Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvalpen bliver køresyg :(
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 12:00

Så har vi fået hund igen :) Vi har fået en rottweiler blanding på 6 mdr. Problemet er bare at efter få minutter i bil, begynder hun at savle helt vildt. Og efter 15-20 minutter kaster hun op :(

Dyrlægen gav os køresyge tabletter og sagde at det vokser hun fra... Men hvornår? Og kan man ikke læe dem ikke at blive køresyge? Lidt vildt at give hende tabletter hver dag for at tage hende med ud til hestene...

Desværre er hun begyndt ikke at ville ind i bilen, da hun kun forbinder den med at man jo bliver dårlig :(

Hvad gør en klog?

Hilsen Diana som bare ææælsker sin oldenborg hoppe :-D

Smukt Oldenborg hingsteføl (1`ste præmie ved følskue m. 8 point i helhed) sælges ved fravænning oktober 06 kontakt gerne via PB.

0
0
Svar på denne tråd

hvordan..
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 12:04

hvordan gør i? sidder hun i en kasse eller hvordan?

vi kører for det første meget forsigtigt så det ikke svinger for meget for hende, også får hun lov at kikke ud af vinduet hvis hun vil, og ellers så ligger hun sig til at sove. vi er også meget opmærksomme på at der er frisk luft i bilen... held og lykke... kør evt meget små ture med hende så hun får tillid til at det er fint nok at køre i bil igen...

Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf :-)

Odense; Undervisning tilbydes...

0
0
Svar på denne tråd

Hvor lang er køreturen ...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 12:07

... ud til hestene??

Hvis hun kan klare 15-20 minutter uden at kaste op, så er det da oplagt, at i stopper og tager hende ud af bilen, inden hun når kvalmegrænsen.

Tag hende ud af bilen, gå lidt med hende så hun oplever køreturen som noget positivt.

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.

0
0
Svar på denne tråd

abcdef
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 12:15
Altså min gamle hund på 14 år blev også køresyg som hvalp/unghund, det var rimelig problematisk da jeg og den hver weekend i 6 mdr. skulle transporteres 2x 50 km. Det problem løste jeg ved at tage en dag ud af kalenderen hvor min hund og jeg var passagerer og så blev der ellers kørt, hun sad hele tiden så hun kunne sniffe frisk luft og når savleriet blev for meget eller hun gjorde antræk til at kaste op kørte vi ind til siden og tog hende ud af bilen. Hun fik et hvil så den værste køresyge lige kunne dampe af og blev tilbudt vand og så ellers afsted igen. Det tog ca. 60 km. så blev hun ikke køresyg mere og har aldrig været det siden. Om det er noget der virker på andre hunde, ved jeg ikke, men jeg ville helt klart prøve det igen hvis jeg igen en dag står med en hund der bliver køresyg.
0
0
Svar på denne tråd

Ingefær...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 12:35
Prøv Ingefærtabletter, de er guld værd

Med venlig hilsen

Karina

Nu uden hest :(

0
0
Svar på denne tråd

Vores hund...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 12:41

...bliver køresyg, hvis den sidder på sæderne. Når hun ligger i bagagerummet er der ingenting. Måske kan I prøve at skifte plads?

Men ellers tror jeg også, at en masse korte ture til noget sjovt kan hjælpe. Ligger der en skov i nærheden? Så kunne man jo køre en lille tur dertil. Eller til stranden eller noget andet, som er sjovt eller spændende for hende. :-)

Camilla

Festsange forfattes. 250 kr. pr. sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)
0
0
Svar på denne tråd

vi med hund
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 12:50

har lavet denne artikel som i evt kan læse :-)

vimedhund.jubii.dk/Sho...11e302&s=4

M.V.H
Tine
**Vær dit eget ikon**

(") (")
('.' )
(")-(")
0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 14:12

Hun plejer at sidde i bagaerummet, hvilket er den plads vi helst ser hende i (da der ligger en gummimåtte). Og det er mest praktisk når hun er pladret efter leg hos krikkerne.

Men vi har også prøvet med at sætte hende foran passageresædet på gulvet.

Hun er ikke bange for bilen. Hun piver ikke. Men savler og senere kaster op. Prøver dog lige at skrabe på døren umiddelbart før hun kaster op.

Vi køre en del da vi bor på landet. Vi har 25 min. til den ene hest og 10 mn. til den anden. (derfor lidt lang tur når vi køre hele runden da de ligger hver deres vej fra hjemmet...)

Vi vil prøve at lave flere stop på turen. :)

Hilsen Diana som bare ææælsker sin oldenborg hoppe :-D

Smukt Oldenborg hingsteføl (1`ste præmie ved følskue m. 8 point i helhed) sælges ved fravænning oktober 06 kontakt gerne via PB.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider