Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Killinger under 12 uger.. HJÆLP
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 14:40

Hej.

tænkte på om der var nogle der havde prøvet at opflaske killinger. har pt 2 killinger på 4 ½ uge, som er noget af det mest pragtfulde.

jeg ville dog høre om der var nogle der havde nogle råd til hvordan jeg opdrager dem i deres leg, både med hinanden og med mig. de kan til tider være lidt voldsomme... og om der ellers er andet jeg kan gøre for at stimulere dem...

0
0
Svar på denne tråd

Kattens Værn
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 14:43

Prøv at ringe til Kattens Værn og spørg, jeg ved at de har erfaring i oplflaskning på nogle af deres internater.

Mvh

BeritH

0
0
Svar på denne tråd

Den er ..
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 15:05

altså lidt svær.

Har selv opflasket og prøvet at være "mor" for en killing fra den var ca. 5 uger. Det kunne ikke lade sig gøre - hun endte med at blive ekstremt aggressiv. Jeg måtte med blødende hjerte få hende aflivet, da hun var 5 mdr.

Jeg lovede mig selv aldrig at modtage killinger under 12 uger, da jeg mener, det kun er "kattemor" eller "amme", der kan give den rette opdragelse.

Du er i den heldige situation, at du har to katte, så jeg tør ikke sige om dit forehavende vil lykkes. Men dine odds er nok bedre end mine var.

Der er heldigvis også solstrålehistorier, hvor kattene ikke bliver traumatiserede af at vokse op uden "mor"...

Jeg prøver ikke at male fanden på væggen, men blot bidrage med min historie, som altså endte ulykkeligt, selvom jeg gjorde en kæmpe indsats med min lille Mio.

Rigtig meget held og lykke

Med venlig hilsen

Sanne

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 15:41

jeg har opflasket 2 stk. De var ca. 4/5 uger da jeg fik dem og det gik super godt, men de var jo også to, så de havde hinanden at lege med.

jeg gik til min dyrlæge og købte modermælks erstatning til katte og en mini sutte flaske og så var det ellers igang, ca. hver anden time (heldigvis sommer ferie) der gik ikke mange uger før de begynte at få killinge dåsemad. det blev de meget lækre af i starten, da de mente at de skulle tage bad i det og hvad gør man så? ja, man giver dem et bad og så tørre dem godt med en hårtørre bagefter.

Det kræver lidt tid og det er godt hvis man er to, til at hjælpe hinanden( min dejlige kæreste, gav dem også tit flaske ) men det var det hele vær.

Jeg valgte at beholde den ene af killingerne og den anden bor hos en veninde.

Det er simpelthen den bedste kat jeg nogen sinde har haft/får, jeg måtte desværre lade hende aflive her i starten af sommeren, hun var blevet kørt ned og havde brækket ryggen to steder, hun nåede kun at blive 10 mdr. gammel og en super musse fanger (og det var altser ikke noget jeg havde lært hende ) så det kan godt lade sig gøre og jeg ville gøre det igen til hver en tid.

Mit råd til dig er, at hvis du har mod på det så spring ud i det. men det er en klar fordel, hvis der er to, så de har hinanden at lege med.

Et billede af min dejlige lille Dys pige, meget meget meget savnet.

Carina

0
0
Svar på denne tråd

killinger..
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 19:49

Jeg kan da så fortælle en lille solstråle historie om min gamle kat.. Vi fik hende da hun var 4 uger gammel af en dyrlæge hvor jeg var i praktik. Moderen var desværre blevet kørt ihjel.

Jeg fik overtalt mine forældre til at vi skulle redde den og hun blev opflasket med modermælkserstatning, som hun fik i en lille øjendråbeflaske.. Det gik helt fint og det eneste problem der opstod var mangel på B-vitamin som hurtigt kunne klares med en indsprøjtning :-)

I løbet af nogle uger kunne klare noget almindeligt kattemad og hun fik ikke nogen "speciel behandling" fordi hun havde manglet sin mor.. Hun blev en ganske almindelig dejlig og hengiven kat som vi desværre måtte aflive sidste efterår, 14 år gammel..

Savner hende meget...

Men jeg håber at det vil gå godt med dig og dine små killinger :-)

Knus Dorte

0
0
Svar på denne tråd

har dem allerede
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 20:32
jeg har allerede taget dem til mig, har haft dem i 1½ uge.. og de drikker allerede af skål og spiser også gerne specielt tørfoder. jeg er mere interesseret i at høre lidt om hvordan jeg irrettesætter dem, når de f.eks blir for voldsomme i deres leg med mig eller hinanden.. skal jeg bare løfte dem i nakken og bære dem væk eller hvordan gør jeg.. nogle har forslået at sprøjte vand på dem, når de f.eks går i gang med at bide mine planter i stykker... hvad mener i???
0
0
Svar på denne tråd

Når de er så gamle...
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 20:32

...som dine killinger er behøver de ikke mælk mere så slap du bare af igen.

