Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Boligsikring på SU
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 10:15

Kan mad det???

Har været inde og regne på det, og skulle kunne få en smule. Men kan man også det, når indtækten det er beregnet ud fra, er ens SU? Håber lige der er en med lidt viden om det, der har lyst til at hjælpe

Iser

Op med håret, og kys livet.

0
0
Svar på denne tråd

ja...
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 10:17

du kan godt få boligsikring på SU. Det er lige meget hvilken indtægt du har. Det er størrelsen på indtægten der har noget at sige for om du kan få boligsikring.

Hilsen

Katrine

-Nothing is original
everyone imitates someone-
Hvis du ikke kan klare mosten, så drik juice i stedet for
Spam spam spam spam spam and spam
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 10:21
Min kæreste og jeg bor i lejlighed og vi begge er på SU. Og vi får boligsikring så det kan sagtens lade sig gøre.
0
0
Svar på denne tråd

Tak skal I ha
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 10:25
Så vil jeg smutte ned på kommunen og gøre krav på mine 400 kr

Iser

Op med håret, og kys livet.

0
0
Svar på denne tråd

Kan man også..
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 11:09

Når man bor på skolens kollegie?

jeg skal nemlig på landbrugsskole så det kunne da også være rart jeg evt kunne få lidt når man bor i en dyr by!

Mvh

Sandra C

- Tilflytter til Århus og søger bekendskab -
- Forsvunden pony efterlyses stor dusør - Se mere på min præsentation "SÅ GØR DU MIG GLAD"
0
0
Svar på denne tråd

Sandra C
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 11:11

Det er jeg faktisk ikke helt klar over, men for at du er berettiget til boligsikring skal du have dit eget afløb i lejligheden. Så er der delekøkken, kan du desværre ikke få boligsikring...

0
0
Svar på denne tråd

Sandra C
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 11:54

Nej, du kan ikke få boligsikring når du bor på en landbrugsskole.

For det første skal boligen være en helårsbolig, for det andet skal der være eget køkken (altså ikke delekøkken) og afløb i boligen, for at kunne få boligsikring.

Sakset fra Danmark.dk:

Krav til boligen
For at få boligsikring skal boligen være en helårsbolig, og der skal være eget køkken eller kogeniche og afløb.

Beløbets størrelsen
Boligsikring beregnes efter den samlede indkomst og formue i husstanden. Derudover afhænger beløbet bl.a. af boligens størrelse, hvor mange man bor sammen, og af huslejens størrelse.

Som lejer skal man selv betale et mindstebeløb af huslejen. Dette beløb er i 2006 på 19.900 kr. om året.

Er der ikke børn under 23 år i husstanden, kan boligsikringen højst være på 15 pct. af huslejen.

Den højeste boligsikring, man kan få, er på 34.956 kr. om året (2006).

Beregn boligstøtte på internettet
Man kan beregne boligsikring på Netborger.dk. Programmet kan give et indblik i, hvor meget man cirka kan forvente at få i boligstøtte.

Ansøgning
For at få boligsikring skal man sende en ansøgning til kommunen. Ansøgningsskemaet kan fås hos kommunen eller på Netborger.dk.

Tina

0
0
Svar på denne tråd

Mener..
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 12:00

heller ikke man kan få det. Hvis man bor i en ejendom som er udnævnt til ungdomsbolig.

jeg kunne i hvertfald ikke.

0
0
Svar på denne tråd

ungdomsbolig
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 12:10
Jo, man kan godt få boligsikring til en ungdomsbolig. Det gør jeg i hvert fald, og der har absolut ingen problemer været med det. Jeg bor på et kollegie/ungdomsboliger (ved ikke præcist om det er det ene eller det andet, da boligforeningen selv kalder det noget forskelligt hver gang). Jeg har min egen lille lejlighed med eget køkken og bad, men det ligger i en sammenslutning af små lejligheder, hvor du skal være studerende/i lære før du kan bo der. Som sagt får jeg boligsikring til min, og det var bare at udfylde papirerne på kommunen for at få den.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider