soveværelse er der intet :-)

M.V.H
Tine
**Vær dit eget ikon**

(") (")
('.' )
(")-(")
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 11:46

..en meget, meget smal vindueskarm - så jeg har kun nogle lys, der står derpå :-)

Men jeg får nye vinduer og karme i løbet af efteråret

Det har kollegiet jo heller ikke ventet på i 10 år..

Mvh Mette..
Erfaringer med Böeckmann's trailere søges!
Vær med til at tale dyrenes sag!
Demonstration i Kbh d. 3.oktober 2006 kl. 12.
Vel mødt :-)
0
0
Svar på denne tråd

I stuen...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 11:49

... har vi plisségardiner, i resten af huset ingen gardiner. Det er min mand i øvrigt lidt træt af - han ville gerne ha' gardin i soveværelset, så han ikke vågner så tidligt i weekenden :)

I vindueskarmene er der blomster og lysestager - nix weiter.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Små planter
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 11:59

og i et par stykker også lysestager... Gider ikke at have alt lys lukket ude pga. planter der går fra bund til top af karmen...

Almindelige lyse gardiner...

Fordelen ved at bo på landet sammen med tre store hunde er jo, at der næppe lige kommer en vindueskigger forbi...

Zamangah

Palomino hoppeføl sælges

0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 12:20

5 stk i stuen og det ene ser sådan ud.

© Yrja og Prins ©

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider