|
|
| Hvordan klæder du dig når du rider? |
|
|
Hej! Pga det dårlige vejr, har jeg siddet og kigget nogle af mine hestemagasiner igennem, og har lagt mærke til, at alle ryttere i bladet har det nyeste "rideoutfit" på - og at det hele macher sammen. Så kom jeg til at tænke på - Går i meget op i jeres påklædning når i rider? Skal det helst passe sammen farvemæssigt ovs? Personligt så er det ikke noget jeg tænker synderligt meget på. Men jeg har da mine lidt pænere ridebukser og trøjer, som passer sammen i farverne...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| prøver at få det til |
| Forfatter:  |
La Belle |
| Dato:  |
15-08-2006 19:44 |
|
at passe lidt sammen, men noglegange så dur det ikke lige og så tager jeg bare noget på
Hilsen Sanne Sælges: blå ridevinterjakke fra hooks. Virkelig lækker og med alle de kendte træk. Str. L -men MEGET stor i str. (snarere str. xxl) 100 % ok. 150 kr. + porto
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Selvom man er til |
Cruella76 |
15-08-2006 19:45 |
|
hest - behøver man ikke ligne en sæk kartofler  Så ja, jeg har ofte haft matchende rideoutfit på - eller, noget som jeg i hvert fald selv synes var pænt, men som også passede til vejret, og som kan tåle at blive møghamrende beskidt  Så jo, hos mig må tingene godt se ordentlige ud (læs: matche) selvom jeg er til hest eller i stald. Men, det er nu ikke sådan at jeg står i timer foran skabet inden jeg skal ud og ride, jeg har bare sørget for at mit "hestetøj" altsammen passer mere eller mindre sammen, så uanset hvad jeg tager på af det, ser jeg nogenlunde tilforladelig ud...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja jeg |
|
|
tager tøj på der passer sammen, samt i matchende farve til underlag og bandager til hesten  Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Som regel... |
99E |
15-08-2006 19:47 |
|
...passer mit tøj sammen. Jeg rider i jeans og om sommeren i "t-shirt og måske skjorte", om vinteren i en tykkere trøje.
Hestens tøj (sadelunderlag) er sort, så det "passer til alt".
Jeg synes ikke, der er nogen grund til IKKE at se pæn ud (eller prøve på det...) OGSÅ i stalden.
... - 99E - ... Feel Think Act Play Like A Horse
Så er vi i Jylland - nu MED hestene!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg søger bare |
|
|
for at det er behageligt at ride i, men kan det maches,ja så gør jeg det. men syntes nu det er vigtigst at det er noget der er rart at have på og har en god bevægelses frihed...
Bokse udlejes se præsentation.......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er |
|
|
også lidt ligeglad, hvad jeg har på. Bare det er nogenlunde praktisk og gerne i mørke farver. Jeg har ikke så meget ridetøj endnu, men det kommer... Lige nu har jeg kun mørkeblå ridebukser og sorte jophur ridestøvler. Jeg tager alm. strømper på udover buksebenene og den bluse jeg bare har på den dag. Jeg ønsker mig en rigtig god ridevest og skulle meget gerne snart købe mig en varm ridejakke til overgangs- og vinterperioderne. Jeg handler hos vores lokale Shire-butik, da det ikke er alt for dyrt. Jeg bruger hellere penge på min hest, end på mig selv..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har faktisk |
Illum |
15-08-2006 20:13 |
|
Det hele i brunt eller burnlige nuancer. Det skal være lag på lag så holder jeg varmen bedst og det er nemmere at tage lag af og stadig være lun. Rigtig koldt, snestorm, pels 
Illum Ikke et flokdyr i for små sko, men en ener i stiletter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja... |
|
|
jeg er ligeglad... rider i lige det der passer bedst, men rider nu også mest på skovture... he he
Et godt team bygger på: Tillid, gensidig respekt og sidst men ikke mindst; to-vejskommunikation! Husk det når du arbejder med dit dyr 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| passende påklædning. |
|
|
Er skovtursrytter, så det skal være noget der kan ses på afstand.
oppe eller nede en tur i det grønne er det fede
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor være smart, |
|
|
når det er det praktiske, der er rart?? 
oppe eller nede en tur i det grønne er det fede
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| What ever |
|
|
Det er mig inderligt ligegyldigt. Alt fra Jeans, til ridebukser (gamacher enda). T-shirts, trøjer, jakke eller regnslag. Passer sammen? bare det passer mig, så passer det sammen, men nu er der så heller ikke andre end mig og hesten i stalden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forskelligt |
|
|
Det er meget forskelligt. Jeg har ikke købt mig noget der passer. Jeg har mig et par brunde ridebukser, som jeg rider i og enten er det en gammel sort trøje eller en gammel grå-brunlig sweater. Jeg tænker faktisk ærligtalt ikke over det. Nu rider jeg også kun ture eller hjemme på ridebanen for mig selv, så det betyder ikke så meget. Jeg tror, at det ville betyde mere for mig, hvis jeg kom mere ud med hestene. Hvis jeg f.eks. deltog i stævner eller bare fik kørt hestene med et eller andet sted hen for at ride, så kunne det da egentlig godt være, at det ville betyde lidt mere.
Med venlig hilsen Bluie, Heidi og nelle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| praktisk |
|
|
Jeg tænker ikke vildt over hvad der passer til hvad.. bare det passer og ikke er nyt. Gider ikke bruge nyt tøj ved hesten for det bliver så svinet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjah.. |
|
|
... ejer kun et par ridebukser (sorte) og så har jeg købt en brun hættetrøje til at ride i. T-shirts låner jeg som regl kærestens de gamle, da de t-shirts jeg selv har er tætsidende. Men kan også finde på at ride i et par gamle jeans. Rider også kun tur. Men nu har jeg kun part på en hest, og går ikke så meget op i udstyret. Da jeg selv havde hest skulle ALT være grønt - og ja det var det 
-Christina *Det er lysten til at ville, der giver evnen til at kunne*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| behageligt |
|
|
Har kun to ord:
Behageligt og Praktisk!
STRIT
Love comes first! It´s not how you wine -it´s how you loose!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ridning |
pjemm |
15-08-2006 21:04 |
|
Tja, jeg har lige været ude at ride i min armygrønne Helly Hansen regnjakke, for det var det eneste der passede til dagens vejr. Sikkert ikke særlig slimline og modetrendy, men det virkede. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| beklædning |
|
|
Underlag,ridebukser og trøjer/jakker har jeg i samme farve. Vi bruger brunt,blåt og sandfarvet. Helhedsindtrykket må da godt være pænt,selvom man er skovtursrytter  Men en dag som idag,hedder den praktisk regntøj(i blåt) og så kommer det blå underlag altså på... Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Alt og intet |
|
|
Jeg går ikke så meget op i hvad jeg har på, når jeg en sjælden gang rider.. Dog er det aldrig blondetrusser, og altid en bh, der holder godt fast. Ellers er jeg næsten ligeglad, dog kunne jeg aldrig finde på at iklæde mig de dersens rædselsfulde ternede ridestrømper.. Må så lige nævne at mine ridebukser er sorte, og det passer jo til alt, så det ser vist aldrig helt skævt ud 
MoonQueen/Tina 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm... |
Helle Sommer |
15-08-2006 22:08 |
|
Jeg har været ude og ride her til aften. MIne ridebukser er sorte og har sorte jodphurs og hvad der skulle være sore leggins, men har dem mistænkt for at være blå (?). På kroppen havde jeg en lang hvis t-shirt, en brunlig/beige cardigan og en semi vand og vindtæt jakke. Det matcher vidst overhovedet ikke men pyt... Det hele endte alligevel ud med at være beskidt, og så havde det hele nogenlunde samme farve!
Hilsen Helle ~ Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rideudstyr |
|
|
jeg er frygtelig glad for mine sorte ting. ridebukser, jodphurs, leggins og bluser.. men nu er min vinterjakke blå, for det var FARVEN da jeg købte den. hehe. det dør jeg nu ikke af, den er dejlig varm og stor.  men når der bliver indkøbt ting fremover bliver det i sort. undtagen stævnetøj selvfølgelig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Må gerne matche |
Lilar |
15-08-2006 22:22 |
|
Det er ikke nødvendigt at det hele passer sammen, men det må da gerne se lidt ordentligt ud. Jeg rider som regel i ridebukser (pt er de ternede med mørkebrunt skind, ellers brune), lange ridestrømper (har i flere forskellige farver) og en t-shirt (de fleste er mørke) eller strop-top (afhængigt af vejret). Når det er koldere så har jeg gerne en fleecetrøje på - der har jeg et par sorte, en mørkebrun og en rød DV-trøje. Og så har jeg min sorte Toggi jakke og en anden sort jakke. Brune leggins og brune jodphurs. Så det meste af mit ridetøj passer sammen på en eller anden måde, så jeg altid kan se nogenlunde ordentlig ud. Men det er ikke noget jeg går enormt meget op i. Linda.
Mor til Freja - født 20/4-06. *** Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb. Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben. *** Mangler du et sted til din hest i Skive?? Kom til Team Bilstrup = Paradis for hest og rytter
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| JA!!! |
Tullermus |
15-08-2006 22:48 |
|
Bare fordi man er til hest skal stilen ikke gå tabt. Så det ehele skal helst passe sammen -og jeg har tidligere været kendt for at have gang i 5-6 forskellige underlag, for de skulle jo passe til dagens outfit... Min veninde er dog slemmere -hun har de første 25 par ridebukser (Pikeur til omkring 2000 kr stykket) med matchende veste, sokker mm. Blev lidt skræmt da hun i en periode boede hos os og jeg en dag kom til at kigge i tørrerummet! Hun havde sågar hængt skidtet op efter matchende farver... Så slem er jeg dog ikke! (Jeg sørger bare for at købe alt i samme nuance, så skal man ikke tænke så langt!) /Anna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Western eller engelsk |
Flare63 |
15-08-2006 22:50 |
|
Hvis jeg rider engelsk har jeg brune ridebukser, sorte leggings og brune Ariat roper stoevler. Saa har jeg en sort ridehjelm og en eller anden t-shirt eller troeje. Min ridelaerer elskede naar jeg red i rugby troejer med tykke lodrette striber, for det gjore det meget lettere for ham at vurdere min opstilling. Hvis jeg rider western er det i Wrangler jeans og en Wrangler skjorte, eller en t-shirt hvis det er varmt. Om vinteren har jeg saa en kort sandfarvet Carthard jakke. Hvis det ser ud til regn binder jeg min brune oilskin duster bag paa sadlen, saa man er forberedt paa det vaerste. Med hensyn til hjelm har jeg en rigtig grim lilla/blaa hjelm, som jeg valgte fordi den altsaa er grim. Jeg vil godt sende det signal til de unge at jeg hellere vil ride i en grim hjelm, end den paene cowboy hat jeg efterlader i stalden. Giddy up Frank
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg rider altid nøgen |
|
|
og har heller ikke noget på i stalden for det bliver så beskidt  nej spøg til side. Jeg har som regel det der er mest praktisk efter vejret og tænker ikke meget på hvad der ser smart ud. Det har til tider medført stumpebukser med kig til læggen i mine MH jodphurs hvilket har været årsag til megen morskab i stalden. Men pyt  jeg har det godt og kan udføre mit arbejde 
Dejlig hoppe sælges billigt pga ejers helbred(rygskade)kontakt mig for yderligere info og pris. har fundet drømmehesten...han er bare dejlig!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| matcher |
Tine85 |
16-08-2006 12:06 |
|
Jaa jeg tænker da lidt over hva det er jeg tager på når jeg skal ud og ride Altså jeg har nogle lysegrå ridebukser og de passer som regel sammen med alt sort - såå mine farver er pt sort og grå/blå og så min kingsland jakke som er mørkblå med rødstribe Men altså køber ikke nyt ridetøj hver seson for at passe til "moden" det går jeg ikke så meget op i...
M.V.H Tine **Vær dit eget ikon** (") (") ('.' ) (")-(")
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Som regel har jeg tøj på *S* |
|
|
Nej pjat, det har jeg faktisk altid. Jeg har 4 par ridebukser til hverdags brug. De 2 af kraftigt stof, som jeg bruger om vinteren, de andre 2 af tyndere materiale som jeg bruger om sommeren. Derudover har jeg en håndfuld bluder jeg bruger i stalden. Toppe, T-shirts, Sweatshirt & tykke trøjer. Og så et par veste, samt 2 jakker. Det er absolut ikke moderigtigt tøj, men alt sammen tøj jeg befinder mig godt i, for både hesten og jeg er ligeglad med tidens mode. Vi bruger hellere pengene på udstyr til hestene, end på tøj til mig *G*
Salg/ Leasing/ Bytte Hingst, 149 stg, Født Aug. 91, skimmel. Hygge, Avl & Skovture. Går IKKE igennem bøjeprøve grundet tidligere skade! Evt. bytte m. brun ox hoppe. * * * Giv seriøst bud OX Arabere.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tøj der matcher |
(Fendi)Margit |
16-08-2006 12:41 |
|
Ja, jeg kan da godt lide, at tøjet + udstyret til hesten, matcher. Men, nogengange ligner min hest og jeg altså også noget der er løgn  F.eks. om vinteren, kan min hest godt have et gult underlag, grønne forbensgamascher og sorte bagbensgamascher på. Rød pels på næseremmen og nakkestykket. Jeg kan så finde på, at tage mine lysegule ridebukser, blå leggins, sorte støvler (eller kondisko), mega kæmpe stor Bison jakke på, som er blå, rød og grøn. Det sker ikke så tit, men hellere ligne et lyssignal, end at fryse  For det meste, rider jeg i hvid eller sort bluse, sorte bukser, og brunlig/beige vest.
Hilsen Margit Man kan hvad man skal
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lilla, lilla og lilla |
|
|
Barbiehesten og jeg er altid i lilla. Vi har alt lige fra dressurpisk til gamascher, fra klipper til svedskraber, fra underlag til undertøj, you name it...  Mvh Line
Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ser pæn ud... |
|
|
Når jeg rider, eller blot er ude i stalden. Alt mit ridetøj er holdt i så nogenlunde de samme farver, nemlig Brunlige eller mørkeblå, så det hele passere egentlig sammen. Jeg gør faktisk lidt ud af mig selv, inden jeg bevæger mig i sadlen, forstået på den måde, at tøjet sidder ordentligt til kroppen... ikke noget med store løse strikketrøjer, der hænger slapt. Mine sko og leggins er også altid nypudset, og jakken eller trøjen er ikke fyldt med flere dages "hestesnask". Jeg er ikke til alle de der lyserøde/lilla/pink/lyseblå farver, men holder mere af de brunlige eller mørkeblå.
Hilsen Anima. -En efterfølger er på vej.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bare noget |
|
|
i mørke nuancer - mine ridebukser er sorte, så næsten alle farver t-shirts/sweatshirts kan gå dertil. Hestens underlag er brunt (ja, jeg har kun et jeg bruger - skrig ), men det tager jeg nu sjældent hensyn til. Sadel og trense er sort, praktisk. Mit fodtøj er enten sort eller brunt - med mindre jeg har mine grønne gummistøvler på Jeg er nemlig fløjtende ligeglad med hvordan det ser ud - bare det er praktisk og behageligt. I mit hoved er det jo netop i selskab med dyrene vi ikke behøver at leve op til diverse skønhedsidealer og bare kan være os selv.
Mange hilsner fra Sine (med hafferne Havanna & Aslan) Shit happens! ... I just try not to step in it Learning seriously affects your brain -aau.dk Søger studiejob på Djursland i weekenderne!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Let... |
|
|
Det er ikke så svært. Alt mit ridetøj er i sort, hvid og brune nuancer. Alt kan mixes på kryds og tværs og stadig se ordentligt ud. Jeg gå meget op i pasform og gode tekstiler så det også sidder godt. Conni
Conni & Tinker Kel Lækkert hus ved esklusivt ridecenter tæt på Roskilde sælges Se annoncen på EDC sagsnummer: 40210372 OBS: så er der kommet billeder af huset på EDC
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overhovedet ikke |
|
|
Ja jeg er nok en af dem der i 9 ud af 10 tilfælde ligner en sæk l.o.r.t. når jeg rider. Det har jeg virkelig aldrig nogensinde gået op i... har nok også høstet nogen skæve blikke for det i årenes løb, både dem jeg har opfanget og dem jeg ikke har, nå men pyt. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nærigpind |
Kikærten |
16-08-2006 15:56 |
|
Jeg er skidenærig, når det gælder tøj til mig selv. Derfor køber jeg kun på udsalg/tilbud. Det betyder at mine ridebukser er nogle rigtig grimme rødbrune bukser, der var på tilbud sidste efterår. Mine vinterbukser er blå. Alle mine ridebukser (inkl. stævnebukser) har kostet 200 kr. pr. stk. Jeg er fuldstændig pjattet med Mountain Horse jakker, så dem køber jeg, når de er på udsalg (max. 400 kr). Der kan man så ikke vælge farve, men lys sand og grågrøn passer til begge mine ridebukser. Mine ridestøvler er noget l*o*r*t (for korte Swing), men bare vent til september kommer mine specialsyede Königs Grandgester hjem (5000 kr). Det er den største luksus jeg nogen sinde har foræret mig selv .
*** Små gule, der kan og vil - team Anton Romeo - vinder af Grand Prix 2006 ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|