Bare de får noget godt foder beregnet til killinger så skal de nok klare den

Slå du bare koldt vand i blodet...

Knabstruppere forever !!
0
0
Svar på denne tråd

Vi har modtaget
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 13:13

tre forælderløse killinger. Et par søskende på 5 uger hvor en sød dame der selv havde katte havde fået dem af nogen mennesker fordi deres mor var kørt over.

Vi tog to så vi fik dem allerede som 5 ugers. Vi havde ikke andre katte dengang.

De blev absolut 100% normale katte. En han og en hun.

Vi har stadig hunkatten.

For små to år siden fandt jeg en hittekat på ca 6 uger. Godt udsultet og gennemblødt. Hun har det rigtigt godt i dag og er måske en smule præget på mennesker. Vi havde 3 andre katte på det tidspunkt men de syntes hun var en løjerlig fisk og tøede kun langsomt op så vi var hendes sociale liv de første uger.

Kvalitets killingefoder, evt blødt op i vand, kan en killing på ca 5 uger sagtens klare isg med.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

Bare fortsæt
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 13:45

Nu har jeg jo set dine killinger og synes de er fine, i pæn foderstand og ekstremt kælne. Jeg tror du er på vej i den rigtige retning. Så bare fortsæt som du har gjort hidtil

EA.ST Riding Wear, ikke bare ridetøj men ridemode.

Kontakt mig for nærmere information

Böckmann Trailer udlejes med chauffør.

Vær mod andre som du selv vil behandles

0
0
Svar på denne tråd

Altså...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 13:49

Der er jo ingen der læser hvad Jeanett skriver :-)

Hun beder om råd til hvordan hun opdrager sine killinger - ikke til maden.

Jeg ved det ikke selv Jeanett men held og lykke.

Vickie

Igen med Zheena.

Og aldrig mere uden.

DRESSURSADEL KØBES! BRUGT ELLER NY

KONTAKT MIG HVIS DU HAR EN

16-16,5" -SKAL KUNNE LIGGE PÅ EN ARABER.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Jeanett
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 13:56

Nu har jeg jo lille Feya som herinde er kendt som killingen fra sankthansbålet.

Hun var jo de der 4½ uge da Krestina reddede hende og ca 5 uger da vi overtog pasningen. Vi har så en voksen kat der gør sit til at opdrage på hende, men ellers har vi fundet ud af at hun ikke kan lidt lyden "ah ah" (sagt irrettesættende) og når hun pludselig kravler op af ens ben eller bider i ens tæer eller fingre (hvilket gør TEMMELIG ondt) hjælper det faktisk at sige piv.. jeg kan ikke huske hvem det var der gav mig det råd, men hun reagere ved straks at begynde at slikke på det hun lige bed i.. så måske var det en mulighed??

Det med når de leger med hinanden, så tror jeg de selv finder deres grænse..altså vi har lige stoppet vores voksne kat når hun lå ovenpå Feya og Feya begyndte at skrige og Maxi IKKE flyttede sig, men det er måske 2 gange det er sket..

Du er heldig at de har hinanden - husk at nyd dem mens de er små..keep up the good work.

Maxi bagerst og Feya forrest.

Hilsen Sas.

.............................

Hundeskolen Potedask

- hundetræning for familiehunde.

(Nyborg/ Brenderup og Odense)

0
0
Svar på denne tråd

vi har prøvet
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 14:08
Med to killinger hvis mor ble kørt over. de blev fantastiske med riktig katte-oppdragelse: dask med labben, hvæs når de går steder de ikke skal og piv når det gør ondt. de lærer meget hurtigt. Ingen problemer. Våre to fikk begge gode hjem. det var ti som meldte sig på banen for at overta dem da jeg annoncerede, så jeg kunde vælge de bedste familier.
0
0
Svar på denne tråd

Opdragelse
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 15:06

Åh jeg har også haft glæden af at hjælpe moderløse killinger tidligere!

Jeg har opdraget dem ligesom jeg vil opdrage på en hundehvalp eller en lidt ældre kattekilling.. hvis de gør noget jeg ikke vil have så sig "nej" eller "ah ah" samtidig med du i starten skubber dem væk fra den gerning de nu har gang i... med tiden forstår de meningen med ordene

Nu skriver du at de bider i planterne.. prøv at give dem noget kattegræs (eller bare en håndfuld græs fra en usprøjtet plæne, gerne det med brede blade) det kan faktisk være at de har behov for det. Det er dog ikke helt den endegyldige løsning - min lækre kat Jensen på nu 6 år har stadig sine favoritter der bare skal gnaskes i (derfor skal buketter nydes den dag de er fået for Jensen har med sikkerhed været forbi dem i løbet af natten og så kunne man godt tro at blomsterne (tulipaner er favoritten)var blevet angrebet af borebiller...) Og det på trods af at han nu i 1½ år har levet det fede liv som gårdskat med "inde-privilegier"

Et godt tip til de små killinger: når du sidder og nusser dem så giv dem godt nus på maven - det hjælper til at holde en killinge-mave i gang. og så elsker de små det

Held og lykke med dem - og hvad med et bette foto, så vi standhaftige "killingeløse" kan falde i svime over...

Med venlig hilsen

Kristina

Velbjerget hø sælges

Spar penge og afhent fra marken ved Hadsten ved 2. slæt - bestil nu!

mobil 4110 3472

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 16:01

hej jeanett

Nu er mine 2 killinger jo lige det ældre og har været hos deres mor til de blev 12 uger, så det er selvfølgelig ikke helt det samme.

Men jeg brugte det første stykke tid bare at sige/råbe nej til dem (alt efter hvor langt væk de var og hvor ligeglade de lige var), hvis de river eller bider siger jeg nej eller av så de lærer det. En gang i mellem får de lige en let markering sammen med nej'et.

Ellers så blev de lige løftet ned (fx. fra bordet) i nakke skindet (det er de så for store og tunge til nu) sammen med et bestemt nej.

Nu har jeg købt en vandforstøver til at spraye dem med, den er ret effektiv og de fleste gange skal man bare tage den op så holde de op med at lave ballade.

Men husk at sige nej, fy eller hvad du nu vil sige,for at få dem til at holde op med balladen, hver gang du fjerner dem eller sprayer dem for LANGSOMT begynder de så at reagere på kun et nej og man slipper for at rejse sig hver evig eneste gang.

Med hensyn til vild leg tror jeg også bare at de finder ud af det selv, du skal måske skille dem ad hvis der er en der skriger eller piver meget, men ellers har de det sikkert bare rigtig sjovt.

Mad ved jeg intet om når de er så små

Stud.jur

hesteløs, men med dele hund, 2 nye super skønne killinger og en gammel tyk hamster

0
0
Svar på denne tråd

jsdhfjkshskd
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 16:18

Jeg har opflasket 2 killinger f´ra de var ca. 3 uger.

Min veninde og jeg fandt 4 killinger i en plastiksæk i en vejgrøft. Vi delte kuldet.

I starten stod den på sutteflaske hver 6 time (eller mere når ikke det var nat og jeg var i skole.)

De lærte som dine hurtigt at drikke af skål og spise tørkost + at drikke vand.

Jeg brugte et skotøjsæske låg som toilet til dem, dette gjorde at efter 3 dagen med numsetøring var der kun enkelte uheld.

Jeg brugte alm. menneske modermælkserstatning til at opflaske med.

Små lette bolde er et hit. Det er en lille bamse (evt. fra McDonald) også. Hæng den i en snor så den hænger lige over gulvet. (Eks. i et tørrestativ.) Så kan de selv angribe den :)

De får MEGET tid til at gå med det.

Når de leger sammen skal du ikke blande dig med mindre der er flere 100 g forskel i størrelsen.

Dine potteplanter er der ikke meget håb for med et par små muntre killinger. Eneste ide kunne være at de bor i køkkenet/badeværelset eller lign.

Den ene af "mine" killinger kom til en af min mors arbejdskolegaer. Den er blevet en vidunderlig kat som styre hele huset. (Den "løb på væggene" fra jeg fik den og det gør den stadig.)

Den anden ved jeg intet om da jeg gav den bort til en familie jeg ikke kendte.

Min veninde beholdt den ene af hendes som indekat. (Det egnede den sig IKKE til. Den angreb ALT og ødelagde en masse. Den blev aflivet for ca. et år siden. Dens søster kom til en familie som inde/ude kat og fungerede fint da vi hørte fra den sidst (i en alder a 1 år.) I november i år er det 2 år siden.

Når de angriber dig og du IKKE lægger op til leg så tag dem i nakkeskindet og pust på dem. Det hader de og på den måde lader de være med at angribe så meget (kun i leg). Dette gjorde min veninde ikke. Måske derfor hendes blev sindsyg?

Held og lykke med dem :) Kan vi ikke få et par billeder?

Hilsen Anna

Anna og Flicka - Et broget makkerpar !

Selv uden rytter vil en hest

altid være en hest.

Men en rytter uden en hest

vil altid kun være et menneske.

Stanislaw Jerzy Lec

0
0
Svar på denne tråd

jo selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 17:07

skal bare lige finde ud af hvordan man gør..?

0
0
Svar på denne tråd

prøver lige at smide
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 23:37
et billede ind
0
0
Svar på denne tråd

er vist ikke så kvik til det her
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 23:42
men der er billeder af dem på min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

billede
Forfatter: 
Dato:  17-08-2006 00:13

de er nuttede:

Mvh
Linda
Jack, Pascall, Thor, Mini og Maxi
:-) :-) :-) :-) :-)

Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV

Rapport afgivet af Justitsministeriet ang hold af heste

0
0
Svar på denne tråd

Hovsaa
Forfatter: 
Dato:  17-08-2006 14:43
der var de jo.. hvordan gjorde du det..?
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider