Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvad Skal Jeg Gøre :'/ ?
Forfatter: 
Dato:  21-08-2006 16:27

Hej alle sammen :)

Jeg står for et lidt svært valg - synes jeg pt. selv.

Jeg har fået "vejleding" af mine forældre, venidner osv - men alligevel ved jeg godt at det er mig der skal afgøre dét - da det er mit eget valg. Men jeg er bange for at træffe det forkerte ?

Historien er følgende:

Jeg er startet på 1-HF her efter min afsluttede sommerferie for ca. nu én uge siden.

Min veninde og jeg - er kommet i forskellige klasser, hvilkent jeg absolut ikke ser noget 'problem' i.

Men ..

Jeg er kommet i en klasse - mere specifikt 1L - vi er omkring nu tilbage 16 elever i klassen.

Der er nu 5 der er rykket - alle på min alder 16-17 år :(.

Nu - er det sådan at tilbage i klassen er der nogle piger - tre drenge på alderne:

- 18

- 21

- 22

- 25

Ja, jeg er så selv 17 år.

Idag havde vi fx. historie (Vi har knald gode lærer synes jeg) - og jeg følte lidt at de jo snakker med mere udbredt sprogniveau end hvad jeg er på når jeg nu ikke er "så" gammel igen som dé er.

Hmm ..

Vi skal snart på hyttetur - bliver jeg mon ladt alene ?

De er rigtig søde i klassen, jeg snakker da rimeligt med dem, vi har - som sagt - gode lærer og jeg forstod for første gang i 2 år virkelig KEMI :-@ - hvilkent er et stort "skridt" for mig at bare kunne forstå lidt af.

SÅ - jeg har i de seneste dage tænkt på at skifte klasse?

SKal jeg skifte - jeg snakker med alle dem fra min venindes klasse - de er på min alder.

Men alligevel har vi rigtig gode lærer, hvoraf de har rimelig dårlige lærer.

Jeg har det jo egentlig fint i klassen, snakker med dem i min klasse - men hvordan vil det gå på en evt. hyttetur hvor VI kun skal på - alene ?

- Ja, jeg er simpelthen så meget i tvivl.

Nogen som har stået i samme situration? Hvad gjorde du?

Hvad skal jeg gøre (Din mening)?

Jeg ved snart ikke :( Er i vildrende og aner virkelig ikke levende råd. Jeg bliver bare endnu mere forvirret - min forældre siger det ene, veninder siger det andet, nogle af min klasse siger det trejde - og jeg selv - tænker alle tre tanker :( Jeg bliver snart sindsyg..

Hjæælp ..

// Mvh. Sandra

Det eneste tidspunkt du "gerne MÅ" se snobbet ud - er til hest..

Hvil I Fred Kristine <3' - Vil altid huske dig..

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  21-08-2006 16:37

Hør her, det kan godt være de er ældre end dig, men det jo ikke ensbetydende med at du vil blive disket på en hyttetur. Du skal vel ikke bo i et enmands-telt midt ude på en mark, mens resten skal bo i lune hytter. Selvfølgelig vil de da snakke med dig! - folk i den alder, er ihvertfald som jeg er bekendt, kommet over snobberiet. Så er du dig selv, og kan stå ved dig selv...så har du absolut INTET og være bekymret over.

Du har nogle gode lærer, og som du føler kan lærer dig det der skal til. I pauserne har du muligheden for at snakke med dem i din venindes klasse...og fra din egen klasse. Som jeg ser det, så har du det allerede super godt der hvor du har det. Du har fået de bedste lærer og kan snakke med på tværs af klasserne.

Du kan også forvente, jeg ved ikke hvor gammel klasse gennemsnittet er i den din veninde går i, men når dem i din klasse er det ældre. Så ved de helt klart hvorfor de går der, og hvad de evt. har tænkt sig at bruge det til. Dvs. de vil forhåbentligt være det mere seriøse og der vil ikke være en masse små fnidder-fnadder i krogende i timerne.

Jeg syntes det ville være dumt at skifte klasse, og jeg syntes du skal give din klasse en chance. Tag med på hytteturen, jeg er sikker på du nok skal få en rigtig god tur. Derefter så kan du altid rykke klasse, hvis du stadig finder det nødvendigt

Mvh Heidi ~{leder nu efter part i kolding fra 01/09/06...se annoncen her }~

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  21-08-2006 16:38

at du skal blive i den klasse du er i. I er jo lige startet, og der kan jo nå at ske meget endnu - jeg har også gået på HF, og en af de ting jeg var glad for var netop den store aldersforskel der også var i min klasse. Det giver undervisningen et lidt andet præg når det ikke kun er folk i samme aldersgruppe, idet folk har forskellige erfaringer de kan bidrage med.

Én af fordelene er jo også at man får mere ud af gruppearbejde når ens gruppe ikke består af vennerne, så har det jo ellers en tendes til at gå op i hyggesnak istedet for seriøst arbejde.

Mvh. Louise

Nu den heldige ejer af Shamona Mellemgaard Sh

0
0
Svar på denne tråd

bare rolig...
Forfatter: 
Dato:  21-08-2006 16:43

TAG AFSTED!!

meningen med disse hytte-ture er netop at du skal lære din nye klasse at kende...

og det kommer du til! har selv været der... og jeg hadede det!! lige indtil jeg kom afsted (vi var på cykeltur) og jeg havde det simpelthen så sjovt med et par stykker fra min klasse... jeg lærte dem lynhurtigt at kende og snakker simpelthen bare rigtig godt med dem idag...

tag afsted og få en kanon hyggelig tur ud af det... og hvis du ikke gør, hvad så? så har du i det mindste prøvet :)

du skal ikke være bange for at prøve noget nyt... kast dig ud i det...

det ville jeg helt sikkert have gjort! og jeg er utrolig genert, men på trods af det er jeg nu rigtig gode venner med langt de fleste i min klasse ( jeg går på gymnasiet i 2.g)

GO FOR IT! ;)

0
0
Svar på denne tråd

Mhh...
Forfatter: 
Dato:  21-08-2006 16:47

Jeg ville helt sikkert ikke skifte klasse. En af de positive aspekter ved HF er den aldersforskel, der kan være i klasserne. Jeg har selv gået på HF i en klasse, hvor der både var nogen, der var yngre, og nogen der var ældre end mig. Det fungerede super og for det første bevirkede aldersforskellen og de lidt ældre klassekammerater at der var mere ro i undervisningen. Der blev ikke den der larmende og irriterende, forstyrende stemning, som jeg oplevede i gymnasiet (gik inden HF et år på gym. hvor der kun var jævnaldrende i klassen). For det andet var det fedt at høre andres oplevelser af tekster mm og holdninger i diskutioner, og der var en stor forskel på os i klassen, selvfølgelig både pga. forskellig personlighed, med også i højgrad pga. alders forskellen. Fagligheden var højere i vores klasse end den jeg oplevede på gymnasiet og grunden lå givetvis i den blandede alder.

Du skriver, at du er nervøs for, at du ikke får nogen at snakke med til hytteturen. Det tror jeg bestemt ikke du skal frygte, og desuden er det jo kun én dag ud af de to år, du skal være i klassen...

Fat mod og bliv i den klasse, det vil du ret sikkert blive glad for. Ellers kan du jo blive flyttet over i den anden klasse efter jul eller efter næste sommerferie. Så har du jo også givet det en chance...

Hilsen Maria

Opel Vectra 1,8i sælges.

Se billeder og mere info på min præsentation

Medlem af de anti-skrukkes klub: Børn skal SES men ikke HØRES

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider