I går havde jeg og min kæreste været til middag hos mine svigerforældre og kørte hjem omkring der ved halv 11 tiden om aftenen.
Da vi har kørt ca. 10 km kommer vi over en bakketop og ned i et sving, og der er det jeg ser det; en masse lygter fra 4 biler i modsatte side og to lygter i min side der overhaler.
"Sh*t" tænker jeg og river bilen ud i rabatten, får hevet den op igen efter at modkørende er kommet forbi, og slinger over vejen da den slår et slag da den fik fat i astfalten igen. Det har også regnet så det gør det ikke nemmere.
Jeg kommer over i modsat vejside og snitter den første bil i rækken, en varevogn som med sit dæk får revet hul i mit og jeg kommer ind i grøftekanten og får stoppet inden de resterende biler kommer.
Meget rystet kommer jeg og min kæreste ud af bilen og ser der ikke er sket nogen personskade.
Tror I ikke at den idiot der var skyld i det hele bare var fortsat?
Hvis ikke jeg havde revet bilen ud i rabatten var det blevet et frontalt sammenstød og os i min bil ville ikke ha overlevet.
Det er sgu skræmmende at tænke på!
Vi fik fat i politiet som kom meget hurtigt, fik givet forklaring og set på skaderne.
Det gik værst ud over min bil som jo fik revet dækket op, slået styrtøjet og smadret den foreste skærmkasse (tror jeg det kaldes). Bilen jeg snittede fik kun en ridse hele vejen ned af siden.
Så jeg tog fri fra arbejde i dag og har været chokkeret det meste af dagen i dag også.. men det går okay nu. Har været ude og køre i min mors bil så jeg ikke bliver skræmt for det. Det er jo lidt med heste, hvis du falder af, så op igen.
Puh trængte bare til at komme ud med det... Kan slet ikke lide at tænke på hvad der kunne være sket!
Hvordan kan ham der overhalede dog være så kold? Han kørte jo bare videre! Jeg kan slet ikke forstå det, er det vigtigere han ikke får mistet sit kørekort end at se om han havde været skyld i nogen dræbte?! Hvad nu hvis jeg var kommet med tre små børn bag i bilen eller noget?! Jeg kan slet ikke fatte det.. at være SÅ kold?!